Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 16:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: HFK’s "hjælp" til højtal.kabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mictor001
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 07 November 2007 kl. 01:21 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=plafitracer]

Endelig er der den mulighed ved brugt, at være ærlig over for sælger og sige at du er nybegynder udi kablernes mysterier og gerne vil prøve dig lidt frem, om du eventuelt kunne få 8 dages returret (mod selvfølgelig at dække forsendelsomk). Siger sælger nej, så er det bare videre til den næste... Det er sælger, der vil af med varen, og dig, der skal købe.

Du kan så danne dig et indtryk i din egen stue.

........................

Som branchemedlem vil jeg sige nøjagtig det samme!!

Prøv dig frem med "money back" garanti,,,,det er dig der slipper pengene!!

mvh

Til top Vis mictor001's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mictor001

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 November 2007 kl. 02:18 | IP-adresse registreret  

Nu håber jeg ikke at jeg kommer i skammekrogen for denne udtaelse, men jeg har indtrykket af at dem som arbejder i HFK ikke er de mest kvalifiseret/ interreseret i HiFi   Sådan er mit indtryk ihvertifald fra de 2 butikker i Århus.

Så det kunne godt være forklaringen, dog uden at vide det

Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 November 2007 kl. 03:48 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Nu håber jeg ikke at jeg kommer i skammekrogen for denne udtaelse, men jeg har indtrykket af at dem som arbejder i HFK ikke er de mest kvalifiseret/ interreseret i HiFi   Sådan er mit indtryk ihvertifald fra de 2 butikker i Århus.

Det er også mit indtryk af HFK. Synes, at de er ved at forvandle sig til en af de elektronikkæder, som de selv reklamerer mod og distancerer sig fra. Der er ikke særlig meget Hi-Fi over HFK, især når man tænker på ordets oprindelige betydning (high fidelity = høj troværdighed). Ikke, at der er noget galt med det, men så skal de også være ærlige og indrømme det, og ikke lade som om de er bedre end de "almindelige" butikker.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 November 2007 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Pierre - Som at varerne kan være ganske OK, men personalets standard er faldet siden starten som entusiast-butik?

Det er nok rigtigt at når der kommer så mange butikker, og med forskellige franchise-tagere af kæde-konceptet, så vil der uværgeligt være mindre "nørd-faktor" blandt personalet.. det er ihvertfald også det jeg læser af ovenstående indlæg.

Jeg tror til enhver tid der er mere "sjæl" i en butik startet op af en enmands-entusiast-hær end over noget der er blevet "mainstream"-butikskoncept.. som HFK er ved at blive.

At de i HFK så stadig er varemæssigt bedre ens ØlGiganten etc. er stadig godt..men vejledningen er ikke den samme som den lokale pusher længere.

Hurrah for friværdi og brændende entusiaster - det holder liv i mange HiFi drømme og små butikker kan overleve.

Blot endnu en betragtning!
Mvh. Offcourse

Kharmakiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 November 2007 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv for en del år siden arbejdet i HFK, Århus. Det er meget blandede folk der arbejder i butikkerne, men størstedelen af dem har en laaaaaang erfaring med Hi-Fi og har (måske) prøvet flere ting derhjemme end størstedelen af brugerne her på siden.

En stor del af dem er HardcoreNørdeEntusiaster som SAGTENS kunne tjene flere penge andetsteds og samtidig få bedre arbejdstider, men de nyder at gå blandt fede produkter og betjene kunderne bedst muligt - hver dag! Vær glad for det, og hvis I virkelig ønsker en teknisk god betjening, så er der ikke noget galt i at spørge efter en sælger med kompetencerne og erfaringerne i orden.

Hi-Fi Klubben har vokset ekstremt meget de sidste 4-5 år (bl.a. pga fladskærme o.lign.) og har derfor haft brug for flere sælgere i butikkerne, hvilket har været en svær opgave. Det er jo ikke sådan at en gennemsnitlig 30-årig hifi-entusiast vil skifte sit sikre, godt lønnede, 8-16 job ud med et 10-17.30 job, hvor man oveni købet skal arbejde lørdag og en del søndage. Derfor har de ansat nogle unge fyre uden den store erfaring, men intelligente og entusiastiske er de sgu. Og de får en grundig oplæring i alt fra fladskærms teknik/teori, surround, højttalerkonstruktioner osv. Giv dem en chance, så bliver de i butikkerne og bliver RIGTIG gode til deres stof. Til gengæld har jeg set en del "ægte" hifi-nørder komme ind i butikkerne og jorde de ny-ansatte uden anden grund end at hævde sig og være bedrevidende...

My 50 cents....

Ps. der skal TO til en dårlig oplevelse i en butik (også selvom sælgeren har størstedelen af ansvaret)

Til top Vis Kharmakiller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kharmakiller

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 14 November 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Kharmakiller skrev:

Jeg har selv for en del år siden arbejdet i HFK, Århus. Det er meget blandede folk der arbejder i butikkerne, men størstedelen af dem har en laaaaaang erfaring med Hi-Fi og har (måske) prøvet flere ting derhjemme end størstedelen af brugerne her på siden.

En stor del af dem er HardcoreNørdeEntusiaster som SAGTENS kunne tjene flere penge andetsteds og samtidig få bedre arbejdstider, men de nyder at gå blandt fede produkter og betjene kunderne bedst muligt - hver dag! Vær glad for det, og hvis I virkelig ønsker en teknisk god betjening, så er der ikke noget galt i at spørge efter en sælger med kompetencerne og erfaringerne i orden.

Hi-Fi Klubben har vokset ekstremt meget de sidste 4-5 år (bl.a. pga fladskærme o.lign.) og har derfor haft brug for flere sælgere i butikkerne, hvilket har været en svær opgave. Det er jo ikke sådan at en gennemsnitlig 30-årig hifi-entusiast vil skifte sit sikre, godt lønnede, 8-16 job ud med et 10-17.30 job, hvor man oveni købet skal arbejde lørdag og en del søndage. Derfor har de ansat nogle unge fyre uden den store erfaring, men intelligente og entusiastiske er de sgu. Og de får en grundig oplæring i alt fra fladskærms teknik/teori, surround, højttalerkonstruktioner osv. Giv dem en chance, så bliver de i butikkerne og bliver RIGTIG gode til deres stof. Til gengæld har jeg set en del "ægte" hifi-nørder komme ind i butikkerne og jorde de ny-ansatte uden anden grund end at hævde sig og være bedrevidende...

My 50 cents....

Ps. der skal TO til en dårlig oplevelse i en butik (også selvom sælgeren har størstedelen af ansvaret)

det er sjovt, jeg synes altid det er dem der ved mest der yder den dårligste service...

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 18 November 2007 kl. 04:16 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:
Pierre skrev:

Det er også mit indtryk af HFK. Synes, at de er ved at forvandle sig til en af de elektronikkæder, som de selv reklamerer mod og distancerer sig fra. Der er ikke særlig meget Hi-Fi over HFK, især når man tænker på ordets oprindelige betydning (high fidelity = høj troværdighed). Ikke, at der er noget galt med det, men så skal de også være ærlige og indrømme det, og ikke lade som om de er bedre end de "almindelige" butikker.

Helt enig..... Jeg var nede i HFK (Sønderborg) for at høre noget om de nye lydformater, og om jeg evt. kunne få lov at høre noget DTS-HD eller DolbyTrueSurround, men manden kunne ikke give mig en demonstration, da de slet ikke havde installeret noget derinde endnu og han vidste ikke engang så meget om det. Så gik snakken over til højtt.kabler, hvor jeg spurgte om det var muligt at låne noget med hjem, til prøvelytning/sammenligning af det gamle, da jeg normalt altid har haft det billige højtt.kabel fra Bauhaus. men det kunne jeg ikke, jeg kunne kun købe.

Synes ikke de sætter sig ordenligt ind i tingene derinde, jeg handler ikke der mere, kan ikke engang lide at gå derind, og det synes jeg er surt......

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 November 2007 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:
Da_Saint skrev:
Pierre skrev:

Helt enig..... Jeg var nede i HFK (Sønderborg) for at høre noget om de nye lydformater, og om jeg evt. kunne få lov at høre noget DTS-HD eller DolbyTrueSurround, men manden kunne ikke give mig en demonstration, da de slet ikke havde installeret noget derinde endnu og han vidste ikke engang så meget om det. Så gik snakken over til højtt.kabler, hvor jeg spurgte om det var muligt at låne noget med hjem, til prøvelytning/sammenligning af det gamle, da jeg normalt altid har haft det billige højtt.kabel fra Bauhaus. men det kunne jeg ikke, jeg kunne kun købe.

Synes ikke de sætter sig ordenligt ind i tingene derinde, jeg handler ikke der mere, kan ikke engang lide at gå derind, og det synes jeg er surt......

Gå du bare derind igen. Denne gang skal du bede om en samtale med afdelingslederen. Med mindre du har været decideret utidig (f.eks ved urinering på gulvet, eller provokerende demonstrativ tobaksrygning) mener jeg du har fået en ringe behandling.  ;-)

Mvh.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 November 2007 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:

Uden at skulle tage den lokale HFK i forsvar, så synes man skal huske på, at der findes mange forskellige grene af hifi og billedernes verden. Nogle ekspedienter er stærkere på nogen område end andre. Det er selvfølgelig det bedste hvis alle ved alting, men som dagligt personale skal vi dække over en meget bred vifte af produkter, og nogle tager længere tid, at sætte sig ind i end andre.

Jeg bruger personligt temmelig meget tid på, at opdatere mig selv med ny viden og hvad der rør sig på forskellige områder. Det tager en del af fritiden og ikke alle har mulighed for at afse lige så mange timer som nogle andre. Selvom man er helt eller delvis nørd, så spiller familieliv og eventuelle andre interesser stadig ind.

Desuden er det ikke alle butikker der har mulighed for at sætte et bestemt setup op. Pladsen det enkelte sted kan ofte være et problem. Det giver ikke meget at sætte 7.1 surround op, hvis surround og surround-back højttalerne skal sidde med fem centimeters afstand.

Synes du skal forelægge din holdning i butikken. Hvis kunderne har en negativ oplevelse, så er det bedre at løse det på bedste vis, end at blive væk. Det giver hverken dig eller butikspersonalet en tilfredsstillende outcome af situationen.

Mht. kablerne, så synes du skal spørge igen. Det burde ikke være et problem at låne et sæt kabler med hjem, mod depositum selvfølgelig.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes