| Sendt: 09 Maj 2012 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nu haft mine Aurum Cantus Volla i ca. 1 år. Købte dem brugt (under 1 år gamle) for ca 1/2 pris. Jeg er så glad for dem
at jeg tvivler på at jeg nogensinde skifter dem ud. Især diskant og mellemtone er absolut topklasse. Bækkener gengives
med en detaljerigdom som jeg sjældent har hørt mage. Og stemmegengivelsen er som at være der selv. Jeg vil betegne
lyden hos mig som meget musikalsk og meget lidt øretrættende. For de stærkt bashungrende vil det nok være en god ide
med en subwoffer, men der er bas nok til mig, -og uden woffer kan jeg spille højt uden at få sure naboer på besøg. Jeg har
stilt Vollaer'ne på et par parasolfødder (nok den billigste måde at få en pæn rund granitfod på (WAF)) og har tænkt mig at
investere i nogle slibeklodser i kork som skal være melllem parasolfod og Volla. (ikke WAF).
Valget af Volla tog jeg efter at have medbragt min MacBook Pro, indeholdene musik jeg kender og kan lide, til flere
forhandlere og bad dem om at lytte til deres bud på meget gode standerhøjtalere. Den medbragte musik var 16bit og 24 bit
Apple LossLess format (Svarer til FLAC).
Da jeg så fik Vollaer'ne hjem og hørte dem på min Rørslæde (The Fisher X100) fra 1964, købt for 3500kr på eBay, følte jeg
at jeg havde fået Københavns bedste lyd til under 20.000kr. Det føler jeg stadig nu, efter 1 år. Jeg har hørt et anlæg til tæt
på en kvart million der lød større, ja, men bestemt ikke bedre. Men ok. Det dyre anlæg var dog langt fra sat optimalt op i
forhold til rummet. Det bedste jeg kan gøre for min lyd nu er at flytte pga. trafikstøj.
Mine varmeste anbefalinger til Volla, men lyt selv. Smag er som bekendt forskellig.
|