Hej, dette er mit første indlag her på siden.
Det hele startede i går, da jeg fik et par Grado høretelefoner i julegave af min kæreste. det har været lidt af en aha olevelse
at lytte til min musik nu, jeg føler jeg kommer tættere på musikken (sådan rent fysisk) og svage korstemmer og næsten
ikke hørbare instrumenter er dukket op i numre, jeg ellers kendte godt.
derfor har jeg brugt hele dagen på at lytte til musik og læse op på lektien her på siden og andre steder.
hvilket har givet mig nogle spørgsmål, som jeg ikke umiddelbart har kunne finde svar på.
Efter at have læst på diverse fora om høretelefoner og teknik, kan jeg forstå at næste skridt er en høretelefonsforstærker og
en d/a konverter, som man sætter i en usb indgang på en computer.
efter så at have læst mere her på forumet om DAC'er, læser jeg at man ikke skal sætte den i usb porten, fordi den kun kan
overføre signal i 16 bit. men i stedet tilslutte den kilden coaxialt. men det kan jeg vel ikke, når jeg kun har en
høretelefonsudgang på mine computere (macbook/ibook). Eller kan man få en line out fra en ipod?
noget andet, som måske gør mig mere nervøs er om jeg har skudt mig selv i foden ved at overføre alle mine cd'er gennem
itunes standart indstilling, 256kbps AAC. iTunes siger, at jeg har lagt 4121 sange ind fra cd'er og iTunes store. så det kan jeg
jo ikke rigtig lave om igen, og mine cd'er er givet væk eller smidt ud (fordi det jo var så skide smart, at jeg bare havde dem
elektonisk )

. er det et stort tab? hvor langt kan jeg komme før mine musik filer bliver en flaskehals? giver det mening
at investere i Forstærker og DAC, når jeg nu en gang ikke har bedre kilder?