Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2025 | 20:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Bedste udgivelser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 29 Oktober 2014 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Gorm skrev:
En ganske god LP at have i samlingen kunne være denne:

Black Sabbath

Den originale LP er ganske god, men genoptrykket på 180g er rigtigt godt lyden er helt perfekt, værd at investere i.

Fantastisk album. Og nok det mest uhyggelige og knugende pladeomslag jeg har set! Uhhh!

Mvh.
Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 29 Oktober 2014 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Og den idylliske udgave....

MVH.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

JayJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 30 Oktober 2014 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
Wilco. Både "Yankee Hotel Foxtrot" og "Sky Blue Sky" er anbefalelsesværdige musikalsk og teknisk.
YHF er mastered af Steve Rooke fra Abbey Road Studios (i London, hvis I nu skulle være i tvivl ), mens SBS er half-
speed mastered af (legendariske) Stan Ricker - vi taler altså vinyludgivelser her

Musikken på YHF er nok bedst og mest eksperimenterende. SBS er Wilco, når de er lidt for meget i komfortzonen, men
bestemt lytteværdigt. Min 6-årige søn elsker det album, men han er nu også godt opdraget af sin far ...

Til gengæld er lydkvaliteten bedst på SBS - det fås nok ikke meget bedre, når vi taler rock/pop med et twist af americana og
country. Og så fyrer Nels Cline den virkelig af på sin guitar (måske på bekostning af det lidt mere subtile guitarspil, som han
jo mestrer så fint, men jeg synes nu, det er helt OK!).

Det er sjovt, YHF er faktisk et af de få albums hvor jeg har både CD og Vinyl versionen, hvor jeg synes CD'en lyder bedst.
Jeg kan ikke helt beskrive hvad der er galt, pladen lyder bare forkert på en eller anden måde. Måske har jeg bare fået et
dårligt tryk, men har læst flere på nettet anbefale CD versionen fremfor LP'en.
Til top Vis JayJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JayJ

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Sendt: 30 Oktober 2014 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har begge album på cd (de var med i købet af vinylversionen - det er vist aldrig omvendt ...), men da det eneste sted, jeg har en cd-afspiller, er i Jaguaren, så er en seriøs sammenligning udelukket. Anlægget i bilen er meget langt fra at kunne konkurrere med de forskellige muligheder for vinylafspilning, jeg har i hjemmet ... og heldigvis, da alt andet da også ville være for pinligt

Som jeg skriver, så er lydkvaliteten (væsentlig) bedre på SBS end YHF. SBS er meget vellydende, hvilket ikke helt så meget et tilfældet med YHF.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

Miav
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2013
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 06 November 2014 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Sidder lige og lytter til Steve Winwood på vinyl, et yderst velproduceret album, var ikke klar over lydkvaliteten af dette album var så høj.

Steve Winwood "Back in the High Life"

Jeg sad og lyttede til Chris Rea's "Road to Hell" på vinyl lige inden aftenmaden, dette er også et helt kanon Album, god musik der er
velproduceret og med masser af dynamik, dette album kan kun bringe smilet frem.

Til top Vis Miav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miav

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 November 2014 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

broelling skrev:
Fields Of The Nephilim's "Dawnrazor" er ualmindelig vellydende sammenlignet med deres efterfølgende "The Nephilim" og
"Elizium". Meget mere tydelig og skarp i mælet samt en meget mere lækker bund.

Det har du ret i, dog synes jeg at den lidt 'støvede' produktion på 'The Nephilim' passer rigtig godt til den stemnings-mættede musik.

Iøvrigt kan jeg også anbefale This Mortal Coil's - It'll End In Tears, flot produceret med tanke på at det er 30 år gammelt, musikken er dog af
svingende kvalitet med enkelte highlights.
Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 November 2014 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Mapledurham_Watermill_3.JPG" class="thumbimage" data-file-width="2160" data-file-height="1440" height="147" width="220">Og
den idylliske udgave....MVH.Niels

Det er i grunden ret sjovt at se huset/baggrunden i dette perspektiv, det er jo ret spooky på pladecoveret.

Men på 180g vinylen er lyden helt vild god, der er detaljer jeg slet hører på original vinylen.
Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

broelling
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 December 2014 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Kom ind af døren igår i en 2LP 180 grams version. Udover at musikken er fed, er der en helt speciel svulmende lyd på de fleste numre. Meget muskuløs sound...

nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 December 2014 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Lige for at knytte et par ord til Black Sabbaths første udgivelse - "Black Sabbath".

Da jeg købte pladen første gang i 1970, var midteretiketten på side-1 delt i to.
Den var delt i to, på en måde, så hver af de to halvdele lå ind over indløbsrillen.

Et par år senere købte jeg så et nyt eksemplar fra "Tandys-record" i England, og her var der det samme problem.

Mange år senere (i begyndelsen af firserne) læste jeg så en artikel, om netop denne plade og problemet med den iturevne midteretiket på
nulserien.

Hvis det i givet fald skulle betyde, at alle første-udgivelserne for denne plade, er behæftet med denne fejl, kan i jo hurtigt konstatere om i har en
første-udgivelse. (hvis ellers det har nogen betydning ).

Med hensyn til denne plades lyd, er det en underdrivelse bare at kalde den god.
Når jeg sætter side et på, og giver den lidt hane, kommer konen rendende med spand og gulvklud, da hun tror et vandrør er sprængt .
Pladen har en naturlighed over lyden (især det skønne regnvejr), kun få andre plader kan leve op til.
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 11 December 2014 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har en lp, hvor etiketten sidder så skævt, at den går ind over udløbsrillen og der er skam rille i den, så pickuppen fint kører igennem...........men hvor det dog lyder, når den gør. 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 6
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes