| Forfatter |
|
Jacob_Bentzen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man få det??
|
| Til top |
|
| |
madduke Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke helt sikker på om vi forstå det samme ved 'TV-Kort'
Jeg forbinder det med et tuner-kort, der modtager et tv-signal via Tagantenne/Kabel/Parabol og fortolker det til video og lyd. - så vidt jeg ved fås de ikke med selvstændig av-indgang, og jeg kan ikke se hvad man skulle bruge det til på det kort!
Derimod mener jeg der er en række 'video kort' der også har video-ind (jeg ved dog ikke om det fås med HDMI)
Hvid du besk0river hvad du i sidste ende vil opnå er der måske nogen der kan giver der en anden (og måske bedre) løsning!
/MadDuke
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, men tag et kik på Hauppauge HD PVR som kan optage fra componet udgangen på en sat receiver. HDMI indgang er ikke muligt pga HDCP. Dvs du kan ikke få lov juridisk at optage et signal digitalt 1:1 i HD. Og hvis man tillod at optage i SD via HDMI er du tilbage til et DVB-T kort. Men ellers en god ide....
En anden mulighed er fireDV kortene som recorder digitalt fra sat eller cabel i HD, men de er ikke vista MC compatible endnu...(AVC, H264 er ikke muligt at optage i direkte i MC) Ellers skal man over i SageTV som iøvrigt er et hammergodt program.
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klabo skrev:
Nej, men tag et kik på Hauppauge HD PVR som kan optage fra componet udgangen på en sat receiver. HDMI indgang er ikke muligt pga HDCP. Dvs du kan ikke få lov juridisk at optage et signal digitalt 1:1 i HD. Og hvis man tillod at optage i SD via HDMI er du tilbage til et DVB-T kort. Men ellers en god ide....
En anden mulighed er fireDV kortene som recorder digitalt fra sat eller cabel i HD, men de er ikke vista MC compatible endnu...(AVC, H264 er ikke muligt at optage i direkte i MC) Ellers skal man over i SageTV som iøvrigt er et hammergodt program. |
|
|
Jeg kan da fint se HDTV med min Fire/floppyDTV(Stofa DVB-T EMU Fiji drivere) i Vista MCE med TVpack 2008 en modded dll decoder, og en speciel Nvidia driver...
 Med FireDTV DVB-S understøttes direkte af VMC med TVPACK og specielle drivere... HD kræver en modded Decoder.....Eller DVBlogic+DVBviewer. hvis h.264 udsendes med h.264 broadcastflags... __________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder sku da superfedt, lad mig lige få skået den ud i pap... er du istand til at optage HD fra canaldigital via EPG i VMC???
Du nævner DVB veiweren... skal man åbne den for at se HD live??? I sageTV og Beyondtv4 er H264 direkte understøttet via Hauppauge HD PVR (component record(analog HD))FireDV kun SageTV
CD sender direkte i MP4 ikk?? Det kan man godt optage i ?? I VMC???
Jeg ville gerne kører det hele over i VMC istedet for disse 3.parts programmer. Men jeg gider ikke vente på at MS skal bestemme over hvornår jeg skal kunne optage HD. Det er jo DVD/ XP problematikken om igen. De sataner men man kan sige meget ..det virker sku meget godt...
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 05:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen problemer med MCE og h.264 hvis du bruger TVpack 2008, og en modded DLL fra TGB. Jeg er i midlertid så heldig at Stofa ikke sender h.264 Broadcast Flags på h.264, selvom det er h.264, derfor behøver jeg ikke DVBviewer/DVBLogic. DVBviewer/DVBlogic virker som en slags virtuel tuner for MCE alt hvad du kan se med DVBviewer kan derfor ses i MCE (Med guide data som mappes manuelt) MCE disabler som sagt HD i h.264 hvis der udsendes broadcastflags med h.264 (Hvilket TDC og Canal digital gør) DVBlogic/DVBviewer fjerner disse flags og sender billedet til den virtuelle tuner der vil optræde i MCE når disse programmer er installeret derfor vil h.264 virke. Du skal dog stadigvæk bruge TVpack, og modded dll og et par andre opdateringer(Og en speciel Nvidia driver, hvis du har Nvidia grafikkort)
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej P
Nu sidder jeg i saksen...
Har indkøbt Hauppauge HD-PVR + NOVA DVB-T kort, disse 2 tv kort skulle kunne køre til Vista MC via DVBlogic lille "fantatiske" program.
Jeg har netop lavet en fresh install af vista for at rydde helt op efter mange års brug af div codecs og BeyondTV4. Jeg vil nu have MC til at virke, men den TV pack vil ikke installeres "din version behøver ikke denne opgrading" kommer frem?? Kan du give et hint?? For jeg kan ikke få forbindelse mellem DVBlogic's program og VMC? HDPVR virker fint og ser rigtig flot ud ved HD optagelser (i beyondtv..)
Kan du henvise til en guide i hvordan man sætter vista op til HD??
Takker
Klaus
|
| Til top |
|
| |
Niels_arl Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 446
|
| Sendt: 03 November 2009 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Patriaken og Klabo røg vist lige ud af en tangent :-)
Jeg kender intet TV tuner kort med HDMI indgang. Men hvis du ønsker at tilslutte f.eks. end DVD e.lign. til din HTPC via HDMI, så tror jeg Asus Xonar lydkortet (det store) har hdmi indgang.
Hvis det var HDMI udgang du mente, så er det et andet spørgsmål...
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2009 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nejda...
Eneste mulighed for at få HDMI indgang på et tv-kort er via det analoge smuthul. Du er nødt til at indkøbe en HDCP-HDMI til component converter (www.curtpalme.com) og en Hauppauge HD-PVR... så kan du få optaget fra HDMI i HD.....
Man kan også få SDI kort (prof.) men det koster kassen.
Klaus
|
| Til top |
|
| |