Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 03:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Burmester & C3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 22 December 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Jamen tillykke med julegaven, det giver jo en masse muligheder for hygge med RIAA/PU/afkobling/step-up/kabler/LP'er ja, you name it . Burmester laver ikke en RIAA eller hur ?

Takker Lars. Burmester er ikke officielt på banen med en riia, men jeg har hørt der arbejdes på sagen. Men hvor langt man er kommet vides ikke. Iøvrigt bliver den med stor sandsynlighed ganske "pebret", så jeg må på jagt i de gængse "hifi-marker"...

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2005 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

full blown skrev:

Halløj i bjerghytten

Jeg takker for hyggeligt samvær og arme så lange som HT kabler,faktisk i den gyldne længe 4,36m,efter at ha slæbt nok nærmere 80kg død muskusokse til din prægtige kirke.

Hæ, med de kæmpe overarme du har fb, kunne flex og jeg jo nøjes med et par pund hver

Det er noget af et antiklimaks at komme hjem til sit eget setup dagen efter,og hører at..der mangler sku li´som noget her!!!.

Jammen døren står altid åben for broderskabet. Du ved hvor "nøglen" er, også til barskabet

Der må da være nogen der vil gi mere end 50 rigsdaler for det fantastiske røde kabel,i en anden tråd her på sitet snakker begejstrede musikelskere om ligefrem at bestille i stakkevis af dem

Ja med den begejstring ender vi vel med mindst 500 rigsdaler. Men så betaler den gamle også fragten

Ærgeligt at Hr G&S ikke kunne deltage i denne seance,og vi samtidig fik mulighed for at lytte lidt til et sæt kabel fra hans egen stald!!,

G&S er med på en "revance" til foråret, men så er det lille latex-filter formentlig solgt. Istedet kan vi fornøje os med kabler fra G&S-stalden 

Mvh FB

Julehilsen

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Hallo svende. Er der virkelig ingen der kender til ORAC-LET her..?
Tidligere erfaring , bekendtskaber, eller nuværende erfaring...?

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 25 December 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:
full blown skrev:

Ærgeligt at Hr G&S ikke kunne deltage i denne seance,og vi samtidig fik mulighed for at lytte lidt til et sæt kabel fra hans egen stald!!,

G&S er med på en "revance" til foråret, men så er det lille latex-filter formentlig solgt. Istedet kan vi fornøje os med kabler fra G&S-stalden

Mvh FB

Julehilsen

Godeftermiddag i julestuen,

Ja, plejehjemmet var ikke meget for at medsende 2 sygeplejersker og en hjerteambulance, så det blev desværre til et afbud herfra

Det kunne nu ellers have været sjovt med lidt latex- og doktorlege, nu da både sygeplejersker og det øvrige udstyr var til rådighed

Med ægte julehilsen
G&S

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

Og når nu der så mange der spørger til den "sandwich" der er under højttalerne, kommer her en forklaring:

Pgra. et gammelt plankegulv, med 1m mellem strøerne, tynde brædder og ingen isolering, er der dømt resonnans og "svampelyd". Derfor er der lagt fiberplader + tykt gulvtæppe, men eftersom der er port i bunden af højttaleren, skal der yderligere afkobles.  SANDWICHEN består af en stålplade- 20mm flamingo- 10mm spånplade. Det er ikke fuldkomment perfekt, men meget bedre end før. Desuden får refleksionerne fra porten, megen bedre betingelser i lydbilledet. Yderligere er højttaleren afkoblet med 2 gange coldrays, så det samlede resultat er absolut acceptabelt...:

Hejsa gl.jas

Utroligt lækkert setup du har dig der. Der er virkelig noget at se op til

Jeg er meget interesseret i at høre om dine sandwich plader under højtalerne, da jeg selv døjer utrolig meget med blødt trægulv og deraf følgende svampet lydoplevelse.

Har du stålpladen øverst... det ser sådan ud? Hvordan er din teori om størrelsen på pladens indvikning på bassen. Jeg mener, der må jo være forskel på hvordan bassens forplanter sig afhængigt af pladens størrelse. Ligesom med frontbafflens brede??

Jeg kunne godt tænke mig en løsning i stil med din, men da jeg har planer om at bibeholde trægulvet omkring højtalerne skal der nok laves små ændringer.

Hvordan lyder 10-12mm alu, 10mm flamingo og 8mm hårdt lærredsforstærket gummi (som bildæk).

Input er højest værdsat   

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Hej det er sjovt at se et par even hter da jeg har mine kodokan og de er på en måde beslægtede

Novisad

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
gl.jas skrev:

Og når nu der så mange der spørger til den "sandwich" der er under højttalerne, kommer her en forklaring:

Pgra. et gammelt plankegulv, med 1m mellem strøerne, tynde brædder og ingen isolering, er der dømt resonnans og "svampelyd". Derfor er der lagt fiberplader + tykt gulvtæppe, men eftersom der er port i bunden af højttaleren, skal der yderligere afkobles.  SANDWICHEN består af en stålplade- 20mm flamingo- 10mm spånplade. Det er ikke fuldkomment perfekt, men meget bedre end før. Desuden får refleksionerne fra porten, megen bedre betingelser i lydbilledet. Yderligere er højttaleren afkoblet med 2 gange coldrays, så det samlede resultat er absolut acceptabelt...:

Hejsa gl.jas

Utroligt lækkert setup du har dig der. Der er virkelig noget at se op til

Jeg er meget interesseret i at høre om dine sandwich plader under højtalerne, da jeg selv døjer utrolig meget med blødt trægulv og deraf følgende svampet lydoplevelse.

Har du stålpladen øverst... det ser sådan ud? Hvordan er din teori om størrelsen på pladens indvikning på bassen. Jeg mener, der må jo være forskel på hvordan bassens forplanter sig afhængigt af pladens størrelse. Ligesom med frontbafflens brede??

Jeg kunne godt tænke mig en løsning i stil med din, men da jeg har planer om at bibeholde trægulvet omkring højtalerne skal der nok laves små ændringer.

Hvordan lyder 10-12mm alu, 10mm flamingo og 8mm hårdt lærredsforstærket gummi (som bildæk).

Input er højest værdsat   

Hej frede.

Tak for roserne. Du er velkommen hvis turen går til Himmerland ( Rold Skov ).

Som du, døjer jeg med et gammelt plankegulv, med max afstand mellem strøerne. Egentlig burde jeg rykke hele l**tet op, og lægge nyt gulv.Men dovenskaben tog over, så jeg har smidt dæmpende fiberplader på, og tykt gulvtæppe over... Sandwhichen under htèn består af 10mm spån, 20mm flamingo og 1mm rustfrit stål. Størrelsen er pt. 300mm * 500mm, men skal ændres til 400mm * 600mm. Der er for megen "kontakt" til gulvet, idet htèns 60 kg, er for meget til den lille dimension...

Hvis man beholder gulvet, skal htén isoleres betydeligt herfra, og det gøres elegant vha. Coldrays. Her vil jeg anbefale keramik-kugler frem for stålkugler( altså til htérne ). Hvis man yderligere skal have ht én isoleret, og det kan være nødvendigt når den lufter ud i bunden,  vil jeg mene at en 50mm granitsokkel kan gøre underværker, som også afkobles fx. ved minicoldrays......Min sandwhich duer formentlig ikke direkte på trægulv. Der skal isolerende materiale imellem.

Mht. 10mm alu osv, ved jeg ikke om det virker. Jeg kan være lidt bange for at 10mm alu kan resonnere for meget, i kombination med lærredsgummi, men jeg er lutter øre, hvis du afprøver kombien...meld endelig tilbage, uanset hvilken erfaring du gør dig... held med det

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Nå gl.jas, hvornår skal du have X5  
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

Hej frede.

Tak for roserne. Du er velkommen hvis turen går til Himmerland ( Rold Skov ).

Som du, døjer jeg med et gammelt plankegulv, med max afstand mellem strøerne. Egentlig burde jeg rykke hele l**tet op, og lægge nyt gulv.Men dovenskaben tog over, så jeg har smidt dæmpende fiberplader på, og tykt gulvtæppe over... Sandwhichen under htèn består af 10mm spån, 20mm flamingo og 1mm rustfrit stål. Størrelsen er pt. 300mm * 500mm, men skal ændres til 400mm * 600mm. Der er for megen "kontakt" til gulvet, idet htèns 60 kg, er for meget til den lille dimension...

Hvis man beholder gulvet, skal htén isoleres betydeligt herfra, og det gøres elegant vha. Coldrays. Her vil jeg anbefale keramik-kugler frem for stålkugler( altså til htérne ). Hvis man yderligere skal have ht én isoleret, og det kan være nødvendigt når den lufter ud i bunden,  vil jeg mene at en 50mm granitsokkel kan gøre underværker, som også afkobles fx. ved minicoldrays......Min sandwhich duer formentlig ikke direkte på trægulv. Der skal isolerende materiale imellem.

Mht. 10mm alu osv, ved jeg ikke om det virker. Jeg kan være lidt bange for at 10mm alu kan resonnere for meget, i kombination med lærredsgummi, men jeg er lutter øre, hvis du afprøver kombien...meld endelig tilbage, uanset hvilken erfaring du gør dig... held med det

Hej igen

Tak for dine input.

Der er vist ikke andet for en at prøve sig frem. Grunden til min forslåede kombi er at det er noget jeg har/kan skaffe uden det kommer til at koste mig noget af betydning. Har siden også snakket med en kammerat, og kan af den vej måske skaffe noget slebet sort granit i ca. 15mm (som det der bruges til borplader). Jeg regner altså med at skaffe lidt af hvert, og så prøve lidt forskellige kombinationer.

Størrelsen bliver 400 x 600... det svarer til ca. 100 mm hele vejen rundt om højtaleren

Skal nok melde tilbage med konklusionerne.

Det er godt nok frustrerende, når man har fået så fremragende højtalere, at man tydeligt kan høre at de ikke spiller tilnærmelsesvis op til deres bedste.

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2006 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

HÆ. Det kræver en ikke ubetydelig rokade i det finansielle råderum, hvilket med garanti vil medføre betydelige protester... Men Raidho arbejder på en mindre udgave,  en mere stuevenlig udgave af X-5 ,som bliver særdeles interessant. Så er spørgsmålet om prisen bliver tilsvarende "interessant"

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

L.B. skrev:

HÆ. Det kræver en ikke ubetydelig rokade i det finansielle råderum, hvilket med garanti vil medføre betydelige protester... Men Raidho arbejder på en mindre udgave,  en mere stuevenlig udgave af X-5 ,som bliver særdeles interessant. Så er spørgsmålet om prisen bliver tilsvarende "interessant"

Uha, det lyder da spændende - det var nu også bare lidt dril for jeg ved det kræver en ikke ubetydelig formue at blive ejer af X5 

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Dejligt setup, som jeg tidligere har sagt. Enhederne ser ud til at passe rigtigt godt til hinanden, og det er jo genialt at du samstemmer lytning med slæb af død Limousine

Musik i højsædet, hold os opdateret med X-5 projektet 

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Hopla Blackhawk

Efter et par timers "Limousine-lytning" , er der ikke noget bedre end at smide et passende antal 800 grams limousine-bøffer på grillen, suppleret med god Amarone... Så er lyttebøfferne klar igen.

Raidho har lovet at følge op på X-5-tråden, med nye billeder

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Ihhh...

Nu må jeg nøjes med rødvin og konens økologiske bacon - og grøntsagswok, men mon ikke et godt glas Rioja dulmer smerterne. Jeg er stor fan af din nye plov, har utallige gange siden Klubben præsenterede Oracle plovene været dernede på Frederiksberg, og lyttet til netop denne sorte Oracle. Den spiller rigtigt godt med en god p.u. samt selvsagt en god RIAA.

Savner den Klubben på Frederiksberg, havde Københavns bedste pølsemand ude foran...

Velbekomme!

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

gl jas ja så sidder jeg og nyder noget dejligt vin og musik tja  du kender jo lyden...

Novisad

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

freako
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

Hallo svende. Er der virkelig ingen der kender til ORAC-LET her..?
Tidligere erfaring , bekendtskaber, eller nuværende erfaring...?

Hej Gl.Jas (you lucky bastard!)

Skulle det monstro være en Alexandria?

http://www.oracle-audio.com/PDF/web_25e.pdf

Vanvittigt anlæg du har! Hvem der bare var i stand til at stable den slags sedler op på disken hos sin HiFi dealer!

mvh (og vild misundelse fra en anden "gammel jaz")

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Hej Freako

Sørme om ikke det er en Alexandria, og monteret med en Goldring Gold pu. PUén er slidt og træt, så jeg er meget åben for gode råd mht nye emner. Desuden er jeg på jagt efter en meget habil riaa, så forslag modtages med glæde.

Pt hygger den sig hos den gode Flex, som er ved at gå maskine og forbindelser efter. Håber at den inden længe kan sprede vellyd i synagogen, formidlet af fars skønheder  :

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Så fik vi rykket tøjet af frk Burmester, og hun tager sig sådan ud den dejlige "kvinde":

Hvis der er vidende kommentarer er du mere end velkommen. Der er kommet en større trafo og større lytter i herligheden. Hvor den før var lidt for forsigtig , kan den nu sparke fra sig så man tror det er "løwn". Efter min mening en af de bedste integrerede på markedet, ellers stod den ej  her i hytten

NB.  Burmester´s RONDO skal fødes med jordforbindelse, hvis du ønsker max udbytte....

------------------------------------------------------------ ----------------------------------------------

Lidt tættere på, et billede af den interne ht-kabel-føring...

------------------------------------------------------------ ----------------------------------------------

Sikringerne er skiftet til "hifi"-sikringer. En anbefalelsesværdi investering. Det virker...

Mine HT-kabler var tidligere med gafler. Så fik jeg dem retermineret hos en dansk tekniker, men var ikke tilfreds. Der var ikke andet at gøre end at sende dem til fabrikken og få det gjort ordentligt. Resultatet er som ønsket. Total klarhed, total hul igennem, og en båndbredde som ikke hørt noget sted tidligere. De er naturligvis toastet på fabrikken....

I den anden ende tager det sig således ud:

Et lille topview af X-3. Jeg har fået ændret filterne så det nu er en "X3-I", om jeg så må sige. Skæringen ligger nu ved 2,2 khz, og det passer perfect. Der er dømt tonal balance og dynamik i høj klasse. Når først Blue Mann Group eller Bad Plus folder sig ud, kvitterer de med stor formidling. Du er velkommen til en lytter 

Sådan ser det (lidt sløret) ud fra siden. Jeg har eksperimenteret i det uendelige med underlag, og har flyttet rundt på setupét ca 741 gange, og nu står det hele perfect.
Kombinationen Burmester, X-3 og Valhalla giver smæk for skillingen. Uanset om du spiller ved stor styrke eller svag styrke, hører du tydeligt ampens greb om hele lydbilledet. Den mestrer de små mikrodetaljer og særdeles kraftige udladninger med stor overbevisning. Impulsrespons i stor klasse, så selvom det er en beskeden amp, når man udelukkende ser på effekt, har den en forbavsende evne til at levere et tryk og en kontrol som sjældent hørt.

Du kan finde mere om Burmester her:

http://www.burmester.de/english/welcome.html

Monolake
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 15 August 2006
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

hej gl jas  det ser rigtig lækkert ud og stort tillykke med dit setup vores hter er jo lidt i familie med hinanden og kender jo til lyden, har du lige fået opgraderet din amp....

mvh monolake

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Hej Monolake

Opgraderingen skete tidligere på året, men der går lidt tid, før tingene falder helt på plads. Det er de nu, hvorfor der er fuld udfoldelse på paletten.

Vore højttalere har samme konstruktør, hvilket betyder elegant, kontant og harmonisk formidling. Dine er dog bedre end mine skulle jeg mene 
Men lad det komme på en prøve. Du tager dem blot med herop...

<< Forrige Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes