Emne: Burmester & C3 ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Monolake Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 15 August 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 484
|
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen jeg kan kun give dig ret i det. men om jeg orker at slæbe mine hter helt oppe til dig hahaha det er de sgu for tunge til...
mvh monolake __________________ Analog World
|
Til top |
|
|
full blown Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha,med risiko for at modtage højrekrydset af dine hurtige trommestikkearme,så må jeg sige jeg nyder virkelig synet af din "kvinde" afklædt til skindet .
Jeg ser frem til en lyttesession i nær fremtid, jeg er sikker på at verdensklasselyd hersker i dit kloster for tiden!.
Vh F.B __________________
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ohøj gamle dreng, beridder af det kolde Nord.
Som FB konstaterer, så er "hun" sgu også smuk indeni... Skønhed kan altså godt komme indefra.
Det bliver en sand fryd for ørerne, når vi samles i dit kloster til en seance af de helt store, nu hvor kabler mv. er i absolut topform.
Jeg ser frem til, at vi skal lytte til skønheden i Casa Flex i uge 42, når du tøjrer æslet i min stald for at gæste Casa Flex... Tror også, at Michael (Augustenborg) ser frem til at lytte til BURMESTER og et fornøjeligt genhør med EMILIE S3.
Dejligt set-up du har, broder Jas.
Mvh. FLEX
|
Til top |
|
|
Monolake Lukket konto

|
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gutter da vi har beslægtede hter skal vi så ikke slå hovederne sammen og kører en ond gang vinyl...
__________________ Analog World
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Svende
Frk. Burmester er en lille ulv i fåreklæder. Hun "spiller" med elegance og lidenskab når det er påkrævet, for splitsekundet senere at eksplodere i et dynamisk udfald, der gør selv en hærdet hifiræv målløs En dejlig tøs skulle jeg mene, især efter hun er blevet udrustet med 8 * 6800 mikroFarad i udgangstrinet og ny trafo. Hun imponerer, ja hun gør så... Verdensklasse er et stort ord gode FB, men jeg tror du har ret. Jeg har ikke endnu mødt en integreret forstærker der har så høj klasse på hele spektret. Den er ikke i kraftklasse med de aller stærkeste, med den har bare så meget mere på alle andre områder, det være sig båndbredde , velopløsthed, kontrol, lydbilled og dynamisk formåen...
Og en lyttesession skal der jo til, og gerne med vinyl Monolake. Vi tager detaljerne på PB svende. __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
Monolake Lukket konto

|
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen det er skam helt ok med mig, kom hid med forslag..
mvh den gæve monolake fra syden... __________________ Analog World
|
Til top |
|
|
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gl.jas
Lækkert setup du har der, du må have bjerghytten fuld af vellyd 
Min staldkarl er klar med hø og friske gulerødder til jeres mulddyr, og huset er ved at blive gjort klar til jeres besøg. Jeg glæder mig til mandag.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tarup
Takker for ...
Vi ses som aftalt kommende mandag, og den gamle har fyldt Wartburgen med behørigt tilhørsmateriale
Hvad er det for et NO-kabel du ejer?
__________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
tarup 13 Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
Hej Tarup
Takker for ...
Vi ses som aftalt kommende mandag, og den gamle har fyldt Wartburgen med behørigt tilhørsmateriale
Hvad er det for et NO-kabel du ejer?
|
|
|
Red Dawn mrk.II XLR fra cd til pre, så er der et Transparent til pre og effekt forbindelse.  __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
Til top |
|
|
full blown Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hep!!
Måske den aldrende hyrde fra nord kan lokkes til at tage sit valhalla med til seancen hos casa Tarup,transparent og valhalla ligger vist i samme prisleje,kunne det måske være sjovt at sammenligne disse to,ved denne lejlighed?. 
Jeg har aldrig selv lyttet på et transparent!.
Mvh F.B __________________
|
Til top |
|
|
tarup 13 Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
full blown skrev:
Hep!!
Måske den aldrende hyrde fra nord kan lokkes til at tage sit valhalla med til seancen hos casa Tarup,transparent og valhalla ligger vist i samme prisleje,kunne det måske være sjovt at sammenligne disse to,ved denne lejlighed?. 
Mvh F.B
|
|
|
Hej F.B
Den halvunge hyrde, og jeg har aftalt et kabelmøde. Jeg havde selv, ikke lyttet til transparent før for en uge siden. Hvis valhalla nærmer sig den åbenhed og dynamik, så falder vi bagover.
Undskyld for O.T.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
Til top |
|
|
Monolake Lukket konto

|
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gl jas hvad for noget musik hører du og har du købt noget fornylig...
__________________ Analog World
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
full blown skrev:
Hep!!
Mvh F.B
|
|
|
Hej F.B
Den halvunge hyrde, og jeg har aftalt et kabelmøde. Jeg havde selv, ikke lyttet til transparent før for en uge siden. Hvis valhalla nærmer sig den åbenhed og dynamik, så falder vi bagover.
Undskyld for O.T.
vh. Henrik
|
|
|
Hopla i hyrdeklubben
Jammen den gamle kommer naturligvis farende med sine "VALLE"-kabler. Et signalkabel monteret med nextgen silver og et netkabel af de helt fede... Det bliver stort ja det gør så.
Mht. musik lyttes der fortrinsvis på elektrisk forstærket musik i alle genrer: Blues , Jazz , rock, pop, og alt hvad der foreligger i området... (og i moderate portioner klassisk ). Sidste skive er en tredser-optagelse med Elvis. Men også Cash, Chris Jones, Sara K, Bibb, Berge, Muddy Waters og mange flere ryger i spillen...
Kan da lige berette at den gamle leger med 501 og Clearwater for tiden.... __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
Monolake Lukket konto

|
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl jas jamen du har da en fed musiksmag må man sige vi har næsten smme taste  __________________ Analog World
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der opdaterede billeder for de nærsynede ( side 4).
Som tidligere nævnt, har der været besøg af CW og 501.( venligst udlånt af Kvk ). Jeg må straks tilstå at denne kombination gør et godt indtryk. Der er rimelig information, rimelig harmoni, god dynamisk formåen på hele spektret. Et sæt man sagtens kan leve med, hvis ikke man har hørt Valhalla!!!
Men med Valle som reference, ser tingene unægtelig meget anderledes ud:
501, med SME-stik er et kabel som formidler uden svære "unoder", dvs uden at grumse informationer. Musikken opleves rimelig klar, men der er tydelig fitrering på alle tre hovedområder( bas-mellem-og top-registeret). Det betyder at bas og mellemtone mangler nuancering og bredde, mens toppen glimrer med sit fravær. Et kabel der vil gøre sig med en skinger diskant!
CW er til gengæld elendigt. Det ikke kun filtrerer, men grumser i den grad lydbilledet. Især bassen mishandles på det groveste, men også mellemregistret ødelægges af et "urent tågeslør". Diskanten er bestemt heller ikke noget at råbe hurra for. Den snævres betragtelig, og top-informationer er ikke til stede...
Men som nævnt er det en, til prisen, rimelig kombination...
PS. lyt engang til Luka Bloom __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med den Alexandria ?? Skal den ikke snart i omdrejninger.
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
Som tidligere nævnt, har der været besøg af CW og 501.( venligst udlånt af Kvk ). Jeg må straks tilstå at denne kombination gør et godt indtryk. Der er rimelig information, rimelig harmoni, god dynamisk formåen på hele spektret. Et sæt man sagtens kan leve med, hvis ikke man har hørt Valhalla!!!
501, med SME-stik er et kabel som formidler uden svære "unoder", dvs uden at grumse informationer. Musikken opleves rimelig klar, men der er tydelig fitrering på alle tre hovedområder( bas-mellem-og top-registeret). Det betyder at bas og mellemtone mangler nuancering og bredde, mens toppen glimrer med sit fravær. Et kabel der vil gøre sig med en skinger diskant!
CW er til gengæld elendigt. Det ikke kun filtrerer, men grumser i den grad lydbilledet. Især bassen mishandles på det groveste, men også mellemregistret ødelægges af et "urent tågeslør". Diskanten er bestemt heller ikke noget at råbe hurra for. Den snævres betragtelig, og top-informationer er ikke til stede...
PS. lyt engang til Luka Bloom |
|
|
Båt der! Jeg håber da der forsvandt en hel del af diskanten, da du satte D501 på. Det plejer at være det der sker. CW er ikke i samme klasse som 501, men elendigt er nok ikke lige det du får ret mange med på. Jeg vil tro, at du også vil finde en del forskelle i selve forskellene mellem de kabler, alt efter amp og belastning. Meget tyder på, at begge kabler gør jobbet som de skal.
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
gl.jas skrev:
PS. lyt engang til Luka Bloom
|
|
|
Båt der! Jeg håber da der forsvandt en hel del af diskanten, da du satte D501 på. Det plejer at være det der sker. CW er ikke i samme klasse som 501, men elendigt er nok ikke lige det du får ret mange med på. Jeg vil tro, at du også vil finde en del forskelle i selve forskellene mellem de kabler, alt efter amp og belastning.
Meget tyder på, at begge kabler gør jobbet som de skal. |
|
|
God aften i stuen.
Du må lige gøre det klart for undertegnede, hvad du mener med, at kablerne gør det job de er tiltænkt?
Efter Gl. Jas' beskrivelse, så opfatter jeg hans konklusion som værende at VDH virker som filtrerende i lyden. Altså et egentligt filter, hvilket alle kabler jo er. Men, hvis jeg ikke tager meget fejl, så skal vi have så lidt filter som det nu engang lader sig gøre... Det er i hvert fald den udgave af kabler jeg søger i mit set-up.
Jeg har ikke lyttet til VDH i mit eget set-up og vil derfor ikke udtale mig om deres gøren og laden. Den ved du meget mere om.
Fortsat god aften.
Mvh. Rune
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
klc-audio skrev:
Hvad med den Alexandria ?? Skal den ikke snart i omdrejninger. |
|
|
Den er i omdrejninger, men det sker altså p.t. i Casa Flex.
Mvh. Rune
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
gl.jas skrev:
PS. lyt engang til Luka Bloom
|
|
|
Båt der! Jeg håber da der forsvandt en hel del af diskanten, da du satte D501 på. Det plejer at være det der sker. CW er ikke i samme klasse som 501, men elendigt er nok ikke lige det du får ret mange med på. Jeg vil tro, at du også vil finde en del forskelle i selve forskellene mellem de kabler, alt efter amp og belastning.
Meget tyder på, at begge kabler gør jobbet som de skal. |
|
|
Hopla i spændetrøjen Velkommen til tråden kvk. Jeg regnede bestemt også med at du ville starte op, når der var vdh-kritik. Mht min bedømmelse af CW, er der 2 sider af mønten. Pris/ydelses-forholdet og den relative ydelse(Valle som reference). I referenceforholdet tåler CW ingen sammenligning. Det bliver kastreret på samtlige parametre, og i aftes måtte jeg simpelthen hive det af igen. Lyttetrætheden blev for dominerende, og efter 14 dages brug, var det en sand fornøjelse atter at få Valhalla på banen. Nu smiler den gamle igen..
Mht elektronikken, som vi har diskuteret løseligt, er respons velkommen.
__________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|