Forfatter |
|
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Novisad
Jeg har som sagt et par af Mark Knofler´s solo udgivelser , men de fænger mig overhovedet på samme måde som Dire Straits __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja jeg har også hørt et par skiver med ham altså solo hmmmm der mangler bare den glød som der er i dire straits. nu sidder jeg og hører højt musik for skal have spillet mine ht kabler til i en fart hehe, og så er damen ikke hjemme så det er bare med at få hørt noget lækker musik ...
Novisad
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Novisad
Jeg har i flere år været til / på Femø Jazz festival der plejer at være i første weegend af august ( nåede det godt mok ikke i år ) , jeg er til live traditionel jazz ( ikke noget med det insperimentelle ( ? ) , det forstår jeg ikke ) - så, som på torvet hver fredag om sommeren - ikke til plader ( selv om jeg dog har et par stykker købt på femø ).
__________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tub61 jeg lytterr meget til Miles davis og john coltrane dave brubeck. Og så er der lige en ting min dame er også vil med hifi plus hun har ikke noget imod om morgen at jeg brager igennem, for hun ved det er et ritual for mig ...
forresten tub hvad højtalerer kører du med ..
Novisad
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Novisad
Jeg har et par beethoven Baby Grand med en tilhørende Velodyne DD12 for at få den dybe bas med ( har bare ikke fået det helt korrekt spillet ind med højttalerne endnu - den buldre indimellem - men jeg lærer det nok en´dag, at få den indstillet ordentlig )
Havde jeg mere plads var det nok blevet til Baby ´s store bror, men jeg har kun 14m2 på mit "herre værelse" __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
´Hej Tub61 det er da lækrer højtalerer jeg har beethoven grand concert og nejjj hvor de bare spiller god, men har aldrig den lille model.. Men vil vædde min hat på at de spiller forrygende,....
mvh Novisad
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Novisad.
Ja - de spiller forrygende , og så er de også gode til at spille lavt , man får det hele med også selvom styrken er på et minimum 
Har lige smidt en anden skive på - Santana - han laver sku også noget fed guitar rif.

Supernatural er noget af hans bedste  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
wow det kan jeg kun give dig ret jeg har en del cder med Santana, han kan bare det med guitaren..
Novisad
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Novisad
Nu vi taler om musik, har jeg her to helt forskellige stil arter jeg begge kan lide - den første eksisterer kun på lavt blus idag , men er noget ret specielt musik med sjove tekster og et fedt seneshow det er / var meget teaterisk :
Nåede desværre aldrig at se dem live , men The tubes er ihvertifald noget for sig selv 
Den anden har en mere synfonisk lyd og kan være meget afslappende , det er godt nok en del år siden jeg sidst har købt noget med ham , men de ca 6 Cd´er jeg har med ham er fed lyd - Kitaro hedder han :

|
Til top |
|
|
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
tub61 skrev:
Til Fournais.
Tak skal du have , jeg er rigtig glad for endelig at ha´ fået nyt anlæg - angående Dream theater så er det underligt nok noget ganske nyt jeg har fået øje / øre på, da jeg de sidste 25 - 30 år har været glad for prograsiv rock, og har bla. alt med Yes.
YES er jeg også helt vild med. Musikken er fra 70'erne og 80'erne, og ikke nok med at det stadig holder 100%, det høres også nyskabende, hvilket jo er ret imponerende taget udgivelsestidspunkterne i betragtning. Fragile og 90125 er mine yndlingsplader. Dream Theaters inspiration fra Yes er i øvrigt ikke til at tage fejl af | | __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Fournais.
Yes er bare noget af det største for mig, på lige fod med The Beatles og Pink Floyd - Jeg så Yes i en absolut fed koncert sidste år i Oslo, og Jon Anderson fra Yes i sidste måned, solo i Amager bio, hvilket også var en stor oplevelse - Kommer yes bare i nærheden af Danmark, skal jeg bare opleve dem igen, totalt ligegyldigt hvad det kommer til at koste.
Deres 3 dobbelte live album er bare noget af det fedeste ( de har nu snart lavet mange forskellige live album ) :
Et andet lidt overset yes album er talk:

endvidere er Tales from topographic oceans et suverent dobbelt album:

plus de plader du selv nævnte selvfølgelig - Det nummer jeg er mest vild med er South side of the sky der jo netop er på pladen Fragile       __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej tub61 ja kitaro er godt nok lækker msuik , har selv et par cder med ham...
mvh Novisad
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Sad lige og hørte Kitaro, og fik mig lidt af en forskrækkelse da den midt i nr. 4 begyndte at hoppe og danse frem og tilbage i lyden   - har nu prøvet nr. 4 igen et par gange, og den gør det samme hver gang , nr. 5 er så normal igen - og der er ikke noget at se bag på cd ´en - var lige bange for at det var min nye CD spiller det var galt med
Cd´en er godt nok snart 20 år gammel men alligevel , kan ikke huske at der har været noget galt med den før ( det er nok over 10 år siden jeg har spillet den sidst ) __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
arrgg ok ja det er noget skidt , hvordan er lyden på din nye cd maskine er meget nysgerrig ...
Novisad
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Novisad
Nu har jeg desværre meget svært ved at forklarer hvordan ting lyder , endvidere har jeg endnu ikke tilsluttet min gamle DCD 3560 så jeg i det mindste havde den og sammenligne med ( men den kommer på i næste uge ) - Hele anlæget er nyt for mig, så jeg ved ikke rigtigt hvad der henhører til forstærkeren , hvad til højttalerne, og hvad til CD spilleren.
Jeg syntes det har en lys og klar diskant , man får alle detaljer med , bassen er dyb ( har nok meget at sige af subben er sat lige kraftig nok ) , det har en lidt varm lyd ( som er lige mig ) - ja , jeg ved ikke rigtigt, jeg føler mig lidt dum når jeg prøver at forklarer lyd ( jeg vil komme til at bruge mange af de betegnelser alle andre her på forumet bruger uden egentlig at vide hvad det faktisk betyder ) derfor prøver jeg at holde det med så "enkle" ord som muligt.
Ved ikke om du kunne bruge det til noget , men når jeg får DCD3560 ´eren at sammenligne med bliver det forhåbentligt lidt nemmere at forklarer. 
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen hvis den spiller på en varm måde så er det også æige mig for der er en mere ro over det synes jeg selv ...
mvh Novisad
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Novisad
Ved ikke helt hvad du mener med "ro" over det , men der er ingen skringer diskant eller noget , syntes selv det hele lyder meget " harmonisk " - er ihvertifald meget glad for lyden. __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej det jeg mener med ro over lyd billede er at det spiller på en lidt tilbage lænet måde altså ikke påtrængende på nogen måder håber det gav en lille ide om hvordan jeg kan lide det...
mvh Novisad
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 07:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Novisad
Ja - det gav mig en lidt bedre ide om hvad du mener , det er nogenlunde sådanne jeg selv kan lide musikken , iøjeblikket spiller min sub som sagt lidt for kraftigt, det er de forskellige frekvens områder jeg ikke har fået indstillet rigtigt ( det ender nok med at jeg nå ha´ en´ ned der har tid og forstand til/på at stille den ind ) - ellers er der fint "ro" over mit lyd billede syntes jeg,
Idag er der desværre dømt "NO MUSIK" da jeg er på arbejde og skal til fødselsdag bagefter - jeg gidder ikke, men det er der jo nok ikke noget der hedder  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja så kan det gå, jeg skal høre musik hele formiddagen nyde en masser af jazz og rock.Det er ren fornøjelse da jeg er virkelig glad for mit setup nu vil ikke ændre pæå det mere..
Mvh Novisad
|
Til top |
|
|