| Forfatter |
|
Renesemann Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 21 September 2010 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Har en del problemmer med mit anlæg for tiden som fr tiden består af en HPentertainment 9000 med en 20,2"skærm Squeezebox Duet - ONtec monsterdac - Hiraga soltude preamp 2stk Mickelson & Austin M100 monoblokke som føder 2 stk Gamut L3 Kloner og 2 stk Suber med hver 1stk 10"XLS bas+2stk 10"XLS slaver i hvert deres 20l kabinet som også indeholder hver deres Hypex DS4,0 digitalforstærker har næsten al music på harddisk i flac format men der er naturligvis en lille smulle i mp3 mit problem er at musicen stopper og at bufferen skal fyldes næsten hele tiden, problemmet har ikke hele tiden været der, men er kommet her for nylig min bærbare har haft 4GB RAM menefte en strømforsyningsfejl hvor den ene 2 GB ram brændte i stykker er den blevet udskiftet med en 1GB RAM så nu er der samlet altså kun 3 GB. ved ikke om dette har nogen betydning, men ihvertfald så er det begyndt og blive temmelig ireterende
ER der ikke en, der lige ved hvad der skal gøres her
på forhånd tak
hilsen RENÈ __________________ renesemann
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 21 September 2010 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget sandsynligt skyldes problemet, at din bærbare ikke kan få afleveret musikken via nettet til SB'en hurtigt nok. Om 3GB er nok, er svært at svare på, da RAM forbruget jo er meget afhængigt af, hvad der ellers kører på PC'en. Men har du specifikt oplevet, at problemet opstod, da du gik fra 3GB til 4GB, så er det jo nok der problemet ligger. Men ellers kan der jo være mange andre grunde til, at en PC's ydelse falder, så jeg vil da foreslå dig, at du går igennem de gængse procedurer for optimering af en PC - oprydning på disk, defragmentering, fjernelse af unødvendige programmer osv, osv. Desuden kan der jo være problemer med din netopkobling mellem PC og SB - hvis du kører trådløst, kan der være forstyrrelser fra nærliggende netværk. Så det er nok noget af et opklaringsarbejde du må igang med - god fornøjelse
|
| Til top |
|
| |
Renesemann Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2010 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen Erling
Tror ikke det er min PC da den bliver rydet op efter næsten hveranden dag med SLOW PC FIGHTER og den skriver efter hver gang med at den er i yderst fin tilstand, men mugligvis så er det et biblotek problem har tidligere haft en 6-7 harddiske stående på kant i en skuffe og der blev temmeligt varmt, er så begyndte jeg kun at have et par af harddiskene tændt af gangen plus at skuffen er blevet trukket ud når harddiskene har været tændt (Spekulerede på om jeg skulle ha en ekstra PC/Bærbar køler liggende ovenpå, men har udskudt det) har nu skiftet til 2TB størelse på harddiskene og derfor redukseret mængden af hardiske men har stadig nogle stykker og har så de gamle 1TBer som backup men det er specielt efter at harddiskene er blevet så store (2TB Seagate) prøver nu at sætte Dlink DIR 655 ruteren lidt tættere på men den har næsten altid stået ca 4-5 meter fra Squeezebox Duet enheden langs med en beton væg, men det er klart der er da lidt møbler ind i mellem, har også prøvet flere gange at slukke for Squeezeboxen og restarte den, men det hjælper ikke
ihvertfald tak for interessen
hilsen René __________________ renesemann
|
| Til top |
|
| |
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 21 September 2010 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der jeg opdateret fra version 7.4.2 til version 7.5.1 begyndte min afspiller også af buffe hvis jeg f.eks skiftet fra en playliste til en anden. Men problemet er nu ikke så stort for mig. Men måske kræver v7.5.1 mere end v7.4.2
Mvh Torben
|
| Til top |
|
| |
Renesemann Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2010 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
ved ikke vilken version jeg har, men jeg prøvede lige at slukke for Reciveren (hive stikket ud) og ta batteriet ud og derefter sætte det i igen mens man holder HUS knappen nede, til at reciveren starter op igen, fik der en meddellels på fjernbetjeningen om at den var nød til at restarte på grund at en systemfejl og om de måtte bruge mine fejl til nærstudier ( mærkligt det var da mig selv der restartede) men ihvertfald så ser det lige nu ud til at det hjalp, så måske vi lige skal lade den køre et par dage
tak foreløbig for interessen
Hilsen René __________________ renesemann
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 21 September 2010 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er helt sikkert ikke din PC/bærbar. 3GB RAM er rigeligt til at afvikle SB Server. Jeg tror bestemt det er et spørgsmål om (fin)indstilling af programmet. Du skriver selv at en "reset" har indtil videre hjulpet på problemet, så mon ikke det er software-baseret?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Renesemann Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2010 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til AM-E ja nu tror jeg det er st software problem, me jeg havde ju restartet den minst 4-5 gange uden at der har været forbedringer, men la os nu lige se foreløbig går det fint, ingen drop outs
Det synger bare lige nu, soft and nicely hører Stan Gets
Hilsen René __________________ renesemann
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 21 September 2010 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Renesemann skrev:
|
Til AM-E ja nu tror jeg det er st software problem, me jeg havde ju restartet den minst 4-5 gange uden at der har været forbedringer, men la os nu lige se foreløbig går det fint, ingen drop outs
Det synger bare lige nu, soft and nicely hører Stan Gets
Hilsen René
|
|
|
Det kan være du har skiftet wireless channel da du lavede reset. Det kan have betydning. __________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |
Renesemann Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2010 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Callesoroe
Det er mugligt, ved ikke så meget om lige det der heller men man stopper forhåbentlig ikke med at lære selvom man er 55 og født i 55
hygge René __________________ renesemann
|
| Til top |
|
| |
Teerex Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 22 September 2010 kl. 06:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder som om tricket med genstart af receiveren løste dit problem. Skulle der opstå problemer senere kan jeg anbefale at undersøge om du anvender wireless kanaler, som andre tæt på dig også har valgt at anvende (callesoroe er inde på emnet). Brug eventuel programmet InSSIDer fra Metageek. Det er gratis. Ligger der nogen og "støjer" på dine kanaler vælger du ganske enkelt at anvende nogle andre. Iøvrigt: Kan se du bruger dlink dir655 router og hvis ikke allerede du har opdateret firmware i denne til den seneste (version 1.31) kan jeg stærkt anbefale at du gør det. Performance bliver bedre i forhold til version 1.21.
|
| Til top |
|
| |
Renesemann Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2010 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej TEEREX
Vil prøve at følge dine råd, men hvordan opdaterer man routeren når det er en extern enhed, finder den selv frem til routeren når man har downloudet og gemt i dukomenter eller?
Tak for din interesse
Hilsn René __________________ renesemann
|
| Til top |
|
| |
johnny k Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 19 November 2010 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du fået løst det, for jeg har samme problem...
Jeg har nu prøvet at prioriteringen op for reciveren til over normal.
|
| Til top |
|
| |
Renesemann Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2010 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jae problemmet er der ihvertfald ikke mere, det løste sig efter utallige genstarter og indlæsning af bibloteker, men har ikke fået opdateret min Dlink
håber det løser sig for dig, eller vder er en her i forumet som kan hjælpe mere end jeg kan
hilsen René __________________ renesemann
|
| Til top |
|
| |