| Forfatter |
|
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 532
|
| Sendt: 01 Marts 2011 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære  Hitachi... Er du ikke enig i mit udsagn omkring transformer størrelse? Eller vil du også bare have min vurdering omkring højttalerkabler? Ringklokke kabeltykkelse er nok lige i underkanten, men det kommer jo an på længden. Jo længere kable jo tykkere kabel for at holde den samlede modstand mellem forstærkerudgang og højttalerenhed nede. Faktisk vil jeg heller lodde kablerne direkte på både forstærkermodulet og på højttalerenheden, hvilket jeg praktisere i vid udstrækning i mine aktive løsninger. Her undgår jeg endvidere den modstand, som ligger i det passive delefilter og andre ubehageligheder, som de fleste af brugerne herinde døjer med...  Det hjælper ikke meget at reducere modstanden i kablet, hvis man har masser af kontaktmodstand i sine WBT / Furutech eller lignende... Aktiv deling = fuld kontrol
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 01 Marts 2011 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he , synes bare ikke alting er hvad det giver sig ud for at være...Når hele kabel-diskusionen pro-contra og lidt voodoo tilsættes , så synes jeg det er ok med en MEGET overdimensioneret trans.. Hvorfor nu ikke bare , hvis nu det lyder bedre eller man bare "psyker" sig til at det lyder bedre ? Eller også , at det bare var den der lå nærmest i skuffen ? Ikke alt i hifiverdenen kan forklares ud fra fysikkens love og regler.. Heldigvis da , ellers så det godt nok skidt ud for forhandlere af diverse tilbehør generelt.  ( Driller bare )
|
| Til top |
|
| |
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
|
| Sendt: 01 Marts 2011 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2011 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hun så også godt ud dengang Fysisk bas eller mente du bag ?
Har tænkt, på hvorfor den kæmpestore prisforskel på hifi-forstærkere og proffe-forstærkere.. Forskellen er ASTRONOMISK . hvis man lige sådan tjekker lidt "datablade".En PA på 2x 900 watt RMS i 8 R f.eks. Tør ikke tænke på hvad den ville koste hvis der stod ML eller andet eksotisk på fronten Hvis nu et firma begyndte at "tune" på "PA-lyden " til en mere hifiorienteret lyd, kunne man vel sælge noget der var næsten på højde med ML og kun kostede det kvarte Eller har jeg bare fået "krydderen i klemme " ? 
|
| Til top |
|
| |
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
|
| Sendt: 01 Marts 2011 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hitachi skrev:
Hun så også godt ud dengang Fysisk bas eller mente du bag ? |
|
|
Jeg er nok mere til musikken end til Sanne. Jeg synes Sanne allerede så lidt slidt ud i begyndelsen af 90'erne, hvor jeg mødte hende i Moonjam studiet i Nordhavnen.  Ah - jeg havde skrevet et lidt længere indlæg, men det er nok klogest at lade være. Men du kunne jo prøve gøre dig dine egen erfaringer ved at prøve at designe en forstærker og så regne lidt på omkostningerne...
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2011 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde nu bare regnet med at modificere en PA ikke konstruere. Som at tilkøbe sig en ekstra turbo til dytten  Koster det blege, men i forhold til en Porche er det billigt !
|
| Til top |
|
| |
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
|
| Sendt: 01 Marts 2011 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 01 Marts 2011 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
|
| Sendt: 01 Marts 2011 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
Robert GS skrev:
hitachi skrev:
Havde nu bare regnet med at modificere en PA ikke konstruere. Som at tilkøbe sig en ekstra turbo til dytten Koster det blege, men i forhold til en Porche er det billigt ! |
|
|
Nu er det vel ikke kun hestekræfterne der gør det til en Porsche, men hele "pakken" motor, designet og køreegenskaber. Jeg ville nødigt udsættes for en tur i en Trabi med 500 HK  Ah turen ville nok ikke blive så lang før topstykket ryger af blokken   
|
|
|
Pjat med dig Turbo skal bare skrues i max, og så må man lige surre nogle kabelstrammere rundt om hele motorblokken
Edit; tror vidst jeg kom helt ud på et sidespor, drenge.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
FinnC Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 01 Marts 2011 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
Robert GS skrev:
hitachi skrev:
Havde nu bare regnet med at modificere en PA ikke konstruere. Som at tilkøbe sig en ekstra turbo til dytten Koster det blege, men i forhold til en Porche er det billigt ! |
|
|
Nu er det vel ikke kun hestekræfterne der gør det til en Porsche, men hele "pakken" motor, designet og køreegenskaber. Jeg ville nødigt udsættes for en tur i en Trabi med 500 HK  Ah turen ville nok ikke blive så lang før topstykket ryger af blokken   
|
|
|
Pjat med dig Turbo skal bare skrues i max, og så må man lige surre nogle kabelstrammere rundt om hele motorblokken
|
|
|
Sidespor, overhovedet ikke NAD-Mand, tænk på de utallige tweak som HiFi folket kan finde på.. Af og til (når jeg læser) så oplever jeg i tankerne, at jeg sidde på toppen af en SS 16 raket, medens en pilfinger forsøger at koble 300 meter 5 kvadrart højttalerkabel mellem raketten og et nærliggende højspændingskabel, medens hans kammerat har åbnet en klap, taget sikringerne til nødmodulet ud og pudser dem i brasso... fælt siger jeg dig, det er virkelig fælt  __________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 01 Marts 2011 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
FinnC skrev:
NAD-Mand skrev:
Robert GS skrev:
hitachi skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Sidespor, overhovedet ikke NAD-Mand, tænk på de utallige tweak som HiFi folket kan finde på..
Af og til (når jeg læser) så oplever jeg i tankerne, at jeg sidde på toppen af en SS 16 raket, medens en pilfinger forsøger at koble 300 meter 5 kvadrart højttalerkabel mellem raketten og et nærliggende højspændingskabel, medens hans kammerat har åbnet en klap, taget sikringerne til nødmodulet ud og pudser dem i brasso... fælt siger jeg dig, det er virkelig fælt 
|
|
|
Nu må jeg le
|
| Til top |
|
| |