Hej alle,
Jeg er på jagt efter en ny integreret forstærker til stuen - helt almindelig stereo med en 5-6 analoge indgange.
I dag har jeg følgende setup:
Dali Evidence 470
Sony FA3ES forstærker
Sony XA20ES CD (med forbedret udgangstrin og clock)
Jeg er super glad for lyden i anlægget, både højttalerne og forstærkeren er resultatet af mange ture ind og ud af Hi-Fi
butikker for at ramme den rigtige lyd til den rigtige pris. Nu har jeg desværre ikke tiden til at høre stribevis af amps længere,
så jeg håber nogen herinde kan pege mig i den rigtige retning.
Som sagt er jeg godt tilfreds med selve lyden i mit setup, men Evidence højttaleren har et meget stort strømtræk ved
omkring 120 Hz og når jeg skruer op for Sony'en høres det tydeligt at den ikke er kraftig nok.
Jeg har derfor brug for noget som lyder som min sony, men er mere strømstærk. Lyden i min Sony (nogen vil nok kalde det
japser-lyd) vil jeg beskrive som klar og gennemtrængende i toppen. Det samme i mellemtonen, men dog tilstrækkelig blød
til sang bliver som "smør". Bassen er stram og kontant. Jeg er ikke ekspert i at beskrive lyd egenskaber, så spørg hvis noget
er utydeligt, så skal jeg forsøge at uddybe.
Jeg blev fristet på Hifi messen i københavn, da jeg fik et messe tilbud på Audiolab 8000SE forstærkeren. Jeg kender den ikke,
men synes ikke der er for mange posetive posts om den herinde. Kunne det være et bud? Budgettet er omkring 5.000 kr.
På forhånd tak!