| Sendt: 31 Januar 2011 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står og skal til at købe mit første 2.1 setup og vil i den anledning godt have lidt gode råd med på vejen...
Da penge jo som bekendt ikke er noget der hænger på træerne og jeg gerne vil have noget ordentligt, så har jeg besluttet mig for at bygge systemet op hen ad vejen.
Som forstærker/receiver har jeg overvejet: AVR 660 eller 460, hvad er forskellen egentlig på de 2 udover watt? Jeg ved godt at det er surround receivere, men jeg synes ikke rigtig der er nogle HK stereo forstærkere der giver mig det som surround receiverene har (multiroom, bridge og HDMI?)
Jeg har så overvejet at smide en ekstra forstærker på hvis ikke at den AVR 660 / 460 er kraftig nok, men det må komme hen ad vejen...
Rummet hvor det hele skal stå er forholdsvis stort. Det er 6x5 meter med loft til kip og jeg vil gerne kunne spillet rummet godt op med et rimeligt lydtryk (hvis det hjælper så ligger min musiksmag mere i pop/techno end den gør i klassik/jazz) :)
Af højttalere har jeg ikke rigtig kigget på så meget men jeg regner med at prisniveauet ligger omkring hvad der svarer til JBL LS80...
Subben har jeg slet ikke kigget på endnu, der går nok noget tid før den bliver købt :P Bør jeg kigge på andre produkter/løsninger eller lyder det rimelig fornuftigt, selvfølgelig skal jeg selv ud og lytte til et par løsninger, men det er jo meget rart at have en nogenlunde ide om i hvilken retning man skal bevæge sig.
|