| Forfatter |
|
hitachi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 27 Januar 2011 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøvede lige at skifte til anden PRE. ( gammel Technics 01 ). Nu forsvandt betoningen i mellemtonen.. P7000s lyder nu i mine ører ret neutral...Fantastisk Når systemet er færdigt kommer der fotos og info. "Hifi-anlægget" kommer til at bestå af to styk 450 L. bashorn med 18" + to styk toppe. Bashornene får hver sin P7000s og til toppene en Crown..Hvilken Crown , mangler jeg så at finde ud af. Også "toppene" skal findes. De bliver nok de sværeste at finde med god lyd til rimelige penge.. Vender frygteligt tilbage.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 27 Januar 2011 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hitachi skrev:
|
Prøvede lige at skifte til anden PRE. ( gammel Technics 01 ). Nu forsvandt betoningen i mellemtonen.. P7000s lyder nu i mine ører ret neutral...Fantastisk Når systemet er færdigt kommer der fotos og info. "Hifi-anlægget" kommer til at bestå af to styk 450 L. bashorn med 18" + to styk toppe. Bashornene får hver sin P7000s og til toppene en Crown..Hvilken Crown , mangler jeg så at finde ud af. Også "toppene" skal findes. De bliver nok de sværeste at finde med god lyd til rimelige penge.. Vender frygteligt tilbage. |
|
|
Den gamle Tecnics, er nok noget tynd i mellemtonen. Det var jo meget normalt dengang for japansk hifi. Øh....hva ska du egentligt med en volume knap? Du kan da nøjes med on/off...  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 27 Januar 2011 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hitachi skrev:
Prøvede lige at skifte til anden PRE. ( gammel Technics 01 ). Nu forsvandt betoningen i mellemtonen..
P7000s lyder nu i mine ører ret neutral...Fantastisk Når systemet er færdigt kommer der fotos og info. "Hifi-anlægget"
kommer til at bestå af to styk 450 L. bashorn med 18" + to styk toppe. Bashornene får hver sin P7000s og til toppene en
Crown..Hvilken Crown , mangler jeg så at finde ud af. Også "toppene" skal findes. De bliver nok de sværeste at finde med god
lyd til rimelige penge.. Vender frygteligt tilbage. |
|
|
Crown CTS serien skulle lyde suverænt både til bas og øvre register, så dem kunne du overveje til toppene. Mindste model
med 300watt pr kanal koster omkring 7000kr tror jeg. Der er blæserstøjen dog ret høj!
XTI-serien har også fået gode ord med på vejen, og har stort set ingen blæserstøj.
Du må sige, hvis du er klar på en sammenligning mellem Yamaha'en og den helt billige Behringer EP2500 en dag. Jeg ville så
gerne høre hvordan den spiller i forhold til de dyrere.
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2011 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Målet helliger midlet og hvis det er en tyndbenet japser-PRE , så fint nok med mig Angående lydstyrke , så er lækker bluesmusik , spillet helt uden forvrængning , ved 200-300 Watt , ( under halv kraft ) , lidt af en oplevelse I forhold til almindelig lydstyrke , er det næsten som med en On-Off knap 
|
| Til top |
|
| |
WiredForSound Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 28 Januar 2011 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Inspireret af jeres tråd er vi to der nu tester Crown MA 2400 og LAB 10000Q
Højtalerne er bestående af DIY konstruktioner med henholdsvis TAD enheder og
Avalon klon , delefiltre består af Jensen og duelund....
Hi Fi forstærkede PA 'erne skal kæmpe imod Gryphon, Hegel, sugden, Hypex, olign....
Vi kommer tilbage med detaljerede lytteindtryk....
__________________ Jean Hiraga A30
Panasonic SA-XR55 (Digital)
Hypex UCD 400 batteri
250.000uF per side!
Hypex UCD 400 mono blokke -2kVA forsyning (hver)
PDS 06 CD (tweeked version)
eAR Pre TWO 2+
Avalon Ceramiq
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2011 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
WAW ! Kom frisk... Måske Mr.Crown himself ,( Kim Olsen ), vil være med også ? Tror hans Crown Ref. fladmaser konkurrenterne Jeg vil være frisk og måske låne jer en Yamaha P7000S. 
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 28 Januar 2011 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er altid frisk på en shootout. hvis der er ekstra faser til rådighed kan der også stillet op med et par cts 3000 og en dc300a fra 67
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Januar 2011 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak,
Vi er begge fra Fyn, så shootout skulle være muligt :-)
Vi er igang med MA 2400 fra Crown ligenu, den dyre rør bestykkede DAC er for forsøgets skyld
Erstattet af et M-Audio firewire lydkort....
Ligenu lammetæver Crownen det meste.... Fordomme står for fald....
Hypex UCD 400 batteri
250.000uF per side!
eAR Pre TWO 2+
Avalon Ceramiq
|
| Til top |
|
| |
pulsedriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2010 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 29 Januar 2011 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vi høre, når der bliver spændt en PA relateret effektblok på systemet, er det dynamiske headroom forbliver uændret uanset om man spiller lavt eller meget højt, man skal høre det før man kan nikke genkendende til hvad der menes, men så vil det også fremstå ret tydeligt.
Med alle de effektblokke jeg har prøvet i min tid, er det faktisk kun dem fra PA verdnen der kan det.
Om det er konstruktionen eller filosofien, er ikke godt at vide, men det giver sgu noget gang i kludene, som kan være svær at komme udenom.
Vi vender tilbage når de større effekter er testet.
Vi kan dog ikke drage nytte af alle de dejlige watt, da jeg kun har en 16A gruppe til rådighed, men det går jo nok alligevel.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er et problem at vi kun har 16A, og max kan trække 2300w på lysnettet....
Men din opfattelse omkring dynamik er nøjagtig det samme som vi lever, samtidig oplever vi også at et hævet
Lydniveau kommer uanstrengt og bevarer fylde og konsistens, vi er lidt i tvivl omkring mikro detaljer...
Men det må intensiv lytning afgøre...
Mine Avalon kloner har ikke været spændt for endnu, og det bliver interessant, de har en impedans på 5 ohm og en
Drifts effekt på 88db, de kræver urkraft...
Vi tester LAB' en fra på onsdag.... Det er jok vildt spændenen det her :)
Hypex UCD 400 batteri
250.000uF per side!
eAR Pre TWO 2+
Avalon Ceramiq
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
WiredForSound skrev:
Ja det er et problem at vi kun har 16A, og max kan trække 2300w på lysnettet....
Men din opfattelse omkring dynamik er nøjagtig det samme som vi lever, samtidig oplever vi også at et hævet Lydniveau kommer uanstrengt og bevarer fylde og konsistens, vi er lidt i tvivl omkring mikro detaljer... Men det må intensiv lytning afgøre...
Mine Avalon kloner har ikke været spændt for endnu, og det bliver interessant, de har en impedans på 5 ohm og en Drifts effekt på 88db, de kræver urkraft...
Vi tester LAB' en fra på onsdag.... Det er jok vildt spændenen det her :) |
|
|
du skriver 16A svarer til 2300W? husker jeg nu lidt tilbage så er P=UxI=220vx16a=3520W
en 10A=2200w
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld tyrk fejlene... iPAD'en kræver tilvæning :(
Hypex UCD 400 batteri
250.000uF per side!
eAR Pre TWO 2+
Avalon Ceramiq
|
| Til top |
|
| |
heltedellen Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu har vi 230 volt herhjemme 
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=heltedellen]
jaja for pokker, det har vi jo også her, men er jo af den gamle skole som elektriker, men kan du så ikke selv lægge et par watt til
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen skrev:
| [QUOTE=heltedellen]
jaja for pokker, det har vi jo også her, men er jo af den gamle skole som elektriker, men kan du så ikke selv lægge et par watt til |
|
|
Skal vi ikke hellere sige, at vi har et sted mellem 216 og 235v. Lige har jeg 226v. Det har ligget meget stabilt i et ½ eller sår'n.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha ha... Nu skal vi ikke hijacke Hitachis tråd til Ellære, men din beregning via Ohms lov er rigtig,
Men det kræver at du trækker med et kraftigt kabel direkte fra 16A gruppen, da Fuga kontakter kun klasificeret
Til max 2300 watt.... Dette gælder også de installations kabler der løber i jeres vægge....
Det ville nok lade sig gøre over tid, indtil enten kablet eller kontakten smelter :(
Men det ville i et givet tilfælde være fint at trække direkte, blot man så ikke bruger ovn, keramisk kogplade og sin monster forstærker
Samtidig.....
Hypex UCD 400 batteri
250.000uF per side!
eAR Pre TWO 2+
Avalon Ceramiq
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
WiredForSound skrev:
Ha ha... Nu skal vi ikke hijacke Hitachis tråd til Ellære, men din beregning via Ohms lov er rigtig, Men det kræver at du trækker med et kraftigt kabel direkte fra 16A gruppen, da Fuga kontakter kun klasificeret Til max 2300 watt.... Dette gælder også de installations kabler der løber i jeres vægge....
Det ville nok lade sig gøre over tid, indtil enten kablet eller kontakten smelter :(
Men det ville i et givet tilfælde være fint at trække direkte, blot man så ikke bruger ovn, keramisk kogplade og sin monster forstærker Samtidig..... |
|
|
jeg kører selv med en 3x13amp guppe og seperat jord til alt mit gejl....og overspændingssikring på.....intet andet på den gruppe, så det skulle være helt ok.....
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |
pulsedriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2010 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er som med membran areal som med strøm, jo mere der er til rådighed, jo federe er det
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
WiredForSound skrev:
Ha ha... Nu skal vi ikke hijacke Hitachis tråd til Ellære, men din beregning via Ohms lov er rigtig,
Samtidig..... |
|
|
Hijack i bare Synes det er interessant det i skriver om 
|
| Til top |
|
| |
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 532
|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
WiredForSound skrev:
| Ja det er et problem at vi kun har 16A, og max kan trække 2300w på lysnettet.... |
|
|
Glem nu det der bavl  - I kommer sgu aldrig til at smække den sikring - for når jeg har kunnet køre disko i 20 år med flere forstærkere og hårdere load på en 10A sikringsgruppe kommer det hellere ikke til at ske for jer. Husk nu lige på at det gennemsnitlige niveau max kommer op på cirka 1/10 af forstærkerens maksimale peak niveau. Eks. hvis I kunne smække en LAB fP+ 10000Q fuld ud i de dersens hifi højttaler dværge trækker den i gennemsnit maks 1kW + lidt tab + lidt tomgang - that's it. Der er sgu mere sandsynlighed for at der ligger et par ristede svingspoler inde i kabinetterne eller pappet er hoppet af chassis
|
| Til top |
|
| |