| Forfatter |
|
nkloeve Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg går med tanker om at erhverve mig et 32" LCD tv til soveværelset. Men det skal selvfølgelig hænge i loftet så jeg kan ligge ned og se TV. Derfor skal TV'et hænge i vandret plan, så selve billedet vender nedad. Giver det mening?
Jeg har søgt efter sådan et, men uden held. Så har jeg tænkt at jeg bare kunne tage et væg-beslag og montere det i loftet, men de væg-beslag jeg har kigget på har alle en form så de hægter via "kroge" hvorved tyngdekraften holder det på plads, så jeg er lidt på bar bund. Jeg har også overvejet et projector-beslag af en art, men det er vigtigt at fjernsynet sidder klinet op af loftet og ikke hænger i en stang. Giver DET mening?
Håber i forstår hvad jeg mener. På forhånd tak for svar.
Loftet kan godt holde til belastningen, også selvom det kun hænger i fire skruer, så det er ikke noget problem 
Mvh Niels
|
| Til top |
|
| |
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
| Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver max underligt at se tv på den måde, mend er findes beslag der kan "skrues" sammen, hvis du forstår. altså tv delen og væg delen sikres med en skrue.
__________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
|
| Til top |
|
| |
Lynge Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers kan du vel montere det gennem loftet med skruer direkte ind i hullerne på tv'et?
__________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
Pioneer 508xd
|
| Til top |
|
| |
nkloeve Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjoo, det skal da også lige testes (på en eller anden måde) inden jeg går igang, men jeg kan da ikke være den første der får den idé.
Jeg mindes en Philips reklame, ca. 5 år gammel, hvor der ligger en død mand i sin seng med et stift blik og blod over det hele. Men så ligger han bare og ser fjernsyn i loftet. Og blodet er ketchup fra pommes fritterne. Det er mig! Eller det vil sige det kunne jeg godt tænke mig var mig.
|
| Til top |
|
| |
nkloeve Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lynge skrev:
| Ellers kan du vel montere det gennem loftet med skruer direkte ind i hullerne på tv'et? |
|
|
Naaa, jeg har desværre ikke adgang fra den anden side af loftet. Så det skal bores op i loftet...
|
| Til top |
|
| |
sivertsmed Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lynge er inde på noget af det rigtige....
Jeg havde engang en projektor i soveværelset, og tænkte; hvidt loft, fedt, hvorfor så bruge lærred.....
Men jeg blev klogere... Det er fuldstændigt forkert at ligge og kigge opad, på nogen som sidder(TV-avis osv.). Jeg har fundet ud af, at et "billede" skal hænge på væggen, ellers er det bare for underligt.. Men prøv det, og del dine erfaringer med os andre.. __________________ Udstyr: H/K AVR 7000 H/K DVD 25 Front: M&K LCR 750THX Center: M&K LCR 750THX Sur: M&K K4-Tripole Sub: M&K MX350 SFX-THX ULTRA TV:Pana. TXP42GA11 Blueray: Pana DMP-80EG
|
| Til top |
|
| |
Holm26 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 04:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
zaboom Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 07:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan "kun" bære 13 kg. ved loftmontering. __________________ ...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
nkloeve skrev:
|
Jeg går med tanker om at erhverve mig et 32" LCD tv til soveværelset. Men det skal selvfølgelig hænge i loftet så jeg kan ligge ned og se TV. Derfor skal TV'et hænge i vandret plan, så selve billedet vender nedad. Giver det mening? |
|
|
Som andre har nævnt, så er det simpelthen ikke behageligt at se tv på den måde. Det ser sjovt ud i reklamen, men det virker ikke. Desuden, uanset éns evner som tømrer, så ville jeg ikke sove roligt om natten med 20 kg fladskærm hængende i fire skruer over mit hoved... Men det er måske bare mig der er paranoid...
Anyway: Hæng det på et vinklet beslag i loftet ved fodenden, vinklet ned imod hovedgærdet. Det vil være langt mere behageligt. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Holm26 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
zaboom skrev:
|
Det kan "kun" bære 13 kg. ved loftmontering.
|
|
|
Hovsa det havde jeg overset Det var sent på aftenen... __________________ Surround i Slyngelstuen
|
| Til top |
|
| |
nisted Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
**OT** Var det ikke noget med at Phillips fik et par reklamationer på halsen over den reklame??? -det var et Plasma tv, som jo ikke lige frem har godt af at hænge sådan der...
|
| Til top |
|
| |
Lynge Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
nisted skrev:
|
**OT** Var det ikke noget med at Phillips fik et par reklamationer på halsen over den reklame??? -det var et Plasma tv, som jo ikke lige frem har godt af at hænge sådan der...
|
|
|
Uhhh den her glæder jeg mig til...
Hvorfor ikke? __________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
Pioneer 508xd
|
| Til top |
|
| |
nisted Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lynge skrev:
nisted skrev:
|
|
|
|
Uhhh den her glæder jeg mig til...
Hvorfor ikke?
|
|
|
Nu har jeg sgu nok rodet mig ud i noget jeg ikke aner en skid om Jeg har hørt at Plasma tv ikke kan tåle at ligge ned (men det kan godt være forkert???)
Hvis det ikke er korrekt er det nok en vandrehistorie med at folk hang skærmene som i reklamen, hvorpå de så ikke virkede... Aner det ikke, -har bare hørt det
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 02 November 2007 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
nkloeve Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2007 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
|
Som andre har nævnt, så er det simpelthen ikke behageligt at se tv på den måde. Det ser sjovt ud i reklamen, men det virker ikke. Desuden, uanset éns evner som tømrer, så ville jeg ikke sove roligt om natten med 20 kg fladskærm hængende i fire skruer over mit hoved... Men det er måske bare mig der er paranoid...
Anyway: Hæng det på et vinklet beslag i loftet ved fodenden, vinklet ned imod hovedgærdet. Det vil være langt mere behageligt.
|
|
|
Det giver ret god mening... Men er der nogen der har set et loftsmonteret beslag som kan vinkles som beskrevet ovenfor? Jeg har i det hele taget svært ved at finde loftsmonterede beslag som ikke hænger på en lang stang. Og så højt til loftet har jeg heller ikke...
Mht. plasma (og om det kan hænge på forskellige leder og kanter) er det ikke aktuelt i øjeblikket...
Tak for gode inputs indtil videre!
|
| Til top |
|
| |