Forfatter |
|
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Så fik jeg "endelig" sat de nye kabler til

Glæder mig til jeg får mit nye Rack i næste uge så jeg er fri for at mit anlæg skal stå på gulvet - Den første lytte indtryk , er at jeg kan hører forskel , men jeg har selvfølgelig endnu ikke hørt nok til at sige helt klart hvad forskellen er , og om den er bedre end den var før, eller ej - Men ihvertifald lyden er anderledes , ikke dårligere ,bedre ved jeg ikke endnu . men anderledes.

Her er så det gamle kabel - skal den nærmeste fremtid skifte noget om på de 2 forskellige kabler for bedre at kunne bedømme forskellen på dem - for så senere at fortælle hvad jeg er kommet frem til ( om et par måneder ) __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan står din gode gamle DCD3560 sig i forhold til det nye???
mvh. __________________ M.
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til miju
Jeg må med "skam" meddele at jeg endnu ikke har prøvet at sætte den gamle Denon DCD3560 til mit nye anlæg istædet for Audia flight CD 2 - jeg har hele tiden villet vente til jeg får mit Rack hjem så det kan komme ind på hylder og ikke skal stå oven på hinanden på gulvet alt sammen - så i næste uge regner jeg med at foretage en sammenligning af de to CD spillere så derfra skal jeg nok komme med en bedømmelse af dem overfor hinanden.  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et par spørgsmål: Skal det forstås korrekt,at du har givet ca 4K for de Kimber kabler? Hvor lange er de? Og hvorfor fra udlandet? er der meget at spare?
jeg er nysgerrig,ser du
Det er ENDNU en VA BCG ejer der går Kimber-vejen.. __________________ Derfor Økologi
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til mashuro
ja - jeg gav ialt 3922 kr. for 7 meter Kimber 8TC kabel + 8 stk Kimber banan stik + forsendelse - Fra udlandet da det var der Bjørn B købte dem og jeg regnede med at han havde undersøgt priser både her og i UK og var kommet til at UK var billigst ( ellers havde han vel ikke købt det i UK )- hvor meget der er at spare aner jeg ikke da jeg jo ikke selv har undersøgt det - og skulle det vise sig at jeg har givet mere for det end nødvendigt , nå ja så skidt da, noget skal mine penge jo bruges til  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej får du lyttet til noget godt musik og hvordan er kabler som kvalitets indtryk...
mvh Novisad
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Novisad
Ja - jeg får virkelig lyttet iøjeblikket ( har forbudt konen i at komme og forstyrer mig iaften ) både til Rock og Blues og Prograsiv rock , iøjeblikket står det på endnu en ny CD skive ( ok lidt over en uge siden jeg købte den )

Og det er virkelig en fed lyd det anlæg giver.
Jeg bilder mig selv ind at de nye kabler er bedre end de gamle, allerede nu hvor de endnu ikke er spillet til ( de "gamle kabler" er nu også helt nye da jeg købte dem på samme til som jeg købte mit nye anlæg, så de er heller ikke tilspillet endnu ) , bilder mig ind at jeg kan hører flere detaljer med de nye kabler - men om det er psykisk eller om der er noget om det vil jeg senere komme ind på når jeg har hørt og sammenlignet noget / meget mere __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super anlæg! Og fremragende musiksmag. Change of Seasons er klart et af de bedste numre Dream Theater har lavet, en ægte klassiker  __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 07:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen igår aftes fik mit anlæg fuld skrue , fordi jeg skal spille mine ht kalbler til så de fik noget power...
Novisad 
|
Til top |
|
|
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kan du allerede nu høre dem udfolde sig? Eller var det bare en undskyldning for at skrue helt op  __________________ Derfor Økologi
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Fournais.
Tak skal du have , jeg er rigtig glad for endelig at ha´ fået nyt anlæg - angående Dream theater så er det underligt nok noget ganske nyt jeg har fået øje / øre på, da jeg de sidste 25 - 30 år har været glad for prograsiv rock, og har bla. alt med Yes. __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
tub61 for tiden dyrker jeg virkelig meget JJ Cale, og dire straits kan bare ikke få nok med deem...
mvh Novisad
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Mashuro og Novisad.
Det var en undskyldning for at spille højt , meget højt ( har heldigvis ingen naboer iøjeblikket ) men konen skulle lige brokke sig lidt 
Lige nu er hun taget på arbejde så når katten er ude skal der spilles højt 
Jeg gidder ikke at se alt det med kronprinsessen og hendes nyføde så der er dømt musik hele dagen 
Jeg mener stadigvæk jeg kan hører en posetiv forskel på det nye kabel iforhold til det gamle , men - fortsættelse følger senere. __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Novisad
Har selv alt med Dire Straits og en del af Mark Knofles ´s solo udgivelser - JJ Cale har jeg kun et par stykker af, hvorfor ved jeg ikke da jeg godt kan lide hans Blues inspireret musik. __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
tub61 skrev:
Til Novisad
Har selv alt med Dire Straits og en del af Mark Knofles ´s solo udgivelser - JJ Cale har jeg kun et par stykker af, hvorfor ved jeg ikke da jeg godt kan lide hans Blues inspireret musik. |
|
|
JJ Cale er en af de skjulte konger , han har skrevet mange rigtig gode nummer  .
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tub61 grunden til jeg kan lide JJ Cale er fordi han musik er lidt med humør men på samme tid er hans tekster er meget mørke og triste, fantastisk musik, og i den sidste ende er det jo musikken der er vigitg, hvor mange timer fik du for dig selv igår aftes og fik du hørt højt musik..
Novisad
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Jensen
Ja - JJ Cale har skrevet mange gode numre , et af de mere kendte må være Cocane - jeg har flere gange tænkt på at jeg skal have udvidet min samling af JJ Cale men hvergang er det kommet andet musik imellem.
Rigtig fed sydstats rock som Lynyrd skynyrd er jeg også helt vild med , de skulle ha ´ spillet på 5 øren sidste år, tror jeg det var, med Deep Purple men det blev desværre aflyst - to af mine store bands på en´gang os så bliver det aflyst    __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJ Cale har jeg fået at vide at han har oplært mark knofler op , men om det passer skal jeg ikke kunne sige men flere af mne venner når de træder ind af døren siger de er det ikke mark knofler sjovt ikke...
Novisad
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Novisad
Jeg går ikke så meget op i teksten , selvfølgelig er den også vigtig ( mange gange kan man ikke forstå hvad de synger hvis man ikke har lyriken foran sig ), men for mig er det altafgørende musikken , stemningen , giver den mig den rigtige følelse , beatet , er helheden super , passer stemmen - osv.
Jeg fik spillet rimeligt højt til lidt over midnat , for konen skulle iseng og op på arbejde idag , så jeg måtte vise lidt hensyn.
Iøjeblikket hører jeg en god gammel skive.

Endnu en fed Blues skive  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tub61 man må sige du har en god musiksmag ud over jjacale og den slgs drenge så dyrker jeg meget jazz for det får mig til at slappe af og jeg må indrømme jazz musiker imponerer mig meget .
Novisad
|
Til top |
|
|