Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 18:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Squeeze Duet? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 23 November 2010 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Kan sådan en tingest fjernbetjenes fra en iPad Touch eller en iPhone eller skal man bruge den originale kontroller?

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 November 2010 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Ja, det kan den.

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Sendt: 23 November 2010 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Brok skrev:
Ja, det kan den.

Tak

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 November 2010 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Brok skrev:
Ja, det kan den.

Hvis man vel og mærke betaler 59 kr for programmet (IPeng). Jeg tror ikke der er et reelt alternativt til IPeng der fungerer lige så godt...

Dertil kommer at IPeng ikke kan styre dine IR enheder (fx analog volume). Det er muligt der kommer noget i forbindelse med diverse IR tilbehør til IPhone/IPad/IPod? Duet controlleren derimod kan med SqueezeIR styre det meste.

Til top Vis WernerClausen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WernerClausen

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Sendt: 23 November 2010 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Bemærk at man almindeligvis skal bruge controlleren for at opsætte duet recieveren, dog er det muligt at bruge dette software istedet: http://projects.robinbowes.com/Net-UDAP/trac
Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 November 2010 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Nu skal jeg ikke starte noget større slagsmål, men skulle folk med android-telefoner forvilde sig herind kan gratisprogrammet squeezeControl klart anbefales!

Når nu det er sagt sad vi i fredags en lille flok og hørte musik, nogle fandt numre fra deres smartphones mens iPhone-ejerne skiftedes om fjernbetjeningen (de var for nærige til at smide ~60 kroner efter programmet). Det kører faktisk superlækkert da både telefon og fjernbetjening kører synkront, skifter du fra en enhed opdateres alle andre enheder straks med album-cover og så videre.

God fornøjelse!

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 November 2010 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Citér:
Hvis man vel og mærke betaler 59 kr for programmet (IPeng). Jeg tror
ikke der er et reelt alternativt til IPeng der fungerer lige så godt...

Til iPad lader det til at SqueezePad er et ligeværdigt alternativ - til samme pris.
Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 November 2010 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

WernerClausen skrev:
Brok skrev:
Ja, det kan den.

Hvis man vel og mærke betaler 59 kr for programmet (IPeng). Jeg tror ikke der er et reelt alternativt til IPeng der fungerer lige så godt...

Dertil kommer at IPeng ikke kan styre dine IR enheder (fx analog volume). Det er muligt der kommer noget i forbindelse med diverse IR tilbehør til IPhone/IPad/IPod? Duet controlleren derimod kan med SqueezeIR styre det meste.

off topic

kan dueten "lære" ar justere volumen på min forstærker? eller......?

Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

msp2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 November 2010 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Har haft en duet i mange år. Jeg bruger for det meste min iPod touch da jeg syntes den er væsenligt bedre til at styre den med end controleren.

Bruger også ipeng.

Hilsen Morten
Til top Vis msp2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af msp2

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Sendt: 24 November 2010 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
Kan sådan en tingest fjernbetjenes fra en iPad Touch eller en iPhone eller skal man bruge den originale kontroller?
Du kunne jo købe en SB-touch istedet og betjene den med Ipod eller Iphone. Med SB-touch får du en bedre DAC og mulighed for afspilning af 24/96 lydfiler. Disse downsamples på dueten. SB-touch er ikke meget dyere og kan desuden tilsluttes USB drive direkte...

WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2010 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

callesoroe skrev:
Brian7500 skrev:
Du kunne jo købe en SB-touch istedet og betjene den med Ipod eller Iphone. Med SB-touch får du en bedre DAC og mulighed for afspilning af 24/96 lydfiler. Disse downsamples på dueten. SB-touch er ikke meget dyere og kan desuden tilsluttes USB drive direkte...

Dog vil det ikke give mening at købe en Touch udfra ønsket om 24/96 hvis man alligevel bruger den digitale volumenkontrol. Og hvis man har en analog volumenkontrol i god kvalitet så skal den selvfølgelig bruges - og det betyder som regel et IR behov. Og det er altså træls at sidde med enten en Duet eller en Touch og stadig være afhængig af en anden fjernbetjening til volumen.

Derfor: Hvis man har en analog volumenkontrol der styres vha IR bør man (læs: ville jeg) til Receiveren bruge Duet betjeningen og til Touch bruge fx Harmony eller tilsvarende.

--
Werner
Til top Vis WernerClausen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WernerClausen

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Sendt: 24 November 2010 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

WernerClausen skrev:
callesoroe skrev:
Brian7500 skrev:

Dog vil det ikke give mening at købe en Touch udfra ønsket om 24/96 hvis man alligevel bruger den digitale volumenkontrol. Og hvis man har en analog volumenkontrol i god kvalitet så skal den selvfølgelig bruges - og det betyder som regel et IR behov. Og det er altså træls at sidde med enten en Duet eller en Touch og stadig være afhængig af en anden fjernbetjening til volumen.

Derfor: Hvis man har en analog volumenkontrol der styres vha IR bør man (læs: ville jeg) til Receiveren bruge Duet betjeningen og til Touch bruge fx Harmony eller tilsvarende.

--
Werner
Jeg lever fint med en ekstra fjernbetjening.....Hva faen! En fra eller til...

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2010 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Svar: IR fjernbetjening. Bruger du Controlleren, findes der et IR-plugin, som kan være nyttigt. Bruger du iPeng/iPhone kan sådan en bruges:

http://www.zdnet.com/blog/mobile-gadgeteer/hands-on-redeye-m ini-turns-your-idevice-into-a-universal-remote/3604

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2010 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Nå, ja. Og til callesroe og andre med SB3/Transporter - IRBlaster pluginet er rigtigt godt *hvis* man ønsker at reducere # remotes :)

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 25 November 2010 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

McFrede skrev:

Nu skal jeg ikke starte noget større slagsmål, men skulle folk med android-telefoner forvilde sig herind kan gratisprogrammet squeezeControl klart anbefales!

Når nu det er sagt sad vi i fredags en lille flok og hørte musik, nogle fandt numre fra deres smartphones mens iPhone-ejerne skiftedes om fjernbetjeningen (de var for nærige til at smide ~60 kroner efter programmet). Det kører faktisk superlækkert da både telefon og fjernbetjening kører synkront, skifter du fra en enhed opdateres alle andre enheder straks med album-cover og så videre.

God fornøjelse!

Prøv at køb SqueezeCommander til Android. Det er 10 gange bedre. Er virkelig glad for det program. Synes personligt det er bedre end iPeng til -i-Familien.

Til top Vis SilverLine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SilverLine Besøg SilverLine's Websted

WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2010 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

bhaagensen skrev:
Svar: IR fjernbetjening. Bruger du Controlleren, findes der et IR-plugin, som kan være nyttigt. Bruger du iPeng/iPhone kan sådan en bruges:

http://www.zdnet.com/blog/mobile-gadgeteer/hands-on-redeye-m ini-turns-your-idevice-into-a-universal-remote/3604

Nej for IPhone/Pad/Pod er det nu ikke svaret efter min mening :).

For det første er det produkt meget lidt chick - altså det er jo ikke pænt. Der findes andre produkter hvor man bruger WIFI som så taler til en IR enhed der fx hænger på væggen. Det er en smagssag men i det mindste skal man ikke have en 3 cm tingest hængende på din IPhone og man behøver heller ikke pege på apparatet.

Under alle omstændigheder integrerer disse løsninger ikke i eksisterende programmer. Fx med IPeng - så kan du ikke bruge IPeng's volumen slider til at styre kommandoer til IR. Og så er vi jo lige vidt rent brugermæssigt.

Med Duet contolleren derimod kan man bruge SqueezeIR på de dedikerede vol+- knapper...

--
Werner

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 November 2010 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

WernerClausen skrev:
Og det er altså træls at sidde med enten en Duet eller en Touch og stadig være afhængig af en anden fjernbetjening til volumen.

På papiret er det træls, men i praksis kan tingene se anderledes ud.

Jeg har en sonos jeg styrer fra en ipod touch og en harmony remote jeg bruger til lydstyrken på min forstærker. Hvis jeg udelukkende havde et lyd setup ville det være irriterende med to fjernbetjeninger, men jeg har også tv og htpc. Mit tv og htpc styrer jeg med harmony'en, dvs. den ligger på mit sofabord under alle omstændigheder og jeg er vant til at skrue op og ned for lydstyrken med den (udover at bruge det til tv og htpc funktioner) og af samme grund føles det egentlig ret naturligt også at bruge den til at skrue op og ned når jeg hører musik.

Sekundært er det relativt sjældent jeg ændrer lydstyrke når jeg hører musik. Lige når jeg har valgt noget musik med ipod'en griber jeg harmony'en og skruer lidt op eller ned så det passer til mit humør. Herefter hører jeg tit musik en time eller to med samme lydstyrke, min pladesamling er "normaliseret" så alle pladerne har samme lydstyrke ud af sonos'en. I sjældne tilfælde kan der være et nummer der lige fortjener et nøk op, men for det meste piller jeg ikke ved lydstyrken.

Dengang jeg anskaffede sonos og ipod var jeg gennem overvejelserne om at anskaffe en wifi-til-ir dims så jeg kunne pensionere harmony'en og bruge ipod'en til både sonos over wifi og alt det infrarøde - hele molevitten samlet under et. Jeg gik dog væk fra det igen, dels fordi jeg synes en fjernbetjening med knapper jeg kan føle er vigtigt når jeg ser tv, men også udfra en betragtning om at jeg ikke gad sidde med ipod'en og skifte app mellem sonos softwaren og den software der styrer det infrarøde.

Du kan godt købe sådan en redeye wifi-til-ir dock ting, men du bliver så nødt til at sidde og skifte frem og tilbage mellem ipeng og redeye applikationen på ipod'en konstant. Omvendt kan du købe en sq duet og styre hele molevitten infrarødt med fx. en harmony, men så går du glip af den suveræne måde at vælge musik på med en ipod.

Eneste undtagelse fra at have to fjernbetjeninger, efter min mening, er hvis du udelukkende har et lydsystem, intet tv, video etc, så ville jeg vælge at lade ipeng styre lydstyrken og køre hele svineriet udelukkende fra en ipod.
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes