Jeg har gang i et par projekter her for tiden og mens jeg ikke kan komme på værkstedet og arbejde på mine nye subs og
højtallere så er projektet en HTPC/NAS/ Sonos afspiller Look'a'like/aktivt delefilter.
Jeg regner kraftigt med at kører Windows 7.
HTPC: finders der en masse forskellige muligheder til afspilning af blu-ray/dvd på windows 7, så det fokusere jeg ikke så
meget på. Plus Boxee er begyndt at køre relativt fejlfrit på windows maskiner nu
NAS: Findes igen en masse programmer der kan synkroniserer mine computere. (back-up er vigtigt! husk det nu. ikke så
sjovt den dag du får formateret en harddisk og du pludselig mangler jeres bryllups billeder ;) )
Mine spørgsmål
delefilter: kender i nogen gode X-over programmer til windows. har fundet et par stykker men de fungerede ikke særlig
godt.
Musik: Kender i nogen programmer som kan styres alla sonos over det trådløse netværk, med enten Ipod touch, Ipad eller
en android mobil? for her er jeg virkelig på bar bund, har intet fundet. PS har IKKE brug for multi room funktion.
Jeg har arbejdet på mine projekt ideer i et års tid nu. nu skal de snart vækkes til live.
Det hele startede med jeg ville lave et dipole højtaller setup. Det førte mig ret naturligt til at skulle lave et aktivt setup.
Så jeg har læst nær og fjern om aktive filtre, sammelignet priser vs kvali. mm.
Alt imens blev jeg træt af at skulle tage backup med en ekstern harddisk og flytte den til et anden rum, en gang om
ugen(det bliver hurtigt trivielt). så en NAS er uundgåelig.
Med en NAS er det jo pludselig muligt at rippe alt sin musik såvel som film. i samme sekund jeg indså det blev jeg træt af at
skulle rende og skifte cd'er/blu-ray disk heletiden.
det hele kunne nemt opnås ved køb af grundsound aktive filtre. NAS, en popcorn hour, Sonos zp 90, en DAC og en zonos
controller. det ville man kunne få fra 16000kr eller mere.
Så synes jeg det kunne være meget sjovere for økonomien at bruge pengene på en Intel ATOM pc, med Nvidia ION. smide
et rigtigt godt lydkort computeren, sammen med et par store harddiske. Det ville kunne gøres fra omkring det halve. Det
store plus ligger i at der ikke skal køre en masse forskellige apparater der bruger strøm og at musikken IKKE ville blive
konverteret fra digitalt-analogt signal en tonsvis af gange!
så hvis du har forslag til programmer eller hvis du har forslag til en helt anden måde at gøre det på, Skriv endelig
Og hvis du er kommet så langt at du læser dette vil jeg godt sige et stort og rungende undskyld! for det kan godt være mit
projekt er interessant, men det er min historiefortælling er ihvertfald ikke