Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 05:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Er musikken vores HIFI værd? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thulemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 21 Februar 2009 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Hvor finder man optagelser, eks. CD, som retfærdiggører de store investeringer i HIFI?

Hvor anmeldes de teknisk og lydmæssigt bedst producerede indspilninger?

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 21 Februar 2009 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Lytter du til hi-fi, eller lytter du til musik? 

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 21 Februar 2009 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Som jeg har fået bedre og bedre grej og lydkilder i sær har jeg fundet ud af det egentlig ikke er noget galt med optagelserne    det var   systemet der forvrængede musikken.

Der var engang man fik at vide at det er fordi cden  var  dårligt optaget  at lyden ikke er god , (fninret og skinger)  så fik man en  Linnds maskine og høret flere detaljer og en lyd der var alt andet end fnidret og skarp).

Nu bedre systemet er nu bedre er det også til at formidle dataen om til musik.  ringere  systemer  især hva lydkilden og forforst angår   skal man ofte ha gode indspilninger  før at det lyder rigtig g

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 21 Februar 2009 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:

Som jeg har fået bedre og bedre grej og lydkilder i sær har jeg fundet ud af det egentlig ikke er noget galt med optagelserne    det var   systemet der forvrængede musikken.

Der var engang man fik at vide at det er fordi cden  var  dårligt optaget  at lyden ikke er god , (fninret og skinger)  så fik man en  Linnds maskine og høret flere detaljer og en lyd der var alt andet end fnidret og skarp).

Nu bedre systemet er nu bedre er det også til at formidle dataen om til musik.  ringere  systemer  især hva lydkilden og forforst angår   skal man ofte ha gode indspilninger  før at det lyder rigtig g

Så må vi hellere til at købe Linn fremover, allesammen!
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 Februar 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:

Jeg tror nu jeg beholder mit Marantz, men jeg kunne da godt finde på at prøve Linn Records :

http://www.linnrecords.com/catalogue.aspx?format=cd&sort =releasedate&order=desc

Så er vi vel tilbage ved det der spørges om. De er tidligere blevet positivt omtalt herinde. Jeg har dog ikke selv hørt nogle af dem endnu.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 03:10 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
harmonic skrev:

Ha  ej det var nu ikke det budskab jeg ville frem med ,  pointen   er at  det ikke er musiken men det anlæg man bruger.

Linn kan deres kram men det er der så snaldeligt også andre der kan.

mvh

mvh

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
wildstyle skrev:
harmonic skrev:

Sjovt, jeg har oplevet det omvendt. Om det er mig der bliver mere kræsen eller om udgivelserne er blevet dårligere er jo så et ret godt spørgsmål. Men når et album på 8 numre fylder en hel CD, må der nødvendigvis være komprimeret lidt ekstra på dem med 16-20 numre.

Ha  ej det var nu ikke det budskab jeg ville frem med ,  pointen   er at  det ikke er musiken men det anlæg man bruger.

Linn kan deres kram men det er der så snaldeligt også andre der kan.

mvh

mvh

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Lytter du til hi-fi, eller lytter du til musik? 

alt for mange herinde lytter til HiFi, men jeg synes nu ikke det var dét spørgsmålet lagde op til.

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har også haft tanken: Det er ind imellem tydeligt, at de gode egenskaber ved "ornli" hifi er med til at afsløre de dårlige indspilninger, som man end ikke vil bemærke, når den samme kilde bruges på f.eks. en boom-blaster. Her er et apropos fra dagens Politiken:

Det må være Britney der er på vej ...

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

Thulemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Thulemanden skrev:

Ingen som læser musikanmeldelser for at udvælge de bedste indspilninger af især klassisk musik?

Chris Cornell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Thulemanden skrev:
Thulemanden skrev:

Ingen som læser musikanmeldelser for at udvælge de bedste indspilninger af især klassisk musik?

Ikke så meget klassisk, men jeg læser altid grundigt hvad folk bruger som testcd'er/plader.

F.eks har jeg en jubilæums-udgave af whathifi, hvor 36 anmeldere giver deres bud på de 5 bedst lydende skiver.

men men men - Køb BECKs "Sea Change" og du vil ærgre dig over hvor dårligt alle andre plader lyder! Den fåes på LP, CD og SACD - Jeg lover dig at du ikke vil fortryde det, også selvom musikstilen ikke siger dig noget.

Til top Vis Chris Cornell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chris Cornell

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

selvom jeg påskønner gode indspilninger, så må jeg også sige at jeg er hamrende ligeglad. min ynglingsmusik er indspillet for 30 år siden, og det kan høres, men jeg er flintrende ligeglad, for det er musikken der er grunden til at jeg i det hele taget investerede penge i anlæg og ikke i en stor beskidt amerikanerøse (den må vente)

Jeg ser dog fortrøstningsfuldt på fremtiden, de nye hd formater er så, meget småt, begyndt at vise deres ansigt, og jeg glæder mig til den dag vi kan købe 48bit skiver. (eller downloade det direkte fra pladeselskabet)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes