Sendt: 26 December 2014 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pink Floyd kan i min verden indeles i flere bands.
En tid før Meddle, en tid før Wall, en tid efter Wall.
Først var de meget eksperimenterende og lavede nogle spændende plader som måske var lidt for "spacy" til det brede publikum. Nnumre som
Intersellar overdrive og nummeret med den mundrette titel: Several Species of Small Furry Animals Gathered Together in a Cave and Grooving
With a Pict.
Men prøv at høre et nummer som Echoes. Det er næsten 28 minutter langt (i nogle udgaver, endnu længere) men det har både en
eksperimenterende og en fandenivoldskhed der gør det til et af deres hovedværker. Også et nummer som
De fandt deres "lyd" på Meddle fra 1971, og fuldendte den på Dark side of the moon, som er et af de bedst sælgende albums nogensinde(741
uger i træk på den amerikanske Bilboard liste). Efterfølgeren Wish you were here er også flot, men der begynder der at komme små ridser i
lakken. Det hele kulminere da de begynder indspilningen af The Wall, og det endelige brud sker før de bliver færdige med Final cut.
Derefter følger der en menneske alder med retssager, verbale slagsmål og bitter strid, inden de heldigvis lægger det på hylden og kan i dag både
være i stue sammen og spille sammen.
Skal jeg vælge et album som det bedste kommer jeg i problemer, for nogle uger er det Dark side of the moon, da det var det der lærte mig at
kende Pink Floyd, mens jeg andre uger er helt pjattet med Ummagumma, specielt live delen er genial, og virkelig der der viser om et band kan
trænge igennem
__________________ If you can't laugh at yourself...Dont't worry, sombody else will.
|