| Forfatter |
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 04 Marts 2011 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mesi, check dit bagland ,
den er beregnet til det, og jeg VED, at den lyder hammer meget bedre med KT88 end med EL 34 __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
mesi Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 November 2010 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 04 Marts 2011 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er vist intet forkert i at bede folk tjekke jvf mit tidligere indlæg.. det fremgik/fremgår ingen steder fx via links at du har baglandet i orden!
når det så er slået fast,kan jeg ikke være hverken enig eller uenig i hvorvidt slæden lyder bedre med kt88 - i mine ører er store pentoder bare kraftigere - ikke mere vellydende. faktisk er den bedst lydende pentode (igen i mine ører!) el84 - som leverer en langt bedre top end både el34 og kt88
sjovt at samme fabrikant sælger en model beregnet på el34 og en anden beregnet på kt88 - hvis de begge kan bruge kt88...ikke mindst hvis den billige model lyder "hammer meget bedre med kt88 -
|
| Til top |
|
| |
mesi Udelukket fra forum

|
| Sendt: 04 Marts 2011 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
data for el34 - http://www.duncanamps.com/tdsl/show.php?des=el34 | Vh |
Ih |
VaMax |
Vg2Max |
VhkMax |
PaMax |
Pg2Max |
IkMax |
| 6.3 |
1.5 |
800 |
500 |
100 |
25 |
8 |
150 |
data for kt88 - http://tdsl.duncanamps.com/show.php?des=kt88 | Vh |
Ih |
VaMax |
Vg2Max |
VhkMax |
PaMax |
Pg2Max |
IkMax |
Cgk |
Cak |
|
| 6.3 |
1.6 |
800 |
600 |
200 |
42 |
8 |
230 |
16.0 |
12.0 |
|
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2011 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Mesi
desværre er EL 84 ikke benkompatibel , og hvis du havde læst hele tråden, jeg kender konstruktøren/fabrikanten så mit bagland ER i orden , ved en bestemt bias på en pentode trækker en større pentode ikke nødvendigvis mere strøm, bare fordi den kan holde til mere, det kræver en højere bias og en højere anodespænding for at trække mere strøm. En simpel googlesøgning på Octave V 40 fortæller at den kører fortrinligt med EL 34, KT 88, KT 90 6550 m.m. B.t.w gider ikke ordkløve, trådstarter spurgte om nogen kentdte V-40, han har vist fået svar..........
Hilsen....... __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Exta Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 04 Marts 2011 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sad og kiggede efter lidt forskellige rør. Og der er jo en del. Er der en speciel fabrikant man skal gå efter?
Fandt kt88 fra sovtek til 30€, og det er jo ikke så galt hvis der er en hørbar forbedring.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2011 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg skrev før, Elektro Harmonix lyder rigtig fedt i V 70, kan ikke forestille mig andet, end at de ville gøre det i en V 40 også!!
http://pyndtshop.dk/product_info.php?cPath=58_24&product s_id=93 __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 04 Marts 2011 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et par gange handlet KT88/6550 rør hos www.jacmusic.com, til fornuftige priser. Det kræver dog en bankoverførsel, men begge handler med dem har været uden problemer.
Ellers kan eBay måske byde på interessante ting, men der er du jo nok allerede 
|
| Til top |
|
| |
Exta Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 05 Marts 2011 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nu fået den med hjem på prøve. Og den virker selvfølgelig ikke. Det ene rør begynder ikke og gløde som de andre. Der kommer bare et blåt
glimt inde i det 10 sek efter den er tændt. Og så går den i protection mode.
Så den ryger vist bare tilbage. Havde ellers glædet mig til at prøve den af.
|
| Til top |
|
| |
mesi Udelukket fra forum

|
| Sendt: 05 Marts 2011 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
surt (lys)show - men du ska jo alligevel ha kt88 i den..så prøv at bytte rundt på rørene,og se om fejlen følger røret! mandag kan du kontakte forhandleren og få en klækkelig rabat som du bruger på 4 stk kt88ère  alternativt kan du springe det der pentode pushpull over,og få dig en ordentlig rørslæde med det samme!
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 05 Marts 2011 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
mesi skrev:
surt (lys)show - men du ska jo alligevel ha kt88 i den..så prøv at bytte rundt på rørene,og se om fejlen følger røret! mandag kan du kontakte forhandleren og få en klækkelig rabat som du bruger på 4 stk kt88ère
alternativt kan du springe det der pentode pushpull over,og få dig en ordentlig rørslæde med det samme!
|
|
|
Så er det vist på tide, at du lægger ører til en toptrimmet Lectron JH-50..! Mvh. Niels L.
|
| Til top |
|
| |
mesi Udelukket fra forum

|
| Sendt: 05 Marts 2011 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har hørt tilstrækkeligt mange pentode pushpullerter til at vide mit liv er for kort til flere måske du sku prøve at høre en singleended triode i toptrim (jeg ved der er langt imellem.. problemet er den samme gamle historie - ineffektive højttalere ER bare ikke egnede til at forløse potentialet,derfor tror mange løsningen er flere watt,og ender op med en sur pentode PP med global feedback til at give tilstrækkelig lav udgangsimpedans tjek fx jean hiragas gule bog om emnet  men han er sikkert oss bare sær - eller?
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 05 Marts 2011 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad hellere være at bytte rundt på rørene...det er tydeligvis et rør som der er kommet luft i og det kan ødelægge skærmgitter-modstande og andet.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |