| Forfatter |
|
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 04 Januar 2011 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg var i går nede og lytte på Pioneer A-A9J med tilhørende cdafspiller. De spillede på Elacs 247 gulvhøjttaler (mener jeg den
hedder). Hold da fast hvor blev jeg overrasket, det Pioneer sæt var jo sublimt til prisen! Konstruktionen er da også gjort
noget ud af, med dual mono.
Jeg var bare overrasket, har aldrig hørt Pioneer fra denne side, andre der har hørt sættet? Evt. nogle der har nogle
anmeldelser af den? :)
I øvrigt var Elac højttaleren fantastisk, lækker sprød gengivelse med ufattelig hurtig bas. Lækkert.
Nogle der har nogle erfaringer med disse mærker de vil dele ud?
Evt. andre bud på forstærker emner til Elac højttaleren? (maks 10 k med cd.)
Mvh.
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2011 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bumb :)
|
| Til top |
|
| |
pnnh Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 938
|
| Sendt: 04 Januar 2011 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hørte også Elac 247 på sådan en Pioneer A-A9.Tror der blev brugt en pioneer cd afspiller.Det spillede rigtigt godt.Var rundt og høre på andre mærker højtalere.Men endte med at købe Elac 247.Bruger en Creek Evolution 5350 til at trække dem
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2011 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, syntes det er en kanon højttaler.
Har du noget link på den creek ?
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2011 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i øvrigt overvejet Vincent for/effekt del med tilhørende cd. Hørte det spille sammen med Elac, hold da op.. Det er lækkert det Vincent :) En del dyrere end det jeg havde påtænkt mig, men allligevel.. Også ufattelig godt..
|
| Til top |
|
| |
pnnh Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2011 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine Elac 247 bliver brug til suround og stereo.Har en Yamaha RX-V1065 surround reciver hvor jeg havde et Vincent 331 effekttrin til at trække fronterne.Men Vincenten er solgt igen.Creeken trækker fronterne nu og har en av direct indgang.Så den virker lige som et effektrin når jeg kører surround.Det lyder meget bedre en den første måde jeg kørte på.Har ikke hørt Vincint for og effekttrin så jeg ved ikke hvordan det lyder. http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=2&pro duct_number=6620120.
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2011 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen pnnh..
Jamen jeg syntes det lød overvældende godt, endda på trods af at vincenterne var kolde.
Det jeg havde koblet til var:
SP 331 Effekt (umenneskelig meget power i den, så det jo en hybrid)
SA 31 Forforstærker
Pioneer CD.
Men hold da op en fylde det havde, spillede virkelig godt. Vincenten havde så meget styr over det, godt med sprød klar lyd i
toppen, fyldig mellemtone og en god solid bas, på trods af de "små" bas/mellemtone enheder i Elacen.
Syntes du godt nok den Creek har ligeså meget styr på dem?
|
| Til top |
|
| |
pnnh Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2011 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja i mine ører lyder Creek meget bedre.Har fået bedre styr på bassen.Da jeg købte vincenten hørte jeg den koblet på en Pioneer A-A9.Og man kunne sagtens høre når vincenten blev brug til at drive højtalerne.Men har ikke hørt et rent vincent setup.Så ved ikke hvordan det lyder.Har ihvert fald ikke fortrudt at jeg købte Elac 247 højtalere.De spiller rigtigt godt.Og Creeken er jeg også glad for.
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2011 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det altid svært, man skal jo helst låne udstyret med hjem. Bare ikke rigtig nogle i Aalborg der sælger creek tror jeg. Syntes faktisk også det er lidt
dyrt. Eller det kan man jo ikke sige, men i forhold til hvad man får i vincent f.eks. ;)
Der sidder jo faktisk kun en 350 va trafo i creeken, mod den på 1000 va i vincenten, ikke fordi det siger noget om lyden, og jeg skal/kan heller
ikke spille vildt højt da jeg bor i lejlighed, men syntes altid at rå power er næsten garanti for en hvis kontrol over højttalere , det altid værd at tage
med ;)
|
| Til top |
|
| |
pnnh Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2011 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror kun at Creek kan købes i Århus.Jeg tog turen fra Århus til Nørresundby for at høre både højtalere og effekttrin.En ting er at høre det i forretningen.Men det bedste er som du selv er inde på at låne det med hjem.
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2011 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh så har du været hos Sparshop.dk - Torvets Radio og TV :)
Det kan da være det var dig han snakkede om til mig? Han fortalte han havde en kunde der lige havde købt elac med vincent trinnet. Noget med kunden var i tvivl om han skulle ha surround igen? :)
Kunne det tænkes at være dig? :)
Ja helt sikkert, han har tilbudt mig at jeg må låne det med hjem, så har jeg tænkt mig at høre Vincent på noget højttalere jeg kender rigtig godt...
|
| Til top |
|
| |
pnnh Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2011 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja har handlet hos Sparshop.Rigtig god betjenning og han vidste hvad han snakkede om.Fik nu også købt en center til Elacerne når jeg alligevel købte ind.Tror ikke det var mig han nævnte da det mere gik på om jeg skulle købe en kraftigere surround reciver eller et effekttrin.Og det endte så med Vincenten som gjorde det rigtigt godt.Men godt du låner det med hjem.
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2011 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå jamen så tror jeg næsten det er dig, han sagde nemlig du var helt fra Århus, det var nemlig noget med hvor kraftig det skulle være til snurrerundt :)
Ja han har en fantastisk betjening, hvis man også ser trustpiloten på hans hjemmeside, så kan man se der er styr på det :)
Ja jeg vil prøve og låne det med hjem, og se hvordan det lyder på vante højttalere :)
Har du så solgt din Vincent igen?
|
| Til top |
|
| |
pnnh Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2011 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja har solgt Vincenten igen.Det tog en halv time så var den solgt.
Har uden tvivl været mig han nævnte.
Men held og lykke med det.Det er ihvertfald let nok at låne det med hjem.Og så er det også de højtalere man kender som man prøver sættet på.
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2011 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det jo det... Glæder mig til at prøve det :)
|
| Til top |
|
| |