Forfatter |
|
Busk Udelukket fra forum

Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977
Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1463
|
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
Hej Busk,
Jeg ville ønske at min storebror gad den slags og kunne hehe... Lillebror må være en glad mand! Hvordan f*nden har hans bedre halvdel accepteret størrelsen hehe? Det trick må du lige aflure og fortælle om!
Højtalerne ser rigtig spændende ud synes jeg. Kan kun gætte på hvordan de spiller. Mht. farve så tror jeg at hvid pianolak på "kasserne" kombineret med en eller anden kontrast farve/finer på "foden" ville se rigtig pænt ud.
Hvilke terminaler skal der på?
Mvh. Henrik
|
|
|
Det samme trik som mig, vi er gode ved vores bedre halvdele og kan man skrive digte, lave god mad osv. og huske at købe blomster i ny og næ, så kan man som jeg få lov til at have noget der ligner 12sæt højttalere og 5-7 anlæg stående.
Med hensyn til farve har jeg selv tænkt på hvid, men det er mere op til lillebror og bedre halvdel.
Terminaler bliver alm. skrue terminaler der tillader banan.
Lillebror får jo rimmelig meget med fra mig af.
1: Højttalerne, 3000kr. kabinet, 8600kr i enhedder, 2000kr ca. i delefilter og så lakering og omkring 120 arbejdstimer.
2: Kraftig udbygget L.C. Audio The End Millenium effektforstærker.
3: Busk Audio Preamp 1 (hjemme byg).
4: Signalkabler Busk Audio Silver interconnect RCA
5: Højttaler kabler Busk Audio flat 4, eller noget andet det ikke helt bestemt endnu.
6: Cd afspiller, ikke fastlagt endnu. __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er clio FW8 målesystem med den gode mikrofon bestilt __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Wov. Har du fået afvide hvornår du kan tage ind og hente det? Følger der en strømforsygning med? Det er jeg faktisk i tvivel om. Det bør du lige høre kim om inden du henter det (træls at komme hjem og så ik kan bruge det).
|
Til top |
|
|
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
HenrikW skrev:
Hej Busk,
Jeg ville ønske at min storebror gad den slags og kunne hehe... Lillebror må være en glad mand! Hvordan f*nden har hans bedre halvdel accepteret størrelsen hehe? Det trick må du lige aflure og fortælle om!
Højtalerne ser rigtig spændende ud synes jeg. Kan kun gætte på hvordan de spiller. Mht. farve så tror jeg at hvid pianolak på "kasserne" kombineret med en eller anden kontrast farve/finer på "foden" ville se rigtig pænt ud.
Mvh. Henrik
|
|
|
Det samme trik som mig, vi er gode ved vores bedre halvdele og kan man skrive digte, lave god mad osv. og huske at købe blomster i ny og næ, så kan man som jeg få lov til at have noget der ligner 12sæt højttalere og 5-7 anlæg stående.
Med hensyn til farve har jeg selv tænkt på hvid, men det er mere op til lillebror og bedre halvdel.
1: Højttalerne, 3000kr. kabinet, 8600kr i enhedder, 2000kr ca. i delefilter og så lakering og omkring 120 arbejdstimer.
5: Højttaler kabler Busk Audio flat 4, eller noget andet det ikke helt bestemt endnu.
6: Cd afspiller, ikke fastlagt endnu.
|
|
|
Så er jeg nok påvej i den rigtige retning hehe... men OK vi har heller ikke pladsen til et sæt "lillebror" højtalere hvis det endelig var.
Det er noget af en omgang grej han får sig, tror de højtalere vil nyde godt af strømmen fra den The End.
Bliver spændende det Clio grej, så kan du nok få endnu mere vellyd ud af dem! Det er egentlig en ganske rimelig pris når man tænker på omfanget af projektet. __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
Til top |
|
|
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
Så er clio FW8 målesystem med den gode mikrofon bestilt  |
|
|
Holdakæft, Sådan!! Du må lige fortælle om det når du får det op og køre, kunne godt være interesseret i at se en sammenligning med lite udgaven, jeg går nemlig også og sparer op.
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
Hey,
Wov. Har du fået afvide hvornår du kan tage ind og hente det? Følger der en strømforsygning med? Det er jeg faktisk i tvivel om. Det bør du lige høre kim om inden du henter det (træls at komme hjem og så ik kan bruge det).
|
|
|
Følger der ikke en strømforsyning med? har bestilt ved Frequense, de har allerede sent det . Nå godt man er elektronikteknolog, så må jeg jo lige bygge en. __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
Busk skrev:
HenrikW skrev:
Hej Busk,
Mvh. Henrik
|
|
|
6: Cd afspiller, ikke fastlagt endnu.
|
|
|
Så er jeg nok påvej i den rigtige retning hehe... men OK vi har heller ikke pladsen til et sæt "lillebror" højtalere hvis det endelig var.
Det er noget af en omgang grej han får sig, tror de højtalere vil nyde godt af strømmen fra den The End.
Bliver spændende det Clio grej, så kan du nok få endnu mere vellyd ud af dem! Det er egentlig en ganske rimelig pris når man tænker på omfanget af projektet.
|
|
|
Min lillebror skal kun bestale 4000kr for dem, resten havde liggende . __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er for sent at komme med i Busk familien?
Er spændt på dine erfaringer med måleudstyret, og hvor meget vellyd du kan klemme ud af de højttalere.
Målinger gør meget af processen en del nemmere... __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
Er for sent at komme med i Busk familien?
Er spændt på dine erfaringer med måleudstyret, og hvor meget vellyd du kan klemme ud af de højttalere.
Målinger gør meget af processen en del nemmere... |
|
|
Det jeg også super spændt på. __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er korrekt der ikke kommer nogen strømforsyning med til systemet, men de er jo nemme at finde og jeg har også stumper til at bygge en selv, så bliver det også i DIY ånden.
Busk __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
Hilowfi Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 549
|
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
her du et billed og en beskrivelse af delfilter
VH T __________________ Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hilowfi skrev:
her du et billed og en beskrivelse af delfilter
VH T
|
|
|

Dette er dog billederne før jeg fjernede alle dæmpe led, nu er der kun en modstand i serie med diskanten. __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

|
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Hmm ok. Ja så har du også 14 dages returret og torben som support pr telefon. Troede bare folk på sjælland ville ind og se, snakke og røre samt have personlig support med så dyre systemer, på sjælland. Man kan kun sige, at du er en modig mand (har jeg ret toldmodighed ikke er din styrke?).
Det første du skal måle må da KLART være de B&W 
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
Hey,
Hmm ok. Ja så har du også 14 dages returret og torben som support pr telefon. Troede bare folk på sjælland ville ind og se, snakke og røre samt have personlig support med så dyre systemer, på sjælland. Man kan kun sige, at du er en modig mand (har jeg ret toldmodighed ikke er din styrke?).
Det første du skal måle må da KLART være de B&W 
|
|
|
Nej det er ikke min stærke side, og hvad er der at være nervøs for, clio er jo anbefalet af mange og min kammerat på fyn har det også og er helt solgt. Har lige fået mail på at det skulle ankomme på mandag. Hvorfor modig???.
Ja det kunne være spas at måle B&W-erne, dem kender jeg i hvert fald min mening til . __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

|
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Jeg er sikker på at de B&W måler godt, så dem kan du bruge til at lære systemet at kende med.
Hmm, jeg skriver modigt fordi jeg ikke turde. Jeg er mest til personlig betjening og etablerede firmaer hvor du kan møde op og klage hvis den går galt. Det kan du ikke ved en hjemmeside, og du ved reelt ikke hvad der gemmer sig bag html'n af firma. Det kan være et verdensfirma eller et 2. sal til venstre firma. En anden ting er support. Nogle ting KAN være svært over telefon og mail. Og hvis systemet går istykker er det nemmere at kræve hjælp i en fysisk butik.
Men hver sin smag ved brug af penge.
|
Til top |
|
|

Rabu Acoustics
|
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
Hey,
Jeg er sikker på at de B&W måler godt, så dem kan du bruge til at lære systemet at kende med.
Hmm, jeg skriver modigt fordi jeg ikke turde. Jeg er mest til personlig betjening og etablerede firmaer hvor du kan møde op og klage hvis den går galt. Det kan du ikke ved en hjemmeside, og du ved reelt ikke hvad der gemmer sig bag html'n af firma. Det kan være et verdensfirma eller et 2. sal til venstre firma. En anden ting er support. Nogle ting KAN være svært over telefon og mail. Og hvis systemet går istykker er det nemmere at kræve hjælp i en fysisk butik.
Men hver sin smag ved brug af penge. |
|
|
Ja - Det ville nok være en fordel at bestille et sted hvor de rent faktisk selv kan finde ud af at bruge udstyret  . Men tillykke med købet, jeg kan kun savle over det. evt se her med måling af b&w: http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/1205bw/index4.h tml
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
du mener vel denne her .
http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/600/index.html det jo den højttaler jeg har.
Jeg håber jeg får mit system. __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|

Rabu Acoustics
|
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, selvfølgelig  Havde egentlig regnet med at den var mere liniær, man kan vist ikke helt kalde det for "høj troværdighed" det er ihvertfald ikke reproducering, men godt lyder det sikkert.
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej drenge
Så sidder jeg lige og studere manualen til Clio FW8, kan jo lige så godt læse i mens jeg venter på systemet, nu er jeg ikke 100% inde i computer sprog men hvis jeg ikke tager helt fejl, så kan systemet strække sin forsyning fra computeren via firewire porten, ret mig hvis jeg er gal på den.
The FW-01 Firewire Audio Interface sets new hardware precision standards for the CLIO System. The FW-01 unit has been designed to be a complete two channels professional A/D D/A audio front-end for your PC; it is connected to the computer by an IEEE-1394 link giving you maximum performances; it can be powered by the same link giving you maximum portability. __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik læst en smule længere, og lære hele tiden nyt, der findes 2 typer firewire port (IEEE-1394) en 6 bens og en 4 bens, 6bens har strømforsyning med i sig, så har man denne så skal man ikke have ekstern forsyning  . 4 bens er så uden strømforsyning, og skal alså have en ekstern, det eneste i ikke skriver i nogen af databladene er for mange amperre systemet bruger, men det finder jeg snart ud af, jeg har kun en 4 bens port. __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|