Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 07:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Proff PA forstærker ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 26 Januar 2011 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Så kom der en Yamaha P7000s ind af døren idag.- Nu kommer så råbet om hjælp  Har sat speakon stikkene i Yamahaen , men hvordan ( cencureret ) får jeg dem af igen ? Har prøvet at trykke øverst på stikket ved "metallet" og trække op i "metallet " , men ´nej  Nogen der kan hjælpe ved at fortælle hvordan jeg får et speakon-stik af igen INDEN jeg forulemper den Yamaha til skrot ?
Til top Vis hitachi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hitachi

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2011 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Har googlet

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Januar 2011 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Kappen skydes tilbage og der drejes en kvart omgang, og så burde det være lige til at hive ud
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Ground Sound

Bruger siden: 15 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 Januar 2011 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

hitachi skrev:
Så kom der en Yamaha P7000s ind af døren idag.- Nu kommer så råbet om hjælp  Har sat speakon stikkene i Yamahaen , men hvordan ( cencureret ) får jeg dem af igen ? Har prøvet at trykke øverst på stikket ved "metallet" og trække op i "metallet " , men ´nej  Nogen der kan hjælpe ved at fortælle hvordan jeg får et speakon-stik af igen INDEN jeg forulemper den Yamaha til skrot ?

Tommelfingeren trækker "låsen" ind mod dig selv eller ud fra ampen og vupti du kan dreje SpeakOn stikket en kvart mod uret og trække hele stikket ud....
Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2011 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Øverst på stikket sidder en lille "metalstang". Er det den jeg "skal et eller andet med" ? Jeg er gammel hifi-idiot ikke PA tekniker ... Det burde være bevist nu

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 26 Januar 2011 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Ja det er den du "trækker" mod dig selv.

Men nu forstår jeg bedre hvorfor Hifi bruger banan og ikke speakonstik...speakonstik har "børnesikring"
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2011 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

SÅDAN !  For pokker hvor er jeg "Proff"  !!!  

Takker for hjælpen drenge

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2011 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Gu` fader bevares ...Der er SMÆK på bassen ....Mere senere når jeg får plejet den tinnitus

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 Januar 2011 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Hvordan er lyden i mellemtone/diskant området? Og hvad er status med blæserstøjen?
Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2011 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Absolut INGEN blæserstøj... DET er jeg selv forbavset over...Men den spiller vel nærmest i tomgang med 20 -30 watt... det er pænt højt med effektive højttalere.. Mht. lyden , synes jeg indtil videre , at øverste mellemtone / nederste diskant er lidt fremhævet . Ikke en ubehagelig oplevelse ,bare at man kan høre den fremhævning. Ellers er lyden sådan lidt "in your face "... Er foreløbig MEGET tilfreds... Den Yamaha lyder bedre end  Nakamichi PA 7 , men det skal der nok heller ikke så meget til   Udseendet på den P7000 er bare super... Ligner faktisk noget dyrt hifi... Liige en ting til .. Gammel Nakamichi PA7 , godt brugt = ca 4500 - 5500 kr.  efter stand...Spritny Yamaha P7000s , med garanti og UDEN ridser = 5.300 kr

Rettelse: Fremhævningen af øvre mellemtone/ nedre diskant kan NEMT skyldes de primitive PA-stik / kabler... Tro mig , prof. kabler ER bare "stenalderen"... Nogen der har et link til mere "sofistikerede"  kabler af slagsen" ?

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2011 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Mere ang. blæserstøj. Har lige spillet for "fuld hammer " i et kvarters tid og nu skruet helt ned. Blæseren kan lige netop høres når jeg går helt tæt på forstærkeren,,Absolut ikke generende.. tre meter væk i min sofa kan jeg ikke høre det. Mit tv`s "blæserstøj" er værre  Jow nye tv har indbygget blæser også... Skal lige tilføje jeg befandt mig i haven da jeg spillede højt det kvarter. Ellers ville jeg ikke kunne høre en sk.d  

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Januar 2011 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den lille ny! 
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2011 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

NAD-Mand skrev:

Takker og bukker... 

I  PA sammenhæng ER den lille...KUN ca. 2 X 650 watt RMS / 8 Ohm / 20-20.000 ...  

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2011 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Mere INFO :

Nu har den spillet i ca tre timer i træk , den sidste time i meget højt "radioavisniveu" og blæseren kører slet ikke .... Tror roligt du kan glemme alt om "blæserstøj" på en P7000S.

FinnC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 Januar 2011 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

NAD-Mand skrev:

En 'lille' ny må være en kraftig underdrivelse.. jeg vil kalde det her en teenager i lømmelalderen. 

Her i den kommende sommervarme og for åbne vinduer, så må lømlen ved eftermiddagstid kunne få kaffen til at skvulpe ned i underkoppen i hele nabolaget, og han æder en ud af huset (Hint 'strøm') 

Tillykke med den hitachi. Skal du så have opsat egen vindmølle, så mastesikringen ikke ryger 

hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Januar 2011 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

hitachi skrev:
Absolut INGEN blæserstøj... DET er jeg selv forbavset over...

Første skridt mod "pro grej velegnet til hjemmebrug" klarer den godt så :)

hitachi skrev:
Mht. lyden , synes jeg indtil videre , at øverste mellemtone / nederste diskant er lidt fremhævet . Ikke en ubehagelig oplevelse ,bare at
man kan høre den fremhævning. Ellers er lyden sådan lidt "in your face "... Er foreløbig MEGET tilfreds... 

Der er (mindst) to slags "in your face":

1) Ubehagelig, skrigende. Som regel fordi lyden ikke er ren eller udstyret presset, og
2) Tydelig, fremme i skoene, "nemt at høre hvad der foregår"-agtig. ;)

Hvordan er bunden?

Hvad type amp er det? Jeg formoder noget class G/H med SMPS.

hitachi skrev:

Den Yamaha lyder bedre end  Nakamichi PA 7 , men det skal der nok heller ikke så meget til   Udseendet på den P7000 er bare super... Ligner faktisk
noget dyrt hifi... Liige en ting til .. Gammel Nakamichi PA7 , godt brugt = ca 4500 - 5500 kr.  efter stand...Spritny Yamaha P7000s , med garanti og UDEN
ridser = 5.300 kr

Ja, prismæssigt er vi der, hvor der skal sammenlignes med 100-200W amps fra NAD, Rotel osv. Tankevækkende...

hitachi skrev:

Rettelse: Fremhævningen af øvre mellemtone/ nedre diskant kan NEMT skyldes de primitive PA-stik / kabler... Tro mig , prof. kabler ER bare
"stenalderen"... Nogen der har et link til mere "sofistikerede"  kabler af slagsen" ?

Den har da alm. højtttaler-terminaler hvis du ikke gider SpeakOn, har den ikke?

Og så selvf: Vi vil se billeder!!! Både af hele setup'et og Yamaha'en - også nøgen

mvh
Til top Vis hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansen

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2011 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Dejligt at høre om en PA-forstærker til en rimelig pris, der ikke larmer som en støvsuger så man selv skal til at skifte blæser osv.

Og jeg kan se at den også har håndtag så du kan holde fast når du fyrer op

PS: og der er faktisk også en anelse at spare ved at hente dem hjem fra Tyskland, håber ikke jeg er en "lyseslukker" nu

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2011 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

hansen skrev:

Og så selvf: Vi vil se billeder!!! Både af hele setup'et og Yamaha'en - også nøgen

mvh

Her er lidt billeder osv, dog ingen nøgenbilleder http://www.thomann.de/dk/yamaha_p7000s_endstufe.htm

EDIT:
Her er en masse billeder (også nøgenbilleder), jeg fatter dog ikke hvad der står

http://kwachapenchang.com/index.php?topic=29.0

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2011 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

hansen skrev:
hitachi skrev:

hitachi skrev:
Mht. lyden , synes jeg indtil videre , at øverste mellemtone / nederste diskant er lidt fremhævet . Ikke en ubehagelig oplevelse ,bare at
man kan høre den fremhævning. Ellers er lyden sådan lidt "in your face "... Er foreløbig MEGET tilfreds... 

1) Ubehagelig, skrigende. Som regel fordi lyden ikke er ren eller udstyret presset, og

Hvordan er bunden?

hitachi skrev:

Den Yamaha lyder bedre end  Nakamichi PA 7 , men det skal der nok heller ikke så meget til   Udseendet på den P7000 er bare super... Ligner faktisk
noget dyrt hifi... Liige en ting til .. Gammel Nakamichi PA7 , godt brugt = ca 4500 - 5500 kr.  efter stand...Spritny Yamaha P7000s , med garanti og UDEN
ridser = 5.300 kr

Ja, prismæggigt er vi der, hvor der skal sammenlignes med 100-200W amps fra NAD, Rotel osv. Tankevækkende...

hitachi skrev:

Rettelse: Fremhævningen af øvre mellemtone/ nedre diskant kan NEMT skyldes de primitive PA-stik / kabler... Tro mig , prof. kabler ER bare
"stenalderen"... Nogen der har et link til mere "sofistikerede"  kabler af slagsen" ?

mvh

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2011 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

hansen skrev:
hitachi skrev:

hitachi skrev:

Lyden er , som om der er en mellemtoneregulering der er skruet en anelse for højt op.Ikke generende på nogen måde.Kan meget nemt skyldes de billige proff-kabler der er sat på. Skulle bruge et kabel med phono til XLR forbindelse og lur mig , det havde butikken skisme også.Men selve kvaliteten af dette kabel , er nok lidt la la som højttalerkablerne der sidder på. ( bliver skiftet snarest )

Hvordan er bunden?

Bunden er MEGET fast og dynamisk på de ht. der er tilsluttet nu.Nogle Dali Concept 10 taget ned fra loftet.Lyder lidt som en hurtig 8" i et 1/4 bølge bashorn.Går ikke ned i subwooferoktaverne , men det kan sådan en Dali vist heller ikke klare. Mere om det , når jeg får købt  to bashorn  med 18" ´re   og en ekstra P7000s.     P7000S har jo indbygget elektronisk delefilter.

Ved det ikke , men det kan andre vist svare på ?

hitachi skrev:

ridser = 5.300 kr

Ja, prismæggigt er vi der, hvor der skal sammenlignes med 100-200W amps fra NAD, Rotel osv. Tankevækkende...

hitachi skrev:

Jow da

mvh

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum