Forfatter |
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Vi har lige fået lavet nyt køkken i kolonihaven fra gulv til loft og konen er lykkelig men det er jeg ikke fordi når man tænder for emhætten lyder der et kæmpe knald i højtalerne.Både når man tænder for lyset og motoren.Troede sgu jeg skulle dø i går da hun tænte for den men højtalerne overlevede da gudskelov.
Det er et lille rum som støder op til køkkenet hvor anlæget står og det kører på samme gruppe som komfuret - emhætten -elkeddel og lyset.Altså anlæg og fladskærm og blu ray kører på samme gruppe som køkkenet.
Vil det hjælpe på disse kæmpe knald at få lavet en seperart gruppe kun til anlæget eller vil det gå i alligevel.Håber der er en "trikker"der kan hjælpe med dette for det kan jeg ikke leve med.
carsten
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Hej.
Vi har lige fået lavet nyt køkken i kolonihaven fra gulv til loft og konen er lykkelig men det er jeg ikke fordi når man tænder for emhætten lyder der et kæmpe knald i højtalerne.Både når man tænder for lyset og motoren.Troede sgu jeg skulle dø i går da hun tænte for den men højtalerne overlevede da gudskelov.
Det er et lille rum som støder op til køkkenet hvor anlæget står og det kører på samme gruppe som komfuret - emhætten -elkeddel og lyset.Altså anlæg og fladskærm og blu ray kører på samme gruppe som køkkenet.
Vil det hjælpe på disse kæmpe knald at få lavet en seperart gruppe kun til anlæget eller vil det gå i alligevel.Håber der er en "trikker"der kan hjælpe med dette for det kan jeg ikke leve med.
carsten
|
|
|
en separat gruppe til anlægget vil nok hjælpe med mindre der kun er en enkelt fase ind, så gavner det ikke
ellers må i få skik på den emhætte - har du selv monteret den ?
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan
Jeg ved ikke hvad du mener med en fase ind.Der er stik på emhætten og det er en elektrikker der har monteret det hele.
carsten
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld jeg læste det som stik og ikke
skik 
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Undskyld jeg læste det som stik og ikke
skik 
|
|
|
Alt er dig tilgivet - det jeg mener med kun 1 fase ind i sommerhytten er at 2 separate grupper ikke dur hvis der kun er den samme fase ind - altså du ikke har alle 3 faser ført ind
har du flere faser ind, kan man jo sætte anlægget på en af de faser der *ikke* forsyner støjsenderen __________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan
Nu tror jeg at jeg er med.
I mit lille hus har jeg 5 grupper så der må jo være alle 3 faser ført ind (i 1995) og der er plads til en gruppe mere i tavlen men det skal jeg lige spørge min elektriker om Dvs.at hvis jeg laver en ny gruppe kun til anlæget så er problemet løst.? (Det skal lige siges at alt er lavet efter bogen siden 95 da vi fik lagt strøm ind så jeg går ud fra at alt er i orden og det var et ret tykt kabel der blev lagt i jorden dengang.)
carsten
|
Til top |
|
|
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis har 5 grupper, kunne du ikke prøve at trække en forlænger til én der ikke er på samme fase som køkkenet? Så kan du jo se om det hjælper noget...?
|
Til top |
|
|
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har kraft til eks. komfuret har du nok mere end en fase her plejer at være 3 faser.  __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
Til top |
|
|
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med knaldet kan være en defekt støjkondensator i emhætten. Iøvrigt god ide med at prøve en anden gruppe i huset for at se om fejlen forsvinder.
Noget andet er at køkkenet faktisk skal have sin egen gruppe og komfuret sin egen. (lovkrav)
__________________ Jesper
|
Til top |
|
|
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
Sendt: 11 Juni 2010 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvom EM hætten er lovlig er det bestemt langtfra der alligevel kan opstå problemer. Jeg så engang en Tørretumbler som måske var lovlig men derfor var kontakterne hertil langtfra hensigtsmæssige.
"Timber!!!" eller pas på, nu starter jeg Emhætten! Er der sådan mulighede for kontinuerlig variation af motorens hastighed? Netstøjfiltre er ikke lige mig. __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juni 2010 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de gode råd.Jeg vil i aften prøve med en forlænger ledning fra en anden gruppe og så håbe det løser problemet.Hvis det gør det vil jeg få min elektriker til at montere en gruppe der kun går til anlæget.
carsten
|
Til top |
|
|
dan.mp Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 109
|
Sendt: 11 Juni 2010 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Carsten,
Jeg havde engang samme problem med et ældre køleskab, når kompressoren gik i gang, gav det et knald i min (aktive) center højtaler.
I første omgang løste jeg det med et netstøjfilter fra LC Audio http://www.lcaudio.dk/index.php?page=314
Det virkede efter hensigten, der kom ikke flere knald i centeren.
Senere fik jeg lavet en separat gruppe til mit hifi.
__________________ dmp
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juni 2010 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dan
Jeg tror jeg holder mig til en ny gruppe da det nok koster ca.det samme som et netstøjfilter men tak for rådet.
carsten
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2010 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jubii.
Så fik jeg prøvet med en forlængerledning fra en anden gruppe til anlæget og det virker.Ingen kæmpe knald når emhætten tændes så nu skal elektrikeren tilkaldes .
Tak for de gode råd.
carsten
|
Til top |
|
|
Jumper68 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej Køkkenet skal ikke have sin egen gruppe, den skal have to lysgrupper, som også må bruges andre steder i huset. Altså de skal ikke nødvendigvis være reseveret til køkkenet. Kraft er ikke et lovkrav i et køkken.
jesper olsen skrev:
Det med knaldet kan være en defekt støjkondensator i emhætten. Iøvrigt god ide med at prøve en anden gruppe i huset for at se om fejlen forsvinder.
Noget andet er at køkkenet faktisk skal have sin egen gruppe og komfuret sin egen. (lovkrav)
|
|
|
|
Til top |
|
|
Jumper68 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan prøve at vende stikket til emhætten så fase og nul bliver vendt. Men det kan være en kondensator
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jumper68 skrev:
Nej Køkkenet skal ikke have sin egen gruppe, den skal have to lysgrupper, som også må bruges andre steder i huset. Altså de skal ikke nødvendigvis være reseveret til køkkenet. Kraft er ikke et lovkrav i et køkken. |
|
|
Det er måske ikke ligefrem et lovkrav, men nok en nødvendighed. Da man ikke trækker strøm til lys etc. fra forsyningen til komfuret, vil der vel i praksis altid være 2 separate grupper til et køkken. __________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå det ved jeg nu ikke, køkkenets lys kommer vel fra lyset i hele hytten!
Og hvem fortæller om en overstrømsafbryder ved udtaget fra nogle elkomfyrer Jeg mener hvor samme lige er anbragte (Bag på nogle komfurer). Jo af skade bliver man erfaringer rigere.  __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Problemet blev løst med en sepperart gruppe,så anlæget nu fødes fra sin egen stikkontakt.
mvh.
carsten
|
Til top |
|
|