Forfatter |
|
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
Sendt: 20 Oktober 2014 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
callesoroe skrev:
Rysz skrev:
Geoff skrev:
Jeg troede faktisk de fleste kunstnere var med på streaming bølgen, da det jo er fremtiden
om man vil det eller ej....
|
|
|
Da kun hvis man har lyst til det. Fremtiden er hvad du gør den til....ikke hvad store selskaber synes du skal.
Jeg ser absolut ingen grund til at begynde og streame her i huset. |
|
|
Og fred være med det.... Dankortet var også en fæl fæl grim ting en gang...... |
|
|
Du får det til at lyde som om jeg er imod udviklingen, hvilket ingenlunde er tilfældet. Jeg mener blot man skal tage del i udviklingen i det omfang
man kan få glæde af det. Der er ingen der tvinger nogen til noget.
Synes man streaming er fedt, så fint med mig. Jeg storsælger streamingkasser i forskellig art til daglig, til de der gerne vil den vej og jeg sælger
en pladespiller til dem der gerne vil det.
Vi nyder at sætte en plade eller en cd på derhjemme, eller for den sags skyld et kassettebånd, hvis jeg lige ryger i det nostalgiske hjørne.
Vil en kunstner ikke udgive på andet end streaming, så må jeg jo vurderer om det er nødvendigt at starte et abonnement op for at lytte til det
aktuelle album, men det har ikke været nødvendig endnu.
Hele ideen med at have en trilliard-trillion stykker musik tilgængelig er da vældig fancy, men indtil videre nyder jeg at eje min pladesamling  |
|
|
Nu er streaming jo ikke kun eksternt. Jeg kom på streaming bølgen, da det blev realistisk at anskaffe sig en 1 TB harddisk, og her ligger så alle mine ca. 2000 CD'ere. Det jeg oplever som den helt store glæde ved streaming, er at man når MEGET mere rundt i krogene af sin samling, når man anvender streaming. Når man skal stå og lede efter en CD, så bliver det ofte de samme der hives frem. Og at man så nu kan kobinere med Wimp i CD kvalitet, er jo bare super. :) __________________ Callesoroe
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 20 Oktober 2014 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
Rysz skrev:
callesoroe skrev:
Rysz skrev:
Geoff skrev:
Jeg troede faktisk de fleste kunstnere var med på streaming bølgen, da det jo er fremtiden
om man vil det eller ej....
|
|
|
Da kun hvis man har lyst til det. Fremtiden er hvad du gør den til....ikke hvad store selskaber synes du skal.
Jeg ser absolut ingen grund til at begynde og streame her i huset. |
|
|
Og fred være med det.... Dankortet var også en fæl fæl grim ting en gang...... |
|
|
Du får det til at lyde som om jeg er imod udviklingen, hvilket ingenlunde er tilfældet. Jeg mener blot man skal tage del i udviklingen i det omfang
man kan få glæde af det. Der er ingen der tvinger nogen til noget.
Synes man streaming er fedt, så fint med mig. Jeg storsælger streamingkasser i forskellig art til daglig, til de der gerne vil den vej og jeg sælger
en pladespiller til dem der gerne vil det.
Vi nyder at sætte en plade eller en cd på derhjemme, eller for den sags skyld et kassettebånd, hvis jeg lige ryger i det nostalgiske hjørne.
Vil en kunstner ikke udgive på andet end streaming, så må jeg jo vurderer om det er nødvendigt at starte et abonnement op for at lytte til det
aktuelle album, men det har ikke været nødvendig endnu.
Hele ideen med at have en trilliard-trillion stykker musik tilgængelig er da vældig fancy, men indtil videre nyder jeg at eje min pladesamling  |
|
|
Nu er streaming jo ikke kun eksternt. Jeg kom på streaming bølgen, da det blev realistisk at anskaffe sig en 1 TB harddisk, og her ligger så alle mine ca. 2000 CD'ere. Det jeg oplever som den helt store glæde ved streaming, er at man når MEGET mere rundt i krogene af sin samling, når man anvender streaming. Når man skal stå og lede efter en CD, så bliver det ofte de samme der hives frem. Og at man så nu kan kobinere med Wimp i CD kvalitet, er jo bare super. :) |
|
|
Ja det er let men lyden er ikke helt i top.... men mon ikke den kommer en dag... det bedste er når man kan købe musikken og ligge det over på sin egen nas heller HD.
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 20 Oktober 2014 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Ja det er let men lyden er ikke helt i top.... men mon ikke den kommer en dag... det bedste er når man kan købe musikken og ligge
det over på sin egen nas heller HD. |
|
|
Helt enig Jensen. Det er også min oplevelse.
Foretrækker også lyden fra mit eget musikbibliotek via harddisk. Det er derfor, som tidligere nævnt, at jeg bruger- og anser WIMP
som et rigtig fint supplement når der ikke lyttes intenst. Lyden via WIMP når bare ikke helt samme højder, som mine egne cd-rip i
AIFF format. Oplever bla. lyden som mindre dynamisk. WIMP er et rigtig godt tiltag og lyden er ok. Men der er bestemt plads til
forbedring og yderligere udvikling for endnu bedre lyd __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Peiter Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
Sendt: 20 Oktober 2014 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår ikke hvad der er galt med FLAC filerne fra WiMP, hvis man skal tro de sidste par indlæg. Hvad er det I kan høre er anderledes, som vi andre ikke kan?
Gerne uddyb en smule, som man har noget konkret at gå videre med, til WiMP ...
__________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Oktober 2014 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske det er fordi I har streamet fra WiMP som MP3?
Selvom I har tegnet et WiMP Hi-Fi abonnement, er der desværre massere af numre, der stadig kun findes som MP3.
__________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 20 Oktober 2014 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peiter skrev:
Jeg forstår ikke hvad der er galt med FLAC filerne fra WiMP, hvis man skal tro de sidste par indlæg. Hvad er det I kan høre er anderledes, som vi andre ikke kan?
Gerne uddyb en smule, som man har noget konkret at gå videre med, til WiMP ...
|
|
|
Alt for fed og uklar lyd.
Har lavet mange demo med det fra CD NAS USB stik, med mere... og bruger altid samme DAC klart ikke noget fusk i det...
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 20 Oktober 2014 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle der har påstået at der er noget galt? Jeg mener kun at have læst og skrevet at der er plads til forbedring. Syntes lyden
fra WIMP er ok og betaler gerne for mit abonnement. Men jeg oplever generelt lyden som mindre dynamisk, end mine direkte cd-rip
i AIFF.
Årsag? Spørg mig ikke  Kan kun videregive det som jeg hører. Og det er som skrevet i ovenstående.
Endnu engang vil jeg gerne understrege at jeg syntes WIMP er et særdeles fint supplement __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 20 Oktober 2014 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peiter skrev:
Selvom I har tegnet et WiMP Hi-Fi abonnement, er der desværre massere af numre, der stadig kun findes som MP3. |
|
|
Det kommer jo også helt anpå hvad man har at demo med, hvis kunden ikke får mulighed for at høre andet....
Her bruger jeg.
CDafspiller
Netværksserver
USB HD
USB stik
Musik filer, wimp og spotify, spotify er slet ikke værd at lytte til.
DAC i forskelige pris klasser, det samme med CDafspiller.
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 20 Oktober 2014 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peiter skrev:
|
|
|
Et meget kort svar; Nej __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Oktober 2014 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så WiMP versionen af et givent nummer er; Alt for fed og uklar og mindre dynamisk, end hvis afspillet (med samme grej og opsætning) som CD, eller anden form fra streaming ?
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 20 Oktober 2014 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peiter skrev:
Så WiMP versionen af et givent nummer er; Alt for fed og uklar og mindre dynamisk, end hvis afspillet (med samme grej og opsætning) som CD, eller anden form fra streaming ? |
|
|
Ja synes jeg...
Men vil så også sige der er stor forskel på hvor hørbart det er efter hvad udstyr man smider på...
I viser kunder hvor godt i synes det er , jeg gør det omvendt....
Men det er let og det koster ikke meget, og det er vel det meste vigtige her i Danmark.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Oktober 2014 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen, det lyder som om du sammenligner forskelligt grej, ikke WiMP FLAC versus CD
|
Til top |
|
|
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
Sendt: 20 Oktober 2014 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
jensen skrev:
Ja det er let men lyden er ikke helt i top.... men mon ikke den kommer en dag... det bedste er når man kan købe musikken og ligge
det over på sin egen nas heller HD. |
|
|
Helt enig Jensen. Det er også min oplevelse.
Foretrækker også lyden fra mit eget musikbibliotek via harddisk. Det er derfor, som tidligere nævnt, at jeg bruger- og anser WIMP
som et rigtig fint supplement når der ikke lyttes intenst. Lyden via WIMP når bare ikke helt samme højder, som mine egne cd-rip i
AIFF format. Oplever bla. lyden som mindre dynamisk. WIMP er et rigtig godt tiltag og lyden er ok. Men der er bestemt plads til
forbedring og yderligere udvikling for endnu bedre lyd  |
|
|
Det er slet ikke det jeg oplever. Hvis man sammenligner, så skal det være SAMME version af CD'en. Jeg har eksempler på begge dele. Både at Wimp lyder bedre en min version på NAS og omvendt. __________________ Callesoroe
|
Til top |
|
|
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 20 Oktober 2014 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal være klar over at de flac filer som Wimp benytter oftest er kopier af den nyeste cd udgave, hvilket i mange tilfælde med ældre musik betyder at
det er en remastered udgave, i det tilfælde dur det ikke at sammenligne sin originale cd med Wimp versionen.
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 20 Oktober 2014 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
exciter skrev:
Man skal være klar over at de flac filer som Wimp benytter oftest er kopier af den nyeste cd udgave, hvilket i
mange tilfælde med ældre musik betyder at
det er en remastered udgave, i det tilfælde dur det ikke at sammenligne sin originale cd med Wimp versionen. |
|
|
Det giver mening i forhold til de hørbare forskelle som jeg oplever. Nu har jeg ikke haft WIMP så længe enda, så jeg vil afgjort være
opmærksom når jeg tester og lytter fremadrettet __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|