| Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
For nogen tid siden fandt og købte jeg - sådan lidt for sjov - denne "HI-FI DIR9001+4X TDA1543 parallel connection NOS
DAC" på eBay til under 50 USD :
Siden jeg fik den har jeg været vildt imponeret over lyden og jeg synes alle mine forstærkere og hovedtelefoner er blevet
bedre og jeg kan ikke helt forstå det jeg hører....Er det bare "New-Toy-Effect" eller spiller mine ører mig et puds? 270 kr -
det kan ikke helt passe?
Så læste jeg lidt om den og fandt frem til at det skulle være de samme NOS non-oversampling DAC-chips, som sidder i Red
Wine Audios Isabellina DAC. Er der nogen her, der kan be- eller afkræfte dette?
Det jeg hører er en utrolig behagelig - næsten analog lyd. Jeg bruger den kun til hovedtelefonlytning og i modsætning til flere
andre DAC's jeg har haft inde i kæden bliver jeg ikke træt i ørerne i længden med denne - altså ikke samme fatigue som jeg
plejer at få. Der er også større soundstage end i andre DAC's jeg har hørt.
Jeg lytter næsten kun til musik rippet fra CD i lossless. Så jeg har kun 16 Bit/44 khz - og det er jo det denne DAC
understøtter. Så jeg har ikke behov for mere oversampling og jeg vil hellere have denne naturlige lyd end den lidt skingre
(men måske lidt mere detaljerede) lyd fra andre DAC's. Er der nogen, der kender produktet som ved mere om hvilken effekt
oversampling har på lyden?
|