| Sendt: 22 November 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
niklasthedolphi skrev:
Nu findes der faktisk hard disc optagere som intet har med billede at gøre..........som kun er beregnet til lyd.
Nogle af dem magter digital lyd bedre end nogen anden digital signalkilde. CD mediet er på 16/44,1 mens de bedste hard disc optagere kommer helt op på 32/192.
|
|
|
Jeg har lige læst (mellem linierne) i R-L-B´s jazztråd at du selv har en af dem. Vil du fortælle hvilken, og om du er tilfreds med den. Hvordan er brugervenligheden, f.eks. Er det nemt at finde rundt i musikken hvis der er meget på harddisken?
Er der evt. andre modeller du mener kunne være interrssante idag?
|
|
|
Ærlig talt er brugervenlighed en by i Rusland på min maskine. Det skyldes at den er en del af et lydstudie. Til gengæld er kvaliteten af de CD'er den laver super top. Jeg vil stærkt fraråde at købe sådan et studie med Hard Disc med mindre man skal bruge den som sådan. Der findes mange andre løsninger fra Marantz, Superscope, Korg, Edirol, Fostex, Nagra, Yamaha, Roland, Denon, Sony, Cambridge, Tascam, Alesis, Zoom og flere andre. Man skal overveje sit behov og budget før man kaster sig ud i det. Dem med studie redigeringsmuligheder er uden fjernbetjening og har en dyb brugerflade. Priserne er fra få tusinde til mange hundrede tusinde kroner. Så det er bare at vælge. "dolph"
|