Forfatter |
|
Jeffen Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 151
|
Sendt: 12 September 2004 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer til at sluge nogle kroner i strøm.
Bor du hjemme ved mor og far for så er det jo ikke noget problem.
Jeg vil dog alliere mig med nogle sikringer i huset.
__________________ Dyrk mit grej
A wise man once said, forgiveness is divine, but never pay full price for late pizza
|
Til top |
|
|
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
Sendt: 12 September 2004 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
m0tZ skrev:
Det lyder spændende det setup...dog synes jeg det er lidt spild af penge at gi de små sattelit højtalere alt det.
|
|
|
Hvad fanden kalder du for sattelithøjttalere... Skal du kalde mine baghøjttalere for sattelitter... Giv mig din adresse, så skal jeg sat...

Spøg til side. Men en 6,5 kg højttaler er da ikke en sattelit? 
Daniel: DET glæder jeg mig til at se. Men hvor meget af det mangler du at købe?
Kan desværre næsten love dig at du ikke kan købe en 601'er ad gangen 
... men så må du jo bare købe en LCR 600. Den kan jeg godt anbefale Du har ikke overvejet et sæt 604 eller evt. 603 til front? Men ok, håbede lige på at der var billeder af et system med hele syv 601'ere.
Håber at det lykkes! __________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
Til top |
|
|
DanielV Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 12 September 2004 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
Det er ikke fordi højtalerne er specielt dårlige, men er det ikke lidt synd at udsætte alt det fine udstyr, for de små højtalere... Som sagt så er højtalerne ikke dårlige, har selv et sæt af dem... men de mangler lidt i bunden! Du har self. også 2 subs. men ville det ikke være mere homogent at spare subwooferne og købe to gulvhøjtalere i samme serie, som kan levere en ordentlig bund?
Det ville nok også være lettere at placere en rigtig centerhøjtaler over fjernsynet, og hvis det er et TV med billedrør, så skal du lige være klar over at 601-S ikke er magnetisk afskærmet! Men ellers så er jeg sikker på den vil fungere fint som Center da mellemtonen er rigtig god i den ;-)
|
|
|
Det er for at få et så homogent/enslydende lydbillede hele vejen rundt som overhovedet muligt at jeg har valgt 7 af de samme højtalere. At valget er faldet på de "små" modeler er udelukkende et spørgsmål om penge! 
Ved godt de ikke er magnetisk skærmet, også derfor fjernsynet kommer til at hænge på vægen, det bliver ikke noget problem. 
Jeffen skrev:
Det kommer til at sluge nogle kroner i strøm. 
Bor du hjemme ved mor og far for så er det jo ikke noget problem. 
Jeg vil dog alliere mig med nogle sikringer i huset.
|
|
|
Man må i dag montere 13 amperes sikringer, og eftersom at spændingen er blevet hævet til 230 volt giver det mulighed for at trække 2990 watt på en enkelt fase. De enkelte monoblokke trækker maks 350 watt stykket, men det vil aldrig blive aktuelt, men hvis det skulle blive det, ville nettet maks. blive belastet med 2450 watt fra forstærkernes side af. Dvs. at der er 550 watt at gøre godt med til forforstærkeren, DVD-afspilleren og fjernsynet, hvilket er mere end rigeligt.
Til alle dem af jer som siger at det ikke kan lade sig gøre at købe én B&W DM601 S3, så må tiden vise om i har ret! 
Daniel...
|
Til top |
|
|
DanielV Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2004 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten Jeffen, så ja. Jeg bor stadig hjemme, men er på udkig efter en gård sammen med to andre gutter, som vi så vil flå fuldstændig og så bygge op igen. 
Daniel...
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 12 September 2004 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej D.
Ville det ikke være bedre med nogle af de nye digitale forstærkere? 1) Billigere eller samme pris som en flok af disse gamle sager. 2) Du virker som om du er fingernem, på de digitale kan du jo tweake lige så tosset du vil. F.eks. starte med det hele samlet i et kabinet, og efterhånden udbygge det til mono og så bedre lytter osv. osv.... 3) Nyere og bedre teknologi for samme penge?
Ellers spændende projekt, får helt lyst til at lege med snurrerundt igen!
Mvh.
|
Til top |
|
|
DanielV Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2004 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Hej D.
Ville det ikke være bedre med nogle af de nye digitale forstærkere? 1) Billigere eller samme pris som en flok af disse gamle sager. 2) Du virker som om du er fingernem, på de digitale kan du jo tweake lige så tosset du vil. F.eks. starte med det hele samlet i et kabinet, og efterhånden udbygge det til mono og så bedre lytter osv. osv.... 3) Nyere og bedre teknologi for samme penge?
Ellers spændende projekt, får helt lyst til at lege med snurrerundt igen!
Mvh.
|
|
|
For sent! 
De fem Denon POA-6600 her står her allerede, og de to Denon POA 6600A står i København og venter bare på at blive sent. 
Daniel...
|
Til top |
|
|
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 12 September 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var nok ikke lige sådan jeg ville have valgt at gøre, men det er et meget spændende projekt, og jeg glæder mig meget til at se billeder!
Hvis du ikke kan købe en enkelt 601, kan du jo overveje at købe 2. Så har du samme lyd hele vejen rundt, og endda en dejlig stor center Tror det vil være en god løsning til en stort lærred. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
Sendt: 12 September 2004 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej DanielV
God fornøjelse med dine 250/260W pr. kanal. Havde selv den samme ide
for nogle år siden, men fik aldrig samlet mere end 4 stk. POA6600A'er.
Extremt eller ej - vil nu synes at det er ok at kalde det ekstremt med 7 monoblokke - hvor mange i DK har mon det ???  .
Lyder spændende med projekt gård
__________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
Til top |
|
|
DanielV Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2004 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
rune-nielsen skrev:
Det var nok ikke lige sådan jeg ville have valgt at gøre, men det er et meget spændende projekt, og jeg glæder mig meget til at se billeder!
Hvis du ikke kan købe en enkelt 601, kan du jo overveje at købe 2. Så har du samme lyd hele vejen rundt, og endda en dejlig stor center Tror det vil være en god løsning til en stort lærred.
|
|
|
Hvis det ikke kan lade sig gøre, så kommer en der bliver i overskud til at stå som reserve i tilfælde af fest eller lign. 
Audi A3 skrev:
Hej DanielV
God fornøjelse med dine 250/260W pr. kanal. Havde selv den samme ide for nogle år siden, men fik aldrig samlet mere end 4 stk. POA6600A'er.
Extremt eller ej - vil nu synes at det er ok at kalde det ekstremt med 7 monoblokke - hvor mange i DK har mon det ??? .
Lyder spændende med projekt gård
|
|
|
Tak! Ja, synes jeg også. Også derfor jeg valgte at kalde det for det, for jeg har i hvert fald ikke set nogen andre herinde ha' syv monoblokke i deres hjemmebio! 
Daniel...
|
Til top |
|
|
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
Sendt: 13 September 2004 kl. 02:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
DanielV skrev:
Til alle dem af jer som siger at det ikke kan lade sig gøre at købe én B&W DM601 S3, så må tiden vise om i har ret! 
Daniel...
|
|
|
Fra hifiklubbens hjemmeside:
"Alle priser er angivet i stk. - men bortset fra center-højttalere og subwoofere sælges højttalere kun i par."
|
Til top |
|
|
DanielV Forum Bruger

|
Sendt: 13 September 2004 kl. 06:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
notional skrev:
DanielV skrev:
Daniel...
|
|
|
"Alle priser er angivet i stk. - men bortset fra center-højttalere og subwoofere sælges højttalere kun i par."
|
|
|
Ja, det er sgu rigtig nok! Ærgerligt for mig!
Daniel...
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 13 September 2004 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok - så kalder vi det ekstremt.....  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Phat Simon Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 383
|
Sendt: 13 September 2004 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører da osse med 1 effekt per kanal - så det er da ikke så exstreme.
ej - jeg må nok sige at det du er ved at stable på benene er ret ekstremt.
Men det har nok noget at gøre med at jeg kører 2.0  __________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
Til top |
|
|
tonka Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 157
|
Sendt: 13 September 2004 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
DanielV skrev:
notional skrev:
DanielV skrev:
Daniel...
|
|
|
|
|
|
Daniel...
|
|
|
Hej Daniel,
Hvis du har brug for en enkelt stk. kan du bestille den via HFKs online-shop. (husk at hilse fra mig)

__________________ hilsen Tonka
|
Til top |
|
|
DanielV Forum Bruger

|
Sendt: 13 September 2004 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Ok - så kalder vi det ekstremt.....  |
|
|
Tak! 
Phat Simon skrev:
Jeg kører da osse med 1 effekt per kanal - så det er da ikke så exstreme.
ej - jeg må nok sige at det du er ved at stable på benene er ret ekstremt.
Men det har nok noget at gøre med at jeg kører 2.0 
|
|
|
Ja...! Det har nok noget med det at gøre. 
tonka skrev:
DanielV skrev:
notional skrev:
DanielV skrev:
Daniel...
|
|
|
|
|
|
Daniel...
|
|
|
Hej Daniel,
Hvis du har brug for en enkelt stk. kan du bestille den via HFKs online-shop. (husk at hilse fra mig)

|
|
|
Du mener simpelthen at hvis jeg skriver en hilsen fra dig i kommentarfeldtet, så kan det sagtens lade sig gøre at bestille et ulige antal??? 
Daniel...
|
Til top |
|
|
Sheiken Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 310
|
Sendt: 13 September 2004 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så mega najs med de monoblokke!!!! glæder mig voldsomt meget til at se billeder!!! NU
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 13 September 2004 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
lad nu lige knægten hente de sidste to plus højttalerne...
men jeg vil da tro man godt kan købe en enkelt, f.eks en demo fra klubben selv, eller noget der har stået i et udstillingsvindue.
men normalt er det jo lidt svært for butikken at komme af med en enkelt højttaler, så jeg kan da udemærket forstå hvis det er med en hvis skepsis at de sælger enkelt eksemplarer. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
DanielV Forum Bruger

|
Sendt: 13 September 2004 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
lad nu lige knægten hente de sidste to plus højttalerne...
men jeg vil da tro man godt kan købe en enkelt, f.eks en demo fra klubben selv, eller noget der har stået i et udstillingsvindue.
|
|
|
Ja... Der er jo desværre en del som stadig mangler, men jeg lover 100 % at vise det HELE frem lige så snart det står klar!
Det vil jeg edermame også håbe, for 1500 kr. er alligevel en del penge/film/whatever. 
Daniel...
|
Til top |
|
|
nipmads Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
Sendt: 13 September 2004 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa..
Top nice anlæg der, men kan du ikke bare sætte billeder ud af det du har nu? Fordi det lyder sgu interessant, glæder mig også vildt til at se det!
|
Til top |
|
|
BenFi Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 329
|
Sendt: 14 September 2004 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder som et spændene setup !! Er der en ca. dato for hvornår der er billeder???
Mvh. Benfi
|
Til top |
|
|