Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 10:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Proff PA forstærker ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Ground Sound

Bruger siden: 15 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 01 Marts 2011 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Kære  Hitachi...

Er du ikke enig i mit udsagn omkring transformer størrelse?
Eller vil du også bare have min vurdering omkring højttalerkabler?

Ringklokke kabeltykkelse er nok lige i underkanten, men det kommer jo an på længden.
Jo længere kable jo tykkere kabel for at holde den samlede modstand mellem forstærkerudgang og højttalerenhed nede. Faktisk vil jeg heller lodde kablerne direkte på både forstærkermodulet og på højttalerenheden, hvilket jeg praktisere i vid udstrækning i mine aktive løsninger. Her undgår jeg endvidere den modstand, som ligger i det passive delefilter og andre ubehageligheder, som de fleste af brugerne herinde døjer med...

Det hjælper ikke meget at reducere modstanden i kablet, hvis man har masser af kontaktmodstand
i sine WBT / Furutech eller lignende...
Aktiv deling = fuld kontrol

Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 Marts 2011 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

He he , synes bare ikke alting er hvad det giver sig ud for at være...Når hele kabel-diskusionen pro-contra og lidt voodoo tilsættes , så synes jeg det er ok med en MEGET overdimensioneret trans.. Hvorfor nu ikke bare  , hvis nu det lyder bedre eller man bare "psyker" sig til at det lyder bedre ? Eller også , at det bare var den der lå nærmest i skuffen ? Ikke alt i hifiverdenen kan forklares ud fra fysikkens love og regler.. Heldigvis da , ellers så det godt nok skidt ud for forhandlere af diverse tilbehør generelt.  ( Driller bare )
Til top Vis hitachi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hitachi

Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Ground Sound

Sendt: 01 Marts 2011 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

hitachi skrev:
He he , synes bare ikke alting er hvad det giver sig ud for at være...Når hele kabel-diskusionen pro-contra og lidt voodoo tilsættes , så synes jeg det er ok med en MEGET overdimensioneret trans.. Hvorfor nu ikke bare  , hvis nu det lyder bedre eller man bare "psyker" sig til at det lyder bedre ? Eller også , at det bare var den der lå nærmest i skuffen ? Ikke alt i hifiverdenen kan forklares ud fra fysikkens love og regler.. Heldigvis da , ellers så det godt nok skidt ud for forhandlere af diverse tilbehør generelt.  ( Driller bare )

Jeg elsker skam Voodoo og meget gerne med et realistisk lydniveau og en dejlig fysisk bas
Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2011 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Hun så også godt ud dengang  Fysisk bas eller mente du bag ?  

Har tænkt, på hvorfor den kæmpestore prisforskel på hifi-forstærkere og proffe-forstærkere.. Forskellen er ASTRONOMISK . hvis man lige sådan tjekker lidt "datablade".En PA på 2x 900 watt RMS i 8 R f.eks. Tør ikke tænke på hvad den ville koste hvis der stod ML eller andet eksotisk på fronten  Hvis nu et firma begyndte at "tune" på "PA-lyden " til en mere hifiorienteret lyd, kunne man vel sælge noget der var næsten på højde med ML og kun kostede det kvarte   Eller har jeg bare fået "krydderen i klemme " ?

Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Ground Sound

Sendt: 01 Marts 2011 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

hitachi skrev:

Hun så også godt ud dengang  Fysisk bas eller mente du bag ?  

Jeg er nok mere til musikken end til Sanne. Jeg synes Sanne allerede så lidt slidt ud i begyndelsen af 90'erne, hvor jeg mødte hende i Moonjam studiet i Nordhavnen. 

hitachi skrev:

Har tænkt, på hvorfor den kæmpestore prisforskel på hifi-forstærkere og proffe-forstærkere.. Forskellen er ASTRONOMISK . hvis man lige sådan tjekker lidt "datablade".En PA på 2x 900 watt RMS i 8 R f.eks. Tør ikke tænke på hvad den ville koste hvis der stod ML eller andet eksotisk på fronten  Hvis nu et firma begyndte at "tune" på "PA-lyden " til en mere hifiorienteret lyd, kunne man vel sælge noget der var næsten på højde med ML og kun kostede det kvarte   Eller har jeg bare fået "krydderen i klemme " ?

Ah - jeg havde skrevet et lidt længere indlæg, men det er nok klogest at lade være.
Men du kunne jo prøve gøre dig dine egen erfaringer ved at prøve at designe en forstærker og så regne lidt på omkostningerne...

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2011 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Havde nu bare regnet med at modificere en PA ikke konstruere. Som at tilkøbe sig en ekstra turbo til dytten  Koster det blege, men i forhold til en  Porche er det billigt !

Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Ground Sound

Sendt: 01 Marts 2011 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

hitachi skrev:
Havde nu bare regnet med at modificere en PA ikke konstruere. Som at tilkøbe sig en ekstra turbo til dytten  Koster det blege, men i forhold til en  Porche er det billigt !

Nu er det vel ikke kun hestekræfterne der gør det til en Porsche, men hele "pakken" motor, designet og køreegenskaber. Jeg ville nødigt udsættes for en tur i en Trabi med 500 HK
Ah turen ville nok ikke blive så lang før topstykket ryger af blokken

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Marts 2011 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Robert GS skrev:
hitachi skrev:

Nu er det vel ikke kun hestekræfterne der gør det til en Porsche, men hele "pakken" motor, designet og køreegenskaber. Jeg ville nødigt udsættes for en tur i en Trabi med 500 HK
Pjat med dig   Turbo skal bare skrues i max, og så må man lige surre nogle kabelstrammere rundt om hele motorblokken

Edit; tror vidst jeg kom helt ud på et sidespor, drenge. 
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand

Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Ground Sound

Sendt: 01 Marts 2011 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

NAD-Mand skrev:
Robert GS skrev:
hitachi skrev:

Pjat med dig   Turbo skal bare skrues i max, og så må man lige surre nogle kabelstrammere rundt om hele motorblokken

FinnC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 01 Marts 2011 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

NAD-Mand skrev:
Robert GS skrev:
hitachi skrev:

Sidespor, overhovedet ikke NAD-Mand, tænk på de utallige tweak som HiFi folket kan finde på..

Af og til (når jeg læser) så oplever jeg i tankerne, at jeg sidde på toppen af en SS 16 raket, medens en pilfinger forsøger at koble 300 meter 5 kvadrart højttalerkabel mellem raketten og et nærliggende højspændingskabel, medens hans kammerat har åbnet en klap, taget sikringerne til nødmodulet ud og pudser dem i brasso... fælt siger jeg dig, det er virkelig fælt 

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Marts 2011 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

FinnC skrev:
NAD-Mand skrev:
Robert GS skrev:
hitachi skrev:

Sidespor, overhovedet ikke NAD-Mand, tænk på de utallige tweak som HiFi folket kan finde på..

Af og til (når jeg læser) så oplever jeg i tankerne, at jeg sidde på toppen af en SS 16 raket, medens en pilfinger forsøger at koble 300 meter 5 kvadrart højttalerkabel mellem raketten og et nærliggende højspændingskabel, medens hans kammerat har åbnet en klap, taget sikringerne til nødmodulet ud og pudser dem i brasso... fælt siger jeg dig, det er virkelig fælt 
Nu må jeg le
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 14
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes