Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 17:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Supra Sword vs. NLE vs. Mictor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 21 September 2007 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne have mig et nyt sæt højttalerkabler til single-wiring, og mine umiddelbare kandidater er (som antydet i subject):

• Supra Sword
  • NLE 50
  • Mictor Ragtime Blues

Det er disse kabler som jeg umiddelbart anser for at være det mest interessante i prisklassen 4-5.000 kr.

Er der nogen der kan hjælpe med en (subjektiv, naturligvis) oplevelse af kablerne, og meget gerne holdt op imod hinanden? Det er nok for meget at håbe på at nogen har hørt alle tre, men måske man er heldig

Jeg er primært interesseret i hvordan de lyder rent karaktermæssigt. Forslag til andre kabler er naturligvis også velkomne.

Umiddelbart er jeg interesseret i kabler med et homogent og rummeligt lydbillede. Der skal naturligvis ikke være svampe-bas, skarpe s-lyde og andre uheldige tendenser, men det er de to førstnævnte parametre jeg nok sætter mest pris på.

Kablerne skal p.t. anvendes imellem en JJ 828 rørforstærker og et sæt VA BCG.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

pppp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 September 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har haft NLE og Mictor og spiller på det sidstnævnte

NLE er et dejligt kabel i mange sammenhænge med et god mellemtone

Mictor er mere udstrakt og har ( i mine ører ) en bedre diskant

Begge er lidt "vigende" i bunden, men mest udpræget er Mictor

For mig er dette et plus, men det kan jo være anderledes andre steder

Jeg kender ikke Supra Sword, men de Supra ting jeg har prøvet (HT og power) er ikke imponerende (lukkede, klemte i lyden)

Håber du kan bruge mit input

mvh

Til top Vis pppp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pppp

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 September 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Hej Kim.

Jeg ved godt det er over dit budget - men de findes også billigere:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=25016 5887681&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=015
Eller her en billigere variant:
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=16411
Især FX modellen i nederste link, kan til tider findes forholdsvis billig i Sverige. FX er en nedskalleret version af mit eget Resolution.

Grunden til jeg nævner dem, er at de fungerer rigtig godt sammen med rørforstærkere og Vienna. Pga. ultra lav modstand og kapacitans. Og nåja så lyder de bare godt sammen.
Bruger selv Synergistic Research Resolution Reference.

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 September 2007 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

pppp skrev:
Begge er lidt "vigende" i bunden, men mest udpræget er Mictor

For mig er dette et plus, men det kan jo være anderledes andre steder

Med vigende, mener du så at bassen falder lidt i niveau ift. til andre?

pppp skrev:
Jeg kender ikke Supra Sword, men de Supra ting jeg har prøvet (HT og power) er ikke imponerende (lukkede, klemte i lyden)

Jeg har selv prøvet et Supra Sword for nyligt, men tilskrev lukketheden at de ikke var tilspillede, hvilket jeg desværre heller ikke nåede. Så har lukketheden måske nærmere noget med kablet selv at gøre, eller i den forkerte sammenhæng.

pppp skrev:
Håber du kan bruge mit input

Yes, tak

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 September 2007 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&it em=25016 5887681&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=015

Mjah, en kende dyrere er de jo Min beløbsramme kan godt være genstand for udvidelse opefter hvis jeg føler mig overbevist om at det er det værd.

Milu skrev:
Især FX modellen i nederste link, kan til tider findes forholdsvis billig i Sverige. FX er en nedskalleret version af mit eget Resolution.

Det passer lidt bedre rent beløbsmæssigt, hvis ellers man kan sælge Kimber'et efterfølgende.

Milu skrev:
Grunden til jeg nævner dem, er at de fungerer rigtig godt sammen med rørforstærkere og Vienna. Pga. ultra lav modstand og kapacitans. Og nåja så lyder de bare godt sammen.

Jeg vil da lige notere mig Synergistic Reference. Kender du eventuelt nogle forhandlere, også så jeg kan sammenligne en eventuel brugtpris mod ny?

Dolce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 September 2007 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 September 2007 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Dolce skrev:
Spiller på Ragtime Blues og har lyttet til NLE en kort periode i mit eget set-up, men blev altså på RB. Det er begge to meget åbne kabler, men NLE farver lidt i mellemtonen og kan blive spidst/tyndt i toppen. Mictor er, som andre nævner, mere ørevenligt op ad til, noget nær neutralt og jeg vil sige det er et fund til prisen. Spørger du Michael-Mictor er det i verdensklasse...men det må hver jo selv afgøre og det samlede set-up har jo også en helt del at sige.

Det lyder jo godt. Og Mictor ville netop være et godt valg for mig fordi jeg har Mictor SAX og Clearwater II signalkabler - så kan jeg holde mig til én producent, for en gangs skyld

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 September 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

Milu skrev:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&it em=25016 5887681&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=015[/QUOTE">
Mjah, en kende dyrere er de jo Min beløbsramme kan godt være genstand for udvidelse opefter hvis jeg føler mig overbevist om at det er det værd.

[QUOTE=Milu]
Især FX modellen i nederste link, kan til tider findes forholdsvis
billig i Sverige. FX er en nedskalleret version af mit eget Resolution.[/QUOTE">

Det passer lidt bedre rent beløbsmæssigt, hvis ellers man kan sælge Kimber'et efterfølgende.

[QUOTE=Milu]Grunden til jeg nævner dem, er at de fungerer rigtig godt sammen med rørforstærkere og Vienna. Pga. ultra lav modstand og kapacitans. Og nåja så lyder de bare godt sammen.

Jeg vil da lige notere mig Synergistic Reference. Kender du eventuelt nogle forhandlere, også så jeg kan sammenligne en eventuel brugtpris mod ny?

Se, det er straks værre, Activ Hifi importerer dem. Men med de ny-priser er det meget svært at finde en forhandler.
http://www.activ-hifi.dk/synres1.html

Mvh.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 September 2007 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Kim Petersen skrev:
Kender du eventuelt nogle forhandlere, også så jeg kan sammenligne en eventuel brugtpris mod ny?

Se, det er straks værre, Activ Hifi importerer dem. Men med de ny-priser er det meget svært at finde en forhandler.
http://www.activ-hifi.dk/synres1.html

Ja de priser skal man ikke kimse ad  Men modellerne er da vist nogle andre nu, kan det passe at X2 og dit kabel begge er udgåede/erstattede?

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 September 2007 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Dolce skrev:

Spiller på Ragtime Blues og har lyttet til NLE en kort periode i mit eget set-up, men blev altså på RB. Det er begge to meget åbne kabler, men NLE farver lidt i mellemtonen og kan blive spidst/tyndt i toppen. Mictor er, som andre nævner, mere ørevenligt op ad til, noget nær neutralt og jeg vil sige det er et fund til prisen. Spørger du Michael-Mictor er det i verdensklasse...men det må hver jo selv afgøre og det samlede set-up har jo også en helt del at sige.

Hej "Dolce"...

[..]..NLE farver lidt i mellemtonen og kan blive spidst/tyndt i toppen..[..]

Jeg har hørt NLE højttalerkabler i forskellige sammenhænge (forskellige 'velkendte' anlæg) og kan på ingen måde genkende denne beskrivelse! Jeg vil tro, at NLE'erne har fortalt dig om nogle tendenser et sted i den øvrige kæde, som kunne/burde være anderledes. Jo-jo...det kan lyde arrogant, men NLE-kablerne er ikke designet til at 'dække over' noget som helst. Så de kan ikke bruges til at fjerne fejl eller unoder! 

Mvh.

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

villavalium
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 September 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Nilau har fuldstændig ret. I modsætning til andre "gode" kabler har NLE ingen egenlyd. Så du vælger selv, skal det lyde rigtigt/naturligt eller ..........

Måske er det derfor andre kabler skal spilles til ? NLE har ikke denne "egenskab"

Mvh

Til top Vis villavalium's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af villavalium

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 September 2007 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

Milu skrev:
Kim Petersen skrev:
Kender du eventuelt nogle forhandlere, også så jeg kan sammenligne en eventuel brugtpris mod ny?
Se, det er straks værre, Activ Hifi importerer dem. Men med de ny-priser er det meget svært at finde en forhandler. http://www.activ-hifi.dk/synres1.html

Ja de priser skal man ikke kimse ad  Men modellerne er da vist nogle andre nu, kan det passe at X2 og dit kabel begge er udgåede/erstattede?

Yes, yes - derfor er de til at få for en human pris.

Mvh.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes