| Sendt: 02 Januar 2011 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej her inde,
Har netop anskaffet mig en Marantz 6004, og har den fået tilsluttet mine højtallere. Igår vil jeg så se min første film på dyret og ja godt inde i Bruce Wills actionscene ja der vælger min nye forstærker så at slukke og jeg får et rimeligt højt "bump" fra min ene baghøjttaler. Marantzen står og blinker rødt i dioden og vil umiddelbart ikke tænde igen... Får hurtigt målt alle mine kabler for gennemgang og kan ikke umiddelbart finde nogen fejl på dem.
Læser så i maunalen at fejlen kan skyldes forkert højttalerimpedance, hvortil min spørgsmål så kommer i det jeg har et par fronthøjttalere af typen SA Comet, som er beskevet som 8 ohms på SA's side, min center er en SA 520AV, som så står beskrevet som en 4-8 Ohms? Den kan bi-ampes men det bruger jeg ikke, så portene er koblet sammen, men hvordan søren menes der med 4-8 Ohms? for Marantzen kan kun æde 8-6 Ohm i følge terminalbeskrivelse?
Skal lige siges at mine baghøjttalere består af et sæt JBL 138SAT, som jeg har googlet mig til kun er på 4 Ohm, så dem er jeg klar over jeg ikke kan køre med, men bliver i tvil om jeg også må til at skifte min center ud?
__________________ Vanquish
|