Forfatter |
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej tub61 !
Superfedt setup...... Thumbs up  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Holberg
Tak skal du have - Jeg bliver bare mere og mere glad for det og når de "sidste" dele er nået frem, skal der helst gå lidt tid uden yderligere investeringer ( udover nye CD´er og vinyler selvfølgelig )
Til Alle
Er der virkelig ingen der ved hvad kabel firmaerne rent faktisk gør når de tilbyder en " Cabel burn in " for 15£ inden aflevering af de nyindkøbet kabler ???????? 
__________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
Til top |
|
|
Don Räß Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 548
|
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tub
Først og fremmest - lækkert anlæg (og god musiksmag) :)
Mht. cable burn in: Såvidt jeg har forstået så er det en lille enhed som kan sende spænding igennem kablet - typisk over et godt stykke tid. Resultatet er at man modtager et kabel som allerede er "tilspillet".
Personlig synes jeg at det er noget af fornøjelsen ved at modtage nyt, når man kan høre hvordan enhederne udvikler sig med tiden
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Don Ras
Jeg tænkte nok det var sådanne noget ligende - først spekulerede jeg i, om de satte et anlæg for, og så lod det stå på "gentag" til kablet nogle hundrede timer senere var spillet til, men det var alligevel for fjollet - De må vel have en bunke kabler de med det samme "burner in" så folk kan få dem med det samme når de bestiller dem.
Selv syntes jeg også det er lidt skørt at bruge penge på kablerne er dyre nok i forvejen - jeg blev bare lidt overrasket og forundret over at de tilbød den mulighed med kablet - hvad de dog ikke kan finde på for at tjene penge 
Det med musik smag - den er lidt ensporet iøjeblikket ( men hvilken fed musik alligevel ) her er endnu lidt nyt ( for mig, har lige fået den ) Blues jeg har fået fat på 

Det er bare gudeskøn musik - I am in heaven , year  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen til alle
Jeg venter stadigvæk på de ting jeg har bestilt , så for at udfylde ventetiden lidt har jeg taget et par billeder af det sidste "udstyr" jeg har - så er vist hele min stereo / surround samling lagt ud med billeder 
Jeg købte denne Aiwa CSD - MD5 for nogle år siden da jeg troede at Minidisc ville blive noget man kunne få i et stort udvalg i musik butikkerne , men der tog jeg så grugeligt fejl 

Den er også købt for at have noget med ud i haven en varm sommerdag og det er den god til - lyden i den er ok men ikke noget at skrive hjem om

Den er også købt fordi jeg ville have et medie der var mindre end en CD , da jeg rejste meget i tog og de mini CD spillere var ret store - så derfor købte jeg også et par minidisc player jeg har haft stor glæde af gennem årene på mine tog rejser.

Det er Sony M2 - R700 og
det er Sony M2 - R91.
begge to udemærkede minidisc spillere jeg har haft meget glæde af.

hovedtelefonerne til højre er et par Vivanco SR750 jeg købte i tyskland - de er åbne så der er nok nogle i toget der har bandet mig langt væk når jeg har lyttet til dem - de lyder ellers udemærket.
På musik siden sidder jeg lige og nyder Deep Purple med who do we think we are fra 1973.
Et album jeg er rigtigt glad for - men et ellers ret overset album af Deep Purple __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Har lige været i Helsingør et par dage og da jeg kom hjem her idag var der lige en pakke til mig 

__________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
tub61 skrev:
Hej igen
Har lige været i Helsingør et par dage og da jeg kom hjem her idag var der lige en pakke til mig 

|
|
|
Arrr det skulle vel ikke være et sæt dejlige Kimber Cable 8TC, syns jeg kan genkende tapen der sidder på pakken Tillykke med dem....
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Bjørn B
Jo , du har helt ret

Så nu bliver det spændende om jeg kan hører forskel på disse Kimber 8TC og så de Tara Labs jeg har nu !!!!!!!

Jeg har endnu ikke haft tid til at få sat dem til og så skal de vel også spilles til ? - det syntes jeg har læst nogle tråde om - men jeg kommer tilbage om et par dage når jeg har fået hørt dem 
Jeg sidder hører lige en "ny" men gammel sag jeg købte da jeg var i Helsingør

Et ellers udemærket album. __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jeg håber du får en lækker musik aften med dine nye ht kabler god fornøjelse med dem...
mvh Novisad 
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Novisad.
Tak skal du ha - det håber jeg da , at jeg får en god musik aften , hvis konen ellers kan lade mig være i fred så længe 
Er der ellers nogle der ved hvor længe sådanne kabler er om at blive spillet til __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil sige at det tager omkring 400 timer sådan cirka alt afhænig hvilket type kabel det er mine Verbatim crystal kobber tog omkring de 600 timer hvorimod mine sølvkabler er ved at blive spillet til og de har ramt omkring de 150 timer og de er meget åbne så det er lidt med at prøve sig frem...
mvh Novisad
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
tub61 skrev:
Til Novisad.
Tak skal du ha - det håber jeg da , at jeg får en god musik aften , hvis konen ellers kan lade mig være i fred så længe 
Er der ellers nogle der ved hvor længe sådanne kabler er om at blive spillet til
|
|
|
Hej.
Tja det er svært at sige et nøjagtigt time antal, men du kan høre det især på de 8TC og så er det sjovt for lige pludselig sker det mens du sidder og høre et nummer og dagen efter høre du det samme nr. igen så sidder man lige og tænker, hva er der lige sket her, hvis du kan følge mig, jeg vil mene det tog 1½ md. før mine var tilspillet, der faldt det hele ligesom på plads og det har ikke ændret sig siden...Ca. 
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Novisad.
Av - det var noget længere end jeg havde regnet med , det kan jo godt tage flere måneder før jeg får lyttet mig til 400 timers musik - Forstærkeren har jeg jo bare ladet været tændt hele tiden for på den måde at " brænde " den hurtigere til, det kan man vel ikke gøre med kabler der skal et signal gennem dem for at det tæller. Har volumen man spiller et kabel til med noget at skulle have sagt om hvordan det bliver spillet til  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Bjørn.
Hvor mange timer musik spillede du, de 1 1/2 måned , inden de var spillet til  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen ja hvis man spiller højt så går det lidt mere størkt, det fik jeg at vide af ham der lavede mine Verbatim kabler, faktisk sagde han de første 48 timer skulle spilles så højt så muligt, mine andrer ht kabler fra bertram er jeg igang med og nu her i aften lukker jeg op for kræfterne og om natten lader jeg min computer køre med musik så det kører i døgndrift....
mvh Novisad
|
Til top |
|
|
musica Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 161
|
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med de nye kabler!
Det bliver spændende at høre dine indtryk af dem.
Hvad har du givet i forsendelse? Jeg kan ikke umiddelbart finde prisen på hjemmesiden. __________________ " Den tid der går, er det vi kalder for liv
Det er til salg for bare et minimum af initiativ" tv-2
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Musica.
Tak skal du have. Jeg gav ialt 357,28 £ for 7 meter kabel og Kimeers´s egne banan stik - deraf var de 12,28 £ før skat fragt omkostninger - Med dagens kurs blev det ialt 3922 kr. Hurtig levering og ingen problemer.  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Novisad
Ok - Konen går nok ikke med til at jeg spiller alt for højt , alt for længe så jeg må prøve at finde en mellem vej ( bla. spille for fulde gardiner når hun ikke er hjemme ) - Nå , jeg må se og få sat de kabler til så jeg kan komme igang med indspilningen af dem __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|
musica Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 161
|
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
tub61 skrev:
Til Musica.
Tak skal du have. Jeg gav ialt 357,28 £ for 7 meter kabel og Kimeers´s egne banan stik - deraf var de 12,28 £ før skat fragt omkostninger - Med dagens kurs blev det ialt 3922 kr. Hurtig levering og ingen problemer. 
|
|
|
Tak for svaret! Godt at høre, at der ikke var nogle problemer. Sådan et sæt Kimber frister en hel del..... __________________ " Den tid der går, er det vi kalder for liv
Det er til salg for bare et minimum af initiativ" tv-2
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
så vil jeg atter igen skrive at du må have en forrygende aften med god musik ...
Novisad
|
Til top |
|
|