Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 03:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tub61´s Audia flight two m.m. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 37
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 22 November 2005 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

ok den ser vild ud , men den er godt nok grim..

Mvh Novisad

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 22 November 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Hej Novisad

Hvem har du senest været til koncert med   Er det noget du gør ofte går til koncert, eller hvad

Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 22 November 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Nej sidste gang jeg var til koncert var i 2001 og det var med Sonic Youth så det er ikke lige så tit jeg er det..

Mvh Novisad

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 22 November 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Hej Tub imorges fik jeg sammen med damen flyttet lidt rundt på mine hter og vi har nu sat dem 40 cm bagud og der er nu 80 cm til bag væggen og 40 cm til sidde væggene, og nu er der virkelig sket noget meget bedrer lydbillede mere blødt og behageligt , mere punch i bassen det har også givet mere dynamik..

Så overall er jeg meget glad for det nu..

Mvh Novisad

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Hej Novisad

I er ikke flyttet i jeres nye hus endnu endnu  - jeg kan ikke engang huske om i rent faktisk fandt et  - for ellers skal du jo det hele igennem en gang til med flytten rundt på dine nye højttalere når i flytter i jeres nye hus 

Sonic Youth må jeg stifte nærmere bekendskab med når jeg engang får lyttet til dit anlæg  men jeg er bange for at det nok ikke helt er mig deres musik - men lad os se det kan være jeg bliver posetivt overrasket

Jeg går stadigvæk med tanker om at få den Gamut hjem på prøve , problemet er bare lige hvordan jeg griber det an når man bor så langt væk fra den nærmeste forhandler ( faktisk ved jeg ikke hvor den nærmeste forhandler er - nå men en hurtig søgning på nettet kan vel oplyse mig det )

For den er sku da flot , ja den er så

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 22 November 2005 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

nej vi er ike flytte i hus endnu, men vi går og venter på det rette hus,  det skal jo være et godt hus på den måde en lækker stor stue, så der er plds til musik. Men der er virkeig sket noget med musikken nu ..

Mvh Novisad

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 22 November 2005 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har lige været inde på Gamut, hjemmeside, er helt vild med deres forforstærker,lækker grej ..

mvh Novisad

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2005 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Hej Novisad

Ja Gamut har et lækkert design , og der på messen i Odense lød deres nye INT forstærker virkeligt godt , derudover kender jeg ikke meget til lyden af deres produkter ( desværre ).

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 23 November 2005 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Nej jeg gad godt at høre det en dag for har virkelig kun hørt gode ting om deres produkter...

Novisad

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Hej til alle

Jeg sidder her og kryds lytter på Denon DCD3560 , Audia Flight CD 2 og min Rega planer 25.

- jeg har været på biblioteket og lånt 7 forskellige CDer jeg har iforvejen og kryds lytter på de 2 CD maskiner

- Jeg har også fundet nogle LP plader frem jeg også har på CD og prøver så godt jeg kan at starte CD og LP pladerne samtidigt for at få den bedste sammenligning ( det er nemmere at starte de to CD maskiner samtidigt )

Jeg har så sat Gain på Audia Flight INT 2 sådanne at det er nogenlunde den samme lydstyrke jeg får fra de 3 medier når jeg skifter over på dem, og frem og tilbage.

En ting jeg er meget overrasket over ( det er indtilvidere den eneste CD kontra pladespiller indspilning´s sammenligning jeg har foretaget endnu ) er hvor godt min Rega planer 25 pladespiller klarer sig i forhold til CD maskinerne med netop denne lp:

Om det er fordi master båndet ( eller hvad det nu er for et bånd ) CD en er indspillet fra ikke har været optimalt ved jeg ikke - ihvertifald er lyden på pladespilleren iforhold til CD maskinerne på flere områder bedre ( der var mere "sjæl" på pladen, den "åbnede" sig mere for mig end CDen ).

Jeg har lige fundet er anden LP plade frem ( godt nok også en fra midt 70 erne ) men denne gang skulle CD en være skåret over et "prima" master bånd ( eller hvad det nu er af bånd de bruger ) det drejer sig om en "25th anniversary deluxe edition" udgave af Lynyrd Skynyrd og deres "One more for/from the Roda"

Her kommer Audia Flight CD 2 eren meget bedre med , her kan jeg faktisk bedre lide Audiaens lyd end Pladespillerens på langt de fleste områder ( bedre dybde og mere åben i diskanten , pladen lød mere "indeklemt" ) - hvor det var lige omvendt men Pink Floyd pladen  - 

Jeg må på biblioteket igen og låne nogle flere CDer jeg også har plader til, der er af en lidt nyere årgang for at lave nogle flere sammenligninger - for der er åbenbart ikke nogen entydig vinder, det kommer åbenbart meget an på hvordan CDen kontra pladen er skåret, for hvad jeg syntes er den bedste lyd.

Så er der det med lyden mellem de to CD maskiner, og det er en helt anden sag som jeg godt lige vil vente lidt med at fortælle om, for der skal noget mere lytning og sammenligning til før jeg kan sige hvad jeg mener om den sag  - men her er jeg faktisk også blevet overrasket , eller nærnere lidt forvirret.

Jeg har fået en lille tilløber her for 3 uger siden, og hun skal abselut være med overalt hvor der foregår noget, så det er svært at skrive og finde plader og CDer frem når hun hele tiden skal være lige i midtpunktet af alting 

Også er det "selvfølgelig" katten jeg snakker om

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 23 November 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Hej Tub jamen det har du meget ret i, og det er jo Audia vi taler om det er jo noget helt unik og jeg glæder mig til at få audia two for den spiller bare for godt ...

Novisad

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 23 November 2005 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

hej tub så bliver der lige en lille opdatering til mine hter ok det bliver i januar , der bliver min hter opgradert, til en i model..

Mvh Novisad

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2005 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Hej Novisad

Hvordan mener du, det med den opgradering til en i model af dine højttalere - er der tale om nye paneler til højttaleren - eller er det en helt ny højttaler du allerede skal have

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 23 November 2005 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Jeg skal have nogle andrer martin logan basser i og måske nogle dyrer paneler i men det tror jeg ikke bliver ti´l noget får du hørt noget musikher i aften..

Mvh Novisad

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Hej Novisad

Så er det jo nærmest en hel udskiftning af højttaleren  bliver det ikke voldsomt dyrt  jeg syntes at det fremgår af andre tråde at bare det at få nye paneler koster inærheden af 8 k, og en ny bas er vel heller ikke helt billig  

Hvor meget kan du så vinde lyd mæssigt med denne opgradering , for du har vel tænkt på om det er prisen værd  

Jeg sidder og hører en masse af mine gamle LP plader til, min store fornøjelse , og lige nu er det et par gamle Don Henley skiver , ham der var medlem af Eagels

Building the perfect beast   -   og

I can´t stand still

Begge fra starten af 80erne og 2 virkelig gode skiver

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 23 November 2005 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Hej Tub basser koster omkring de 5000 k og panerlerne vild jeg ikke røre ved de er for gode til at pille ved men de basser der kommer i går dyberer og mere af det hele ..

Novisad

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 November 2005 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Fortæl endelig mere om lyden i de 2 cd-maskiner - vi er spændt på at høre om en ny cd-spille kan være med den legendariske 3560'er . Sød kat iøvrigt

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 24 November 2005 kl. 07:37 | IP-adresse registreret  

Hej igen ja fortæl mere om  Audiaen jeg skal jo selv have en så det kunnee være rart at høre din mening om  den ...

Novisad

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Hej Novisad , Acer , og andre det kan interessere.

Jeg vil prøve at beskrive hvad jeg oplever lyd messigt med de 2 CD maskiner.

- Den ene er, som de fleste jo nok allerede ved, min gamle Denon DCD3560 som jeg købte for vel omkring 20 år siden - den har jeg altid været virkelig glad for fordi den gav, efter min mening ,en utrolig varm og behagelig lyd:

Billedet er desværre lidt mørkt - men man kan da lige skimte den

Den anden er, som de fleste nok også allerede ved, min nye Audia Flight CD 2 Jeg købte for et par måneder siden. 

Jeg købte den dels på grund af designet, og dels fordi at dem der havde Audia Flight CD 1 var virkelig glade for dens lyd og Jensen fortalte at Audia Flight CD 2 ville have nogenlunde samme lyd ( måske endda bedre på nogle områder ) og så var den billigere - derfor tog jeg chancen også selvom jeg ikke havde høret den :

En anden grund var at jeg skulle have et helt nyt anlæg da jeg ikke ville kører med mine gamle små Naim for og effekt forstærker mere og så manglede jeg også nye højttalere.

Det blev derfor en "samlet pakke" med ens CD og forstærker til en god pris

Jeg begyndte for et par uger siden med en CD med Eric Clapton og hans Blues:

Satte først CDen i den ene CD maskine - hørte et helt nummer, eller nogle gange bare en del af et nummer, før jeg satte Cden over i den anden CD maskine og hørte det samme jeg lige havde hørt på den første CD maskine.

Det gjorde mig lidt fustreret for jeg kunne ikke huske lyden helt precist selvom det jo kun tager ganske kort tid at skifte CD mellem de to CD maskiner  - Men jeg bildte mig selv ind at min nye Audia Flight 2 lød mere åben og fik flere detaljer frem i musikken jeg ikke havde hørt før , den havde en dejlig "varm" lyd jeg mente lige var mig og diskanten var klar og dejlig for øerne  - måske ikke klart bedre end min Denon DCD3560 men ihvertifald bedre

For en sikkerheds skyld tog jeg på biblioteket og lånte 7 CDer jeg vidste jeg selv havde der hjemme ( de eneste CDer jeg iforvejen havde 2 af var med gasolin da jeg havde fået den sorte box i fødselsdags gave  )

Jeg bagyndte med Joe Satriani og hans Time Machine :

Noget musik der virkelig kan rykke

Satte begge CDer i maskinerne og trykkede på play samtidig ( måtte sætte gain 3 "hak" op til min gamle CD maskine for at få den samme lydstyrke fra de 2 CD maskiner når jeg skiftede fra den ene til den anden Cd maskine ) og rummet fyldtes med vellyd fra min Audia Flight CD 2 den "varme" dejlige lyd jeg beskrev før - så nu skulle det være , jeg trykkede på fjernbetjæningen og skiftede over til min gamle Denon DCD3560 , og så fik jeg lidt af en forskrækkelse eller overraskelse om man vil , fordi det var så at sige den samme lyd jeg hørte igen - jeg kunne ikke hører nævne værdig forskel på de to CD maskiner.     Det var godt nok den lyd jeg virkelig godt kunne lide, men der burde vel være forskel i lyden på de to maskiner

Jeg begyndte at sætte flere Cder på jeg havde 2 af Bl.a. Beatles med One - Robert Plant med Now and Zen - Deep Purple med Burn 0g Stormbringer - The Who med Live at Leeds - Danser med drenge med Danser med drenge.    -   Det var det samme med alle Cderne jeg kunne ikke hører nævneværdig forskel på de to CD maskiner

Jeg bilder mig ind at jeg kan hører en lille forskel på de to CD maskiner med en fordel til min nye Audia Flight CD 2 , at den er den smugle mere åben / "blid" af hører på i diskanten og har mere styr på detaljerne i musikken end min den gamle Denon DCD3560 der gør at den er det hele værd - men skal jeg være helt ærlig ville jeg ikke turde at foretage en A/B blind test for der vil jeg nok plumpe i og ikke kunne kende forskel på de to Cd maskiner.

Måske kan andre bedre høre forskellen på de to maskiner da jeg muligvis har en høre skade efter mange års maskinstøj som maskinmester og ikke er så god til detaljerne.

-  Jeg har på ingen måde fortrudt at jeg har købt Audia Flight CD 2eren , da den har den lyd jeg godt kan lide , men er samtidig meget overrasket over at den er så lig min Denon DCD3560 , jeg er sikker på jeg får mange gode musik oplevelser med min nye CD maskine

Og min gamle Denon DCD3560 skal under ingen omstændigheder sælges , den skal jeg have med i graven   

Måske skal jeg lave en lytte dag for andre forum medlemmer så de kan fortælle mig om de kan hører forskel på de to CD maskiner   ( alvorligt ment  )

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 24 November 2005 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Hej Tub det er jeg virkelig glad for at høre for jeg skal jo også have en Audia flight two hehhe så det er da dejligt at høre det er en lækker maskine. sidder og hører en test cd med en masser af blues, meget flot musik..

Novisad

<< Forrige Side af 37 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum