| Forfatter |
|
Don Räß Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
...specielle fester
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
tub61 skrev:
|
Jeg kunne ikke finde moget om Ming da Riaa på nettet men er det en rør Riaa forstærker ( deres andre forstærkere er rør ) er jeg nok ikke så intresseret , ved ikke hvorfor men har aldrig villet have rør, uden jeg har en dyt at have min modstand i 
|
|
|
Hej der,
Du har bidt al skam i dig og prøver alligevel en rør Riaa (hvad jeg gætter på Roguen er).
I øvrigt et flot anlæg du har fået samlet dig. Jeg er især vild med dit SolidTech rack. Det er nok det flotteste jeg har set endnu.
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
| Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - Rene kom forbi her til eftermiddag , med den længe ventede Rouge Audio Stealth Riaa istædet for den Rega Riaa jeg har, som jeg ikke syntes lød godt.
Samtidig fik han stillet min velodyne DD12 sub ordentligt ind så den ikke buldre så meget - det var jeg selv ikke for god til at gøre ordentlig 
Men vi kunne ikke få Riaa´en til , eller rette PU´en til at spille ordentligt ( jo den første vi satte på og helt nye plade jeg havde med Metallica ( det sorte album ) lød ok , men de efterfølgende lød ad helvede til for at sige det mildt ) . Vi troede det var fordi jeg har kørt med for stort nåletryk, for det startede da Rene stillede nåle trykket ned ( han syntes armen trykkede for meget ned mod pladen ), og jeg derved havde ødelagt fjedringen i PU hovedet - så jeg tænkte " nå ja skidt , jeg må vel bare købe en ny PU "
Da Rene var kørt og jeg skulle flytte Riaaen op ovenpå Denon DCD3560´eren opdagede jeg at Riaa´en var forbundet forkert - så da det var rettet var lyden til min store glæde helt iorden , nu har jeg lyttet et par timer og denne Riaa får meget mere ud af pladerne end Rega´en - der er meget mere dynamik og vellyd med den nye Riaa , bassen er meget mere med , ja den skal idet hele taget bare ikke uden for huset igen.

Jeg syntes den står helt fint ovenpå min Denon DCD3560 

Og så er det lidt Queen den står på lige nu  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Haugård
Den Rogue Audio Riaa er faktisk ikke en rør Riaa - jeg ved godt at deres andre forstærkere er rør , men ikke denne Riaa  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
tub61 skrev:
|
Hej Haugård
Den Rogue Audio Riaa er faktisk ikke en rør Riaa - jeg ved godt at deres andre forstærkere er rør , men ikke denne Riaa 
|
|
|
Ups
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Don Rass
Ja har du aldrig været til specielle fester ? dermed mener jeg, toga partyer , 20 fester , 30 fester , udklædnings fester , mænd kommer som damer og damerne som mænd , og hvad ellers skørt vi kunne finde på, for at holde en fest med masser af sprut og fi**s som vi sagde
Nu er jeg bare blevet gammel , gift , og afholds mand så det er gået meget ned ad bakke siden de unge dage  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Haugård
Jeg var heller ikke klar over at de lavede andet end rør, før end Rene fortalte det - havde den været en rør Riaa var jeg nok ikke hoppet på den 
Du skal ellers have tak for dine ord om anlægget  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
| Til top |
|
| |
Don Räß Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
tub61 skrev:
|
Hej Don Rass
...
Nu er jeg bare blevet gammel , gift , og afholds mand så det er gået meget ned ad bakke siden de unge dage 
|
|
|
Jo jo det sker da - det følger med når man læser på uni :)
Nå, men:
Gammel, ja det kan du jo i sagen natur ikke gøre for
Gift, ja det bliver vel resultatet af udklædningsfester i sin yderste konsekvens 
Afholdsmand: Det sætter jeg dog stregen, det kan der da ikke være nogen grund til 
Nå spas til side, du har efterhånden fået dig et svedigt anlæg - ingen tvivl om det.
Skulle jeg komme med en anke, så må det være at du måske har opgraderet for hurtigt - kan man det ??
Ja, det synes jeg, fo rman får svært ved at se hvad det er som bidrager til lydbilledet. Eksempelvis vil jeg tro du har svært ved at høre hvilken "funktion" dit højtalerkabel eks. har?
Jeg gjorde det selv da jeg opgraderede effektforstærker og netkabler på samme tid. Det ærger mig lidt nu. Jeg kan selvfølgelig bare sætte nogle standard kabler på, men alligevel...
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Don Rass
Du kan have ret i at jeg ingen referance har, især ikke da jeg har opgraderet mine højttaler kabler endnu inden de første var spillet til.
Med Riaa´en var der ikke noget at gøre, Rega´en skulle bare udskiftes.
Jeg har ikke haft et stereo anlæg i snart mange år, så jeg kan dårligt huske hvordan det gamle lød - men helheds indtrykket på det nye anlæg er jeg meget tilfreds med og har ikke fortrudt et´sekundt at jeg har valgt, som jeg har valgt 
At være afholdsmand er heller ikke med min gode vilje, men når jeg ikke kan styre alkeholen ( den styrede mig ) var der ingen vej udenom.
__________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej tub61 hvordan går det med at høre musik er der fuld fart over feltet, jeg sidder lige og nyder den helt nye skive med JJ cale og jeg siger dig den svinger for godt...
Novisad
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Novisad.
Ja - jeg får hørt en masse af mine gamle LP´er iaften iøjeblikket er det denne:
Jeg er bare glad og i musik himlen iøjeblikket - syntes selv jeg har fået mig et anlæg der er ved at være lige som jeg vil have det - så det varer nok noget før der kommer nye pakker , ihvertifald af de store  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 07:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok det lyder da godt nå nu er det morgen her og så skal jeg høre en del musik til at vågne på...
Novisad
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 07:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
De laver RØR riaa men kun til ders preamp
Og ja sikke en dag , husk at starte forfra med den rega , læs den manual og få den stillet rigtig ind .
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jensen
Jeg har lige haft fat i maualen til Indstilling af nåletrykket og så vidt jeg kan huske har jeg gjort det rigtigt i sin tid , men må hellere gøre det igen for at være sikkker - Hvor tilslutter man den stel forbindelse til en Rega P25 ? kan ikke umiddelbart få øje på noget medmindre jeg skal til at skille den ad
Jeg har også fået tilsluttet min Headmaster, så jeg lytter gennem øre bøffer lige ny da konen er en syv sover -
Så nu er det hele tilsluttet , jeg mangler bare stadigvæk at få afprøvet den Denon DCD3560 på den nye forstærker 
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Norvisad
Jeg skal først på arbejde i nat så jeg har hele dagen til at lytte til musik - Eneste "problem" er at jeg fik ny nabo igår, så for at hun ikke skal få et alt for dårligt indtryk af os, må jeg hellere lade være med at spille alt for højt - ihvertifald lige i starten , indtil jeg finder ud af hvad hun er for en og hvornår hun ikke er hjemme så jeg med god samvittighed kan fyre den helt af __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej det er også en af grundene til jeg flytter i hus med damen, og så også for at få mer plads...
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Novisad.
Jeg er rigtigt glad for mit hus og har ingen planer om at flytte , men der er to ting jeg nok ville ha´ været mere opmærksom på inden jeg flyttede ind, hvis det havde været idag jeg skulle flytte - det ene er at jeg ikke ville have købt et hus der er sammenbygget i den ene ende som mit er , det skulle ha været fritstående - det andet er at der skulle ha været et rum jeg kunne bruge til musik / biograf og det skulle nok være et kælder rum , for de 106 m2 beboelse vi har nu er mere end rigeligt for 2 mennesker.
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Tub61 damen og jeg har valgt helt med vilje fritstående forskellige huse der ikke lligger op ad andrer huse, så det problem er løst og glæder mig meget...
Novisad
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 03:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej til alle
Jeg er ikke helt tilfreds med lyden fra min pladespiller , jeg syntes diskanten ind imellem er lidt "skrigende" - hvordan kan man kontrollere om ens PU er iorden Hvordan helt nøjagtigt indstiller man en RB600 arm fra Rega

Først har jeg indstillet kontravægten til et nåletryk på 0 gram ( fin jursteringen på siden af armen står også i 0 ) kontrolleret med en lille ortofon nåletryks vægt , der efter stillede jeg nåletrykket med indstillingen på siden og kontrolleret det med ortofons nålevægt - Er det ikke den rigtige måde , eller er der mere man skal tage højde for
Håber der er nogle der kan hjælpe , for jeg vil gerne være sikker på at min Rega super elys er defekt inden jeg overvejer hvad jeg så skal gøre 
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082