| Forfatter |
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9891
|
| Sendt: 30 Marts 2013 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tentakler er de tråde, der f.eks hænger på en brandmand/vandmand....... __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Chakaranda Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 30 Marts 2013 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sludder ! jeg er vandmand og jeg har aldeles ikke nogen tentakler ;)
...bortset fra det så ville jeg ha gættet på at et Tentelometer havde heddet et Tensiometer
|
| Til top |
|
| |
aristona Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 356
|
| Sendt: 30 Marts 2013 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 30 Marts 2013 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chakaranda skrev:
...bortset fra det så ville jeg ha gættet på at et Tentelometer havde heddet et Tensiometer
|
|
|
Firmaet der laver dem hedder Tentel Corporation - såehhhh....
de er forresten pænt dyre, og fås stadig.
http://www.tentel.com/Domestic%20Prices.pdf __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
Chakaranda Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2013 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja deraf jo nok navnet.
Og tak skal du ha en pricetag ! ..men sådan er det jo med præcisionsmåleudstyr: det koster spidsen af en jetjawer at anskaffe
sådan noget.
Minder mig om en af mine venner og min læremester udi rør-teknologi: hans bror har et firma der bl.a. laver ventilations-
udstyr og støjdæmpning til luxuslinere: de skulle i forb. med et projekt bruge et styk håndholdt frekvensmåleudstyr fra Brøl &
Kær...pris?
den forkerte side af 150 K !...men så fik de også en rundvisning og frokost på fabrikken da de hentede dimsen ;)
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9891
|
| Sendt: 30 Marts 2013 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chakaranda skrev:
|
|
|
....arhh, måske en enkelt tentakel..... __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Chakaranda Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2013 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hæ hæ
Nå tilbage til Revox b77: nu hvor jeg har lært dens funktioner (og mangler på samme!) lidt bedre at kende går jeg allerede med tanker
om en opgradering.
Mangler:
1.: Pausefunktion: savner at pausefunktionen holdes indtil man trykker anden gang
Løsning: modul der gir den funktionalitet fundet på ebay hos Pievox til ca. 500 kr.
2.: Spoling: er ikke tilfreds med den ujævne opspoling af bånd: det er ikke ideelt.
Løsning ? kan man modificere kredsløbet til en noget langsommere spolehastighed ?
3.: ubalancerede in/outs + vakkelvorne phonostik: well ubalanceret er ikke ideelt, men kan da "til nøds" accepteres ved kort
kabelføring.
Ideelt ville det være med balancerede in/out og XLR/jack (combo) bøsninger. Det kræver dog en større modifikation, meen
ville jo nok kunne lade sig gøre.
4.: kabinettet er ikke skærmet ! Det er bestemt heller ikke ideelt, i sær ikke her med rørforstærkere, strømforsyninger den slags
støjsendere i umiddelbar nærhed af maskinen. Det kan man dog heldigvis gøre noget ved med små midler (sølvfolie, lim og "trådnet"
fra en gammel køkkensi kan f.eks. bruges )
5. "memory" drejeskive el. lign funktion på level potmetrene: dette har jeg allerede savnet i forb. med optagelse, hvor jeg
den ene gang optog direkte fra lydkort, den anden gang via The Fisher X-100'erens rec-out hvor der i sidstnævnte er noget
forstærkning af signalet, og det vil bl.a være sådan jeg kommer til at bruge maskinen meget: forskellige (rør-)pre-amps
foran Revoxen og deraf flg. variationer i signal-styrken.
6. Remote control...Den savner jeg virkelig meget! Den kan da heldigvis købes for $$$...eller man kunne bygge en selv ;) for
jeg synes knapperne på den originale ser ud til at sidde lidt upraktisk i forhold til hvordan jeg vil ha dem. Jeg vil ha pause-
play-rec siddende så man med to/tre fingre på samme hånd kan betjene alle tre i et klik......og helt ideelt en remote med level-
pots og tilhørende LED-metre :))
Men alt i alt er det da en rimelig fornuftig maskine som med nogle oplagte forbedringer kan gå hen og blive et helt hæderligt
stykke værktøj.
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2013 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chakaranda skrev:
hæ hæ
Nå tilbage til Revox b77: nu hvor jeg har lært dens funktioner (og mangler på samme!) lidt bedre at kende går jeg allerede med tanker om en opgradering. |
|
|
auchhh.....
Citér:
1.: Pausefunktion: savner at pausefunktionen holdes indtil man trykker anden gang Løsning: modul der gir den funktionalitet fundet på ebay hos Pievox til ca. 500 kr.
|
|
|
alternativ løsning : (der også løser dit #5 issue delvist)

Citér:
2.: Spoling: er ikke tilfreds med den ujævne opspoling af bånd: det er ikke ideelt. Løsning ? kan man modificere kredsløbet til en noget langsommere spolehastighed ?
|
|
|
mjoehhhhhh............ men du har opdaget hvorfor mange foretrækker at benytte Tail Out princippet på en 2spors maskine :)
Citér:
3.: ubalancerede in/outs + vakkelvorne phonostik: well ubalanceret er ikke ideelt, men kan da "til nøds" accepteres ved kort kabelføring. Ideelt ville det være med balancerede in/out og XLR/jack (combo) bøsninger. Det kræver dog en større modifikation, meen ville jo nok kunne lade sig gøre.
|
|
|
Løsning : Byt dig til en PR99 !
alternativet : Tag diagrammet til en PR99 mkIII og lur den af
Citér:
4. "memory" drejeskive el. lign funktion på level potmetrene: dette har jeg allerede savnet i forb. med optagelse, hvor jeg den ene gang optog direkte fra lydkort, den anden gang via The Fisher X-100'erens rec-out hvor der i sidstnævnte er noget forstærkning af signalet, og det vil bl.a være sådan jeg kommer til at bruge maskinen meget: forskellige (rør-)pre-amps foran Revoxen og deraf flg. variationer i signal-styrken. |
|
|
Løsning - et par tynde skiver plast, som du monterer under knapperne, og sætter tousch streger på :)
Citér:
| Men alt i alt er det da en rimelig fornuftig maskine som med nogle oplagte forbedringer kan gå hen og blive et helt hæderligt stykke værktøj. |
|
|
Nu er jeg jo ikke typen der gnider salt i såret - og du har da ved gud fundet et par fine maskiner, men træerne gror ikke ind i himmelen - pauseproblemet løste man længe siden på PR99, med en modifikation, så den i "record mode" er som pausefunktioner normalt. Jeg vil da tro man kan bruge samme lille modificering på en B77, men jeg har ikke prøvet.
ændring gør man for at sætte den klar til optagelse trykker REC + Pause - og Play når optagelsen skal starte - møgsnedigt, ikke sandt :)
__________________ -Jan@tecdata.dk
|
| Til top |
|
| |
Chakaranda Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2013 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan
Uh det er en længere besvarelse at citere, så det vil jeg ikke gøre men besvare som punkter:
ad 1.: Pausefunktion...hmm det må være diagrammet til en remote ? skal lige ha kigget det lidt grundigere igennem og se hvordan den virker ;)
ad. 2.: Spoling: Tail out..? går ud fra der menes at båndet får lov at løbe helt ud og ikke stoppe ved det sidste stykke klar plast ? i
så fald: JA!...det tager dog bare en del længere tid at "spole" på den måde, en mellemting ville være at foretrække ;) ..tror
heller ikke det varer mange minutter inden jeg permanent! disabler den #&%€* fotocelle ! er allerede træt af at stå med en stump
papir og blokere den efter endt "spoling" el. afspilning af en hel rulle ;)
ad.: 3 In/outs - PR99 løsningen + den alternative: Ja jeg overvejer så klart begge muligheder plus en tredje: bygge en rør-pre med lundahl el. lign. trafoer. den ville så
skulle sidde eksternt :)
Ad 4: tænkte ca. det samme..mangler bare at finde egnet materiale ;)
Ang. pause funktion og PR99 og mine maskiner: Jo jeg har så sandelig været heldig med mine B77'ere, de er et rigtig godt
udgangspunkt for den videre færd udi R2R verdenen og de seneste dage har været meget lærerige, men en PR99 vil klart være
at foretrække....Jeg kan jo håbe på at være heldig at kunne veksle det jeg har til noget bedre.....og det er jo også det der er
noget af hele fornøjelsen ved vintagegrej: man gør en god handel der, bytter sig til lidt der, kommer lidt omkring, møder andre
entusiaster, lærer noget undervejs og ender op med at ha noget fedt grej der har sin helt egen historie inkl. den del af den man
selv er med til at skabe.
Det er sådan noget som man ikke får når man bare går ned til nærmeste forhandler og køber første og bedste metervare...Det kan enhver jo gøre: det her
kræver noget af en .
Og så i øvrigt tak for at gi dig tid til den slags længere besvarelser af mine spørgsmål/overvejelser: det er en behagelig måde at
blive budt velkommen i Revox klubben på ;)
|
| Til top |
|
| |
BeoHammer Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 202
|
| Sendt: 30 Marts 2013 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tails out betyder at du ikke spoler båndet "tilbage" når det er blevet spillet - så spoler du det først tilbage når du skal
afspille det. Det giver også en lille bonus mht. print through
4. Man kan købe nogle gennemsigtige plastlommer/mapper med gennemsigtig forside i stivt materiale, find en passer og
skær nogle dejlige cirkler ud i den
rigtige diameter
Og tak for diagrammet, Jan... Så er det bare at finde et passende kabinet til det __________________ B&O-samler og båndnørd.
|
| Til top |
|
| |
Chakaranda Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2013 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoHammer skrev:
Tails out betyder at du ikke spoler båndet "tilbage" når det er blevet spillet - så spoler du det først
tilbage
når du skal
afspille det. Det giver også en lille bonus mht. print through
4. Man kan købe nogle gennemsigtige plastlommer/mapper med gennemsigtig forside i stivt materiale, find en passer og
skær nogle dejlige cirkler ud i den
rigtige diameter
Og tak for diagrammet, Jan... Så er det bare at finde et passende kabinet til det  |
|
|
Spoling/ tails out, ok så blev jeg det klogere  ...men det kan jo osse kun gøres som jeg beskrev ( at båndet får lov at
løbe helt af den spole det kom fra)..anyway spoling er yt indtil videre her: jeg gør det med playhastighed...slut! ikke flere
ujævnt oprullede bånd.
Plastmapper..ja selfølgelig ! tak for tippet, jeg har endda et par stykker liggende som er fint egnede til formålet: stift og
matteret /halvtransparent plast...perfekt.
remoten: Diagrammet er såvidtjegkanse fra PR99 MKIII diagrammet der kan hentes på studerundrevox.de ..tag hele
mappen når du alligevel er i gang ;)
kabinet: Hammond laver fine alu-kabinetter i alskens former, farver og størrelser endda også nogle med skrå front hvis det
er det man vil ha. ebay.de er et godt sted at handle den slags. Tubetown.de er et andet godt sted men udvalget er mere
begrænset.
Og så er der Bruno i talien (også på ebay.de el. nettet: www.tubes.it ) Han har et bredt udvalg i hammond-enclosures og
meget
andet i øvrigt
|
| Til top |
|
| |
BeoHammer Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2013 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror jeg har et kabinet liggende på værkstedet, har ellers haft held med Hammond enclosures til guitarpedalbyg __________________ B&O-samler og båndnørd.
|
| Til top |
|
| |
Chakaranda Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2013 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoHammer skrev:
... har ellers haft held med Hammond enclosures til guitarpedalbyg  |
|
|
bygger også du guitarpedaler ?
|
| Til top |
|
| |
BeoHammer Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2013 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chakaranda skrev:
BeoHammer skrev:
... har ellers haft held med Hammond enclosures til guitarpedalbyg
|
|
|
bygger også du guitarpedaler ? |
|
|
Jah, har haft gang i nogle kits fra das Musikding samt nogle bygget fra bunden på perfboard __________________ B&O-samler og båndnørd.
|
| Til top |
|
| |
Chakaranda Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2013 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hæ hæ. samme her: har lige bygget en muff hvor jeg købte printet fra musikding ;) vi har åbenbart mere tilfælles end blot
Revox
Nå men det kan vi jo evt. sludre lidt videre om i morgen, hvis der blir tid til det
cu
Mvh
Gunnar
|
| Til top |
|
| |
Chakaranda Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2013 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ka i gætte hvilken maskine det er ?
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 08 April 2013 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
G36 m. Butterfly-heads?
Vh
freddy
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2013 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chakaranda skrev:
Ka i gætte hvilken maskine det er ?
|
|
|
Butterfly heads ( eller på dysk : Schmetterling kopfe ) hører nok mest til på noget der står STUDER på - som f.eks min A80 :)
har du gaflet en fin B67'er ? __________________ -Jan@tecdata.dk
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 08 April 2013 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Telefunken M15 med de omtalte sommerfuglehoveder??
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
Chakaranda Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2013 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan, du er "tættest" på: D' en B62'er :)))
|
| Til top |
|
| |