| Forfatter |
|
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
| Sendt: 04 November 2005 kl. 06:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jensen
Jeg tror du har ret i at antiskating stod rigtigt , den var ihvertifald på ca. 1,8 igår og jeg har ikke rørt den efter du var her,
Jeg skal nok passe på at pu huset ikke rører pladen inden jeg stiller nåle trykket  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 04 November 2005 kl. 06:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Bent
Hvornår - er jeg flytet siden jeg solgte min Rega P9 med Rega pick-up ?
A.N.G test med Dynavector / Rega pick-uper så var det samme pladespiller og samme rum og set-up 
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 04 November 2005 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
|
Hejsa Bent
A.N.G test med Dynavector / Rega pick-uper så var det samme pladespiller og samme rum og set-up 
|
|
|
Sjovt du siger det king, det var det sørme også her __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 04 November 2005 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L skrev:
king skrev:
|
Hejsa Bent
|
|
|
Sjovt du siger det king, det var det sørme også her
|
|
|
Så er det 2 der har samme mening
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 680
|
| Sendt: 05 November 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej King
Jeg er ikke sikker på at du og Bent L helt har forstået min pointe, som er at man selv, på eget anlæg, bør vurdere, hvad man synes er godt. Om i har samme mening om lyden på Rega pick upper, ser jeg ingen steder, det jeg påpegede var blot, at der er divergerende meninger om Rega Elys` klangkarakter. Hvis du er uenig i det, så tror jeg, at i vedbliver med at være 2 der er enige.
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 05 November 2005 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej tub61 hvordan står det til med anlægget og får du hørt noget musik, jeg sidder lige og lytter til red hot chili pepper..
Novisad
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 05 November 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle råd er formentlig velmenede, så vel fra bruger som branchemedl. her på siden (dog vil jeg nok tage råd fra branchefolk med en større gran salt end råd fra alm. bruger) hvad pointen er ved jeg ikke, kan dog konstatere at Elys'en er en af de sværeste PU at få intregreret i sit anlæg og stue, i.flg. alle bent medlyds forbehold.
__________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 680
|
| Sendt: 06 November 2005 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bent L
Jeg tror ikke at der er den store forskel på troværdigheden i de råd man får fra Branchemedlemmer og ikke branchemedlemmer, specielt ikke, hvis du hentyder til de råd jeg gav Tube 61, som jo var (og det var også pointen) at man i højere grad bør stole på egne øre end på andres. Derudover var der faktuel rådgivning om indstilling af nåletryk på en Planar 5 og det behøver man ikke at lægge salt til. Omkring Elys, så mener jeg ikke, i ovennænte, at have beskrevet Elys som svær at integrere i anlæg, blot at der er besynderlige forskelle i vurderingerne af lydkarakteren, som igen understreger vigtigheden af, selv, på eget anlæg at tjekke om hint eller hisset, er det man efterstræber.
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2005 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Medlyd
Jeg er glad for at du er kommet med din rådgivning og dit tilbud om at efterse PU´en - jeg stoler ikke blindt på andres meninger , men har dog en stor tiltro til andre indtil andet er bevist, om det så er branchemedlemmer eller ej ,og jeg har da heller ikke andet end god grund til at tro på det du siger .
Jeg forsøgte først bare at sætte nåletrykket op til 1,75 igår ( jeg kom sent hjem og har ikke lys nok til at indstille den ordentlig der hvor anlæget står ) , hørte først på B.T.O. og deres "not fragile" og det lød ok , bagefter E.L.O. og deres " a new world record " for at få noget mere diskant og høje toner med og det lød også fint - Så var jeg glad og hørte lidt af andre plader men pludsselig kom der ind imellem en helt anden og skrattende lyd der overhovedet ikke burde være der udover musikken. Om det er fordi nogle af mine plader ( måske en hel del af dem ) trænger til en ordentlig plade rens ( udover den børste jeg har ) og det er simpel snavs der fremkaldte den skrattende lyd ved jeg ikke , ihvertifald var jeg lidt slukøret da jeg gik til køjs igår.
I dag har jeg indstillet den ordentilgt ( læs så godt jeg nu kunne ), først armen flydende, med det hele i "0" , og så med ortofons målevægt kontrolleret nåletrykket til 1,75 og sat antiskating til ca. 1,75 - Jeg har indtil nu hørt Iron Maiden med "Piece of mind" , Metallica´s "sorte" , E.L.O. igen , Wings med "Red rose speedway" samt Frankie goes to hollywood med "Welcome to the pleasuredome" og alle har lydt iorden - så nu er det gode humør kommet igen ( det har nu været der hele tiden hvis jeg skal være ærlig ) , men der skal noget mere lytten til før jeg helt vil sige at det er ok ( kender desværre ingen der har samme interesse i hifi som jeg, der kunne være kontrolant ). Så hvis det kommer igen inden for de nærmeste dage tager jeg gerne imod dit tilbud og sender PU´en over til dig for et eftersyn .
Jeg kan godt lide lyden fra Super Elye´sen men ville egentlig gerne have en MC PU til at sammenligne med , så jeg overvejer stærkt at købe en sådanne - det kunne jo være en julegave til mig selv
Jeg har lige et par spørgsmål :
Hvor mange timers musik spillen holden en PU ca. til 
Hvilken plade rens er godt at bruge udover den Vivanco ACB25 børste jeg har iforvejen
Med venlig hilsen Jan. __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2005 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lige det her:
|
Tilbud: |
|
|
Pladerenser til Vinyl |
|
|
Plade renser til vinyl |
|
|
Smart og enkelt pladerenser system. En clamp sættes gennem din LP og derefter i den medfølgende beholder hvor der er monteret dobbelte børster så begge sider renses samtidigt. I beholderen fyldes medfølgende rense-antistat væske. Filter og tragt medfølger så væske kan benyttes ca 2 gange. Efter endt vask sættes dine LP i det medfølgende tørrestativ. Dette system har været på markedet i næsten 30 år og helt uændret. Hele sættet koster kun 595 kr. + evt fragt. |
| |
Til 595 kr. + eventuelt fragt. - Er det nogen der kender det , eller er det for voldsomt et udstyr til at rense sine plader med
Og hvor mange pladerens er der vædske til før der skal købes noget nyt og hvad koster det
Hvis der er nogle der har det , eller kender til det må de gerne sige deres mening og produktet 
__________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 06 November 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2005 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej King
det var ellers lidt af en kasse og til 325 euro = ca. 2430 kr. er det noget der lige skal vendes engang - det er ikke en du selv har - hvad bruger du selv som pladerens King :

den skal også være god og jeg skal vide noget mere om den inden jeg springer ud i sådanne en.
De havde jo også andre og denne:

Clear Audio Matrix er åbenbart det bedste ( ? ) / dyreste de har til 1889 euro = Ca. 14000 kr - Jeg er glad for mine LP´er men ikke så glad 
De har også den jeg beskrev i mit indlæg før, til CA. 320 kr. så der er ligegodt noget at spare ved at købe det i tyskland.
Jeg bliver mere og mere overbevist om at det er de beskidte plader der giver problemer med lyden, når jeg får lyd problemer ( efter PU´en er indstillet ordentligt ) så jeg må på et eller andet tidspunkt gøre noget ved det ( også selvom jeg endnu ikke har fået problemer, så kommer de nok ) .
min PU har endnu ikke brokket sig og ligenu hører jeg en gammel skive jeg har købt for oseaner af år siden:

Og er lige midt i Ginger Baker´s fede trommesolo  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige fået samlet mine plader så de ikke længere står spredt flere steder 

Og fået smidt nogle flere af konens bøger ud af mit "herre værelse" - den lille bamse øverst fik jeg i dåbs gave 
Her er så næsten hele min klassiske samling , på nær ca. 10 stykker :

Det er, må jeg indrømme ,ikke noget jeg hører så tit 
__________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tub61 så har jeg snart købt nye hter glæder mig for vildt...
Novisad
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej novisad
Hvornår er snart og havde du næsten ikke lige købt nye højttalere har du så dine vienna BCG til salg - Det skal måske være nyt hus også nye større højttalere nu du har pengepungen fremme  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 08 November 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
yes det kan du tro jeg har købt nogle fede hter men det er stadigvæk hemmeligt men tro mig de spiller som en drøm i hvertfald min smag, skal hente dem på lørdag, lad mig sige det på den måde der er 162,5 cm høje 30 cm brede 55 cm dybe...
mvh Noviad 
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2005 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Novisad
Så er det bare for mig at gennemgå samtlige højttaleres spec. så finder jeg ( måske ) nok ud af hvilke det er du er ved at købe - nå , så er det er nok memmere at vente til du selv fortæller det - på lørdag , så må du med det samme sætte billeder ind på din tråd af de nye vidundere , det bliver spændende at se hvad du har valgt  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 09 November 2005 kl. 07:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja jeg siger til min kammerat at han skal kigge forbii, og tage billeder af det for det er ved at være længe siden at jeg har haft nogle nye billeder til min tråd, men tilgengæld er der også sket meget...
Mvh Novisad    
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Novisad
Har du egentilg en pladespiller og hvis du har hvad bruger du så til at rense pladerne med - Jeg er nemlig på udkik efter noget udover en børste der er effektivt og ikke behøver at koste flere tusinde kr til at rense mine plader i bund med. __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 09 November 2005 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tub61 nejdet har jeg ikke mere så desværre, men jeg går bare og venter på at få de nye hter....
Novisad 
|
| Til top |
|
| |