Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 05:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forstærker til B&W 804 nautilus (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MartinBeck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Marts 2011 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Hej

Har solgt min gamle Thule IA 100 forstærker, da jeg ikke syntes den var kraftig nok til højtalerne.
Nu er jeg imidlertid i vildrede om hvad jeg skal investere i.
Jeg er på ingen måde guru ud i hifi, og er derfor meget i tvivl om hvad der skal ske.

Har overvejet Nad M3, Lyngdorf SDAI 2175 og Rotel effekt- og forforstærker for bare at nævne nogle.
Mit budgt er max max 18.000, og jeg har ikke noget imod brugt udstyr. Faktisk er det nok en fordel, da man så får mere for pengene.

Gode råd modtages med kyshånd.

Til top Vis MartinBeck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinBeck

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Marts 2011 kl. 02:06 | IP-adresse registreret  

Hej Martin.

Jeg har en NAD Master series forstærker foran mine nyere 803 højttalere. Og det spiller rigtig godt. Så dén løsning vil jeg da helt klart anbefale.
Jeg har dog også hørt et setup med de lidt større 802 på en Lyngdorf forstærker, hvilket også harmonerede rigtig godt.

Bare sørg for at forstærkeren har en rigtig kraftig strømforsyning. Så går du ikke helt galt. Klangen er det kun dine egne ører der kan vurdere om er god eller ej

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

torsteinowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Marts 2011 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Det er ikke alle der er fans af M3 lyden, det er et spørgsmål om smag. Nogle ønsker en mere sprød basgengivelse. Så vidt jeg
husker spiller B&W'erne ikke så voldsom bas i sig selv, så måske vil en god DC koblet forstærker der spiller dybt klæde dem
godt. Jeg tror en Electrocompaniet ECI5 ville være god, men der er ikke så mange brugte i omløb og så er den kun 120 W, men
med dens fornuftige strømformåen kan det være de 120 W lyder af mere på de højttalere. Ud fra hvad folk siger om Rotels
analoge forstærkere tror jeg også de kan passe godt.
Til top Vis torsteinowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torsteinowich

MartinBeck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Marts 2011 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Overvejer også en Lyngdorf DPA-1 samt en SDA 2175.
Selvom det jo betyder digitalsignalbehandling, og dette indlæg derfor er placeret forkert under "analog"

Til top Vis MartinBeck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinBeck

SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Sendt: 06 Marts 2011 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes IKKE Nad er noget specielt overhoved . Brugte ca 45 min på at lytte NAD M3 på B&W 805D i hifiklubben. De gjorde de i mine ører ikke specielt overbevisende . Jeg ved godt at det er hvad de kører med inde i hifiklubben, men prøv at se dig godt omkring efter andre mærker . Bryston f.eks eller Chord er ret godt på B&W .... igen det er smagssag

God jagt

Til top Vis SMAJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMAJ

Marskal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010
Lokalitet: København
Sendt: 07 Marts 2011 kl. 01:21 | IP-adresse registreret  

Jeg vil bestemt også mene at du bør kigge forbi andre forhandlere inden du beslutter dig for et køb. Ikke at der er noget galt med hifi klubbens mærker, men et kig på Rotels større modeller (som du også selv nævner) eller Naim kunne helt sikkert være interessant
Til top Vis Marskal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marskal

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 07 Marts 2011 kl. 02:02 | IP-adresse registreret  

En brugt effekt-forstærker RB-1090, skulle vel også gøre sig god med nogle B&W 804 nautilus.

Ved ikke om digital forstærker som Lyngdorf SDAI 2175, eller de nye effekt-forstærker fra Rotel fx. RB-1091/1092, har det
så god med B&W´s diskant.

Jeg ville nok finde en bedre forforstærker end Rotel, her må det kunne findes nogle god brugt, kunne tænk mig at en brugt
Primare PRE30, skulle kunne gør sig godt med en Rotel RB-1090.

En anden fordel ved Primare PRE30 er at den kan kobles til to effekt-forstærker, så at man kan køre ægte bi-amp, her
kunne to Rotel RB-1080 eller to RB-1090 (hvis man ikke har nok effekt) komme til sin ret, så skal der nok komme liv i et sæt
B&W 804 nautilus.

Ellers så husk altid at bruge Rotel's effekt-forstærker ubal. selv om de kan modtage et bal. signal, så er ingen af Rotel´s
effekt-forstærker konstrueret som en ægte bal. Og de lyder hele ikke god, hvis man ønsker at bruge dem som bal.

Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes