Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 15:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Burmester & C3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

Hopla i spændetrøjen
Velkommen til tråden kvk. Jeg regnede bestemt også med at du ville starte op, når der var vdh-kritik. Mht min bedømmelse af CW, er der 2 sider af mønten. Pris/ydelses-forholdet og den relative ydelse(Valle som reference). I referenceforholdet tåler CW ingen sammenligning. Det bliver kastreret på samtlige parametre, og i aftes måtte jeg simpelthen hive det af igen. Lyttetrætheden blev for dominerende, og efter 14 dages brug, var det en sand fornøjelse atter at få Valhalla på banen. Nu smiler den gamle igen..

Mht elektronikken, som vi har diskuteret løseligt, er respons velkommen.

Se du tager ganske fejl, når du udtrykker at jeg skulle være specielt ømfindtlig mht. kritik af VdH kabler. Jeg har da hørt masser af hans kabler, som jeg slet ikke gider bruge tid på.
CW er da ét af dem, såfremt det ligger enkelt. Så er det simpelthen for blødt og kedeligt.

Og det bringer mig egentlig ind til det jeg undrer mig over.
Lyttetræthed?????
Der er 100% sikkert ét eller andet galt et sted.
CW har slet ikke det du der beskriver. Det kommer et andet sted fra - ganske enkelt.
Kritikken af CW går i en helt anden retning end den du udtrykker.

At du ikke ville bryde dig om det, har jeg forudset, men lyttetræthed - der må være sket ét eller andet.

Mht. dit Burmestergrej, er det meget svært at finde særligt detaljerede informationer om det. Af de 2 integrerede amps jeg kan finde i Rondo serien, da ligner det 051 den du har.
Rondo CD spileren står der ikke meget om, så den er du nødt til at åbne for at finde info om.

051 er bygget med ICér i volumenreguleringen og dens output er 85Watt i 8 Ohm og noget der ligner 120 Watt i 8 Ohm. Den er DC koblet, hvilket er rigtig godt, såfremt servoerne er meget langsomme.

Der er vist ikke så meget andet at finde om dem umiddelbart, men jeg kunne godt lide at vide, om CD maskinen og/eller forstærkeren er baseret på op-amps.

PS!
Fik kigget på side 4 og kan se, at ampen faktisk er bygget med op-amps.
De lytter I har sat i den ligner Elna Silmic, hvorfor har I sat større lytter i den?
Havde den netbrum før?
Har du sammenlignet den direkte op imod én der er umodificeret?

Det ser ud som om den benytter sig af et enkelt par udgangstransistorer, ved du om det er FETs?
Kan du aflæse typen på dem?
Hvad hedder de ICér der sidder ved siden af udgangstransistorerne?

Har du haft tøjet af CDén også?
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
gl.jas skrev:

Se du tager ganske fejl, når du udtrykker at jeg skulle være specielt ømfindtlig mht. kritik af VdH kabler. Jeg har da hørt masser af hans kabler, som jeg slet ikke gider bruge tid på.
CW er da ét af dem, såfremt det ligger enkelt. Så er det simpelthen for blødt og kedeligt.

Lyttetræthed?????
CW har slet ikke det du der beskriver. Det kommer et andet sted fra - ganske enkelt.

Har du erfaring med hvilket  kombinationer der lyder bedst af  CW. Altså hvor mange gange CW ved biwiring?

Hvilke erfaringer har du ellers med andre Vdh. højtalerkabler?

Mvh.
Til top Vis Rytmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

Rytmik skrev:

Har du erfaring med hvilket  kombinationer der lyder bedst af  CW. Altså hvor mange gange CW ved biwiring?

Mvh.

CW skal blot dobles - ikke mere.
Hvis du vil biwire, så kun en enkelt til diskanten, hvis den deler normalt eller højt.
Jeg har og har haft en del forskellige HT kabler fra VdH gennem tiderne.
SCS serien, CS serien, D300S. Lige nu har jeg SCS6+CW.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 02:17 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Rytmik skrev:

Mvh.

Hvis du vil biwire, så kun en enkelt til diskanten, hvis den deler normalt eller højt.

Scs serien har jeg lidt af. Bl.a. scs12.
Men bruger du så en kombination af scs6+CW på samme tid?
Og hvorledes?

Mvh.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 02:48 | IP-adresse registreret  

Rytmik skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Rytmik skrev:

Mvh.

Og hvorledes?

Mvh.

Aldrig blande!
Enten eller.

Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Rytmik skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Rytmik skrev:

Mvh.

Og hvorledes?

Mvh.

Aldrig blande!
Enten eller.

Det er også min erfaring.

Mvh.

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
gl.jas skrev:

Hopla i spændetrøjen
Velkommen til tråden kvk. Jeg regnede bestemt også med at du ville starte op, når der var vdh-kritik. Mht min bedømmelse af CW, er der 2 sider af mønten. Pris/ydelses-forholdet og den relative ydelse(Valle som reference). I referenceforholdet tåler CW ingen sammenligning. Det bliver kastreret på samtlige parametre, og i aftes måtte jeg simpelthen hive det af igen. Lyttetrætheden blev for dominerende, og efter 14 dages brug, var det en sand fornøjelse atter at få Valhalla på banen. Nu smiler den gamle igen..

Mht elektronikken, som vi har diskuteret løseligt, er respons velkommen.

Lyttetræthed?????
Kritikken af CW går i en helt anden retning end den du udtrykker.

At du ikke ville bryde dig om det, har jeg forudset, men lyttetræthed - der må være sket ét eller andet.

Mht. dit Burmestergrej, er det meget svært at finde særligt detaljerede informationer om det. Af de 2 integrerede amps jeg kan finde i Rondo serien, da ligner det 051 den du har.
Rondo CD spileren står der ikke meget om, så den er du nødt til at åbne for at finde info om.

051 er bygget med ICér i volumenreguleringen og dens output er 85Watt i 8 Ohm og noget der ligner 120 Watt i 8 Ohm. Den er DC koblet, hvilket er rigtig godt, såfremt servoerne er meget langsomme.

Der er vist ikke så meget andet at finde om dem umiddelbart, men jeg kunne godt lide at vide, om CD maskinen og/eller forstærkeren er baseret på op-amps.

PS!
Fik kigget på side 4 og kan se, at ampen faktisk er bygget med op-amps.
De lytter I har sat i den ligner Elna Silmic, hvorfor har I sat større lytter i den?
Havde den netbrum før?
Har du sammenlignet den direkte op imod én der er umodificeret?

Det ser ud som om den benytter sig af et enkelt par udgangstransistorer, ved du om det er FETs?
Kan du aflæse typen på dem?
Hvad hedder de ICér der sidder ved siden af udgangstransistorerne?

Har du haft tøjet af CDén også?

Det er glædligt at du bruger så megen energi på at klarlægge problemerne med min elektronik.

Nu er det sådan at CW-kablet er afprøvet på 6 forskellige setup´´s: mit gamle Denon; naboens Quad; et Adyton system; komplet Densen setup; Pathos Cinamax og RONDO...

Fælleskonklusionen er som tidligere nævnt: CW grumser lyden, hvilket befordrer lyttetræthed. Dette er i sin enkelthed årsags-sammenhængene. Vil man have ren lyd skal man holde sig langt fra dette kabel. Men billigt er det da, og til prisen vel et ok kabel.....

Mht opgradering af ampen foregik det på fabrikken, og var ikke begrundet i netstøj eller andre unoder, men et ønske om at få 051-status....

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

Det er glædligt at du bruger så megen energi på at klarlægge problemerne med min elektronik.

Nu er det sådan at CW-kablet er afprøvet på 6 forskellige setup´´s: mit gamle Denon; naboens Quad; et Adyton system; komplet Densen setup; Pathos Cinamax og RONDO...

Fælleskonklusionen er som tidligere nævnt: CW grumser lyden, hvilket befordrer lyttetræthed. Dette er i sin enkelthed årsags-sammenhængene. Vil man have ren lyd skal man holde sig langt fra dette kabel. Men billigt er det da, og til prisen vel et ok kabel.....

Mht opgradering af ampen foregik det på fabrikken, og var ikke begrundet i netstøj eller andre unoder, men et ønske om at få 051-status....

Nu tror jeg såmænd ikke der er problemer med din elektronik.
Men der er bare noget der virker underligt i meldingerne.
VdH 501 virker åbenbart som et godt kabel, det forstår jeg slet ikke.
Jeg ville forsværge, at det kan anvendes sammen med ret meget af det udstyr du nævner.
Densen må det gå helt i skoven med, Denon kunne jeg ikke tro var noget, Adyton OK!, Pathos er i en helt anden boldgade. Quad ville jeg nok have svært ved at klare sammen med 501.
Dit kender jeg ikke så meget til ud over det jeg kan se ud af dine fotos, men jeg forsøger at få lidt greb om, hvordan det er lavet - forstås.

Umiddelbart syner det som om ampen er af den bløde slags. Der sidder blot et enkelt par udgangstranser til at styre HTén, det er ikke forfærdeligt meget, og giver en beskeden dæmpningsfaktor, som effektforskellen mellem 4 og 8 Ohm også vidner om.
I den sammenhæng ville jeg nok heller ikke tro, at CW skulle have særligt meget positivt at tilføje. Det har helt klart sin egen måde at formidle med en vis mildhed på. Og det er vist ikke lige den retning Valle peger.

Monolake
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 15 August 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

tsk tsk

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Daws i whipskysjussen 

Mht. til dette dersens CW kawel, så er jeg tilbøjelig til at gi' Gammelfjas ret. Ikke så meget på grund af hans fremskredne alder, men alene på grund af observationen 

Efter selv at have eksperimenteret med 24 meter af slagsen i alle mulige konfigurationer, så er min konklusionen, at CW intet har at gøre i et high end setup. Dermed ikke være sagt, at dette kawel ikke kan være ligefrem et glimragende alternativ til hvad de forskellige kawelrøwere tilbyder på markedet. Jeg har endda selv smækket CW på adskillige setups, hvor det har været en sand lise i forhold til alternativet.

Blot gælder det klassiske udsagn "lige børn leger bedst" også i dette tilfælde.

Og hvorforoghvordan så det? (TM)

Jow-jow, der er skam mange ting, så lad os tage dem fra en ende af, som de parametre, der afsløres i et high end anlæg - men ikke nødvendigvis i alle setups:

1. Der mangler musikalsk substans. Pænt og lidt "hr. & fru Danmark lyd". Der graves ikke specielt dybt i materialet. Måske til Brum & Overstyr anlæg..? 

2. Kablet har lidt problemer med sibliancen. Nøgternt talt betones der eksponentielt i området 8-12KHz for at illudere åbenhed i området nedefter. Ganske udmærket, hvis man har et specifikt behov for dette, ellers ikke.

3. Kapacitancen i kablet er hørbar på et high end setup. Hér er det rent puh-badr  I et mid-fi setup gør det imidlertid stadig mirakler, set i forhold til alternativet.

Altså måske tre gode grunde til ikke at bruge CW i et high end setup, mens det i mid-fi setups kan være en sand befriende oplevelse.

CW har imidlertid en meget behagelig og letflydende signatur, som mange sikkert vil finde behagelig. Men foretrækker man til daglig kawler, der formår også at rive lidt i ørerne ved de dårlige optagelser, så er CW nok ikke vejen frem. Der skal andre og flere boller i suppen 

Selv med en meterpris omkring de 45/m, så rykker Harald Fyborgs 2.5kvmm monsterkabel-plagiat stadig fra CW. Og til en langt lavere meterpris.

Kan man så få kleptomanpøllerne naglet i et sæt ægte 12 eller 16 kvmm Monster Cable (single wire, 2x til bi wire), så er skridtet til Nirvana pludselig lidt kortere. Blot degenererer dette kawel i løbet af ca. et års tid. På den anden side er det heller ikke voldsomt dyrt. Men det har nok noget mere med fire, end med to hjul at gøre 
ja, hvor billigt ka' det næsten gøres? 

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Hej Alle i Kabeldrenge

GL-JAS* Jeg er glad for at du kunne bruge et par af billederne fra vores lytteeftermiddag. Det var som altid spændende at høre noget nyt - Dit setup spiller jo forrygende, og det er tydeligvis ét, det til fulde matcher din musiksmag og din opfattelse af hvordan tingene skal lyde. Vi kan jo godt have forskellige lydpræferencer, men samtidig anerkende værdien af hinandens valg. ;-)

Noget af det, der også gjorde stort indtryk på mig fra vores dag, var den meget lækre øl vi drak - hvad var det lige det var for én?? Jeg sidder faktisk her og bliver lidt tørstig igen...

Hvordan lød den der Pathos CinemaX egentlig, som du har været ude og lytte på. Blev den brugt til film eller musik?

Du er snart velkommen igen. hos mig.  Jeg er i færd med at udskifte højttaler-kabler pt, og har fået solgt de gamle, men der går nok lige et par uger før de nye kommer på plads...

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
gl.jas skrev:

Nu tror jeg såmænd ikke der er problemer med din elektronik.
Men der er bare noget der virker underligt i meldingerne.
VdH 501 virker åbenbart som et godt kabel, det forstår jeg slet ikke.
Hvis jeg noget sted har skrevet at 501 er et godt kabel, beror det på en skammelig misforståelse.
Du må lige læse mit "start-indlæg" igen...
Det er dog et kabel jeg kan leve med, på trods af den kraftige filtrering, men godt er det på ingen måde...

Mht afprøvningen på flere systemer, er det CW jeg refererer til:
Jeg ville forsværge, at det kan anvendes sammen med ret meget af det udstyr du nævner.
Densen må det gå helt i skoven med, Denon kunne jeg ikke tro var noget, Adyton OK!, Pathos er i en helt anden boldgade. Quad ville jeg nok have svært ved at klare sammen med 501.
Dit kender jeg ikke så meget til ud over det jeg kan se ud af dine fotos, men jeg forsøger at få lidt greb om, hvordan det er lavet - forstås. Helt ok.

Umiddelbart syner det som om ampen er af den bløde slags. Der sidder blot et enkelt par udgangstranser til at styre HTén, det er ikke forfærdeligt meget, og giver en beskeden dæmpningsfaktor, som effektforskellen mellem 4 og 8 Ohm også vidner om.
I den sammenhæng ville jeg nok heller ikke tro, at CW skulle have særligt meget positivt at tilføje. Det har helt klart sin egen måde at formidle med en vis mildhed på. Og det er vist ikke lige den retning Valle peger.

CW er klart sit eget, men mildt er det på ingen måde...Det grumser, indsnævrer og leverer et uhomogent indtryk. Som tidligere nævnt gælder det på samtlige 6 setup´s. Hvis man i stedet sætter Valle på systemet, opstår der en homogen bredde og renhed i musikken, som virker så meget mere naturlig, og på ingen måde fremkalder lyttetræthed..
CW har intet at gøre i denne forbindelse..

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:

Hej Alle i Kabeldrenge

GL-JAS* Jeg er glad for at du kunne bruge et par af billederne fra vores lytteeftermiddag. Det var som altid spændende at høre noget nyt - Dit setup spiller jo forrygende, og det er tydeligvis ét, det til fulde matcher din musiksmag og din opfattelse af hvordan tingene skal lyde. Vi kan jo godt have forskellige lydpræferencer, men samtidig anerkende værdien af hinandens valg. ;-)

Noget af det, der også gjorde stort indtryk på mig fra vores dag, var den meget lækre øl vi drak - hvad var det lige det var for én?? Jeg sidder faktisk her og bliver lidt tørstig igen...

Hvordan lød den der Pathos CinemaX egentlig, som du har været ude og lytte på. Blev den brugt til film eller musik?

Du er snart velkommen igen. hos mig.  Jeg er i færd med at udskifte højttaler-kabler pt, og har fået solgt de gamle, men der går nok lige et par uger før de nye kommer på plads...

Hej Malthe.

Endnu engang tak for hjælpen.

Til god lyd hører naturligt en god øl, og skønheden du blev præcenteret for, var en "Klosterbryg" fra Bröckhouse.

Jeg syntes Cinemaxén gjorde et godt indtryk. Vi lyttede udelukkende på musik, og den gør det godt. God kontrol, nuanceret, godt med kræfter og solid båndbredde. Meget ok amp.

Når du er klar er den gamle klar. Måske jeg skal medbringe Valle, så vi kan lege lidt

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
  Blot degenererer dette kawel i løbet af ca. et års tid. På den anden side er det heller ikke voldsomt dyrt.

Hvad menes med det?

vH pH

Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Daws i whipskysjussen 

Mht. til dette dersens CW kawel, så er jeg tilbøjelig til at gi' Gammelfjas ret. Ikke så meget på grund af hans fremskredne alder, men alene på grund af observationen 

Efter selv at have eksperimenteret med 24 meter af slagsen i alle mulige konfigurationer, så er min konklusionen, at CW intet har at gøre i et high end setup.

Daws i "efterbrænderen"

CW i et highend setup svarer til at skyde elefanter med grønærter

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

Ghammel & Suhr skrev:
Daws i whipskysjussen 

Efter selv at have eksperimenteret med 24 meter af slagsen i alle mulige konfigurationer, så er min konklusionen, at CW intet har at gøre i et high end setup.

Daws i "efterbrænderen"

CW i et highend setup svarer til at skyde elefanter med grønærter

den var sg god, men rigtig... Kunne bare ikke have sagt det bedre

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Rart at høre nogen der også synes cw ikke er meget værd, troede jeg var den eneste på hifi4all der ikke ku li det. 45 kr. er for dyrt efter min mening.

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Japer skrev:

Rart at høre nogen der også synes cw ikke er meget værd, troede jeg var den eneste på hifi4all der ikke ku li det. 45 kr. er for dyrt efter min mening.

Hmm ved ikke hvor du har kigget, men jeg er sikker på at alle som er kommet over CW "fasen" i deres liv er enig i at deres kabinetter kun er til at fyre op i pejsen med og enhederne er bedst som freesbee

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Japer skrev:

Hmm ved ikke hvor du har kigget, men jeg er sikker på at alle som er kommet over CW "fasen" i deres liv er enig i at deres kabinetter kun er til at fyre op i pejsen med og enhederne er bedst som freesbee

øøøh. jeg trpr lige vi har fat i et par små misforståelser. Med CW menes der IKKE Cerwin Vega, men VDH Clear Water.

Mvh. Rune

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Hvad koster sådanne et Valhalla-kabel?
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

<< Forrige Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes