Forfatter |
|
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
Sendt: 03 August 2010 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrestenDK skrev:
Sjovt nok siger alle selvbyggere, at lige nøjagtigt de som en af de få, faktisk er meget kritisk. Men alligevel fungerer selv de
mest absurde fejltrin med forbløffende godt resultat.
Den med at bruge kæreste/kone og venner som reference, er lidt farligt. Hvis du selv udviser en begejstring, og spørger om
ikke de også kan høre det, er svaret selvfølgelig ja.
Det du evt kan gøre, er at prøve at lade dem lytte med og uden tweak, og uden at fortælle hvad der er hvad. Bed dem så
fortælle hvad der er bedst. Så vil deres tilbagemelding nok være noget anderledes . Men man skal være forberedt på,
at man får en del nederlag af det, og derfor bruger mange den anden tilgang, hvor man forsøger at begejstre vennerne til at
bekræfte det man helst vil høre.
Måske du kunne fortælle lidt om dine fejlslagne projekter, så vi kan se, at det hele ikke bare er "ihhh så dejligt". Med den
hast du har med at lancere succesfulde projekter, må du godt nok have travlt. Mit bud er, at alt over 10% succesrate for
selvbygprojekter skyldes manglende selvkritik. Så fortæl lidt om hvad der ikke virkede  |
|
|
Hvad er det for et surt opstød, lad nu manden være glad for sine ting, synes det er et spændende indlæg, selvom man har hørt det før, der er jo mange her som tilsyneladende ikke kender noget til ferrit kerne og det ville da være synd ikke at berige dem med ny viden.
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
Sendt: 03 August 2010 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
puha nej.... det er jo ikke tiladt at nogle er mere glad end andre  __________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
Fache Udelukket fra forum

Dobbeltprofil heltny
Bruger siden: 12 Juli 2010 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 134
|
Sendt: 03 August 2010 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg bruger forum til at spørge og læse, ikke til at komme med det jeg selv mener er gode råd, fif eller andet, for så kan man
ligeså godt tage sin cykel og køre ind i nærmeste væg
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
|
Sendt: 03 August 2010 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad sker der for jer? Imponerende.. Her sider der nogle få og bruger tid på at skrive de ting som måske virker for en, men nej.... hvis du mener at jeg er den nærmeste væg kan du læse et andet sted henne. ingen tvinger nogen til at læse ting som de synes er uinteressante.
Jeg må indromme, min motivation til at dele er blevet mindre efter det her __________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
|
Sendt: 03 August 2010 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
rotelman skrev:
Har lige fået 4 stk. med posten... og efter et par timer foran anlæget mener jeg at det giver en forskel og det er selv om det er skide svært at skifte frem og tilbage :-) Lyden er en smule "strammere" og "renere"... og måske samtidig er der en lille begrænsning i dynamiken/toppen. Det sidste er jeg ret usikker på.
Jeg vil bruge disse ferrit kerner i nogle uger og se hvad der sker hvis jeg tager dem af igen :-) Men det er sgu et billigt lille tip for 4 x 19 kr = 76 kr + fragt :-)
|
|
|
prøv kun med en enkelt i hver højtaller, det har virket bedst for mig :) __________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
Ingeniør-dude Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 162
|
Sendt: 03 August 2010 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fache skrev:
.... for så kan man ligeså godt tage sin cykel og køre ind i nærmeste væg  |
|
|
Gør det noget ved lyden? Nogen der lige kan verificere det inden jeg prøver? __________________ pc & dvd -> pre m. DAC -> effektblok -> højttalere
De ti største Hi-Fi løgne
|
Til top |
|
|
rotelman Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 537
|
Sendt: 03 August 2010 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
puha det fik da folk op af sofa'en... men hvad er det for en tone her på forum'et... det er anden gang på dette forum, at jeg som en begynder helt mister lysten til at skrive noget herinde.
Bliver i glade hvis jeg siger at de er taget af igen? ;-) Det er nemlig sket...
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 03 August 2010 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

Dobbeltprofil heltny
|
Sendt: 03 August 2010 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
panos skrev:
Hvad sker der for jer? Imponerende.. Her sider der nogle få og bruger tid på at skrive de ting som måske
virker for en, men nej.... hvis du mener at jeg er den nærmeste væg kan du læse et andet sted henne. ingen tvinger nogen til
at læse ting som de synes er uinteressante.
Jeg må indromme, min motivation til at dele er blevet mindre efter det her |
|
|
Du misforstod mig.
Jeg mener præcis det samme som dig; At det er irriterende at blive sablet ned når man fortæller om ting man selv synes godt
om.
Derfor mener jeg at det er som at køre ind i en væg på cykel.
|
Til top |
|
|

Dobbeltprofil heltny
|
Sendt: 03 August 2010 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Fache skrev:
Ja jeg bruger forum til at spørge og læse, ikke til at komme med det jeg selv mener er
gode råd, fif eller andet, for så kan man ligeså godt tage sin cykel og køre ind i nærmeste væg smileys/smiley4.gif"> |
|
|

Så bidrager du altså ikke med en skid, hmmm, godt der ikke er så mange af dig, så ville der jo ikke være så meget at læse
om på forum  |
|
|
Jeg vidste ikke det var et krav at man skulle bidrage med noget.
Jeg kan og vil såment godt bidrage med noget som f.eks svare på spørgsmål hvis jeg ved noget om det, men at skrive på
forum at jeg har fundet ud af at f.eks boblekuverter er fremragende underlag til appararter gør jeg ikke, for det kan nemt
udløse en mindre krig på lige fod med kabeltråde.
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
|
Sendt: 03 August 2010 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fache skrev:
panos skrev:
Hvad sker der for jer? Imponerende.. Her sider
der nogle få og bruger tid på at skrive de ting som måske
virker for en, men nej.... hvis du mener at jeg er den nærmeste væg kan du læse et
andet sted henne. ingen tvinger nogen til
at læse ting som de synes er uinteressante.
Jeg må indromme, min motivation til at dele er blevet mindre efter det
her |
|
|
Du misforstod mig.
Jeg mener præcis det samme som dig; At det er irriterende at blive sablet ned når
man fortæller om ting man selv synes godt
om.
Derfor mener jeg at det er som at køre ind i en væg på cykel. |
|
|
Åh ok :) __________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
|
Sendt: 03 August 2010 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænker lige:) det her tweak til små penge har startet sådan en snak... Jeg kan ikke forstille mig hvad det sker hvis de to bybee jeg bestilte
virker og jeg skriver at jeg kan li' dem :)
__________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
sirhish Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Januar 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 545
|
Sendt: 03 August 2010 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med på strømkabler ?????
Hvordån sætter jeg dem på mit nordost-kabel Ht-kabell 
|
Til top |
|
|
KrestenDK Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 03 August 2010 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har stor respekt for dem, der gider bruge tid på at poste indlæg om selvbyg erfaringer. Men jeg mener der er et eller andet
bundniveau man skal over, før det begynder at blive interessant.
Jeg kan jo poste et indlæg om, at jeg har placeret et spækbræt fra Ikea under min forstærker eller dybbet mine fødder i vand,
og efterfølgende oplevet en hel åbenbaring af lydforandring, og straks er det et utrolig interessant emne. Hvis en anden så
påpeger at det lyder lidt for langt ude, er han straks et fjols der kun er ude på at rakke ned på andre oplevelser.
Mine herrer, lad os nu få en seriøst debat i stedet, som rent faktisk an bruges noget. Ikke bare en endeløs strøm, af
køkkenbordsprojekter, der sjovt nok altid forbedrer lyden helt vildt.
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 03 August 2010 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fache skrev;
Jeg kan og vil såment godt bidrage med noget som f.eks svare på spørgsmål hvis jeg ved noget om det, men at skrive på forum at jeg har fundet ud af at f.eks boblekuverter er fremragende underlag til appararter gør jeg ikke, for det kan nemt udløse en mindre krig på lige fod med kabeltråde. [/QUOTE]
'luftstød-dæmpere' det er da en skidegod ide og koster ingenting...det da lige sådan noget der er guf..den køber jeg
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
Sendt: 03 August 2010 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrestenDK skrev:
Jeg har stor respekt for dem, der gider bruge tid på at poste indlæg om selvbyg erfaringer. Men jeg mener der er et eller andet
bundniveau man skal over, før det begynder at blive interessant.
Jeg kan jo poste et indlæg om, at jeg har placeret et spækbræt fra Ikea under min forstærker eller dybbet mine fødder i vand,
og efterfølgende oplevet en hel åbenbaring af lydforandring, og straks er det et utrolig interessant emne. Hvis en anden så
påpeger at det lyder lidt for langt ude, er han straks et fjols der kun er ude på at rakke ned på andre oplevelser.
Mine herrer, lad os nu få en seriøst debat i stedet, som rent faktisk an bruges noget. Ikke bare en endeløs strøm, af
køkkenbordsprojekter, der sjovt nok altid forbedrer lyden helt vildt. |
|
|
Nu er ferrit-kerne ikke et køkkenbordsprojekt eller hokus pokus!
|
Til top |
|
|
Ingeniør-dude Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 162
|
Sendt: 03 August 2010 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
RAZZER skrev:
|
|
|
Nej, men det er heller ikke noget der kan ændre på et signal i en højttalerledning, og da især ikke med de frekvenser og strømstyrker 
D'herrer, en smule kritisk sans if you please. __________________ pc & dvd -> pre m. DAC -> effektblok -> højttalere
De ti største Hi-Fi løgne
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 03 August 2010 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniør-dude skrev:
RAZZER skrev:
Nu er ferrit-kerne ikke et køkkenbordsprojekt eller hokus pokus! |
|
|
Nej, men det er heller ikke noget der kan ændre på et signal i en højttalerledning, og da især ikke med de frekvenser og strømstyrker 
D'herrer, en smule kritisk sans if you please. |
|
|
Jeg finder det nu stadig sundt at afprøve ting frem for bare at afvise dem fordi det i teorien ikke kan virke (a.k.a. "ingeniør-tesen" ). Om ikke andet giver det ro i sjælen, og hvis ikke det koster det vilde skal man da bare prøve det af.
Placebo? Jo, fint nok, men har man bildt sig selv ind at det virker, så virker det også Her ser jeg gerne skepsis, man er nødt til ikke bare at nappe flaget og løbe banen rundt, men må lige være kritisk overfor egne fornemmelser og følelser.
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 03 August 2010 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
RAZZER skrev:
|
|
|
nøehh - de viste ferrit dimser er beregnet til at dæmpe udstråling/indstråling af HF støj - deres virkning i LF området er jo nok temmeligt behersket, his overhovedet til stede.
Men hvis folk føler der sker en ændring i den lyd de hører når de er monteret, er det jo lidt svært for andre at vurdere om det nu også kan være tilfældet, lige så meget som en forstærker spiller bedre fordi den stilles op på nogle oversavede golfkugler .
Nu er de ferrit dimser billige, og følger med utroligt meget grej, så hvorfor ikke prøve ? Jeg syntes de lagde en dæmper på mine superdiskanter, som kun er aktive over 13Khz - om det gav samme effekt at sætte frontstoffet på ved jeg ikke (glemte at prøve)
Men skal de kunne æde støj fra switchmode forsyninger, er det ikke helt ude i hampen at de kan æde lidt fra det aller øverste diskantområde.
En kommenterede at de slet ikke virker ved de spændinger/effekter der er i en højttaler - hmmm 150w pumpet ud i en højttaler - eller ind i en tossekasse ? hvad er forskellen ? __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
|
Sendt: 03 August 2010 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da meget nemt at afprøve... sæt 4 ferrit kernder, 2 til hver af ledningerne på dine højtallere (alså 8 i alt) og se hvor meget diskant der er tilbage.... for mig virkede det somom der er kommet en tæppe foran med 4 i hver kanal... Men som sagt en enkelt blev siddende....:)
__________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|