Forfatter |
|
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 25 November 2005 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
  .
FLOT.kender godt din rondo Cd,Den spillere bare derudaf...Flot design
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
Sendt: 25 November 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
hej meget lækkert setup du har der, har du ikke et par billeder, hvor man kan komme lidt mere ind på dit setup..
Novisad 
|
|
|
Hej Novisad
Så prøver vi med et par ikke særdeles skarpe billeder :

Der er jo en årsag til, at den gamle ikke blev professionel fotograf
Omvendt er herlighederne ikke til salg, så............. __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
emilius Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 48
|
Sendt: 25 November 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gl. Jas,
Tak for de fine billeder af dit system..
Efter at have oplevet dette super system hos dig, bliver man utrolig misundelig, ikke kun på den utrolige levende og dynamiske gengivelse af lyden, men også på hvor utrolig lækkert det ser ud i virkeligheden..
Jeg tror, at det er et af de mest velspillende og interessante anlæg, jeg nogensinde have lagt øre til og at det samtidigt ser fantstisk ud er unikt.
Der er ingen tvivl om at du er et af de mest fanatiske mennesker, jeg har mødt..
Godt gået...
Hilsen
Emilius
|
Til top |
|
|
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2295
|
Sendt: 25 November 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtigt flot setup gl. jas..... 
Synd man ikke ser så meget til Burmester herhjemme, kunne være et dejligt alternativ.... 
|
Til top |
|
|
brian Branchemedlem

Odyssey Audio Danmark
Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
Sendt: 25 November 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hopper med på -vognen.
Burmester er sammen med Symphonic Line og Gryphon fast inventar når jeg skal nævne mine drømme-produkter. Så jeg er MEGET misundelig og håber at få lov til at høre dit anlæg en dag .
Brian __________________ http://www.odysseyaudio.dk
|
Til top |
|
|
full blown Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 25 November 2005 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj du fagre oldermand i nord
Dit setup spiller virkelig musik så håret bliver blæst af . Synd du har taget billederne gennem din samling af wiskey flasker,det burmester kommer slet ikke til sin ret!. Superlækkert setup som jeg ser frem til snart at skulle være i selskab med . Jeg tør slet ik tænke på hvad der vil ske når en Thor bliver en del af orglet!.
Det er weltklasse,det kan du ikke andet end være tilfreds med .
Mvh FB __________________
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
emilius skrev:
Hej Gl. Jas,
Tak for de fine billeder af dit system..
Efter at have oplevet dette super system hos dig, bliver man utrolig misundelig, ikke kun på den utrolige levende og dynamiske gengivelse af lyden, men også på hvor utrolig lækkert det ser ud i virkeligheden..
Jeg tror, at det er et af de mest velspillende og interessante anlæg, jeg nogensinde have lagt øre til og at det samtidigt ser fantstisk ud er unikt.
Der er ingen tvivl om at du er et af de mest fanatiske mennesker, jeg har mødt..
Godt gået...
Hilsen
Emilius
|
|
|
Hejsa Emilius..............Takker for blomsterne
Fanatisk bliver man med årene, men det tager jeg som et gode. Selv quinden i mit liv, sætter pris derpå.. Og lyden er vi enig om
Brian + Dumbo :
Burmester er ikke så udbredt. Men priserne er jo heller ikke just "venlige", men i dette tilfælde syntes jeg pris og kvalitet følges pænt ad. Og i er til hver en tid velkommen til en lille musik-appetizer __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2005 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monolith-III skrev:
Sådan der du gamle .
Nu mangler du bare en dejlig Thor til at rense lidt strøm, så skal det nu nok ku starte en lille fest.
Havde mine Cold Ray's Ceramic ½ år før jeg så at jeg havde vendt dem forkert . Nå det lyder ens, så what the heck...
Hvilken Klassisk plade hører du mest?
mvh Asger
|
|
|
Hopla asger
Min klassiske erfaring er på ingen måde imponerende, men for tiden hygger jeg mig med.:
Anne sofie mutter Lang Lang Keith Jarrett Dvorak
Saint Saêns Chaikovsky Mozart...........
__________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2005 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Halløjsa Gl. Fjas
De plejer da ikke at være sorte, de der fronter på Buhrmesther. Har du forsøgt at brænde dem af, eller har der bare været ild i dem? Og er det ikke sådden en brandslukningsspray, du har stående på øverste hylde?
Ellers spiller det sq ret fornuftigt, må jeg sige
Med høfferlig hilsen G&S
|
|
|
Halløj sÜhrlihgen.............
See you soon
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 27 November 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
God søndag, du kære HiFi-broder.
Det er i sandhed et fantastisk set-up som Den Almægtige har skænket herskabet.
Der er ingen tvivl om, at du har verdensklasse lyd hjemme i dit kloster. Burmester er jo en fryd for alle ens sanser og når det hele så er wired med Valhalla...tjaaa, så er der ikke et øje tørt. Som kronen på værket, må nævnes dine EBEN X3 fra Raidho. De gør det fantastisk, og jeg må i skrivende stund tilstå, at jeg ikke tidligere har hørt et så velspillende set-up.....Var der nogen, der sagde live-fornemmelse!
At du så er et yderst grundigt menneske mht. opstilling, rengøring af kabler, brug af vidundermiddlet ECO3, etc., gør jo bare at det hele bliver Så meget bedre. Du har virkelig fået styr på tingene, kære ven. Og det er misundelsesværdigt hvad angår lyd. Her får man sgu musik for alle pengene. Tror, man skal lede længe før man finder et set-up, der kvitterer med samme vellyd....Det er klasse.
Ser fem til, at broderskabet skal samles i nær fremtid og nyde Burmester, Nordost og Eben for fuld udblæsning.
De bedste hilsner
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hopla Svende.
Takker for de positive tilkendegivelser, og eftersom i har hørt mit system, gør det jo ordene så meget mere værdifulde Her i klosteret vægtes ikke "skønmusik" og fløjsblød performence, men fuld båndbredde + maksimal impulsrespons med tilhørende dynamik. Og en højttaler der magter dette er en Eben X3ér...... 
Og når nu der så mange der spørger til den "sandwich" der er under højttalerne , kommer her en forklaring:
Pgra. et gammelt plankegulv, med 1m mellem strøerne, tynde brædder og ingen isolering, er der dømt resonnans og "svampelyd". Derfor er der lagt fiberplader + tykt gulvtæppe, men eftersom der er port i bunden af højttaleren, skal der yderligere afkobles. SANDWICHEN består af en stålplade- 20mm flamingo- 10mm spånplade. Det er ikke fuldkomment perfekt, men meget bedre end før. Desuden får refleksionerne fra porten, megen bedre betingelser i lydbilledet. Yderligere er højttaleren afkoblet med 2 gange coldrays, så det samlede resultat er absolut acceptabelt...:

|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 27 November 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser rigtigt spændende ud!
Jeg har ikke hørt dit setup, ej heller Eben. Men jeg må erkende at fristelsen er efterhånden for opadgående, de roser man giver dem er lige i min boldgade. Masser af dynamik og fuld båndbredde. Burmester er dejligt utraditionelt, sjældent at man ser prøjserhifi så langt nordpå, men fine sager.
Tillykke med sættet, musikglæden stråler langt ud af dit setup. også lidt imponeret over dine slanger, som jo koster skjorten som vi halvsvenskere siger. Jeg antager at du har stampet dig igennem adskillige livenumre, med fuld blus på pibe og smilemuskel.
Well done  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 27 November 2005 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
Hopla Svende.
Takker for de positive tilkendegivelser, og eftersom i har hørt mit system, gør det jo ordene så meget mere værdifulde Her i klosteret vægtes ikke "skønmusik" og fløjsblød performence, men fuld båndbredde + maksimal impulsrespons med tilhørende dynamik. Og en højttaler der magter dette er en Eben X3ér...... 
Og når nu der så mange der spørger til den "sandwich" der er under højttalerne , kommer her en forklaring:
Pgra. et gammelt plankegulv, med 1m mellem strøerne, tynde brædder og ingen isolering, er der dømt resonnans og "svampelyd". Derfor er der lagt fiberplader + tykt gulvtæppe, men eftersom der er port i bunden af højttaleren, skal der yderligere afkobles. SANDWICHEN består af en stålplade- 20mm flamingo- 10mm spånplade. Det er ikke fuldkomment perfekt, men meget bedre end før. Desuden får refleksionerne fra porten, megen bedre betingelser i lydbilledet. Yderligere er højttaleren afkoblet med 2 gange coldrays, så det samlede resultat er absolut acceptabelt...:

|
|
|
Acceptabel resultat ....du må jo være vanvittig, gamle dreng. Jeg mindes en eftermiddag, hvor broder Full Blown, Hr. Kristensen og undertegnede var på besøg i eders bedecelle. Der var dømt mega-demo i den helt store stil, hin eftermiddag. Øllet var skænket, stuen og det samlede set-up var sprayet/behandlet med ECO3 og 4 glade gutter havde sat sig godt tilrette i sofaen. En skive med CREAM røg i spillen, og vupti, så sad vi alle med langt hår og poncho, tilbage i 69. Der var dømt livestemning i en grad jeg ikke tidligere har oplevet. Det var smukt og en oplevelse jeg sent vil glemme.
Dynamiske hilsner
FLEX
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok broder Flex, men som den gæve jyde den gamle jo er, så sparer vi gerne på superlativerne. Men vi er ikke uenige
Ser frem til at broderskabet endnu engang skal fornøjes med en voldsom god portion musik. Der er enkelte forbedringer siden sidst, så vi håber på en fornøjerlig lang-lørdag
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2005 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Ser rigtigt spændende ud!
Jeg har ikke hørt dit setup, ej heller Eben. Men jeg må erkende at fristelsen er efterhånden for opadgående, de roser man giver dem er lige i min boldgade. Masser af dynamik og fuld båndbredde. Burmester er dejligt utraditionelt, sjældent at man ser prøjserhifi så langt nordpå, men fine sager.
Tillykke med sættet, musikglæden stråler langt ud af dit setup. også lidt imponeret over dine slanger, som jo koster skjorten som vi halvsvenskere siger. Jeg antager at du har stampet dig igennem adskillige livenumre, med fuld blus på pibe og smilemuskel.
Well done 
|
|
|
Hej Blackhawk.
Jeg kan varmt anbefale en hjemmetest af Eben´s højttalere. Hvis man vil fuld båndbredde, dynamisk og perspektivrig gengivelse, er disse modeller absolut en god mulighed. Og de kræver på ingen måde Valhalla for at performe flot, men naturligvis spejler de " dit grej "...
Live-numre sætter de særdeles megen pris på, så kommer du forbi Himmerland ved lejlighed, er du velkommen, med eller uden skjorte __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 27 November 2005 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser meget fornemt ud! 
Er det ikke muligt, at gøre dine billeder større?
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 27 November 2005 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|

Her er et par af dem jeg havde liggende 

Ak ja, de gode gamle X3´ere.  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Knud98 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 194
|
Sendt: 27 November 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:

Her er et par af dem jeg havde liggende 

Ak ja, de gode gamle X3´ere. 
|
|
|
Er det gamle jas man kan se spejle sig i cd afspilleren?
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 28 November 2005 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Ser meget fornemt ud! 
Er det ikke muligt, at gøre dine billeder større?
|
|
|
Hejsa jdg1
Takker. Syntes også selv det er ganske acceptabelt, men mht størrelsen kan jeg ikke hjælpe. Håber Ronnie`s billeder hjælper lidt på indtrykket. De er unægteligt meget bedre end mine egne!
Hej Knud: den ene er gl.jas __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
full blown Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 29 November 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
Hej Tarup
Densen er bestemt noget dejligt grej, men Burmester gør det bedre En tuner er nu ikke inde i planerne, men næste lille projekt er en THOR Den passer perfekt på nederste hylde....
|
|
|
Godeftermiddag på slottet
Kan du måske beskrive dine erfaringer med den pragtfulde Thor,hvad gør den rigtig godt og er der nogle negative ting man skal tage højde for,efter din mening?.
Hvad gør Thor bedre end Exactpower,jeg mener du et andet sted har nævnt at du har leget lidt med den også
Dynamiske hilsner FB __________________
|
Til top |
|
|