Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2025 | 20:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Pink Floyd The Best... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 23 December 2014 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Helt enig med Efterklang.
Når du så har overstået eller samtidig med du undersøger Genesis, bør du gå på opdagelse i "Yes".

Er det kun Pink Floyd´s lyd, du snævert kan lide er der også Både Planet-p og Alan Parsons Project at snuse til.
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 23 December 2014 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Så røg vi igen off topic

For at bringe os tilbage på Pink Floyd-sporet, så har hi-fi+ netop bragt en artikel om "The Wall" - det sidste "rigtige" Pink Floyd-album. Alt herefter
bærer jo kun navnet Pink Floyd af navn og ikke af gavn.

Fi%2B+Weekly+Emails&utm_medium=email&utm_source=email-326">h ttp://www.hifiplus.com/articles/classic-album-sundays-pink-f loyds-the-wall/?utm_campaign=Hi-
Fi%2B+Weekly+Emails&utm_medium=email&utm_source=email-326

The Wall ligger ganske vist ikke "numero uno" på min liste over alle tiders bedste Pink Floyd-album, men lammetæver jo til hver en tid alt, hvad
der efterfølgende bærer navnet Pink Floyd. YMMV ...
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

pinkhenrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 26 December 2014 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Pink Floyd kan i min verden indeles i flere bands.
En tid før Meddle, en tid før Wall, en tid efter Wall.
Først var de meget eksperimenterende og lavede nogle spændende plader som måske var lidt for "spacy" til det brede publikum. Nnumre som
Intersellar overdrive og nummeret med den mundrette titel: Several Species of Small Furry Animals Gathered Together in a Cave and Grooving
With a Pict.
Men prøv at høre et nummer som Echoes. Det er næsten 28 minutter langt (i nogle udgaver, endnu længere) men det har både en
eksperimenterende og en fandenivoldskhed der gør det til et af deres hovedværker. Også et nummer som

De fandt deres "lyd" på Meddle fra 1971, og fuldendte den på Dark side of the moon, som er et af de bedst sælgende albums nogensinde(741
uger i træk på den amerikanske Bilboard liste). Efterfølgeren Wish you were here er også flot, men der begynder der at komme små ridser i
lakken. Det hele kulminere da de begynder indspilningen af The Wall, og det endelige brud sker før de bliver færdige med Final cut.
Derefter følger der en menneske alder med retssager, verbale slagsmål og bitter strid, inden de heldigvis lægger det på hylden og kan i dag både
være i stue sammen og spille sammen.

Skal jeg vælge et album som det bedste kommer jeg i problemer, for nogle uger er det Dark side of the moon, da det var det der lærte mig at
kende Pink Floyd, mens jeg andre uger er helt pjattet med Ummagumma, specielt live delen er genial, og virkelig der der viser om et band kan
trænge igennem

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes