Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 22:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Anlæg før og efter Hifi4all.dk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 26 September 2007 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Jeg startede med at være medlem af Hifi4all i 2004, den gang havde jeg synes jeg selv et ganske fint setup, men jeg skal da lige lover for, at der på de 3 år jeg har været på siden er der sket meget i min opfattelse af hvad et ganske godt setup er, den gang var et kabel bare et kabel og en dvd afspiller var bare noget man brugt når man skulle se en film, musik havde egentlig tabt min interesse og det var kun fede film som talte, men det er der godt nok blevet rykket noget ved, siden jeg begyndte at surfe rundt og se hvad folk havde i deres stuer og læser hvad man havde af synspunkter om sit eget og andres setup og hvad der ellers fandtes inden for dette kæmpe område af udstyr.

I starten var det bare meget læsning og følgende med i hvad der blev skrevet på siden, og et lille oplæg af hvad jeg selv havde, mit setup har så inden for det sidste år skiftet fuldstændig karakter, fra mit start anlæg og til mit nye setup er der faktisk kun mine Jamo Concert 8 og min Jamo Concert Center tilbage, resten er blevet udskiftet, det meste inden for det sidste års tid, alt dette på grund af HIFI4ALL og hvad der bliver skrevet om på siden.

Min nye kurs startede med at jeg fik mig et nyt tv, en Samsung fladskærm og en ny sub en Infinity SW12 den gav lige pludselig en opgradering i bas området som jeg kunne høre var en stor forbedring, så var det jeg fandt en Primare A30.3 effektforstærker på siden til en pris jeg kunne betale, men så havde jeg jo så også lært at man skulle tænke på kabler, så der blev lige brugt lidt ekstra penge på nye signal kabler og nye højtalerkabler, så kom der igen en opgradering jeg kunne høre, wow, så fandt jeg mig nogle Jamo Concert 11 og så røg Concert 8 ud som sidehøjtaler og Concert 11 blev sat ind som fronthøjtaler, så skal jeg ellers lover for det tog fart, inden for kort tid kom der så en Priamre DVD 30 og en ny Pioneer Receiver og en masser af nye kabler, så begyndte musikken pludselig at trænge sig på igen, og det var noget helt nyt at sætte en film på for der var jo lige pludselig et meget bedre billede og lyde var også blevet meget meget bedre.

Nu har jeg så fået investeret i en ny effektforstærker til mine fronthøjtaler nemlig en Primare A32 og der er der selvfølgelig også brugt ekstra penge på kabler, hvilken lækker forstærker, den har givet mig en helt ny nydelse, jeg er begyndt at høre meget mere musik, den er så fantastisk og har så god lyd at jeg slet ikke kan lade være med at sæt musik på hele tiden, hvilken herlig lyd, det er også fedt, når der så ryger en film på, så rykker det også bare der ud af, med fronte drevet af A32, center og side drevet af A30.3 og mine bag højtaler bliver som det eneste stadig trukket af min Pioneer receiver, det er sku sku noget ved.

Så nu skulle det jo bare være så godt, men så alligevel, så sidder man på HIFI4ALL og læser om alle de andre lækker ting der er, og nu går jagten så på om man kan finde noget mere, så man kan få endnu en opgradering, måske en ny surround processer eller receiver som kan klare de nye lyd formater, måske en af de nye Blu-Ray eller HD DVD, måske et nyt tv der kan klare 1080P, måske nye højtaler, måske man skulle prøve nogle andre kabler osv osv………..

HIFI4ALL er en side som virkelig har ændret min opfattelse af hvad de forskellige dele i et anlæg har af betydning og hvor meget man kan ændre, bare ved for eksempel at skifte et lille kabel, det har været meget lærerigt at komme ind på denne side. Den har dog også været et dyrt bekendtskab, men det har været alle pengene værd, for sikke et fedt setup jeg har nu og det stopper helt sikkert ikke her.

Så en stor tak til jer der står for HIFI4ALL, for at i gider at bruge jeres tid på denne side og en stor tak til alle jer der bruger siden og deler ud af jeres meninger.

Dette er et fedt forum

Hygge alle sammen, håber i nyder denne side og jeres setup i fulde drag

Hilsen

Filmtosse

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 September 2007 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Vi mangel bare at du skifter til 100% Priamre, over alt, så rygge det

Dit Priamre anlæg er bare så flot

Husk lige at skifter navn til "Priamretossen"

Du er ikke den enste der har måtte skifter hele anlæget ud efter at bliver bruger at Hifif4all
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 26 September 2007 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Genial tråd som jeg tror ret mange kan nikke kende til..

Før H4A havde jeg mildest talt noget værre hø: En tussegammel Techics surround forstærker og et sæt Dantax surround sæt med 4 sølvsøjler og matchende center og en passic sub

Nu har jeg vel været "rigtigt" medlem i ca. 2 år og alt er vel blevet udskiftet og opgraderet minimum 5 gange.

På forstærkersiden har der de sidste 2 år været følgende på besøg:                                             Harman Kardon AVR 430 - Denon AVC-A11SR - Harman Kardon Sig 1.0 + 1.3 + 2.0 + 2.1 og Harman Kardon Citation 24 - Harman Kardon AVR 8500 og AVR 1500 - CAV A8M - Cayin 265Ai- Pioneer VSA-AX10 og nu Musical Fidelity. ( hold da op - sikken en smøre )

På DVD og CD siden har følgende været på besøg:                                                               Dantax et eller andet - Phillips et eller andet - Toshiba RD-XS34 - Harman Kardon DVD 1500 - Harman Kardon DVD 30 - Toshiba HD-E1 - Harman Kardon HD 970 + HD 750 Denon  DCD 635 + 1290 - Pioneer DVD 575A - Cayin CD-A8 -  Sherwood 4100 og i eftermiddag en Sony X555ES

På højttalersiden har følgende været på besøg.                                                                       Dantax SS sæt - Dali Concept 6 Surround sæt - Dali Suite 2.5 Surround sæt -  Dali Suite 3.5 Surround-  Komplet Jamo concert surround sæt - B&S ASW1000 - XTZ 12" Sub - Dali SWA12 - Komplet Kef Q5 surround sæt- System Audio 1250 - og nu Gamut Phi 7 der måske bliver til et sæt L3 en dag

På billedsiden er listen noget kortere                                                                                  Phillips 32" 100 hz - Pioneer PDP42MVE1 - Toshiba 42" LCD - og tidligere en Panasonic PT-AE500 PJ med et 100" projekta lærred..

Pheeew. Det var vist det.. Med andre ord kan H4A betegnes som et dyrt bekendtskab

Mvh Tim

Til top Vis Batemandk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batemandk

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 September 2007 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Batemandk skrev:

Før H4A havde jeg mildest talt noget værre hø: En tussegammel Techics surround forstærker og et sæt Dantax surround sæt med 4 sølvsøjler og matchende center og en passic sub

Nu har jeg vel været "rigtigt" medlem i ca. 2 år og alt er vel blevet udskiftet og opgraderet minimum 5 gange.

På forstærkersiden har der de sidste 2 år været følgende på besøg:                                             Harman Kardon AVR 430 - Denon AVC-A11SR - Harman Kardon Sig 1.0 + 1.3 + 2.0 + 2.1 og Harman Kardon Citation 24 - Harman Kardon AVR 8500 og AVR 1500 - CAV A8M - Cayin 265Ai- Pioneer VSA-AX10 og nu Musical Fidelity. ( hold da op - sikken en smøre )

På DVD og CD siden har følgende været på besøg:                                                                Dantax et eller andet - Phillips et eller andet - Toshiba RD-XS34 - Harman Kardon DVD 1500 - Harman Kardon DVD 30 - Toshiba HD-E1 - Harman Kardon HD 970 + HD 750 Denon  DCD 635 + 1290 - Pioneer DVD 575A - Cayin CD-A8 -  Sherwood 4100 og i eftermiddag en Sony X555ES

På højttalersiden har følgende været på besøg.                                                                       Dantax SS sæt - Dali Concept 6 Surround sæt - Dali Suite 2.5 Surround sæt -  Dali Suite 3.5 Surround-  Komplet Jamo concert surround sæt - B&S ASW1000 - XTZ 12" Sub - Dali SWA12 - Komplet Kef Q5 surround sæt- System Audio 1250 - og nu Gamut Phi 7 der måske bliver til et sæt L3 en dag

På billedsiden er listen noget kortere                                                                                  Phillips 32" 100 hz - Pioneer PDP42MVE1 - Toshiba 42" LCD - og tidligere en Panasonic PT-AE500 PJ med et 100" projekta lærred..

Pheeew. Det var vist det.. Med andre ord kan H4A betegnes som et dyrt bekendtskab

Mvh Tim

Hmm du har dælme da haft travlt, det kan da ikke være mange uger du har brugt på hver enkelt ting
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Sendt: 26 September 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

puha det kan jeg være enig i, der har godt nok været meget forbi

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
Batemandk skrev:

På DVD og CD siden har følgende været på besøg:                                                                Dantax et eller andet - Phillips et eller andet - Toshiba RD-XS34 - Harman Kardon DVD 1500 - Harman Kardon DVD 30 - Toshiba HD-E1 - Harman Kardon HD 970 + HD 750 Denon  DCD 635 + 1290 - Pioneer DVD 575A - Cayin CD-A8 -  Sherwood 4100 og i eftermiddag en Sony X555ES

Mvh Tim

Hmm du har dælme da haft travlt, det kan da ikke være mange uger du har brugt på hver enkelt ting

Der er da et "par" af tingene der har røget videre efter en uge. Ved visse ting ved man ret hurtigt om der er noget man vil holde på.. Visse ting har været fast inventar i op til 6 mdr

Mvh Tim

Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2007 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Batemandk skrev:

Mvh Tim

Skal da godt nok også lige love for at du har haft gang i mange gode sager, i den tid du har været her, har fuldt din tråd, det er altid sjovt at følge med i hvad du nu har fundet på at skifte eller prøve.

Går selv og leger lidt med en ide om nogle nye højtaler i stedet for mine Jamo Concert 11, bare for at prøve noget andet, men det er sku svært og en bekostelig affære.

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Filmtosse skrev:
Batemandk skrev:

Mvh Tim

Skal da godt nok også lige love for at du har haft gang i mange gode sager, i den tid du har været her, har fuldt din tråd, det er altid sjovt at følge med i hvad du nu har fundet på at skifte eller prøve.

Går selv og leger lidt med en ide om nogle nye højtaler i stedet for mine Jamo Concert 11, bare for at prøve noget andet, men det er sku svært og en bekostelig affære.

Jups.. Der har været en del på hylderne.. Hvad angår en mulig afløser til dine C11'ere får du lige en PB

Mvh Tim

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 September 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

da jeg startede herinde havde jeg en Sony receiver, Infinity delta 60 højttalere, og en bambus-dvdafspiller som signalkilde. Så røg forstærkeren ud til fordel for en harman/kardon avr7000, og en H/K HD750 cdafspiller. højttalerne blev skiftet til SA 3070. CD afspilleren var fyldt med fejl, så den blev i første omgang suppleret med en H/K DVD30, mens jeg fandt ud af den skulle laves eller sælges. Den blev så begge dele, lavet på garanti og solgt bagefter. En Denon S10 røg ind i stedet, den har jeg iøvrigt stadig.
Højttalerne blev suppleret med en SA SE200 subwoofer, som jeg solgte et års tid senere. Det var ellers et ret vildt surroundsetup jeg havde på kollegiet, 10m2: H/K 7000, DVD30, SE200, skodbaghøjttalere, samt 80" lærred til panasonic AE500 (som jeg også har endnu).. Jeg var blandt naboerne omtalt som "idioten med det store anlæg" men når der var film aftener, var jeg god nok

Lige inden jeg flyttede ud, skiftede jeg min AVR 7000 med en Cayin DP12EX, og efter jeg var flyttet blev højttalerne skiftet til fordel for et sæt Vienna Acoustics Strauss. Forstærkeren blev efter lidt tid solgt, og herefter var der en rum tid med lånte effektforstærkere koblet på min denon s10. Så blev VA Strauss solgt, og et par Peak Consult Princess standerhøjttalere røg ind. Og en Mark Levinson 331 blev indkøbt. Kort tid efter købte jeg en MingDa MC3R (som jeg også stadig har) rørforforstærker. Det setup har jeg så kørt med i et godt stykke tid.. ret længe egentlig. Men for et par måneder siden solgte jeg ML331, med ideen om at jeg skulle nedskalere fordi der var bundet en del penge i systemet.. Det holdt så i ca 5 uger.. for nu er jeg ved at opgradere igen, overarbejde er godt, samtidig med at jeg arvede nogle penge - de skal investeres .... Højttalerne er fundet, forstærkeren er sværere.. Men jeg opdaterer min tråd så snart det hele er på plads.

MingDa MC3R ryger ingensteder foreløbig, det er nok den komponent, sammen med cdafspilleren der har holdt længst.
Og jeg har sikkert glemt noget et eller andet sted man kan jo ikke huske det hele.

og kablerne skal vi slet ikke ind på..
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

HIFI4ALL strikes again

Ja så har jeg igen fundet noget på HIFI4ALL, nærmere bestemt i KØB SALG BYTTE, som jeg er kommet til at købe, det var nu ikke meningen, at det skulle ske nu, jeg skulle egentlig vente til foråret med nye højtalere, men kunne ikke dy mig alligevel, så nu er der kommet et par Vienna Acoustic Beethoven Concert Grand ind som skal erstatte mine Jamo Concert 11, det er utroligt hvor stærkt det kan gå når man små keder sig lidt og så bruger tiden på HIFI4ALL, lige pludselig er man kommet til at købe noget, tro sku jeg bliver nød til at bandlyse mig selv fra KØB SALG BYTTE OG TILBUDSAVISEN i et stykke tid for at der ikke sker endnu et indkøb.

Men hvor er de nu flotte i kirsebær de Beethoven Concert Grand og mit første lytte indtryk er at de bare spiller så godt

Skønt med noget nyt

MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Vi mangel bare at du skifter til 100% Priamre, over alt, så rygge det

Dit Priamre anlæg er bare så flot

Husk lige at skifter navn til "Priamretossen"

Du er ikke den enste der har måtte skifter hele anlæget ud efter at bliver bruger at Hifif4all

Den "klub" kan jeg også melde mig ind i

Købte ved konfirmations tid en Cambridge forstærker og en Cambridge cd afspiller, og det havde jeg i godt og vel 3-4 år før jeg solgte det. Jeg blev desværre meget mentalt syg i denne periode (var ved at investere i et samsung surround sæt). Jeg endte dog heldigvis med at købe en NAD T744 reciever og et Dali Concept surround sæt , med en Velodyne CHT-10R sub til. Dette setup havde jeg et par måneder eller 3, hvor efter jeg besluttede mig for at droppe surround til fordel for stereo :) jeg tog så på besøg hos Studiosound, og det blev en dyr affære. Det resulterede i et sæt Amphion Argon2 som jeg i et stykke tid spændte for min NAD reciever, den blev heldigvis solgt til en bekendt hvorefter jeg så købte en Electrocompaniet Eci-2 :) nu er jeg ganske tilfreds, mangler dog en ordenlig cd afspiller.. Men man kan vel blive ved? Kabler vil jeg slet ikke komme ind på

Hifi-feberen er en meget  dyr sygdom.

Til top Vis MathiasLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasLarsen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Kan ikke lave en liste.

Men har altid været tosset i hovedet med hifi.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Tjaa, da jeg startede i dette forum var det med Sony´s ES forstærker. Project RPM4, Luxman tuner (oldschool) Audiovector C2 (modificeret).

Siden hen har det været

• Amp: Marantz PM-7200 kl. A, Yamaha DSP-E800 Add on forstærker, Primare I20, Image 66i rør, Shanling SLM-A40 Kl. A, Trends TA-10.1.
  • CD: Sony 5ES, Primare D20, Marantz CD16
  • Tuner: Sony ST-500, Primare T21, Sony ST3ES, BASF6200Hifi.
  • Højttalere: Infinity 6.1, B&W CDM1SE, SA1280MkII, BKS 107MkII, JMR Twin Signature MkII
  • Plov: Project 2.2, Thorens TD320MkIII, Luxman PD-282
  • Diverse: MF DAC, AA DDE 2.0dac, Vincent Headamp. ect. Kabler. Masser af forskelligt.

Det har været en tur med op og nedgradering. I den tid jeg har været herinde på forum har jeg bla. "skrottet" sorround til fordel for 2 kanals lyd. Det har jeg det meget, meget bedre med

Og man bliver aldrig færdig

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Efter interessen for hifi bød sig, deriblandt kendskabet til hifi4all, har tingene udviklet sig således:

Forstærker:
technics et eller andet billigt..
Harman kardon pm655
nu: Cyrus II PSX, 2 styks quad 303

Højtalere:
Jamo d365
jamo classic 8
mission 763, eneste højtaler jeg har skaffet mig af med, som jeg virkelig har fortrudt:-(
Nu: B&W DM7 og DM4, tandberg fasett og dali 400. Bruger kun b&w'erne, da de lyder fantastiskt, fasett er i stykker, og dali'erne bryder jeg bare ikke om:-)

Kilde:
Ukendt technics cdafspiller
Itunes gennem ibook
itunes via ibook gennem trends ud10
nu: itunes, ibook, trends og endelig Alchemy Dac 1.0.

Radio:
ukendt technics,
Nu: HK su950. Spiller ok, men heller ikke bedre.

kabler:
De billigste. Dem der fulgte med.
Nu: forskellige taralabs, (dog ikke airserien) og div hjemmelavet i sølv, med neutrik og andre stik.

Til top Vis Bojsenbord's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bojsenbord

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Puha. H4A er blevet min absolut mest besøgte side. Her er proppet med rare og kloge hoveder, der gerne giver sit besyv
med når man er i et dilemma

Her er min udvikling:

1.
Thule spirit IA60b + B&W DM-17, med computeren som signalkilde (suk). Forstærkeren var for svag til at trække dette sæt,
og beklageligvis pga. mangel på hifi-knowledge, solgte jeg DM-17erne samtidig, da de jo ikke spillede ret godt med den
knap så kraftige Thule.

2.
Denon PRA-1000 + POA-1500 koblet sammen med et par Dali 104, med computeren som signalkilde (dobbeltsuk).
Forstærkeren var her alt for voldsom til de følsomme 104ere, og samtidig til den lyse side, hvilket i mine ører ikke var en
god kombination med 104erne.

3.
Denon PRA-1000 + POA-1500 koblet sammen med et par Dali 400, med en Sony whatever CD-spille. Igen for lystklingende
sammensætning.

4.
Sheng-Ya A-802 + Dali 400 + Arcam Alpha 5+. Se nu synes jeg det begynder at ligne noget. Min Sheng-Ya(Vincent) hybrid
forstærker, tog god hånd om mine Dali 400 og fik dem til at synge. De spillede langt bedre end jeg nogensinde havde
forstilllet mig de kunne. Kanon

5.
Har siden beholdt min Sheng-Ya og Arcam, da jeg er rigtig glad for den lyd de leverer.
Så efter Dali 400erne har jeg indkøbt:

Sony SS-G3: Rigtig god højttalere til prisen (1000kr) med en stram stram 10" bass.

Canton CT-1000: Hamrende dynamisk vintage højttaler med 12" bas-enhed. Spiller kanon, men kæresten brød sig ikke om
deres udseende . Selv synes jeg de er monsterflotte og af gedigen kvalitet! Har dog en kammerat der måske gerne vil
købe dem. Vil gerne de ikke kommer for langt væk, så jeg kan komme og høre dem engang imellem

Dali 850: Lækker højttaler som kæresten også kunne komme overens med. Spiller fantastisk hvis den sammensættes med
det rigtige grej.

Dali 18 mkII: Mit nuværende sæt som fik lov at erstatte 850erne. I mine ører en bedre højttalere. Synes den spiller SÅ
fantastisk at der nok går længe før jeg vil prøve noget andet.

Mvh
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Hmm.......

Før Hifi4all hvad var det? I 2006 solgte jeg mit Beosystem 2000. Benyttede så mit JVC anlæg et stk tid før det blev til Beomaster 6000/8000. Selve hoved samlingen begyndte for et lille års tid siden og nu er næsten alt i topform men komplet. Hifi4all inspirer ikke men det gør Beoworld tilgengæld men har rigeligt fortiden og behovet/ønsket om andet B&O er ikke på priotetslisten. Det er playtime. En ting jeg har savnet er 3 års nydelse som 2000 anlægget gav uden bøvl og problemer.

Med sådan en svend er musikken sikret de næste mange år.

Hvordan var det lød? Køb Dansk, Køb Dansk sig nej til udenlandsk

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Filmtosse skrev:

Jeg startede med at være medlem af Hifi4all i 2004, den gang havde jeg synes jeg selv et ganske fint setup, men jeg skal da lige lover for, at der på de 3 år jeg har været på siden er der sket meget i min opfattelse af hvad et ganske godt setup er, den gang var et kabel bare et kabel og en dvd afspiller var bare noget man brugt når man skulle se en film, musik havde egentlig tabt min interesse og det var kun fede film som talte, men det er der godt nok blevet rykket noget ved, siden jeg begyndte at surfe rundt og se hvad folk havde i deres stuer og læser hvad man havde af synspunkter om sit eget og andres setup og hvad der ellers fandtes inden for dette kæmpe område af udstyr.

I starten var det bare meget læsning og følgende med i hvad der blev skrevet på siden, og et lille oplæg af hvad jeg selv havde, mit setup har så inden for det sidste år skiftet fuldstændig karakter, fra mit start anlæg og til mit nye setup er der faktisk kun mine Jamo Concert 8 og min Jamo Concert Center tilbage, resten er blevet udskiftet, det meste inden for det sidste års tid, alt dette på grund af HIFI4ALL og hvad der bliver skrevet om på siden.

Min nye kurs startede med at jeg fik mig et nyt tv, en Samsung fladskærm og en ny sub en Infinity SW12 den gav lige pludselig en opgradering i bas området som jeg kunne høre var en stor forbedring, så var det jeg fandt en Primare A30.3 effektforstærker på siden til en pris jeg kunne betale, men så havde jeg jo så også lært at man skulle tænke på kabler, så der blev lige brugt lidt ekstra penge på nye signal kabler og nye højtalerkabler, så kom der igen en opgradering jeg kunne høre, wow, så fandt jeg mig nogle Jamo Concert 11 og så røg Concert 8 ud som sidehøjtaler og Concert 11 blev sat ind som fronthøjtaler, så skal jeg ellers lover for det tog fart, inden for kort tid kom der så en Priamre DVD 30 og en ny Pioneer Receiver og en masser af nye kabler, så begyndte musikken pludselig at trænge sig på igen, og det var noget helt nyt at sætte en film på for der var jo lige pludselig et meget bedre billede og lyde var også blevet meget meget bedre.

Nu har jeg så fået investeret i en ny effektforstærker til mine fronthøjtaler nemlig en Primare A32 og der er der selvfølgelig også brugt ekstra penge på kabler, hvilken lækker forstærker, den har givet mig en helt ny nydelse, jeg er begyndt at høre meget mere musik, den er så fantastisk og har så god lyd at jeg slet ikke kan lade være med at sæt musik på hele tiden, hvilken herlig lyd, det er også fedt, når der så ryger en film på, så rykker det også bare der ud af, med fronte drevet af A32, center og side drevet af A30.3 og mine bag højtaler bliver som det eneste stadig trukket af min Pioneer receiver, det er sku sku noget ved.

Så nu skulle det jo bare være så godt, men så alligevel, så sidder man på HIFI4ALL og læser om alle de andre lækker ting der er, og nu går jagten så på om man kan finde noget mere, så man kan få endnu en opgradering, måske en ny surround processer eller receiver som kan klare de nye lyd formater, måske en af de nye Blu-Ray eller HD DVD, måske et nyt tv der kan klare 1080P, måske nye højtaler, måske man skulle prøve nogle andre kabler osv osv………..

HIFI4ALL er en side som virkelig har ændret min opfattelse af hvad de forskellige dele i et anlæg har af betydning og hvor meget man kan ændre, bare ved for eksempel at skifte et lille kabel, det har været meget lærerigt at komme ind på denne side. Den har dog også været et dyrt bekendtskab, men det har været alle pengene værd, for sikke et fedt setup jeg har nu og det stopper helt sikkert ikke her.

Så en stor tak til jer der står for HIFI4ALL, for at i gider at bruge jeres tid på denne side og en stor tak til alle jer der bruger siden og deler ud af jeres meninger.

Dette er et fedt forum

Hygge alle sammen, håber i nyder denne side og jeres setup i fulde drag

Hilsen

Filmtosse

Ja det er noget af en opgradering over 3 år, hmm gad vide hvordan det så ser ud om 3 år mere

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Fedt forum, fed tråd!

Der var engang ... jeg var overbevist om, at "et godt anlæg" - i mine ører - var noget, der var indkøbt hos en seriøs forhandler (her: KT Radio) som stod inde for kvaliteten. Dengang i ca. 1978 - som var første gang - blev KT Radio valgt, fordi det var tættest på min bopæl og fordi en god ven kendte butikken på Vesterbrogade. Sælgerens anbefalinger VAR afgørende og da Nils Lofgren Night Fades Away lød markant bedre her end på det, jeg havde hjemme, var jeg let påvirkelig. Det blev Denon forstærker, Dual plov og KEF ht. Begreber som perspektiv, frekvensområder og signalkabler var u-land for mig, bare det kunne forbindes med kabler der passede og der kom lyd, så var den hjemme.

Og sådan kørte jeg i ca. 20 år, før forstærkeren gav op. Min viden var stort set på samme niveau, men interessen for de nye lydformater var der da ... det var her jeg fik øje på Sony ES-serien i champagne/guld, som jeg har holdt fast i siden. Jeg havde en "standard" Sony cd-spille som var begyndt at hakke (slidt laser eller noget ...), så oveni forstærkeren STR-DA50ES røg 1 styk CDP-XA50ES cd-spille (som jeg stadig har, formidabel spille-maskine!). Jeg fik et sæt gode signalkabler i nakken ved handlen - og så begyndte noget at flytte sig: Man kunne påvirke lyden! Det var vist i 1998.

Der gik nogle år med bare at bruge anlægget, alting kørte stabilt og virkede, så det var bare noget med at slå lyttebøfferne ud. I 2001 gik den ene af KEF´erne - gummiet må være blevet mørt. Jeg vidste jo godt, at der måtte være sket noget med måden at lave ht på siden de første blev købt for over 20 år siden - men det blev atter KEF - med Q7 fronter. Det var her jeg så småt begyndte at surfe efter info om dels ht, dels kabling. Og fandt HIFI4ALL, men jeg meldte mig først ind i 2004. Først som "kigger" - jeg skulle jo nødig kvaje mig med dumme spørgsmål. Men jeg fik da begyndt på, at give mit besyv med og blev grebet af stemningen.

Første gang, jeg havde konkret glæde af forumet (ca. 3 år siden) var da et KEF Q-surroundsæt i samme træsort var til salg her. Jeg sprang omgående til, for gennem nogen tid havde jeg læst ALT hvad jeg kunne finde om SACD og havde især hæftet mig ved, at det var bedst med 4 ens ht og her var mulighed for at supplere, så det blev samme klang hele vejen rundt. Ny begynder tingene at ske i hurtig rækkefølge:

Sony forstærkeren mistede pusten med de 5 ht tilsluttet - der manglede simpelthen saft og kraft. Klagede min nød i en tråd om effektforstærkere og blev sandelig tilbudt en i samme Sony ES-serie. Der var ikke noget at betænke sig på: Den blev købt! Tilmed er det en stærkt eftertragtet klassiker (The Beast) på næsten 30 kg. Lyden kom mere på plads, men der manglede stadig "noget" - især diskanten kunne virke lidt ustabil eller rodet ved høje lydstyrker. Tilfældigt fandt jeg tråden om strømforsyningens betydning for god lyd - det blev slugt råt for logikken passede. Da vi alligevel var i gang med ombygning af huset og skulle have lavet noget el, blev det bestemt at få egen gruppe til udstyret, lynafleder, transient-beskyttelse og hele svineriet ... og der er kun ét at sige: Jeg har aldrig oplevet så kraftigt et spring i forbedring af lyd! Blandt andet at bassen nu forplantede sig fast, kontant og sikkert op gennem fodsålerne og gav en ekstra dimension til musikken. Det var i 2007.

Der gik vel 2 måneder ... så fejlede forstærkeren med uforklarlige udfald. Brugte lidt tid på at undersøge om en reparation kunne svare sig. Søgte jævnligt i KSB-afdelingen her - uden at vide, hvad jeg gik efter. Men f..... om ikke der kom en 7.1. forstærker til salg - og i samme serie - der blev handlet! Havde set den på Sonys hjemmeside, men var ikke klar til at betale listeprisen på 34.000 ... her kunne jeg nøjes med 1/3 af prisen på en 2½ år gammel model. Stærkt!

Så nu er jeg der, hvor kvaliteten af signalkablerne skal gåes efter. Fra et amerikansk forum véd jeg, at effektforstærkeren ikke yder sit bedste uden ordentlige (definér det, hvem der kan ...) signalkabler til at fodre lyden med. Jeg kunne også finde på at skaffe mig CDP-XA9000ES hvis den dukker op i samme farve - det er primært af hensyn til SACD, som via iLink skulle give helt fænomenal lydkvalitet.

Man kan rolig sige, at jeg har haft stor fornøjelse af dette forum. Ikke bare forståelsen for hvad der påvirker lyden - f.eks. er jeg nu af den overbevisning at det kan være fuldstændig ligegyldigt at interessere sig for hvilke ht-kabler, der skal bruges i set-up´et, sålænge kilden, dvs. strømforsyningen - ikke er i orden. Men også anbefalinger i retning af musik - min smag har flyttet sig en del de seneste 5 år, godt hjulpet af kendere herfra.

Som Filmtosse vil jeg derfor også sige TAK, for det har været her, jeg har hentet støtte til forbedring af udstyret. Det er den side jeg besøger mest - ikke en dag uden lige at se, hvad der sker her ...

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Jeg startede i min tid med Cerwin Vega og troede det var det bedste denne verden kunne frembringe. Jeg har så bevæget mig videre til DLS, Haydn og nu Audiovector 5.. Puha
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Puha ja, der har efterhånden været en del grej forbi her...

Af forstærkere kan tælles noget ukendt sony, Cayin 153B og nu Exposure 8 med en Audio Note forforstærker opgraderet med andre kondensatorer og sølvkabler.

Af højttalere kan tælles Jamo Studio ??, KEF iQ3, Vienna Haydn Grand, Snell E2 og nu ingen ht pt.

Kabler snakker vi ikke om efterhånden.

Mvh.
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes