| Forfatter |
|
hitachi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der en Yamaha P7000s ind af døren idag.- Nu kommer så råbet om hjælp  Har sat speakon stikkene i Yamahaen , men hvordan ( cencureret ) får jeg dem af igen ? Har prøvet at trykke øverst på stikket ved "metallet" og trække op i "metallet " , men ´nej  Nogen der kan hjælpe ved at fortælle hvordan jeg får et speakon-stik af igen INDEN jeg forulemper den Yamaha til skrot ?
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har googlet
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kappen skydes tilbage og der drejes en kvart omgang, og så burde det være lige til at hive ud
|
| Til top |
|
| |
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 532
|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øverst på stikket sidder en lille "metalstang". Er det den jeg "skal et eller andet med" ? Jeg er gammel hifi-idiot ikke PA tekniker ... Det burde være bevist nu 
|
| Til top |
|
| |
db89 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er den du "trækker" mod dig selv. Men nu forstår jeg bedre hvorfor Hifi bruger banan og ikke speakonstik...speakonstik har "børnesikring"
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gu` fader bevares ...Der er SMÆK på bassen ....Mere senere når jeg får plejet den tinnitus
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er lyden i mellemtone/diskant området? Og hvad er status med blæserstøjen?
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mere ang. blæserstøj. Har lige spillet for "fuld hammer " i et kvarters tid og nu skruet helt ned. Blæseren kan lige netop høres når jeg går helt tæt på forstærkeren,,Absolut ikke generende.. tre meter væk i min sofa kan jeg ikke høre det. Mit tv`s "blæserstøj" er værre Jow nye tv har indbygget blæser også... Skal lige tilføje jeg befandt mig i haven da jeg spillede højt det kvarter. Ellers ville jeg ikke kunne høre en sk.d
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den lille ny!
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
Tillykke med den lille ny!  |
|
|
Takker og bukker...
I PA sammenhæng ER den lille...KUN ca. 2 X 650 watt RMS / 8 Ohm / 20-20.000 ... 
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mere INFO :
Nu har den spillet i ca tre timer i træk , den sidste time i meget højt "radioavisniveu" og blæseren kører slet ikke .... Tror roligt du kan glemme alt om "blæserstøj" på en P7000S. 
|
| Til top |
|
| |
FinnC Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 27 Januar 2011 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
Tillykke med den lille ny!
|
|
|
En 'lille' ny må være en kraftig underdrivelse.. jeg vil kalde det her en teenager i lømmelalderen. Her i den kommende sommervarme og for åbne vinduer, så må lømlen ved eftermiddagstid kunne få kaffen til at skvulpe ned i underkoppen i hele nabolaget, og han æder en ud af huset (Hint 'strøm')  Tillykke med den hitachi. Skal du så have opsat egen vindmølle, så mastesikringen ikke ryger  __________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
| Til top |
|
| |
hansen Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 27 Januar 2011 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hitachi skrev:
| Absolut INGEN blæserstøj... DET er jeg selv forbavset over... |
|
|
Første skridt mod "pro grej velegnet til hjemmebrug" klarer den godt så :)
hitachi skrev:
Mht. lyden , synes jeg indtil videre , at øverste mellemtone / nederste diskant er lidt fremhævet . Ikke en ubehagelig oplevelse ,bare at
man kan høre den fremhævning. Ellers er lyden sådan lidt "in your face "... Er foreløbig MEGET tilfreds...
|
|
|
Der er (mindst) to slags "in your face":
1) Ubehagelig, skrigende. Som regel fordi lyden ikke er ren eller udstyret presset, og
2) Tydelig, fremme i skoene, "nemt at høre hvad der foregår"-agtig. ;)
Hvordan er bunden?
Hvad type amp er det? Jeg formoder noget class G/H med SMPS.
hitachi skrev:
Den Yamaha lyder bedre end Nakamichi PA 7 , men det skal der nok heller ikke så meget til Udseendet på den P7000 er bare super... Ligner faktisk
noget dyrt hifi... Liige en ting til .. Gammel Nakamichi PA7 , godt brugt = ca 4500 - 5500 kr. efter stand...Spritny Yamaha P7000s , med garanti og UDEN
ridser = 5.300 kr
|
|
|
Ja, prismæssigt er vi der, hvor der skal sammenlignes med 100-200W amps fra NAD, Rotel osv. Tankevækkende...
hitachi skrev:
Rettelse: Fremhævningen af øvre mellemtone/ nedre diskant kan NEMT skyldes de primitive PA-stik / kabler... Tro mig , prof. kabler ER bare
"stenalderen"... Nogen der har et link til mere "sofistikerede" kabler af slagsen" ? |
|
|
Den har da alm. højtttaler-terminaler hvis du ikke gider SpeakOn, har den ikke?
Og så selvf: Vi vil se billeder!!! Både af hele setup'et og Yamaha'en - også nøgen
mvh
|
| Til top |
|
| |
db89 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2011 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt at høre om en PA-forstærker til en rimelig pris, der ikke larmer som en støvsuger så man selv skal til at skifte blæser osv. Og jeg kan se at den også har håndtag så du kan holde fast når du fyrer op  PS: og der er faktisk også en anelse at spare ved at hente dem hjem fra Tyskland, håber ikke jeg er en "lyseslukker" nu
|
| Til top |
|
| |
db89 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2011 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2011 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
hansen skrev:
hitachi skrev:
|
|
hitachi skrev:
Mht. lyden , synes jeg indtil videre , at øverste mellemtone / nederste diskant er lidt fremhævet . Ikke en ubehagelig oplevelse ,bare at man kan høre den fremhævning. Ellers er lyden sådan lidt "in your face "... Er foreløbig MEGET tilfreds...
|
|
|
1) Ubehagelig, skrigende. Som regel fordi lyden ikke er ren eller udstyret presset, og 2) Tydelig, fremme i skoene, "nemt at høre hvad der foregår"-agtig. ;)
Hvordan er bunden?
hitachi skrev:
Den Yamaha lyder bedre end Nakamichi PA 7 , men det skal der nok heller ikke så meget til Udseendet på den P7000 er bare super... Ligner faktisk noget dyrt hifi... Liige en ting til .. Gammel Nakamichi PA7 , godt brugt = ca 4500 - 5500 kr. efter stand...Spritny Yamaha P7000s , med garanti og UDEN ridser = 5.300 kr
|
|
|
Ja, prismæggigt er vi der, hvor der skal sammenlignes med 100-200W amps fra NAD, Rotel osv. Tankevækkende...
hitachi skrev:
Rettelse: Fremhævningen af øvre mellemtone/ nedre diskant kan NEMT skyldes de primitive PA-stik / kabler... Tro mig , prof. kabler ER bare "stenalderen"... Nogen der har et link til mere "sofistikerede" kabler af slagsen" ? |
|
|
Og så selvf: Vi vil se billeder!!! Både af hele setup'et og Yamaha'en - også nøgen
mvh |
|
|
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2011 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hansen skrev:
hitachi skrev:
|
|
hitachi skrev:
Mht. lyden , synes jeg indtil videre , at øverste mellemtone / nederste diskant er lidt fremhævet . Ikke en ubehagelig oplevelse ,bare at man kan høre den fremhævning. Ellers er lyden sådan lidt "in your face "... Er foreløbig MEGET tilfreds...
|
|
|
1) Ubehagelig, skrigende. Som regel fordi lyden ikke er ren eller udstyret presset, og 2) Tydelig, fremme i skoene, "nemt at høre hvad der foregår"-agtig. ;)
Lyden er , som om der er en mellemtoneregulering der er skruet en anelse for højt op.Ikke generende på nogen måde.Kan meget nemt skyldes de billige proff-kabler der er sat på. Skulle bruge et kabel med phono til XLR forbindelse og lur mig , det havde butikken skisme også.Men selve kvaliteten af dette kabel , er nok lidt la la som højttalerkablerne der sidder på. ( bliver skiftet snarest )
Hvordan er bunden?
Bunden er MEGET fast og dynamisk på de ht. der er tilsluttet nu.Nogle Dali Concept 10 taget ned fra loftet.Lyder lidt som en hurtig 8" i et 1/4 bølge bashorn.Går ikke ned i subwooferoktaverne , men det kan sådan en Dali vist heller ikke klare. Mere om det , når jeg får købt to bashorn med 18" ´re og en ekstra P7000s. P7000S har jo indbygget elektronisk delefilter.
Ved det ikke , men det kan andre vist svare på ?
hitachi skrev:
Den Yamaha lyder bedre end Nakamichi PA 7 , men det skal der nok heller ikke så meget til Udseendet på den P7000 er bare super... Ligner faktisk noget dyrt hifi... Liige en ting til .. Gammel Nakamichi PA7 , godt brugt = ca 4500 - 5500 kr. efter stand...Spritny Yamaha P7000s , med garanti og UDEN ridser = 5.300 kr
|
|
|
Ja, prismæggigt er vi der, hvor der skal sammenlignes med 100-200W amps fra NAD, Rotel osv. Tankevækkende...
hitachi skrev:
Rettelse: Fremhævningen af øvre mellemtone/ nedre diskant kan NEMT skyldes de primitive PA-stik / kabler... Tro mig , prof. kabler ER bare "stenalderen"... Nogen der har et link til mere "sofistikerede" kabler af slagsen" ? |
|
|
Jow da 
mvh |
|
|
|
| Til top |
|
| |