| Forfatter |
|
CRISAA Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle!
det er sjovt at se hvordan man kan spekulere....til ..........
bo cristiansen sagde i sin tid at to er blevet lavet den i ser på billedet og en til som gik til england fordi køberen ville absolut eje en sådan maskine....(selv om den ikke var udviklet ferdigt) den man så ser på billedet har aldrig efterlat skaberens værksted, ikke bo's men skaberen.
der for findes der to stk. man kan sige at der kun er blevet produceret et stk og den anden er prototypen. Bo siger også at han på det tispunkt var stærkt indspireret af proceed som man med meget lidt fantasi nemt kan forstille sig. på den måde synes jeg også at det særligt og det originale går lidt af ballongen......på den måde synes jeg at 200 serien er i lang højre grad et enestående udtryk for disign og cd-maskinen fra 900 serien er en måde at varme op på. det skal dog lige siges at det er kun cd-maskine jeg taler om....fordi jeg synes at for og mono er helt enestående med deres fjernbetjening!!
mvh
crisaa
|
| Til top |
|
| |
DrawsACircle Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 29 December 2006 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt!
I må undskylde at jeg aktiverer en gammel tråd men jeg har svedt over den CD spille! (maskintegninger til CNC fræseren, tilpasning af elektronik løbeværk etc.), som crisaa nævner så var der en køber der absolut ville eje en CD i samme 'stil' som forforstærkeren. Det fik han! Som det fremgår så var det et problem at få samme harmoniske udtryk som det er tilfældet med forforstærkeren - der skulle jo være plads til displayet.
Der blev kun lavet to forplader (hvis den behandlede overflade skulle være dårlig på en af dem) - end of story.
Til Jesper - hvor har du billedet fra? Har du evt. en af 928 tuneren? 
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 29 December 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
DrawsACircle skrev:
Sjovt!
I må undskylde at jeg aktiverer en gammel tråd men jeg har svedt over den CD spille! (maskintegninger til CNC fræseren, tilpasning af elektronik løbeværk etc.), som crisaa nævner så var der en køber der absolut ville eje en CD i samme 'stil' som forforstærkeren. Det fik han! Som det fremgår så var det et problem at få samme harmoniske udtryk som det er tilfældet med forforstærkeren - der skulle jo være plads til displayet.
Der blev kun lavet to forplader (hvis den behandlede overflade skulle være dårlig på en af dem) - end of story.
Til Jesper - hvor har du billedet fra? Har du evt. en af 928 tuneren?  |
|
|
Hvad.....Findes der også et enkelt eksemplar eller to af en 928 tuner? Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep det gør der, den blev lavet i samme ombæring som CD spillen. Jeg ved at der blev lavet en, om der findes to ved jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo ren kult det her. Har selv haft 928 mkll forstærkersættet og det spillede fremragende. En sjov tråd at følge.
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
| Det er jo ren kult det her. Har selv haft 928 mkll forstærkersættet og det spillede fremragende. En sjov tråd at følge. |
|
|
Uuuuhhh...Det er det eneste Sæt jeg har fortrudt, jeg solgte i tidernes morgen. Jeg blev desværre ikke helt færdigt med det inden jeg solgte.  Det er noget af det fedeste danske design jeg har haft. Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytmik skrev:
Henrik300 skrev:
| Det er jo ren kult det her. Har selv haft 928 mkll forstærkersættet og det spillede fremragende. En sjov tråd at følge. |
|
|
Uuuuhhh...Det er det eneste Sæt jeg har fortrudt, jeg solgte i tidernes morgen. Jeg blev desværre ikke helt færdigt med det inden jeg solgte. 
Det er noget af det fedeste danske design jeg har haft.
Mvh.
|
|
|
Helt enig, et flot og anderledes design. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 31 December 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Rytmik skrev:
Henrik300 skrev:
|
|
Uuuuhhh...Det er det eneste Sæt jeg har fortrudt, jeg solgte i tidernes morgen. Jeg blev desværre ikke helt færdigt med det inden jeg solgte. Det er noget af det fedeste danske design jeg har haft.Mvh. |
|
|
Helt enig, et flot og anderledes design. |
|
|
Ja, og så spiller det jo faktisk også rigtigt godt.
Billedet af CDafspilleren fik jeg sendt af en bruger herinde via en pb. men jeg kan ikke huske hvem og de har jo været så elskværdige at slette alle pb'er så jeg kan desværre ikke være behjælpelig med afsenderen. __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
The Dude Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 31 December 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
DrawsACircle skrev:
|
Sjovt!
Til Jesper - hvor har du billedet fra? Har du evt. en af 928 tuneren? 
|
|
|
Hej Bent 
Jeg kan godt huske historien vedr. den køber, det var ham der ville have både en CD afspiller og en tuner i matchende kvalitet til sit 928S forstærker sæt ..., du oplyste mig at byggeprisen på disse to custom made Primare dele til mere end 200K kroner
Men jeg erindre ligeledes at pga. udviklingstid var CD'en reelt forældet før den landede hos kunden, jeg så de ædlere dele i 928S cdp'en bla. lagde jeg mærke til brugen af Philips CDM Pro værk, Burr Brown PCM58P DAC (18Bit) ..så jo! den var meget ala en Proceed..., "desværre" var tuneren 100% klar til levering så jeg så desværre ikke dens opbygning 
Godt nytår 
|
| Til top |
|
| |
levendemusik Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 02 Januar 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Tidligere har jeg efterlyst Primare CD 928 er der ingen der har" - siden har der stået en masse om forsætrkere - men har vi set en cd afspiller?
|
| Til top |
|
| |
The Dude Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|

Vi tag den liiige en gang til for Prins Knud 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Januar 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Dude
Bent havde også en finger med i spillet - jeg var en af 'troldmandens lærlinge' og fik lov til at tegne/bygge CD og Tuner (med Bo og Bent som 'livliner').
Det var en herlig tid på Lindevej med produktionen af de (desværre) sidste 928'ere og tilblivelsen af 200 serien og de udfordringer der lå i den, man bliver helt rørstrømsk når man tænker tilbage. Jeg holder stadig liv i det første prototype RIAA print der blev lavet til 200 serien - dobbeltsidet (spejlvendt) print uden silketryk, de fleste tantaler er efterhånden stået af (lugter fælt og udvikler en del røg!). Den sidder mellem min Rega 3 og en VTL Ultimate klon.
|
| Til top |
|
| |
The Dude Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2007 kl. 01:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok ...Jeg har en ide om hvem du så er
Ps. jeg ser da fra tid til anden NL(E)
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 04 Januar 2007 kl. 01:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm kunne være fedt at eje "hele dynen" og ikke bare trinene, men det kommer man nok aldrig til 
- De få effekter der er tilbage vil folk sikkert ikke af med, med mindre de får så meget for dem at de kan købe deres egen ø (så "hammerslag i Dubai") i aften 
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
| Sendt: 04 Januar 2007 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
DrawsACircle skrev:
Hey Dude
Bent havde også en finger med i spillet - jeg var en af 'troldmandens lærlinge' og fik lov til at tegne/bygge CD og Tuner (med Bo og Bent som 'livliner').
Det var en herlig tid på Lindevej med produktionen af de (desværre) sidste 928'ere og tilblivelsen af 200 serien og de udfordringer der lå i den, man bliver helt rørstrømsk når man tænker tilbage. Jeg holder stadig liv i det første prototype RIAA print der blev lavet til 200 serien - dobbeltsidet (spejlvendt) print uden silketryk, de fleste tantaler er efterhånden stået af (lugter fælt og udvikler en del røg!). Den sidder mellem min Rega 3 og en VTL Ultimate klon. |
|
|
Hej Drawacircle. Bent husker jeg godt fra de gange jeg besøgte Primare. Men hvad blev der egentlig af ham efter Primare tiden? Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rytmik
Vi har garanteret hilst på hinanden, der var mange der kom for at aflevere/hente spændende ting ned i kælderen - Futtermann, Apogee, VTL, KRELL - you name it. Jeg var der i to år fra 1990 til 1992 før jeg startede på Københavns Teknikum.
Jeg ved faktisk ikke hvor Bent er havnet henne, han var jo nærmest Mr. Primare efter Bo forlod firmaet. Jeg skrev engang en mail til Primare men de svarede ikke, men det kan være han kigger forbi her engang imellem - en gang entusiast 
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 01:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
DrawsACircle skrev:
Hej Rytmik
Vi har garanteret hilst på hinanden, der var mange der kom for at aflevere/hente spændende ting ned i kælderen - Futtermann, Apogee, VTL, KRELL - you name it. Jeg var der i to år fra 1990 til 1992 før jeg startede på Københavns Teknikum.
Jeg ved faktisk ikke hvor Bent er havnet henne, han var jo nærmest Mr. Primare efter Bo forlod firmaet. Jeg skrev engang en mail til Primare men de svarede ikke, men det kan være han kigger forbi her engang imellem - en gang entusiast  |
|
|
Det er der rigtig stor sansynlighed for. Jeg købte mine 928´ere som mkI, men fik dem senere opgradeter til mkII, Samt en forforstærker pulverlakeret fra sort til hvid, så den passede til de hvide effekttrin. Sidenhen var vi som hifi klub ovre hos jer. Det har sikkert været mellem 1989-92. Mvh, og tak for opsummeringen.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg husker godt at der var en der ville ha' lakeret sin forforstærker hvid, det gjorde indtryk... 
Var det også dig der ved et uheld havde fået hældt yoghurt ned i forforstærkeren? Det tog noget tid at rense den. 
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
DrawsACircle skrev:
|
Jeg husker godt at der var en der ville ha' lakeret sin forforstærker hvid, det gjorde indtryk... 
Var det også dig der ved et uheld havde fået hældt yoghurt ned i forforstærkeren? Det tog noget tid at rense den. 
|
|
|
Yogurt ned i forforstærkeren? Det lyder bestemt som en fest med vatpinde og masser af tålmodighed! Jeg har desværre aldrig hørt Primare. Jeg husker dog godt at der var en masse positiv omtale af 928 serien......og senere hen kom Lille (eller sweet) 16 højttaleren. Meget flot "lille" sag....lidt hen ad Sonus Faber mht. design look.
Hvordan spiller det nye primare ifht. til en 928II amp? __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
DrawsACircle skrev:
Var det også dig der ved et uheld havde fået hældt yoghurt ned i forforstærkeren? Det tog noget tid at rense den.  |
|
|
Puha..  Nej, youghurt skal da i maven....  Det var ikke mig! Men Forforstærkeren skulle lakeres, så den passede til effektrinene, da jeg købte sættet delt og brugt af to omgange. Det var svært at få råd til hele sættet på en gang. Mvh.
|
| Til top |
|
| |