Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 00:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Centerhoejttaler frekvensdeling (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Winkel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Jeg er ,som i nok kan regne ud, igang med at bygge en center hoejttaler. Jeg har tidligere bygget side hoejttalere af andre komponenter med et allerede faerdigt delefilter.

De enheder jeg indtil videre har valgt er 2stk peerless HDS exclusive 6.5" og en Vifa XT25BG60-04 diskant.

Jeg har naesten kabinettet klart og skal snart igang med et delefilter.

Jeg ved det er bedst at maale/lytte et delefilter helt paa plads men jeg kunne godt taenke mig at faa nogle inputs til ved hvilke frekvenser mit delefilter skal dele, Det skal selvfoelgelig vaere et 3-vejs delefilter

http://www.tymphany.com/files/products/pdf/XT25BG60-04.pdf

http://www.tymphany.com/files/products/pdf/830883.pdf

Jeg ville gerne have lagt billeder ind af frekvens omraadet paa enhederne men kan ikke rigtigt faa det ordnet saa links er til enhedernes egenskaber. Smid gerne billederne ind i traaden hvis i ved hvordan.

Min plan er at faa lidt hjaelp her saa jeg kan koebe en mindre stak delefilter komponenter der ikke er helt ved siden af i stoerrelsen og saa proeve mig frem. saa skal det vaere 150-1200Hz eller 250-2000Hz... kom med forslag

Et lille tillaegs spoergsmaal er om jeg vil opnaa noget ved at lave et 2,3 eller 4ordens delefilter?

Kasper

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes