| Forfatter |
|
hitachi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ta`den !
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det kan robert jo have helt ret i.....hvis man kører med en enkelt effekt på en lysgruppe, men på mit hjemmebyggede store system, når det hele kører, er der altså to crown k2 hvor den ene kører brokoblet, samt 2 stk primare a32 på der kører....så jeg har prøvet op til flere gange at få automatsikring til at slå fra...nu er den så heller ikke så træg som en alm sikr....
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Robert GS skrev:
Glem nu det der bavl - I kommer sgu aldrig til at smække den sikring - for når jeg har kunnet køre disko i 20 år med flere forstærkere og hårdere load på en 10A sikringsgruppe kommer det hellere ikke til at ske for jer. Husk nu lige på at det gennemsnitlige niveau max kommer op på cirka 1/10 af forstærkerens maksimale peak niveau. |
|
|
Du glemmer lige at mange PA forstækere ikke har soft start, jeg har knaldet automatsikringen flere gange end jeg kan tælle til på den konto, og også under drift med brokoblede MA, CE og CTS forstækere.
Har dog aldrig knaldet en sikring med en K2, dog afbrændt en del subs... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
WiredForSound Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi er helt klar over at inden noget sprænger, hænger enhederne på den modsatte væg...
Vi låner forstærkerne af et anerkendt PA firma, så vi er advaret....
Der er ingen tvivl om at PA forstærkerne driver vores HiFi højtalere i tomgang....
De er jo trods alt minded for at drive store Line array systemer, og ikke "små" purist kasser
Mine enheder er keramiske, og her er for meget gain = keraimisk pulver på gulvet.... __________________ Jean Hiraga A30
Panasonic SA-XR55 (Digital)
Hypex UCD 400 batteri
250.000uF per side!
Hypex UCD 400 mono blokke -2kVA forsyning (hver)
PDS 06 CD (tweeked version)
eAR Pre TWO 2+
Avalon Ceramiq
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Robert GS skrev:
WiredForSound skrev:
| Ja det er et problem at vi kun har 16A, og max kan trække 2300w på lysnettet.... |
|
|
Glem nu det der bavl - I kommer sgu aldrig til at smække den sikring -nogen her vil sikkert gerne have smæk for når jeg har kunnet køre disko i 20 år med flere forstærkere og hårdere load på en 10A sikringsgruppe kommer det hellere ikke til at ske for jer. Husk nu lige på at det gennemsnitlige niveau max kommer op på cirka 1/10 af forstærkerens maksimale peak niveau. Eks. hvis I kunne smække en LAB fP+ 10000Q fuld ud i de dersens hifi højttaler dværge trækker den i gennemsnit maks 1kW + lidt tab + lidt tomgang - that's it.
Der er sgu mere sandsynlighed for at der ligger et par ristede svingspoler inde i kabinetterne eller pappet er hoppet af chassis 
|
|
|
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 532
|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
Du glemmer lige at mange PA forstækere ikke har soft start, jeg har knaldet automatsikringen flere gange end jeg kan tælle til på den konto, og også under drift med brokoblede MA, CE og CTS forstækere.
Har dog aldrig knaldet en sikring med en K2, dog afbrændt en del subs... |
|
|
Det viste jeg faktisk ikke at mange PA forstærkere ikke har soft start.... I dag... Det er sgu da for dårligt. Jeg kan huske at vi i slutningen af 80'erne have et problem med et LAB SS1000 effekttrin (ingen soft start) som knaldede auto sikringen ved opstart - hvad gør man så ??? man holder simpelthen på sikringen til trinnet er i gang, men i år 2011 - nej det er ikke værdigt  Det at der er problemer med at få forstærkeren i gang rykker ikke ved det faktum at man spiller musik og gennemsnit niveauet ikke overstiger cirka 1/10 af peak!  Man kan selvfølgelig altid komme til at hænge for mange effekttrin på samme gruppe, men i HiFi sammenhæng næppe det største problem
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Robert, jeg gentager lige hvad du selv sagde:
Robert GS skrev:
Glem nu det der bavl - I kommer sgu aldrig til at smække den sikring |
|
|
vi er helt enige om at det er usandsynligt, men det er ikke umuligt, så at sige at man "aldrig" kommer til at hive sikringerne synes jeg er lige bombastisk nok.
Hvorvidt der er soft start eller ej, tjah, jeg har ikke haft på dem jeg har haft forbi, men nu har jeg naturligvis heller ikke haft et effekttrin forbi der var produceret i 2011, eller fyldt med dsp og andet moderne fittelifut. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
Robert, jeg gentager lige hvad du selv sagde:
Robert GS skrev:
Glem nu det der bavl - I kommer sgu aldrig til at smække den sikring |
|
|
vi er helt enige om at det er usandsynligt, men det er ikke umuligt, så at sige at man "aldrig" kommer til at hive sikringerne synes jeg er lige bombastisk nok.
Hvorvidt der er soft start eller ej, tjah, jeg har ikke haft på dem jeg har haft forbi, men nu har jeg naturligvis heller ikke haft et effekttrin forbi der var produceret i 2011, eller fyldt med dsp og andet moderne fittelifut. |
|
|
Hvor meget skal man pensel sine argumenter ud for ikke at du kan finde en lille kattelem du kan smutte igennem? Er du politiker eller spin-doktor til daglig ???    Seriøst er der da ikke mange forstærkere til PA-brug der i dag bliver produceret uden soft start? Ja - jeg ved det åbenbart ikke - for jeg har kun haft LAB amps i hænderne siden slutningen af 80'erne fordi de opfyldte mine behov for power. (@ Kim  ) For god ordensskyld må jeg hellere lige også oplyse at jeg ikke har haft nogen PLM amps, da disko æraen er slut for et par år siden.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Robert GS skrev:
Hvor meget skal man pensel sine argumenter ud for ikke at du kan finde en lille kattelem du kan smutte igennem? Er du politiker eller spin-doktor til daglig ???   
|
|
|
Det er dig der insisterer på at din opfattelse af verden er den endegyldige sandhed, så spørgsmålet er hvem af os to der mest ligner en politiker 
Min pointe var såmænd at dine erfaringer - og antagelser ikke nødvendigvis var udtømmende eller objektiv fakta, eller noget der kan ekstrapoleres til alle tilfælde, ligesom det gælder for alle os andre. men konstruktiv kritik er åbenbart carte blanche til at blive personlig ved førskommende lejlighed nu til dags. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Robert GS skrev:
WiredForSound skrev:
| Ja det er et problem at vi kun har 16A, og max kan trække 2300w på lysnettet.... |
|
|
Glem nu det der bavl - I kommer sgu aldrig til at smække den sikring - for når jeg har kunnet køre disko i 20 år med flere forstærkere og hårdere load på en 10A sikringsgruppe kommer det hellere ikke til at ske for jer. Husk nu lige på at det gennemsnitlige niveau max kommer op på cirka 1/10 af forstærkerens maksimale peak niveau. Eks. hvis I kunne smække en LAB fP+ 10000Q fuld ud i de dersens hifi højttaler dværge trækker den i gennemsnit maks 1kW + lidt tab + lidt tomgang - that's it.
Der er sgu mere sandsynlighed for at der ligger et par ristede svingspoler inde i kabinetterne eller pappet er hoppet af chassis 
|
|
|
Går denne tråd ikke ud på at teste PA forstærkere på HiFi højttalere? Er der ikke nogle gutter på Fyn der i gang med at lytte-teste PA forstærkere på Avalon klon og lignende i en dagligstue? Kommer de til at presse forstærkerne så meget at en 16A sikring ryger? Det var mit indledende indlæg møntet på - ja undskyld mig, men jeg synes det er noget bavl at begynde at tale om sikringen er stor nok i den sammenhæng....punktum Og jeg gav en nogenlunde teknisk udredning for påstanden...punktum
|
| Til top |
|
| |
WiredForSound Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 31 Januar 2011 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Robert,
Din påstand er skam saglig og korrekt, for mit eget vedkommende er mit stik i stuen hvor "oraklet" er placeret
Kun koblet til 10A gruppe, som jeg tror det er tilfældet i mange hjem...
Jeg Bruger dog kun een stikdåse til forstærkeren..., det nytter heller ikke med 16A til Fuga'en da den som før skrevet
Er gradueret til max 2300 watt, de små sytråde jeg har i væggen ville også løbe varme før det...
Samtidig ville jeg ligne et narkovrag i hovedet af hvidt pulver fra Thiel og Partners enheder....
Men i har helt ret vi kommer ikke til at udnytte en LAB 10000q til bare noget der ligner dens max....
Den er trods alt på 4*2500 w (altså på papiret...)
Jeg har haft mangt og meget koblet til min Avalon Clones, det bedste indtil nu er UCD 400,
Men vi tester er jeg ved at bygge en ucd forstærker bestående af 2 monoblokke...
Bestående af UCD 400 moduler med 2000 VA ringkerne (hver) og med 176.000 uF ladelyt kapacitet Per side...
Jeg bruger spoftstart moduler Holton - de er testet til 2400 VA - jeg mangler kun lytterne nu, vi bruger desværre kun 40 V
I produktionen (der hvor jeg tjener til føden) men planen er den skal være klar meget snart.
Når PA AMP er koblet på skal jeg nok uploade fotos
__________________ Jean Hiraga A30
Panasonic SA-XR55 (Digital)
Hypex UCD 400 batteri
250.000uF per side!
Hypex UCD 400 mono blokke -2kVA forsyning (hver)
PDS 06 CD (tweeked version)
eAR Pre TWO 2+
Avalon Ceramiq
|
| Til top |
|
| |
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
|
| Sendt: 31 Januar 2011 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
WiredForSound skrev:
Hej Robert,
Din påstand er skam saglig og korrekt, for mit eget vedkommende er mit stik i stuen hvor "oraklet" er placeret Men I har helt ret vi kommer ikke til at udnytte en LAB 10000q til bare noget der ligner dens max....
Den er trods alt på 4*2500 w (altså på papiret...)
|
|
|
Tak 
WiredForSound skrev:
Mens vi tester er jeg ved at bygge en ucd forstærker bestående af 2 monoblokke...
Bestående af UCD 400 moduler med 2000 VA ringkerne (hver) og med 176.000 uF ladelyt kapacitet per side...
|
|
|
Har du 6-8 UcD400 moduler pr. side fordi du køre aktivt - siden du har 2kVA kerner og 176.000uF ??? Eller har du købt et par super tunede UcD400 moduler som ikke er klasse D men snarere er klasse super A?
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2011 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
BREAKING NEWS:
Har lige fået en Labgruppen FP 2600 ind af døren. 
Indtil videre , Yamaha er DØD , Kongen Lab FP2600 leve !
Mere senere.
hitachi
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 31 Januar 2011 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hitachi skrev:
BREAKING NEWS:
Har lige fået en Labgruppen FP 2600 ind af døren. 
Indtil videre , Yamaha er DØD , Kongen Lab FP2600 leve !
Mere senere.
hitachi |
|
|
Det er også noget af en prisforskel
Fortæl endelig i detaljer hvor forskellene ligger mellem de to.
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2011 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 31 Januar 2011 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2011 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tæt på kan den høres som svag susen. Fra sofaen ca, 3,5 meter væk kan den slet ikke høres Så vidt jeg kan læse i brugsforvirringen, har den to hastigheder, der er automatisk styret. Den lave og den høje. Ret sikker på , at når blæserstyringen når trin to ( den høje ), kan du ikke være i stuen for bare høj musik og slet ikke høre konen der råber " SKRU SÅ NED DIN &%€#€ " !! 
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2011 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Idag er der dømt blæserstøj.Ved ikke lige hvad og hvorfor , men idag støjer blæseren ret højt. Faktisk så højt at den ikke skal stå i min stue .
Yamaha P7000s ingen blæserstøj ,ikke så god lydkvalitet til fullrange.
LabFP2600 meget blæserstøj , ikke egnet til stue og lydkvalitet i top.
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 01 Februar 2011 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du ikke pille stikket fra blæseren og montere noget passivt
køling? Eller en mere støjsvag køler?
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2011 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
klypstefan skrev:
Kan du ikke pille stikket fra blæseren og montere noget passivt køling? Eller en mere støjsvag køler? |
|
|
Tror Labgruppen har gjort deres. Begynder jeg at "pille" , ender det nok galt Garanti væk , afbrændt forstærker,penge ud af lommen, lommeuld tilbage.
Min helt egen private foreløbige konklusion er , brug PA forstærkere der er gode i bunden til at BI-AMPE de nedre regioner på tunge besværlige hifihøjttalere.Til gengæld find dig i blæserstøj.
Snitterne væk fra helt billige PA forstærkere.Alt under 5.000 kr. Jow HAR prøvet bæhringer 
|
| Til top |
|
| |