Emne: Proff PA forstærker ? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
NEHusker Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 02 Januar 2011 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan har du vinklet den ind hos konen, med andre ord, hvad er dit blomsterbudget  
|
| Til top |
|
| |
svdi Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 02 Januar 2011 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jah... Det er min kones klassiske CD-er på væggen, min musik ligger på serveren. Højttalerne har hun accepteret, til gengæld er vi ikke helt enige om valget af sofa til stuen..
__________________ Bas er en dejlig ting!
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 02 Januar 2011 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det der, det måååå være cacao for trommehinderne. Man kan helt sikkert føle det ind under blues'en. Gnæk gnæk.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 02 Januar 2011 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har prøvet PA forstærker op mod en HIFI forstærker ved musikbrug/filmbrug?
Hvis ja : Hvordan er den lydmæssige forskel? Er den mindre eller mere detaljeret? Er der klang i PA?
Ved filmbrug, hvordan er de der? Og er der forskel på om man sætter det til en Receiver eller en Forforstærker?
Jeg står i øjeblikekt og kigger dybt ned i jorden og aner ikke om jeg skal ha' HIFI eller PA Effekt.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2011 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
Er der nogen der har prøvet PA forstærker op mod en HIFI forstærker ved musikbrug/filmbrug?
Hvis ja : Hvordan er den lydmæssige forskel? Er den mindre eller mere detaljeret? Er der klang i PA?
Ved filmbrug, hvordan er de der? Og er der forskel på om man sætter det til en Receiver eller en Forforstærker?
Jeg står i øjeblikekt og kigger dybt ned i jorden og aner ikke om jeg skal ha' HIFI eller PA Effekt.
|
|
|
Hvis jeg skulle anbefale dig noget, skulle du typisk vælge PA til bassen og subber. PA'er er nok ikke så ørevenlige opefter i frekvens. I hvertfald til hifi....det kan godt være det går bedre med surround, men det er kun en tanke.__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
svdi Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 02 Januar 2011 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har sammenlignet en Hiraga Class A med en LabGruppen ip500 til at drive et par QUAD ELS63. Det var helt markant bedre med Labben, der var meget mere styr over sagerne i bassen, men der var også meget mere klarhed i mellemtone og diskant. Det er min erfaring, at tingene hænger sammen på en mærkelig måde, hvis jeg ændrer på min basopsætning så lyder diskanten også anderledes. Det må være noget inde i øret, det skal passe sammen for at lyde som en helhed. Jeg er ihvertfald ikke i tvivl. Nu var ip500 også berømt for sin lyd, hvis det da ikke var for den satans blæser  __________________ Bas er en dejlig ting!
|
| Til top |
|
| |
hansen Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 02 Januar 2011 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
svdi skrev:
Jeg har sammenlignet en Hiraga Class A med en LabGruppen ip500 til at drive et par QUAD ELS63. Det var helt markant bedre med
Labben, der var meget mere styr over sagerne i bassen, men der var også meget mere klarhed i mellemtone og diskant. Det er min erfaring, at tingene
hænger sammen på en mærkelig måde, hvis jeg ændrer på min basopsætning så lyder diskanten også anderledes. Det må være noget inde i øret, det skal
passe sammen for at lyde som en helhed. Jeg er ihvertfald ikke i tvivl. Nu var ip500 også berømt for sin lyd, hvis det da ikke var for den satans blæser
|
|
|
Samme oplevelse her fra. Har haft/prøvet Classe, Mark Levinson, Plinius, ICEPower etc, og efter skift til Crown Studio Ref har jeg:
Meget bedre bas, mere kontrolleret, slagkraftig, dynamisk.
Mere dynamisk mellemtone og top. Der er knald på, men da lyden er så klar og ren, synes jeg ikke den bliver irriterende og spids.
Masser af detaljer, alt kommer igennem med en befriende lethed og klarhed.
Jeg brugte tidligere en ARC rørforforstærker foran Crownen. Det virkede som sådan fint, men drevet direkte af min Wadia 861 har klarheden og
detaljeringen fået endnu et nyk opad.
mvh
S
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 02 Januar 2011 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder som om fabrikanterne af hypet hifi, skal til at tage sig sammen
|
| Til top |
|
| |
Christian Jense Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 02 Januar 2011 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette er meget generelt sagt, men de store grundlæggende forskelle mellem PA og HiFi forstærker er at PA forstærkerene er
kraftigere end Pa forstærkerene og dermed har større et dynamisk område at arbejde i, og mere kontrol over højttalerne.
Til gengæld er de ofte mere grovkornet i lyden, og man mister nogle af de sidste små detaljer i lyden, med mindre man
virkeligt anvender en kvalitets forstærker som de bedre serier fra Crown og Lab, som dog stadig hurtigt taber i forhold til en
hifi, man skal dog højere op i kvaliteten af hifi forstærkeren før det sker, end med en billig PA.
Målsætningerne når man laver en pa forstærker er først og fremmest stabilitet, der efter vægt i forhold effekt, og så
kommer lydkvaliteten og prisen. Der er altså flere ting der er langt vigtigere end lydkvaliteten når man laver forstærkere til
PA, da man jo ikke kan have at lyden dør midt under en koncert med 40.000 betalende gæster.
Hifi forstærkerene er på den anden side knapt så kraftige og taber lidt der i forhold til en PA forstærker. Til gengæld er de
bygget 100% mod at lyde godt, de er langt mere finkortnet end de fleste Pa forstærkere, og har langt flere detaljer med. Når
de laver forstærkere til hifi har de kun en ting at koncentere sig om, nemlig lydkvaliteten. De behøver ikke tænke på
stabilitet og holdbarhed i lige så høj grad, da forstærkeren kommer til at leve 99% af dens liv på en hylde i en stue, hvor PA
forstærkeren bliver kastet ind og ud af lastbiler hele livet. Effekten i forhold til vægt er derfor heller ikke så vigtig, så man
har bedre mulighed for at anvende den forstærker teknologi der yder bedst, frem for den der yder bedst i forhold til vægten.
Til gengæld risikere man ofte at betale mange penge for voodoo og hokus pokus når vi taler hifi, hvor ved PA får du det du
betaler for. Bare tage mange af de ældre rørbamser, som mange er helt vilde med, pga deres varme lyd, problemet er bare
at den varme de godt kan lide, i høj grad kommer fra 2. harmonisk forvrængning. Her går man altså mere efter det der
lyder godt, frem for det der lyder rigtigt, hvis man kan sige det sådan.
Rent teknologisk er Pa ofte flere år foran hifi da mange fabrikanter er bundet af traditioner, og frygt for at prøve noget nyt.
Pa fabrikanterne skal hele tiden kæmpe for at lave den mest stabile, bedst lydende og letteste forstærker, ellers ryger de
lynhurtigt ud af branchen, her er man hele tiden nød til at have det nyeste og bedste, ellers vælger kunderne nogle andre til
at lave jobbet.
Til filmbrug vil jeg sige at Pa har den store fordel at du kan få alt den dynamik du vil have. Du kan rigtigt få stuen til at ryste
ved eksplosioner, hvor nogle Hifi forstærkerere må give op.
__________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2011 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder vist som om, at Pa'erne er bedre lydmæssigt end man forventer. Det jo fint nok.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 02 Januar 2011 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Christian Jense skrev:
Til gengæld er de ofte mere grovkornet i lyden, og man mister nogle af de sidste små detaljer i lyden, med mindre man virkeligt anvender en kvalitets forstærker som de bedre serier fra Crown og Lab, som dog stadig hurtigt taber i forhold til en hifi, man skal dog højere op i kvaliteten af hifi forstærkeren før det sker, end med en billig PA.
|
|
|
BS.
Jeg har haft fornøjelsen af at deltage i en del shootouts efterhånden, her har highend forstærkere der skamroses af anmeldere og koster det samme som en bil fået slag af PA forstækere til 1/20 af prisen. En dyr hifi forstærker er på ingen måde garanti for bedre, eller bare god lyd.
Jeg beklager meget at jeg er så meget efter dig Christian, men dine indlæg er gennemsyret af antagelser i stedet for erfaringer. Det er stort set umuligt at generaliserer med hifi, det er som tysk grammatik, der er altid undtagelser til reglen, og der er altid produkter der gør det anderledes, det er derfor i min optik umuligt at udtale sig som om at det er en absolut sandhed man kommer med, især når man generaliserer.
Christian Jense skrev:
| Til gengæld er de bygget 100% mod at lyde godt, de er langt mere finkortnet end de fleste Pa forstærkere, og har langt flere detaljer med. Når de laver forstærkere til hifi har de kun en ting at koncentere sig om, nemlig lydkvaliteten |
|
|
Nej, de er lavet til at ramme et bestemt prissegment, og selvom at de fleste billige pa forstækere, med tryk på de fleste, ikke er så finkornet, så betyder det ikke at man automatisk får en bedre forstærker hvis man køber alm PA.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2011 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan jo være man skal springe på PA vognen. Jeg hører en helt del musik. Lige fra Eddie vedder, ACDC til Trance. Så mon der findes nogle til under 3000 der har noget vellyd i sig. Skal bruge 3 stks deraf prisgrænsen.
|
| Til top |
|
| |
db89 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 02 Januar 2011 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
Det kan jo være man skal springe på PA vognen. Jeg hører en helt del musik. Lige fra Eddie vedder, ACDC til Trance. Så mon der findes nogle til under 3000 der har noget vellyd i sig. Skal bruge 3 stks deraf prisgrænsen.
|
|
|
Har du et ekstra rum til at have forstærkerne stående i?  Jeg har (som jeg vist også tidligere har skrevet) en Behringer EP-4000 til at trække min sub og selvom jeg sidder nok 4meter fra den så var den generende i de stille passager i film og musik, indtil der kom en anden blæser i. Du skal dog lige være OBS på at hvis du udskifter blæseren i forstærkerne så vil du normalt miste garantien. Men ellers behøver du måske ikke ligefrem at købe effektforstærkere til samtlige højttalere i din surround setup, nogle nøjes vist med at købe til fronterne og muligvis også centeren.
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 02 Januar 2011 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har I nogensinde set denne blindtest?
Billigt PA grej mod dyrt hifi: http://www.matrixhifi.com/ENG_contenedor_ppec.htm
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2011 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
db89 skrev:
NAD-Mand skrev:
|
|
|
Har du et ekstra rum til at have forstærkerne stående i? Jeg har (som jeg vist også tidligere har skrevet) en Behringer EP-4000 til at trække min sub og selvom jeg sidder nok 4meter fra den så var den generende i de stille passager i film og musik, indtil der kom en anden blæser i. Du skal dog lige være OBS på at hvis du udskifter blæseren i forstærkerne så vil du normalt miste garantien.
Men ellers behøver du måske ikke ligefrem at købe effektforstærkere til samtlige højttalere i din surround setup, nogle nøjes vist med at købe til fronterne og muligvis også centeren.
|
|
|
Jeg hiver nok blæserne ud og smider noget i til computere! Jeg vil så vidt som muligt holde samme klang hele vejen rundt, eller det har måske ikke så meget at sige? Jeg har tidligere kigget efter 5 kanals hifi effektblokke og synes de er halv peberet!
|
| Til top |
|
| |
hansen Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2011 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
Jeg har haft fornøjelsen af at deltage i en del shootouts efterhånden, her har highend forstærkere der skamroses af anmeldere og koster det samme som en
bil fået slag af PA forstækere til 1/20 af prisen. En dyr hifi forstærker er på ingen måde garanti for bedre, eller bare god lyd. |
|
|
To betragtninger:
1) Mht. hifi forstærkere er der måske gået for meget rødvin i den, med fine/dyre komponenter brugt på en "sart" måde (f.eks. uden negativ feedback). I
virkeligheden betyder det måske meget mere at forstærkeren har ordentligt med kræfter og dæmpningsfaktor, end at den er bygget med "fine"
komponenter.
2) Jo højere vi kommer op i prisklasse inden for hifi, jo mere snake oil og sniksnak er der. Når kunderne efterspørger prestige mere end kvalitet, eller i
hvert fald nemt kan snydes til at tro, at de køber kvalitet, er det simpelthen forretningsmæssigt dumt at ofre for mange penge på "indre" kvalitet. I pro
markedet er kravene anderledes, og producenterne tvinges til at tænke nyt og optimere, uden at de kan tage overpriser for det.
F.eks. er laaaangt de fleste hifi forstærkere helt alm. klasse AB konstruktioner, altså uden den store udvikling de sidste 40 år, også selv om
reklameafdelingen skriver noget andet.
mvh
S
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Januar 2011 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne ikke være mere enig hansen.
Kim Du bliver nød til at huske på at vi er på et forum. Spørgsmålet der blev stillet af hitachi var hvordan en Pa forstærker vil
virke til hifi. Vi kan på et forum aldrig gøre andet end at generalisere! ganske vist er der forskel på hvordan der
generaliseres.
Du vil aldrig være i stand til på et forum at rådgive nogen som helst om noget som helst med 100% præcision med hensyn til
valg af hifi eller andet udstyr, med mindre det er udstyret der stiller kravene, så som hvilken type kable man skal bruge
mellem TV og DVD eller sådan noget. Med mindre du står hjemme i spørgerens stue, og høre hans anlæg, og låner hans øre
så du kan høre hvordan han høre det, vil du aldrig kunne sige at lige præcis den forstærker er det optimale valg for dig. Du
kan kun sige at denne forstærker lyder generelt bedre i disse sammenhænge end en anden forstærker.
Blev der spurgt, skal jeg vælge en Nad model xxx forstærker eller i forhold til behringer model xxx var sagen en helt anden.
Der er altid undtagelser for reglen, lige meget hvad man snakker om. Elbiler er generelt langsomme, og bang så kommer
Tesla og køre 212km/t og går fra 0-100 på under 3,9 sek.
Jeg indrømmer blankt at jeg langt fra kender alle highend forstærkere, og jeg kender heller ikke alle PA forstærkere,
hverken i den billige ende eller den dyre. Jeg udtaler mig kun om dem jeg kender til og fortæller om de erfaringer jeg har
haft med de forskellige forstærkere jeg kender til.
Som jeg skrev så er MEGET hifi plaget af voodoo som koster ekstra, som jeg skrev er meget hifi lavet efter at lyde godt og
bruge voodooen til at opnå dette. Og det kan medføre at man får en anden lyd end det egentligt var tiltænkt fra kunstnerens
side. I mange tilfælde er hifi også plaget så meget af traditioner så det eneste område det udvikler sig på, er prisen på
komponenter, frem for selve kredsløbet. Det er nogle gange som om at det er vigtigere at komponenterne er lavet af
diamant og belagt med tryllestøv, frem for hvordan de rent faktisk lyder. Som jeg skrev er Pa fabrikanter nød til at udvikle
sig konstant for at følge med, og er ikke så plaget af traditioner.
Nej kim jeg kan ikke skrive en længere doktor afhandling af hvorfor en EV CP2200 lyder anderledes end en Crown MA5000z,
jeg kan bare sige at da vi lavede lytte test på dem, så var der kæmpe forske, og der var ingen tvivl om hvilken en der lød
bedst og med flest detaljer, i hvert fald med vores test musik, og ud fra dette kan jeg kun sige at MA5000z lyder bedre end
CP2200, men jeg kan ikke sige at MA5000z altid vil lyde bedst. Det kan være der er andre faktorer der spiller ind, det kan
være at de anvendte højttalere bare har passet bedre til Crown end EV, og at man vil gå helt andre resultater med andre
højttalere.
Det er med forstærkere som med alt andet, alle har forskellig smag og forskellige holdninger. Taler vi PA syntes jeg
Turbosound er noget crap, men nogle af mine kammerater er helt oppe at ringe så snart man bare nævner det.
Jeg giver dig ret i at tager man pris/kvalitet, så kommer man længere med PA end med hifi, men jeg holder stadig på at de
to verdner har sine fordele og ulemper som gør dem gode til hver deres område.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 02 Januar 2011 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Christian Jense skrev:
| . Vi kan på et forum aldrig gøre andet end at generalisere! ganske vist er der forskel på hvordan der generaliseres. |
|
|
jo det kan man faktisk godt, det kaldes at være specifik. Der er trods alt forskel på rød og blå, det er ikke bare "farve".
Christian Jense skrev:
| Du vil aldrig være i stand til på et forum at rådgive nogen som helst om noget som helst med 100% præcision med hensyn til valg af hifi eller andet udstyr, med mindre det er udstyret der stiller kravene, så som hvilken type kable man skal bruge mellem TV og DVD eller sådan noget. |
|
|
Jo, såfremt der spørges til en specifik forskel, og man selv, med kun en variabel, har haft skidtet hjemme, og dermed kan drage en reel konklusion i stedet for at antage, så kan man faktisk svare uhyggeligt præcist på folks spørgsmål.
Christian Jense skrev:
| Med mindre du står hjemme i spørgerens stue, og høre hans anlæg, og låner hans øre så du kan høre hvordan han høre det, vil du aldrig kunne sige at lige præcis den forstærker er det optimale valg for dig. Du kan kun sige at denne forstærker lyder generelt bedre i disse sammenhænge end en anden forstærker. |
|
|
Så låner man bare folk en forstærker, som det også er problemet her.
Der er jo ingen med bare et hint af metode der vil udtale sig om hvordan en specifik forstærker lyder i forhold til andre forstærkere generelt, det er ren syntaksfejl da det jo ikke kan lade sig gøre.
Christian Jense skrev:
Der er altid undtagelser for reglen, lige meget hvad man snakker om. Elbiler er generelt langsomme, og bang så kommer Tesla og køre 212km/t og går fra 0-100 på under 3,9 sek. |
|
|
Netop derfor bør man holde sig fra at generaliserer.
Christian Jense skrev:
| Jeg indrømmer blankt at jeg langt fra kender alle highend forstærkere, og jeg kender heller ikke alle PA forstærkere, hverken i den billige ende eller den dyre. Jeg udtaler mig kun om dem jeg kender til og fortæller om de erfaringer jeg har haft med de forskellige forstærkere jeg kender til. |
|
|
Sidste indlæg udtalte du dig ret specifikt omkring bestemte mærker, også efter at der var kommet specifikke modeller på tale, når du ikke kender alt, bør du så ikke holde dig fra at gøre antagelser og komme med synspunkter omkring generelle ting? dit elbils eksempel viser jo at du udemærket kan se det forkerte i at udtale sig om ting generelt.
Christian Jense skrev:
| men jeg kan ikke sige at MA5000z altid vil lyde bedst. |
|
|
Så er vi jo i realiteten ikke helt uenige om hvordan man sammenligner ting 
Christian Jense skrev:
| Jeg giver dig ret i at tager man pris/kvalitet, så kommer man længere med PA end med hifi, men jeg holder stadig på at de to verdner har sine fordele og ulemper som gør dem gode til hver deres område. |
|
|
Der er nogle fordele og ulemper ved begge, helt enig, men eftersom der kun er en ting, en variabel der tæller til slut, nemlig lyden, så synes jeg at sammenligninger imellem forskellige forstækere er ret nemme at få udført. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Januar 2011 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg skriver er der forskel på hvor meget der generaliseres, lige meget hvad så vil der blive generaliseret på en eller
anden måde. Ja der er forskel på rød og blå, men rød er ikke bare rød, og blå er ikke bare blå. Nogle siger at himlen er blåt,
andre siger lyseblå og andre beskriver det som noget helt andet. Og ting som lys og overflade har også stor betydning for
hvordan farven fremstår. Så man kan aldrig være helt precis på et forum.
Ja vi er enige om at man kan svare ret præcis HVIS der sprøges specifikt, som jeg også skrev, kan man ikke svare specifikt
på et spørgsmål som der er stillet i denne tråd, om hvor vidt en PA forstærker er bedre til hifi end en hifi forstærker. Som
jeg skrev, kan der svares om en Behringer model xxx er bedre til B&W model xxx, end en NAD model xxx. Så længe
spørgsmålet ikke er specifikt kan man ikke svare specifikt.
Du kan ikke udtale dig om hvordan andre forstærkere lyder generelt, nej, og det har jeg heller ikke gjort. Det du dog godt
kan, er at udtale dig om hvordan de forskellige forstærker fabrikanters lydfilosofier er. Om du tager model xxx eller model
xxy fra en fabrikant giver ofte ikke en markant forskel i lyden, da man laver produkter fra samme serie, efter de samme
værdier, og der med ofte opnår den samme lyd, hvor de ofte kun er den ene parameter der adskiller sig fra hinanden, som
med PA hvor der er forskel på effekten. Du kan bare tage et kig rundt på forum. Du vil se gang på gang på gang at folk
skriver noget i stilen med at mærke xx vil passe godt til højttaler yy fordi de to er lyder godt sammen, uden at nævne nogen
specifik model, det samme har jeg gjort.
Jeg har ikke svinet crown til. jeg forslår bare at man også giver lab et lyt fordi JEG SYNTES den lyder bedre i mine øre. gør
det at jeg tager fejl, fordi du har en anden mening?
Jeg forstår virkeligt ikke at du er så meget efter mig. Jeg svare på indlægende som alle andre på dette forum. Og at sige at
jeg mangler viden om det jeg udtaler mig om er jo helt absurd når du ingen ide har om hvem jeg er og hvad jeg har af
baggrund, som jeg i øvrigt ikke mener jeg behøver at komme ind på her.
|
| Til top |
|
| |
hansen Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2011 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
svdi skrev:
| Ganske kort: ReadyNas Server -> Squeezebox -> TacT2.2xp -> Xilica XD4080 -> 6 x LabGruppen ip450 -> 4 vejs |
|
|
Hold da op et setup :) Jeg mener at huske en artikel i HiFidelity engang om en fyr med DIY højttalere med horn og LAB amps. Var det dig?
4-vejs? Jeg synes kun jeg kan se et horn, en bas/mellem og en sub per side. Er koncentriske enheder i noget af det?
6 stk. amps. Jeg går ud fra, at du bruger et par af dem brokoblet til sub'erne så (?)
Har du mere info på LAB IP serien? Hvad er det for en slags forstærker (AB eller PWM, linear eller SMPS PSU) Jeg har ikke kunnet finde hverken
diagrammer eller servicemanual på nettet...
mvh
S
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|