Forfatter |
|
Ronnie B. R. Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 29 Juli 2010 kl. 07:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Du kan evt lappe de små revner med sekundt lim. Skulle eftersigende ikke have nogen indflydelse på lyden. Men hvis det pga produktionsfejl, så det bare en bytter... |
|
|
ahhh den skal du længere ud på landet med, blver sekundlim ikke stiv når det hærder op? det tror jeg nok det gør..
toren fra frequence, fortalte mig, at bare du havde tørret enhederne over, og der sad vand på kantophængene, så kunne man måle foreskel __________________ Pass labs INT150
Audia flight One
Scan-speak
Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00
GO BIG OR GO HOME.....
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 29 Juli 2010 kl. 07:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronnie linn skrev:
kennethjensen skrev:
Du kan evt lappe de små revner med sekundt lim. Skulle eftersigende ikke have nogen indflydelse på lyden. Men hvis det pga produktionsfejl, så det bare en bytter... |
|
|
ahhh den skal du længere ud på landet med, blver sekundlim ikke stiv når det hærder op? det tror jeg nok det gør..
toren fra frequence, fortalte mig, at bare du havde tørret enhederne over, og der sad vand på kantophængene, så kunne man måle foreskel
|
|
|
man kan få sekundlim som er mere elastisk, men hvorfor gøre det
Hvis ikke revnen er gennemgående ville jeg bare lade det være. Men Scanspeak bytter enheden alligevel er jeg sikker på. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 29 Juli 2010 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes en sekundt-lim specielt til gummi...den kan man sagtens bruge, men når det er sagt vil mene at revnerne er så små og ikke placeret i den bøjelige del af ophænget...så umiddelbart ingen fare for yderligere skader.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 29 Juli 2010 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Ronnie linn skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
toren fra frequence, fortalte mig, at bare du havde tørret enhederne over, og der sad vand på kantophængene, så kunne man måle foreskel
|
|
|
man kan få sekundlim som er mere elastisk, men hvorfor gøre det
Hvis ikke revnen er gennemgående ville jeg bare lade det være. Men Scanspeak bytter enheden alligevel er jeg sikker på.
|
|
|
For at undgå revnerne bliver dybere!? Absolut kun en nødløsning. __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
chris-torb Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 382
|
Sendt: 14 August 2010 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey..
Så har jeg fået svar fra Scan-Speak.
De var bekendt med problemet, selvom det var yderst få eksempler de havde set.. De har endnu ikke kunne fremprovokere revnen "in house", og de er derfor interesserede i at vide, hvordan enheden er blevet behandlet, for at kunne fastslå årsagen til revnedannelsen. (Hvor har enheden været placeret-i hvilket kabinet-hvordan er den aftørret-har den fået sol o.s.v.)
De andre eksempler de havde set, var så fremskredne, at revnen gik hele vejen rundt. De havde efterfølgende kontrolmålt, og kunne ikke måle forskel, så problemet er rent kosmetisk.
Fordi jeg har opdaget revnerne på et så tidligt "stade", er de interesserede i at teste enheden hos dem selv, og har derfor tilbudt mig, at ombytte enheden til en ny..
Der er dæleme go' service :-) Og specielt, når nu det kun er et kosmetisk problem og ikke påvirker enhedens ydelse, og den samtidig er over 4 år gammel.. Det synes jeg er flot :-)
Jeg har samtidig besøgt DAT på Vesterbrogade og de har lånt mig en 15W8530K01, imens den "gamle" bliver sendt til Jylland, og den nye kommer retur. Også super go' service :-)
Så det ser ud til at løse sig, på bedst mulig måde.
mvh
chris-torb
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 14 August 2010 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Totalt i orden service. Igen viser det sig, at det er billigt at købe dyrt!
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 14 August 2010 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
rigtig flot service  __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
Sendt: 15 August 2010 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes at det er hvad man burde kunne forvente af dem. Jeg synes det er pænt pinligt at sådan nogle enheder udvikler defekter på så kort tid, så det er helt klart en om´er.
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 15 August 2010 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, alle ingeniører burde være synske!
|
Til top |
|
|
chris-torb Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 382
|
Sendt: 20 August 2010 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey..
Så fik jeg dæleme en ny enhed tilsendt fra Scan-speak... :-)
Den er monteret og spiller allerede lystigt..

Flinke mennesker og hurtig service.. :-)
Go' weekend..
Mvh
chris-torb
|
Til top |
|
|
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
Sendt: 20 August 2010 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
er den ikke fra uge 13, år 2000?
|
Til top |
|
|
ham_den_lange Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 40
|
Sendt: 20 August 2010 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den erfarne Scan-Speak selvbygger ved jo, at deres labels skiftede trykfarve fra blå til rød for ca. 3 år siden, så nej, den er ikke 10 år gammel, men fra uge 13 i år. Der er også andre ting, som afsløre, at der er tale om er 15W af nyere dato, men det er vist for omfattende at komme ind på... __________________ Dette indlæg bygger på 10% faktuel viden og 90% sygeligt behov for opmærksom...
|
Til top |
|
|
hifi.marcus Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 21 August 2010 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer ikke af sig selv det der!
Jeg har selv haft denne Scanspeak model og den fik max power af og til i mit DIY projekt.
Først efter jeg tabte skruetrækker ned i kant gik der hul :( __________________ Favorit højttaler CILEA Højttaler
|
Til top |
|
|