Forfatter |
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 29 November 2005 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
full blown skrev:
gl.jas skrev:
Hej Tarup
Densen er bestemt noget dejligt grej, men Burmester gør det bedre En tuner er nu ikke inde i planerne, men næste lille projekt er en THOR Den passer perfekt på nederste hylde....
|
|
|
Godeftermiddag på slottet
Kan du måske beskrive dine erfaringer med den pragtfulde Thor,hvad gør den rigtig godt og er der nogle negative ting man skal tage højde for,efter din mening?.
Hvad gør Thor bedre end Exactpower,jeg mener du et andet sted har nævnt at du har leget lidt med den også
Dynamiske hilsner FB
|
|
|
God aften i HiFi-stuen.
Hvis det ellers har interesse er der en anmeldelse af 4 forskellige netfiltre i HIGHfidelity nr.8 2005. De tester bl.a. Exact Power (EP15A) og THOR fra Nordost. Exact Power betegnes som værende udglattende, men med en ekstrem stram gengivelse af bassen....Kan i hvisse folks ører synes en smule tynd i lyden, men skulle efter deres opfattelse skyldes stramheden.
THOR får ikke samme plus for stramheden, men opnår til gengæld meget fine roser for støjreduktionen, der åbner rummet bagtil højttalerne og bringer mikro-detaljerne frem i lyset. De (anmelderne på H.F.) skriver endvidere, at detaljer, der tidligere var "gemt" på indspilningen pludselig træder frem, så de bliver hørbare for lytteren.
Dette var blot en meget kort opsummering på de to filtre. Men, fælles for dem begge, anbefaler H.F. dem som rigtige gode køb. Og med mindre der ikke er luft i budgettet til købet af sådan en "strøm-børge", så skal man på ingen måde prøve dem i ens set-up, da de er stærkt vanedannende.
Det er ikke mine ord, men blot et kort resumé af artiklen, der er bragt i H.F.
Musikalske hilsner
FLEX
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
Sendt: 29 November 2005 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
I øvrigt, så skal undertegnede nok medbringe digi-cam. til den kommende seance i Casa Jas, så vi kan få taget nogle kvalitetsfoto ...også når klokken er slagen 24.00, hvor vi gerne skulle modtage en demo på whisky-klubbens råvarer.
See U big bro'.
De bedste hilsner
Flex
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 29 November 2005 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knud98 skrev:
Ronin skrev:

Her er et par af dem jeg havde liggende 

Ak ja, de gode gamle X3´ere. 
|
|
|
Er det gamle jas man kan se spejle sig i cd afspilleren?
|
|
|
Det er det - Gl. Las....øh, Jas i egen lave person! (han er ikke så høj, så han skal have noget gas) __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 29 November 2005 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok så kom vi tæt på angående billederne det var svært at se før..
Novisad
|
Til top |
|
|
brianm Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 656
|
Sendt: 30 November 2005 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Gl. Jas
Det er i sandhed et skjønt setup du der har erhvervet dig. Kan kun tilslutte mig de andres roser. Jeg har før lagt øre til eben, dog ikke x3, og må sige at det er en meget musikalsk højttaler. Burmesteren du der har, har jeg aldrig hørt, men kan kun forestille mig at den spiller lige så smukt som den ser ud. Og kablerne...... uha-uha, det er en fryd for eders øje og øre. Et setup man kan få våde drømme om.
Mvh
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
Sendt: 30 November 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
full blown skrev:
gl.jas skrev:
Hej Tarup
Densen er bestemt noget dejligt grej, men Burmester gør det bedre En tuner er nu ikke inde i planerne, men næste lille projekt er en THOR Den passer perfekt på nederste hylde....
|
|
|
Godeftermiddag på slottet
Hopla i julestuen!
Kan du måske beskrive dine erfaringer med den pragtfulde Thor,hvad gør den rigtig godt og er der nogle negative ting man skal tage højde for,efter din mening?.
Thor har den vidunderlige egenskab, at den skaber"renhed" i lydbilledet, forstået på den måde, at du nemmere kan følge de enkelte instrumenter, og det uden instrumenterne mister krop og naturlig fylde. Harmonien bibeholdes, og musikken folder sig ud på en større palet. Dog kan den på enkelte setup`s reducere dynamikken en anelse, men generelt er der positiv forbedring.
Hvad gør Thor bedre end Exactpower,jeg mener du et andet sted har nævnt at du har leget lidt med den også
Exactèn strammer gevaldigt op på hele spektret, så har man i forvejen en lidt "død" lydoplevelse, vil den gøre sig rigtig godt. Min erfaring var en for stram basgengivelse, og en for tynd diskant, men da jeg koblede både Thor og Exact sammen, skete der sq ting og sager: Fuld valuta på hele båndspektret
Dynamiske hilsner FB
Lige over gamle ven |
|
|
__________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 30 November 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
mørch skrev:
hej Gl. Jas
Det er i sandhed et skjønt setup du der har erhvervet dig. Kan kun tilslutte mig de andres roser. Jeg har før lagt øre til eben, dog ikke x3, og må sige at det er en meget musikalsk højttaler. Burmesteren du der har, har jeg aldrig hørt, men kan kun forestille mig at den spiller lige så smukt som den ser ud. Og kablerne...... uha-uha, det er en fryd for eders øje og øre. Et setup man kan få våde drømme om.
Mvh
|
|
|
Hej Mørch
Takker. Jammen Eben-højttalerne spiller fantastisk godt, især hvis man giver sig god tid med opstillingen, og sørger for de er tilspillet, så er der dømt megen musik. Og sammen med Burmester udgør de et særdeles godt team. Du er velkommen i synagogen, hvis du kommer på disse kanter.  __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
brianm Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 656
|
Sendt: 30 November 2005 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gl.jas
Takker for invitationen, det vil jeg meget gerne. Jeg kommer jo fra den del af landet, så mon ikke at jeg kunne dumpe forbi. Det er jo også lækkert at dele gode lydoplevelser med andre....
mvh
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2005 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej svende.
Går og leger med tanken om en lille farveændring på mine vellydende babes. Den nuværende model er ikke voldsom flot, hvilket jeg heller ikke har undladt at fortælle konstruktøren:

Derfor kunne en lille opstrammer på overhuden måske være en løsning, og den gamle påtænker denne variant:

Så hvad siger I svende ..? Skal det være denne udgave, eller en anden spændende farve..? __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 01 December 2005 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pianolak er altid flot hvis ikke du går helt amok og og vælger en Ferrari-gul eller sådanne noget ...du har forresten ret i at den grå er lidt kedelig (men det er vel næsten definitionen på kedelig ).
EDIT: Din "fod" kunne så males samme farve i samme omgang - blot en ide.
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 01 December 2005 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne nu godt lide den valgte finish på dine X3ér. Du skal blot huske på ved sort pianolak, at det ser kanont ud, men det er en ekstermt svær finish at holde pæn over tid. Alt kan ses!!
Lars
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
Sendt: 01 December 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halopsa venner.
Jeg kan kun tilslutte mig koret om, at den nuværende farve på X3, måske ikke er den mest attraktive farve.
Den grå stålnuance får højttaleren til at virke en anelse mere bastant og den får ikke topkarakter for WAF, men det gør den så til gengæld på lydsiden.
Hvis du, kære ven, skal lege lidt med paletten, så bør du måske arbejde dig over i en farve som antrecit, der vil få X3 til at virke mindre voldsom i eders kloster. Den vil heller ikke være så modtagelig for barnefingre som den sorte pianolak, men indrømmet, den er sgu smuk, når den står med den sorte glød og alt spejler sig i dens lak.
Hvis du virkelig skal give den gas, ja, så har vi begge set et sæt Ferrari-røde X3'er, inden afskibning til USA...uha, de var smukke, men det kræver så også, at dine vægge får en gangsnehvid maling, så de kommer til at fungere som et skulpturelt møbel. Altså væk med alle de "overflødige" farver og så skal der være hvidt, hvidt og atter hvidt. Måske krydret med nogle røde sofapuder og en rød puf, hvor undertegnede kan slænge sig på når jeg gør min entre i dit dejlige hjem.
Du siger bare til, så finder vi arbejdstøjet frem og tager malerrullen under armen ved først givende lejlighed.
Lad æstetikke råde, kære broder....Dit set-up fortjener de yperligste omgivelser.
De bedset hilsner
FLEX
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2005 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
God-Valhalla-morgen
Takker for indput svende.
Godt nok har X3 god lyd, men det kan blive svært at abstrahere fra hvide vægge og to Ferrari-røde fallos i stuen
Antrecitèn lyder spændende, uden at vide præcist hvilken farve det er, men som jeg husker det, er det en koksgrå-lignende farve( mørk )?? Så er jeg vel også, til dels, fri for alt for markante fingeraftryk på kabinettet.
Sort pianolak har sin charme, og højttalerne bliver dermed et flot møbel, men jeg kan se problematikken. En aftale med ungerne "no touch", er ligesom vand på den berømte gås
Men måske problemet er løst efter den gode Gas & Skærebrænder har været på besøg
L.B : foden er med i overvejelserne............... __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
Sendt: 02 December 2005 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godmiddag Gl. Spas,
Jow, jeg skal nok huske et godt bundt nyslebede Ruko-nøgler
Den "helt fede" antracit farve, som de fleste bruger, har i øvrigt farvekode 9500 i butikken med herlige, organiske og brændbare opløsningsmidler. Skal den være lidt lysere, så gå nedad i nummer, f.eks. 9400, 9300 etc.  Dog skal man ikke langt ned i skalaen, før den bliver småfimset at se på
Måske ligefrem noget Sonotex skulle overvejes? (det er det, der giver en let ruskindsagtig overflade)
Med gasogskærebrænderhilsen
G&S
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 21 December 2005 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den gamle har netop haft besøg af et par særdeles musik-glade hifi-munke; nemmerlig FLEX og Full Blown. Og sørme om ikke de på listig vis havde ramt den dato, hvor der skulle fragtes 30 kg velhængt Limousine-kød til hjemmets frysebox...Det blev fx. til 15 filet-bøffer af ca. 8oo gram, hvilket passer perfekt til en grundig dìner med det hele .
Men musik blev der spillet, og det i store portioner, og naturligvis formidlet at Eben X3. Billederne skulle gerne være en anelse bedre end de forrige, så værs`go:

Det ses ikke, men siden sidst er der lagt kork mellem coldrays og sandwichen.

Jeg er nødt til at knytte en kommentar til denne fremragende bånd-diskant: Hvis du er lidt utilfreds med diskanter generelt, og ikke ønsker at filtrere lyden med et par dovne VDH-kabler, så test lige denne diskant fra Børresen. Det er intet mindre end: verdens-klasse...

Et bedre billede af hele kabel-gården. Som den opmærksome har spottet, er spaderne ej længere på Valhalla-HT-kablet. Endelig fandt jeg en dygtig tekniker der kunne afmontere disse skrækkelige klumper, og påmontere alm banan-stik. Og dæwlermig om ikke det gav den ønskede virkning.: Mere krop , bedre balance , bedre homogenitet...herligt...

Og så kommer vi til fars julegave: en pladespiller. Det er en ORACLE, og jeg kende intet til herligheden, så har du erfaring med spillen, må du meget gerne dele ud af visdommen. PUèn er ødelagt, så hvis der er anbefalinger, er de kærkomne....

Billedkvaliteten er ikke god, men håber det giver et indtryk trods alt. Spillen er ikke afprøvet endnu, idet puèn som nævnt, er ude af funktion, og desuden mangler jeg en riia, så også her er gode råd velkommen...

OG nu til det morsomme indslag. Vi skulle jo lege lidt med det berømte hospitals-net-kabel, som i den uofficielle hifi-presse er blevet udråbt til et sandt mirakel. Et mirakel er det. Magen til irriterende snask skal man da lede længe efter. Det kvæler da al musik i en sådan grad, at det er ganske uforståeligt, at nogen finder dette kabel hifi-værdigt. Det er det på ingen måde, og et alm netkabel er lysår bedre. Dette kabel har en funktion : ET STORT FILTER .... Men det er billigt til salg

__________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 21 December 2005 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen tillykke med julegaven, det giver jo en masse muligheder for hygge med RIAA/PU/afkobling/step-up/kabler/LP'er ja, you name it . Burmester laver ikke en RIAA eller hur ?
Pussigt med den røde kabel, at din oplevelse er så forskellig fra andres. Gad vide om det strøm-halløj er lidt bestemt af strømmen i den enkelte husstand? Jeg skal være den første til at byde 50 gode danske spir .
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 21 December 2005 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
En skam at hospitalskablet ikke er godt - farven klæder dig ellers! 
Herligt, nu skal vi til at rode med pladespiller - det skal nok blive godt. Bare det ikke er alt for godt, for så går jeg jo også i shoppehumør og så brokker lillemor sig igen men så må du jo lige suse forbi residensen og forklare hende et par borgerlige ord! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 21 December 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser ellers godt ud, Gamle Jas.
Din erfaring med det røde "skidt" er 100 % i overensstemmelse med de erfaringer, som vi i forbindelse med Hifi-træf hos Kjaer havde(se under Kjaer). Det røde hospitalskabel var klart ringere end selv standard kablerne, der følger med dagens apparater....
Lars
|
Til top |
|
|
full blown Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 21 December 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj i bjerghytten
Jeg takker for hyggeligt samvær og arme så lange som HT kabler,faktisk i den gyldne længe 4,36m,efter at ha slæbt nok nærmere 80kg død muskusokse til din prægtige kirke .
Det er noget af et antiklimaks at komme hjem til sit eget setup dagen efter,og hører at..der mangler sku li´som noget her!!!.
Der må da være nogen der vil gi mere end 50 rigsdaler for det fantastiske røde kabel,i en anden tråd her på sitet snakker begejstrede musikelskere om ligefrem at bestille i stakkevis af dem
Ærgeligt at Hr G&S ikke kunne deltage i denne seance,og vi samtidig fik mulighed for at lytte lidt til et sæt kabel fra hans egen stald!!,
Mvh FB
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
En skam at hospitalskablet ikke er godt - farven klæder dig ellers! 
|
|
|
Juletiden er helt sikkert til farven, men at få sådan en gang latex på fars vetrimmet krop, spolerer jo væsentlige kapitler i jule-hyggen
Men jeg vil tro at det i visse kældre kan bidrage til mangt og meget, ikke mindst dets "svirp" taget i betragtning
Men som hifi-udstyr er det ganske udueligt , så jeg er helt på linie med dig lars 37 . Er de forresten ikke ved at være lars 38 - 39 eller hur...? __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|