| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ny her på forummet, så jeg håber jeg har placeret mit spørgsmål rigtigt. Jeg har følgende udstyr: Forstærker: Luxman L-2 CD: Sony CDP-897 Pladespiller: Thorens TD318 Pickup: Ortofon OMB10 Højtalere: Beovox M70 Jeg er vild med musik har altid musik kørende. Og nu er jeg lidt på herrens mark. Det jeg har er af alt sammen af ældre dato og kunne bruge en tur forbi en hifi kyndig. Forstærkeren knaser og sender et uldent signal ud af højre højtaler udgang og et rent signal ud af venstre højtaler udgang. Ud over det virker den fint fint. Min CD afspiller er upåklagelig, i mine øjne. Pladespilleren er en model jeg i sin tid fik anbefalet, men er den så god som jeg tror? Jeg vil jo gerne få det bedste ud af min vinyl samling og heller ikke slide den unødigt. Den har tillige med det problem at den mister sit fulde stereo signal. Hvad kan det være? kablerne, pickuppen, forstærkeren?? Højtalerne er nogen store klodser som jeg syntes lyder godt, men igen kan jeg få noget mindre fyldigt der lyder bedre? Jeg er ikke mange millionær så jeg er ikke på udkig efter high end udstyr. Men noget der er tanden bedre end det de fleste har stående. (Jeg har en lille feinschmeker i mig)  Og har den holdning at kvalitet er noget man ikke smider ud. Derfor har jeg det anlæg jeg har. Håber på et svar eller to. Vh Michael Schmidt
|