Forfatter |
|
noreaga Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 143
|
Sendt: 27 Marts 2009 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chromosome... Tak for dit utrolige gode input, det er lækkert!
Tjah, det er vel tydeligt at vi handler meget i IKEA, men det er nu en meget dejlig butik :) Billige og enkle varer og så har de mange af de stilrene produkter som kæresten og jeg foretrækker. Men det kan også blive en anelse for enkelt, så måske vi snart skulle få kigget på lidt nye møbler
Jeg er blevet rigtig glad for mine Concept 2 og specielt efter de har fået noget nyt at stå på, det klær dem virkelig. For tiden bliver de mest brugt til musik og der føler jeg ikke jeg mangler noget basmæssigt. Kan bedst lide musikken uden for meget bas, men det har nok også meget med tilvænning at gøre, når man først har en god sub indenfor husets fire vægge, er den nok svær at slippe igen, kunne jeg forestille mig. Der er ingen tvivl om, at jeg til mit filmbrug har brug for en sub. Der bliver set ret mange blu-ray film herhjemme for tiden.
Må indrømme, at jeg også har forelsket mig i SB12-plus. Den ser virkelig lækker ud og målene på den, gør den jo vanvittig attraktiv! Prisen afskrækker mig dog en smule, selvom jeg godt ved, at det er en dårlig idé at spare på sub-området. Nu ser jeg lige tiden lidt an, har ikke vanvittigt travlt, men vil da ikke afvise, at der nok godt kunne lande sådan en fætter herhjemme på et tidspunkt 
|
Til top |
|
|
noreaga Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2009 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tid til en opdatering igen. Det er ikke længe man kan holde fingrene væk fra Hifi'et :) Og Jo, vejret var rigtig lækkert i dag, men noget af tiden blev også brugt indendørs, da mit TV-beslag kom med posten i går. Har nemlig brugt det meste af dagen på, at få sat det op. Det var dog ikke det letteste i verden. Primært fordi det er første gang jeg selv står for monteringen og så fordi væggen et par steder var en anelse skrøbelig.
Der er blevet rokeret lidt rundt på elektronikken, så det nu står som jeg gerne vil have det. Men nu til resultatet:

|
Til top |
|
|
Mkirkelund Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 201
|
Sendt: 04 April 2009 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser sgu godt ud Kim. Er lyden blevet bedre nu hvor center er kommet højere op?  __________________ LG 50PK950N TV
Onkyo TX-NR808 Reciever
Sony X229ES CD
Sony PS3 Blu-ray/Konsol
XTZ 99.36 Front
XTZ 99.25 Center
XTZ 99.22 Rear
XTZ 99 W10.16 S
|
Til top |
|
|
noreaga Forum Bruger

|
Sendt: 05 April 2009 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jah, det er blevet meget bedre, fik lige lyttet lidt i går og satser da også på der skal én film eller to på i aften! Det er tydeligt at centeren kommer mere til sin ret, når den er kommet lidt mere op i ørehøjde end den var før. Den er helt klart i sit rette element på den plads den står på nu.
|
Til top |
|
|
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
Bruger siden: 13 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
Sendt: 09 April 2009 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Kim
Det ser super ud men dine nye ht´er stativer, tror på du er tæt på at få max ud af ht´er..
vh nash
|
Til top |
|
|
noreaga Forum Bruger

|
Sendt: 03 Maj 2009 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er igen kommet et nyt medlem i hifi-familien :) Jeg var så heldig at falde over en brugt Concept sub og den kunne jeg simpelthen ikke lade være med at købe. Har manglet noget bund og punch i mit setup, så da denne dukkede op, var det helt perfekt!
Egentlig utroligt at jeg har kunne leve uden sådan en fætter, for det har virkelig givet et kæmpe løft!

|
Til top |
|
|
noreaga Forum Bruger

|
Sendt: 05 Maj 2009 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der sker en hel del hjemme hos mig for tiden. Efter at have set elgigantens tilbud på en Squeezebox Duet til 1699,- tog jeg derned i går formiddag og var så heldig, at der stod én enkelt tilbage på hylden og tog den selvfølgelig straks under armen :)
Det foregik overraskende problemfrit, at få det hele installeret - har aldrig haft en duet i hånden, så var lidt spændt på hvordan det hele skulle gøres. Men receiveren blev slået til surround-receiveren og batteriet kom i controlleren og så kørte det ellers derfra. Jeg har ikke gjort andet de sidste 24 timer end, at sidde i sofaen og nørde med remoten! Det er virkelig et lækkert produkt og havde egentlig ikke den store forventning til det, da jeg aldrig havde set det i aktion, men jeg er meget overrasket over brugervenligheden og så gør den det den er beregnet til - at afspille musik!
Men nu til lidt billeder:

|
Til top |
|
|
Geden Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 19 Maj 2009 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej... Først må jeg sige at det ser virkelig godt ud :) Er også selv helt vild med dali, og mit kommende setup minder rigtigt meget om dit. Hvor var du så heldig at finde din sub henne? og må man spørge om pris  Tilsidst, hvordan har du hængt dine baghøjtalere op?
|
Til top |
|
|
noreaga Forum Bruger

|
Sendt: 21 Maj 2009 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
qixo Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot bio  Spiller dine concept godt sammen med denon? For har selv tænkt på at erhverve mig en fra HFK. Så ville lige spørge en erfaren herre først
|
Til top |
|
|
noreaga Forum Bruger

|
Sendt: 25 Maj 2009 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
qixo skrev:
Flot bio 
Spiller dine concept godt sammen med denon? For har selv tænkt på at erhverve mig en fra HFK. Så ville lige spørge en erfaren herre først 
|
|
|
Jeg takker :) Først vil jeg lige sige, at jeg ikke er særlig erfaren. Det er mit første rigtige anlæg jeg ejer, så har ikke hørt så meget andet end det. Men for at svare på dit spørgsmål, så synes jeg kombinationen Dali og Denon i mit tilfælde spiller rigtig godt sammen. Jeg har endnu ikke haft mulighed for at høre mine højttalere med en anden forstærker, så skal ikke kunne sige om det ville få min nuværende forstærker til at fremstå direkte dårligt. Jeg er dog meget tilfreds med lyden som den er nu, så den eneste grund til jeg skulle skifte forstærker er for at komme med på HD-lyden (der kan min forstærker ikke være med). Jeg har ladet mig fortælle at Denon og Dali spiller til den lyse side, så hvis du alligevel skal HFK, kunne du jo tage et lyt på både Denon og NAD receiverne.
|
Til top |
|
|
noreaga Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2009 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ved at være et stykke tid siden, at der sidst er sket noget her
i stuen. Har haft en dejlig lang ferie og for uden at slappe af, er der
da også blevet tid til at pleje hjemme biffen lidt :)
Der er sket det, at jeg har solgt min Denon AVR-1906. Har været utrolig
glad for den, i de knap 3 år jeg haft den, men nu er det på tide, at
jeg kommer med på de nye lydformater, så af den simple grund bliver den
skiftet ud. Ny forstærker er bestilt og den skulle forhåbentlig ankomme
i løbet af næste uge - can't wait!
Så har jeg været i gang med et lille projekt mht. mine højttalere. De
har fået et lille facelift, som jeg synes er blevet meget godt.
Men billeder af det hele kommer i næste uge når jeg forhåbentlig modtager min forstærker.
|
Til top |
|
|
noreaga Forum Bruger

|
Sendt: 05 August 2009 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, den information fik jeg ikke lige med, men det kommer nu i form af billeder :)
Hvis vi starter med forstærkeren, så havde jeg kig på fire forskellige mærker. Marantz, Denon, Pioneer og Onkyo. Pioneer LX-modellerne var jeg meget varm på, men fandt hurtigt ud af, at de lå noget over mit budget. Onkyo tog jeg med i overvejelserne, da modellerne har mange tislutninger og så den yderst attraktive pris. Det lyder måske skørt for nogen, men den blev valgt fra pga. i mine øjne et yderst grimt design og det er vigtigt herhjemme!
Valget stod nu mellem Marantz 6300 og Denon 2310 og for at gøre en ende på det, så faldt valget på Denon'en. Marantzen er en virkelig lækker receiver, så kunne lige så godt have valgt den. Den spiller fremragende og så er den rigtig flot at kigge på. Jeg fik dog en pæn mail fra HFK i starten af sidste måned, i forbindelse med min fødselsdag med 10% på mit næste køb og da jeg har været meget tilfreds med Denon igennem de sidste 3 år så var der ingen vej udenom. Måske falder valget på et andet mærke næste gang der skal købes forstærker :)
Jeg har endnu nået at lege så meget med den, da den lige er blevet sat op og hvad jeg kan se så er der et hav af indstillinger i forhold til min gamle, så det kan godt tænkes jeg lige skal nærstudere manualos.

Det var så forstærkeren. Vi fortsætter med højttalerne. Stærkt inspireret af flere herinde på forummet, synes jeg der trængte til lidt nyt udseende herhjemme, så jeg tog en tur i Bauhaus på jagt efter noget hvid folie. Jeg fandt to ruller til 100 kr. som jeg tog med hjem og gik i gang. Det er første gang jeg har stiftet bekendtskab med at beklæde en højttaler, så vidste ikke rigtig hvad jeg skulle forvente af resultatet, men det blev faktisk meget godt. Jeg brugte kun én rulle så overvejer også om subben skal have en tur? Baghøjttalerne har jeg ikke rørt, da jeg gerne vil have nogen fysisk mindre på et tidspunkt.
Nu til resultatet.

|
Til top |
|
|
HIFI-Hippo Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 239
|
Sendt: 06 August 2009 kl. 06:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, det er sq et godt stykke beklædningsarbejde det der! Det ser jo rigtigt lækkert ud :) Hvor lang tid tog det? Og får subben også en tur?
__________________ One Happy Hi-FI Hippo
Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
|
Til top |
|
|
noreaga Forum Bruger

|
Sendt: 06 August 2009 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak! Jeg er også sluppet nogenlunde fra det, men hvis man går lidt tættere på, kan man godt se at de ikke er sådan fra fabrikken, men det kræver nok lidt øvelse før det bliver perfekt. Ja, jeg regner stærkt med at subben også skal have en tur på et tidspunkt. Har allerede vænnet mig til den mere stilrene hvide farver, så jeg er yderst tilfreds.
|
Til top |
|
|
noreaga Forum Bruger

|
Sendt: 18 November 2009 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke sket noget her de sidste måneder, så nu er det tid til en lille opdatering. Jeg har længe gået med tanken om, at skifte mine Concept 1 højttalere ud med noget andet. Ikke fordi jeg har været utilfreds med dem lydmæssigt, men fordi det har irriteret mig en smule, at de har været for store og klodsede når de har hunget oppe i hjørnet. Derfor gik jagten på et par nye, som skulle være fysisk mindre end concepterne. Jeg kiggede bl.a. på System Audio Talent og Dali Fazon, men fælles for begge så var det noget over mit budget og ofre mere på baghøjttalere end jeg har ofret på mine andre højttalere var nok ikke særlig smart. Jeg faldt i stedet over at par Jamo A340, som passede både pris- og designmæssigt ind. Jeg har endnu ikke fået taget billeder af det hele, så i første omgang kommer lidt specs. og billeder fra nettet:  System Type |
2-way bassreflex
|
Woofer (mm/in) |
102 / 4
|
Tweeter (mm/in) |
Horn with 25 / 1
|
Power (W, long/short term) |
70 / 100
|
Sensitivity (dB, 2.8V/1m) |