Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 05:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forstærker skifter input (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lemon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 08 Marts 2011 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Jeg er blevet tilbudt en udmærket forstærker, som er 7-8 år gammel og står som ny. Den er blevet brugt med en uge eller tos mellemrum. Den lider dog af et problem: Den skifter input af og til, fx mens man spiller cd så skifter den til tuner (source/indgang). Er det et defekt relæ og andet? Hvad er ca. pris for en reparation?
Til top Vis lemon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lemon

Jblfan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 Marts 2011 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

- Ku' vi mon være så heldig og få fabrikat / model at vide ???

/ JBLfan

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Marts 2011 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Dette er vidst det man kalder for et, minimum informations spørgsmål.

jewer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 Marts 2011 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

He! Det skulle vel aldrig være en Denon PMA 2000 ?

lemon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Marts 2011 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Det ér en Denon PMA 2000 (godt gættet, jewer).
Til top Vis lemon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lemon

jewer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2011 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Det var et kvalificeret gæt - har selv haft sådan én

Min blev købt fra ny i 1995-1996(lige da modellen kom frem).og ca. 10 år gammel fik den fejlen som du beskriver. I et par år eller 3 levede jeg med det. Hifiklubben kunne ikke rigtigt komme med noget godt bud på, hvad der kunne være galt(Dét problem med lige netop dén forstærker havde de pudsigt nok aaaldrig hørt om før). Og de skulle vist nok have en del penge blot for at checke den uden at kunne give nogen garanti for at de kunne reparere den, så repareret blev den ikke!
Jeg levede som sagt med det et stykke tid og problemet kunne jeg delvist afhjælpe ved at trække knappen af og spraye med lidt WD40 inde bagved men det var en stakket frist. Det blev lige så stille og roligt tiere og tiere der skulle 'sprayes'.
Det pudsige er at én af grundene til at jeg købte den var at netop denne forstærker - iflg. hvad jeg havde læst mig frem til  OG iflg. sælger i Hifiklubben - havde hermetisk lukket og gasfyldt volumenpotentiometer OG indgangsvælger. Man skulle med andre ord ikke være nervøs for at den med alderen skulle begynde at 'skratte' eller 'knase' ved brug af én af de to knapper. Det gjorde den jo så heller ikke - den gik bare i stykker
Ikke desto mindre synes jeg da, at du skal prøve at høre ad i Hifiklubben om de har en løsning på problemet. Det kan jo være at de er blevet klogere i dag. Tilsyneladende er min jo nu ikke mere den eneste, der har haft dét problem

RiverKing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Marts 2011 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Er der fjb. til en sådan Denon fætter ?

Jeg havde samme problem med en Primare i30, som røg ud på den konto, den skiftede indgang og slukkede, når jeg brugte fjb.'en til mit TV, og eftersom den stod lige under på en hifi-bænk, så kunne jeg ikke leve med det i længden, syndt for det var en fed lyd den leverede, men den reagerede simpelthen på andre produkters IR koder, og iflg. forhandleren så kunne den også gøre det, hvis man tændte en lampe med sparepærer isat ???

Så det var et "kendt" problem på Primare

jewer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2011 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

På min var problemet ikke at indgangsvælgeren skiftede indgang når man brugte andre fjernbetjeninger. Den levede så at sige sit eget liv uafhængig af om der blev brugt den ene eller anden fjernbetjening, tændt en sparepære, brugt en elektronisk lighter el. lign! 

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Marts 2011 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Dette er mere generel skud.

Nogle kontakt systemer har været så minimale, måske kun 2mm, at disse Afbrød  før  de sluttede, hvorimod andre kunne være dobbel så brede altså 4mm.

Dette er kun et bud. Engang så jeg i en Philips BX925, Rør radio og egnet som båd anker (Boatanchor). Her var samme kontakter endda dubblerede for virkeligt sikre forbindelserne.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes